Clubsport, die naam gebruikte Porsche toch? Jep, maar MTM volgt precies hetzelfde pad als Porsche destijds: minder gewicht en meer power. Deze RS6 eet de nieuwe R8 als ontbijt!
Wil je een Audi RS6 met net dat beetje extra pit, dan is MTM de uitgelezen tuner om je bolide onder handen te nemen. De 4-liter biturbo V8 uit de huidige generatie wisten ze eerder al van 560 naar 722 pk te tillen, maar in Genève laat de tuner de overtreffende trap zien. De RS6 Clubsport heeft door montage van nog grotere turbo’s namelijk 760 pk en een asfaltverscheurend koppel van 945 Nm. Daarmee ram je in 3,1 seconden naar de honderd, nog eens 0,2 seconden sneller dan de MTM RS6 met 722 pk.
Niet alleen is het blok flink onder handen genomen, ook de rest van de auto moest eraan geloven. Zo kreeg de auto een nieuw uitlaatsysteem, veel carbon onderdelen en een volledig aangepast interieur. Daardoor weegt de MTM RS6 zomaar tachtig kilo minder dan wanneer hij bij Audi uit de fabriek rolt. Dan hoef je zelf die kilootjes niet meer kwijt te raken.
Aan al dat moois (als je een ander kleurtje kiest tenmiste) hangt wel een flink prijskaartje. Voor het technische gedeelte -de motortuning en het uitlaatsysteem- betaal je 38.290 euro. Doe daar nog een euro of 7000 bij, en ze peuteren bij MTM zelfs 802 helse paarden uit je blok. Alle cosmetische aanpassingen kosten je nog een 22.441 euro, maar dan heb je wel spotjes onder je deuren die MTM-logo’s op het asfalt projecteren.
Op zoek naar meer vermogen en minder laadruimte? Check dan ook even de S8 Talladega S van MTM, met meer dan 800 pk.
audirijder zegt
Haha een s8 met een spoiler, dat staat toch niet…
a6jw zegt
@audirijder: ik kan me zomaar voorstellen dat je wat extra stabiliteit op de achterkant kan gebruiken bij 350 km/u. Maar het zal vooral bedoelt zijn om de potentiële klanten te paaien. Bovendien: voor het bedrag wat je neer moet leggen mag je vast vragen of ze hem er af willen laten ;)
a6jw zegt
@a6jw: ‘bedoeld’ natuurlijk. Zie het pas nu ik het teruglees. Shame on me.
rikus zegt
@audirijder: Een stationwagon met de naam Clubsport staat ook niet…
larsdbs9 zegt
Lijkt net een slechte RS8 photoshop
cadrez zegt
Later later later, als ik de lotto win , zal ik deze spulletjes kunnen kopen. Maar nu ga ik in afwachting van, dit weekend toch maar een nieuwe kangoo express bestellen…
almera-ga16det zegt
@cadrez: als je nu het geld van de reparaties opspaart kun je deze over 4 jaar kopen
cadrez zegt
@almera-ga16det:
ik hou je op de hoogte of dit een goede keus was. Tot binnen 4 jaar.
Senne zegt
Prachtige wielen, maar zijn niet modern genoeg voor de nieuwere modellen naar mijn mening…
henkhupelschoten zegt
De BraBus E850 eet de MTM RS6 Clubsport als ontbijt
Corrado16v zegt
@henkhupelschoten: Ik vraag het me af, het zou goed kunnen. Aangezien ik kan zien dan de Brabus een vermogen van 850pk heeft, tegenover 802(staat een stukje er onder als ultiem feestpakket) waar de E een gewicht heeft van 1840kg en de RS6 1845(1925-80). En daarbij natuurlijk ook nog een hoop andere gegevens, het koppel ligt ook wel redelijk uit elkaar. Dit kon ik zo snel even vinden, het zou dit denk ik wel een leuke race kunnen worden. Ik ben wel in voor een face-off!
meneer zegt
3,1 seconden in een station. Man man man
rammillius zegt
Met de station ben je rap op je ski bestemming. Het blauw op de r8 staat echter niet… Noem me saai maar Audi staat kleur niet.
gtwillem zegt
@rammillius: ik denk dat je met een A6 3.0 TDI sneller op je bestemming bent. Met 800pk blíjf je tanken…
berlinetta zegt
80 kg eraf. Dat noem ik pas tuning.
purepet9000 zegt
@berlinetta: Dat noem ik gewichtsbesparing.
gtwillem zegt
De allereerste MTM RS6 Club Sport was een ‘echte’. Dik 300kg lichter, rolkooi, semislicks en de automaat vervangen door een verzwaarde RS4 handbak.
De tweede RS6-R Club Sport had ook nog een rolkooi, semislicks en was gestript. Tot zo’n 1800kg.
Bij deze lijken de hardware aanpassingen mee te vallen.
Dan de Talladega. Zonde dat ze er zo’n tsjappiemobiel van hebben hebben gemaakt. De eerste versie vond ik echt een gave auto, subtiel dik. Zoals Audi een RS8 zou moeten maken. Maar dit is weer een speeltje voor de Russen/jurken/rappers/slechte DJ’s. Gemiste kans.
knipperlichtje zegt
Hoewel ik een RS6 zonder twijfel naar 700 pk zou laten chippen is dit me wat te veel van het goede. Sepangblauw met een leuk velgje erbij en hij is al meer dan af.
marco31 zegt
Of je plaatst 100 cell cats en gaat naar jd engineering voor precies het zelfde resultaat.
mrrallycross zegt
Alleen nog een ander wrapje of gewoon de standaard fabrieks kleur, dan is hij helemaal af!
phaeton zegt
Pagani gebruikt de naam Clubsport ook, dus wat dat betreft is het weinig. bijzonders.
mertkahraman zegt
Hoeveel betaal je voor al die gedoe
friso17 zegt
Standaard zwarte fabriekskleur en geen stickers, originele 19″ inch rotor velgen er onder…. Dan mag die zo bij mij voor de deur gezet worden!