Bijna 200 pk per liter, is dat lekker?
Schijten beren in het bos (nee…)? Natuurlijk is dat lekker! Niet dat de standaard RS3 met 340 pk nou te klagen had, maar als er een tuner is die wat extra’s uit de 2,5 liter TFSI wil en kan halen, dan leggen wij ze geen strobreed in de weg.
En de heren van MTM hadden toch al ervaring met dit lekkere vijf-in-lijn motorblok, want het ligt ook in de TT-RS, die ze in het verleden al eens aangepakt hebben. Zowel Wouter als ondergetekende hebben er naar tevredenheid eens een stukje mee mogen sturen, het blijft leuk speelgoed.
En dus gooit MTM nu ook zijn vermogensupgrade tegen de RS3 aan, waar maximaal 472 pk en 600 Nm uit gehaald wordt. Hij is voorzien van de welbekende en behoorlijk opvallende MTM Clubsport-livery, waarin in het verleden ook al o.a. de A1 en RS6 werden uitgevoerd.
Voorwaarde voor deze extra pk’s zijn dat je je auto samen met zo’n 10.600 euro een uurtje of 15 bij MTM achter laat. Mag het allemaal een beetje minder zijn, dan kan je ook voor de upgrade naar 424 pk kiezen, scheelt je financieël ook een slok op een borrel. Of je kan voor de Abt (470pk) of B&B-versie (510pk) gaan, maar dat is volgens mij lood om oud ijzer. En bovendien heb je die coole wrap dan weer niet.
10.000 Euro is best netjes. Heb je voor 80k een auto die 911’jes eruit rijdt.
@Joel_D: Totdat je een bocht tegenkomt..
@crackdavid: A3 heeft een haldex-koppeling, 4WD dus.
Je zou wel wa last kunnen hebben van onderstuur, maar ik denk toch dat je het leven van een Carrera zuur kan maken met dit ding! Ook in de bochten.
@crackdavid: ach, haal je hem na de bocht toch weer in ? :P
@Joel_D: een standaard RS3 doet 0-100 in 3.8 – 3.9s , dus een gewone carrera rijdt die er ook gewoon uit zonder tuning :)
@KaCh1ng: Standaard RS3 doet 4.6 naar de honderd volgens Audi.
@KaCh1ng: http://www.fastestlaps.com/cars/audi_rs3_sportback.html
Even ter bevestiging deze jongens testen em op 4.2 sneller maar nog geen 3.8
@E34M5Touring: http://www.topgearmagazine.nl/uitgelicht/artikel/audi-rs3-vs-bmw-1m-test-uitgelicht/
Lekker maar die wrap mogen ze ergens steken waar de zon niet schijnt je koopt een RS lijkt mij omdat je opzoek bent naar een wolf in schaapskleren.
coole wrap?
waar?
@g40freak: inderdaad
Zo’n auto moet gewoon onopvallend snel zijn
Weg die wrap dus!!
@trisx: De RS badges dan ook?
Ik vind juist dat je aan een snelle wagen ook een ‘snel’ uiterlijk mag toevoegen, niet alles moet wolf in schaapskleren zijn.
@vale46: Als je in de bouw werkt dan kan dat maar voor de sportieve zakenmensen onder ons is het niet zo representatief om zo’n puberaal sticker pakket over je auto heen te gooien. Ik vind het ook niet zo mooi.
Echt een 0-100 monster. Minder dan 3.5 ga ik vanuit, wetende dat een getunede ttrs stronic met 410pk het in 3.3 sec doet. Gewoon lekker een porsche turbo eruit trekken
Ja dat is erg lekker! Maare t standaard RS3 uiterlijk graag! Ook die zetels bekoren me niet zo. De RS schaalstoelen zijn meer dan sportief genoeg toch??
@AudiQuatro: Mag je wel even 3600 extra voor neertellen, dus kan me voorstellen dat die aftermarket stoelen gunstiger zijn en aanzienlijk minder wegen
@Joerek: ja dat is ook weer een overweging:P Maar ik vind het zulke habbie tabbie stoelen!
zonde van de wrap.. mogen ze wel houden.. zou ze 1000 betalen om het er weer af te halen (als je toch geld genoeg hebt om er 1 te kopen..) gewoon zwart houden dat ding :) of wit..
even helemaal off topic: ik heb vandaag de nieuwe 1 serie gezien is dat speciaal of rijden ze al rond?:P
@MAB: Ze worden al wel uitgeleverd heb er ook al een zien rijden. Heb er laatst bij BMW is ff omheen gelopen en ingezeten en ik moet zeggen vind hem een stuk mooier als op de foto’s.
@E34M5Touring: ja hij ziet er niet verkeerd uit, was trouwens een les auto.
Zonder wrap zonder spoilers en zonder de motor en zonder de body en zonder de wielen graag ,oftewel doe maar iets anders voor dat geld.
VEEEEEEEEEEEEEEEEEET, eentje voor de deur graag :)