Hè, wat irritant dit.
Onder ieder artikel dat we over ABT schrijven krijgen we, zonder uitzondering, een aantal reacties die ons erop wijzen dat ABT zo speciaal niet is en je beter ergens anders terecht kunt. Goed, daar kun je inderdaad over twisten en, toegegeven, gekker dan de huistuner van Audi kan het altijd. Dat gezegd hebbende stelt de RS5-R van MTM toch teleur, en dat heeft niet alleen met de merkwaardige kleurencombinatie te maken.
Nee, ook onder de motorkap ontdekken we dat het allemaal zo spannend niet is. Althans, de RS5-R van MTM heeft wel degelijk meer vermogen dan de pikante A5 van ABT, maar het zullen ongetwijfeld niet de prestaties zijn waarop tuningfanaten hoopten. Waar het exemplaar van ABT 530 pk en 690 Nm koppel produceert, heeft de wagen van MTM niet meer dan 532 pk en 700 Nm koppel aan boord.
Feitelijk is hij dus krachtiger, maar meer dan een fractioneel verschil is het niet. De kans dat je deze marginale verbeteringen daadwerkelijk zult voelen is miniscuul en wordt overigens nog verder tenietgedaan door het feit dat beide auto’s in 3,6 seconden naar de 100 km/u knallen. MTM spreekt daarbij over een topsnelheid van 280 km/u. Hoewel ABT hierover nog geen uitspraak heeft gedaan, is het niet ondenkbaar dat er ook daar weinig verschil zal zijn.
berlinetta zegt
Maar is dat het maximale wat ze eruit halen of is het gewoon een soort stage II-pakketje? Hetzelfde geldt voor ABT overigens.
tvr1974 zegt
@berlinetta: voor de stage toe brengen de tjoensers m naar JD. Want dat is volgens the VAG fanboy the place to be ;)
theblazerunner zegt
@berlinetta: Tja 2.9 dyson stofzuiger motor
dare2think zegt
Doordat fabrikanten af fabriek al gedownsizede motoren met turbo’s installeren is gevoelsmatig het ‘beetje extra’ wat een tuner met een remap kan bereiken al kleiner. Tuners krijgen het weer net zo moeilijk als ooit, toen er serieus geblueprint en opgeboord moest worden voor meer vermogen. Trouwens, de vijver van tuners zal ook vanzelf opdrogen door de elektrische auto als ze niet heel snel een legertje hackers gaan inhuren.
willeme zegt
OCD’tje van mijn kant, die naafdoppen! Ik weet dat MTM dit zo doet. Het zullen ongetwijfeld superlichte en supersterke wielen zijn die NOG sneller ronddraaien. Maar die naafdoppen doen er compleet afbreuk aan. Net alsof je een setje van 350 euries op de kop hebt getikt. Het ziet er werkelijk niet uit.
Verder een hele dikke auto, op de stickers, lakkleur, wapenschildjes, velgen, kleur van velgen, carbon onderdelen, uitlaten, badges, grille, koplampen, achterlichten, kentekenplaathouder, verlaging, buitenspiegels, spoiler en antenne na.
dirkv zegt
Nu een ander kleurtje en geen stickers, dan is het een dikke wagen.
cloverleaf zegt
Abt is zo speciaal nog niet. Beter ga je ergens anders heen…
sntial zegt
Een auto moet toch niet altijd sneller zijn dan een ander.. Wanneer rijden we topsnelheid en accelereren we in 3 sec naar 100? Bijna nooit.
rollingstoned zegt
@sntial: sommige mensen willen nu eenmaal graag wat kunnen “compenseren”…
ikleesookoverautos zegt
@sntial: elke keer als ik vooraan bij het stoplicht sta, knal ik zsm naar de max toegestane snelheid. Niet in 3 sec helaas.
marklevinson zegt
Vroeger hoopte je dat de auto betrouwbaar was. Nu vertrouw je volledig op de lijmkwaliteit van de gebruikte stickers.
Gulli zegt
Waarom de antenne dan niet ook ff zwart maken?
ikleesookoverautos zegt
@gulli: extra gewicht.