Annulleer je order maar voor die TT-RS, want tuner MTM geeft je TT-S gewoon eventjes 380 pk! Oftewel bye bye, zwaai zwaai TT-RS.
MTM voert het vermogen op van 272 pk/350 Nm naar 380 pk en 494 Nm. En de topsnelheid? Die ligt nu op 265 km/u. De prijs voor de complete kit? Die is slechts € 27.715 incl. belasting en montage, tel daar vervolgens nog eens € 65.555,- bij op voor een TT-S S-tronic en je komt uit op € 93.270,- voor een heerlijk kannonetje.
MTM TTS 2.0 TFSI S-Tronic – 380HP version
engine 2.0 TFSI quattro
displacement in cc 1984 ccm
bore & stroke in mm 82,5 x 92,8 mm
compression 9,8 : 1
boost pressure (max.) 1,55 bar
gearbox type 6-speed S tronic direct-shift
power output (max.) 279 kW (380 bhp) at 6240 rpm
torque (max.) 494 Nm at 4580 rpm
top speed in km/h 265 km/h – depends on tyre sizedrive type quattro permanent all-wheel drive
brake system – front 380 x 34 mm
drilled, 8-piston Brembo-caliper
wheels Michelin Pilot Sport PS2 245/30 ZR 20
MTM bimoto forged rims 9 x 20″basic price of the vehicle: 46.000 €
380 PS kit – like 330 PS kit with MTM exhaust manifold,
turbocharger and air inlet ca. 17.000 €
MTM Brembo-brake 380 x 34 mm 4.465 €
MTM rimset 9 x 20″ 5.500 €
lowering springs 250 €
rear spoiler incl. Lacquering ca. 500 €_____________________
complete price of the vehicle: 73.715 €
( price incl. tax.+ installation)
michielh zegt
Nou? Dan zeul je nog steeds met een 4-cilinder rond :-)
In een echte Audi zit een 5-cilinder, punt
Krari zegt
“grappig ding
spykerboy zegt
not bad, not bad.. zet maar voor
Fruitcake zegt
Prijzig kitje :S
BananaFlip zegt
@ michielh
Ja, die geblazen vijfcilinder uit de TT-RS klinkt pas echt lekker…
Als MTM nou eventjes zijn tuningverlangen in had kunnen houden, hadden we over een paar weekjes een TT-RS met nog veel geilere specs.
mcx zegt
brakes en rims een slordige 10k…pfjew
CrazyHenkie zegt
Ja zo´n motorkit is wel duur! Mag dan ook wel kwaliteit zijn, want anders kan iedere willekeurige chiptuner (Abt) je vermogen ook al opkrikken naar 310 pk, en dat is een stukje goedkoper (en simpeler).
Ben trouwens benieuwd wat dit blok in een Skoda Octavia RS / Scout (met zn AWD) doet :lol:
bozewolf zegt
^ De AWD aan gort trekken waarschijnlijk.
Wel ’n prijzige grap, 28000 euro. Je krijgt er dan wel setje remmen bij, maar toch.
Gideon zegt
Eindelijk, het eerste serieuze bericht vandaag…
OT: wel een beetje erg prijzig…
G. de Groot zegt
ECHT WEL 1 APRIL.
JanJansen zegt
Zeg, doen jullie nog iets aan 1 april?
Robbie, deze vond ik het meest subtiel vandaag en daarom het leukst!
Laurens zegt
1 april, of dat zou het moeten zijn wat mij betreft :-)
Laurens zegt
De Ford was een tijd lang het symbool van de Amerikaanse Droom, hoewel de productie ervan plaatsvond in het Engelse Dagenham. De Britten sloten de auto in hun hart en de Zephyr, Cortina en Capri werden lange tijd sexy wagens gevonden.
BBC2 21.00.
marruk zegt
28k voor zoiets!? Daaamn. Neem dan een Focus RS, die loopt net zo hard, heeft ook een 5 cilinder en het bespaart je 43.000 hele eurootjes…
marruk zegt
Geen grap: http://www.mtm-online.de/en/index.php?nav=3&FZID=TTS8J147
15.000 euro, dus misschien wat extra prijzen ofzo.. weet ik het (A) Maar 380pk klopt wel :P
jdm zegt
blijft een vrouwenbak!
mannen in tt’s -1
Jochempie zegt
Wat raar, een AC Schnitzer ACS1 met 377 pk haalt 300..
JanJansen zegt
@ Laurens
Thanx, die filmpjes van de BBC staan bijna niet (lang) op het internet.
Heb me al een tijdje afgevraagd waarom er nog geen kijkwijzer is voor automotive tv.
Jochempie zegt
jdm -1
Majinstar zegt
Schande zeg !!! Konden ze niet even 270 € korting geven in de crisis tijd. ?
Apache zegt
Zoals Peanut van Jeff Dunham zou zeggen:
Is it a bird? Is it a plane? Oh no! It’s gayman!!
I’ve come to save the day! “tsk, hiiiiii!”
Tieuw zegt
of je laat je order voor de tt rs gewoon staan en brengt die naar mtm voor 400+pk
s2000 zegt
Inderdaad het blijft een vrouwenbak.
Neem dan een de laatste Honda S2000 die je nu nog kan krijgen.
Een echte roadster voor mannen ! Wil je dan echt meer vermogen -> kijk bij http://www.s2000-honda.de. Ben je voor veel minder geld klaar tot ruim 400 pk !!
Laat me niet lachen zo’n Audi….
jdm zegt
@Jochempie
Topsnelheid kan toch ook begrenst zijn + het ligt ook aan de versnellingsverhouding hé.
alsnog -1
Erwin zegt
@ S2000
Dat is inderdaad DE pretmobiel. Doortrekken tot 9000 rpm, heerlijk!
En dan dat geluid!
Laurens zegt
@janjansen
leuk idd, wel beetje parels voor de zwijnen mijn vorige post :-)
robbie zegt
@marruk, die € 27.715,- is voor het hele pakket aan mogelijkheden.
Tommy zegt
Die TT coupé is ook nog echt mooier mét spoiler… Als je deze foto’s vergelijkt teminsten. Trouwens dit blok komt ook in de KTM X-bow tog? Dat wordt pas een knaller!
Chris zegt
en nou moet die jdm egt met zijn vingers van de minetjes en plusjes afblijven!
OT: waarom zooo duur? En dan nog, ik ben geen fan van de TT, doe mij maar een andere audi, alles behalve een TT, en ouwja, ook geen A2..
e24 zegt
Topsnelheid is erg mager voor 380 pk, maar dat heeft vast te maken met de zesde versnelling die veel te kort is.
Guido zegt
Ja, mwa.. leuke specs maar veel geld voor winig auto.
Daar koop je een mooie Z4 voor ;)
Jochempie zegt
Dat wordt dan even de S-tronic laten aanpakken :) gelukkig zijn er redelijk wat bedrijfjes die dat kunnen.
Thijs van Wijk zegt
€ 93.270,- !!!!!!! Voor een TT.
Die is gek.
Headhunter zegt
Geen bye bye TT-RS..
Zeg maar hallo tegen je TT-RS MTM..
Dat zouden pas mooie specs zijn heb ik zo’n idee.
Wel prijzig trouwens
Windhoos zegt
Tsja, voor dat geld kun je beter een TT-RS halen en daar voor zo’n €1000 chiptuning tegen aan gooien, dan zit je ook zo’n beetje op die specs…..
@Guido,
“Ja, mwa.. leuke specs maar veel geld voor winig auto.
Daar koop je een mooie Z4 voor”
Met weinig auto bedoel je toch niet de ruimte tov van een Z4 he, want ruimte veel ruimte hebben beide niet….
Windhoos zegt
– 1x ruimte uiteraard…
Fiat 500 zegt
@S2000
Inderdaad de Honda S2000 is na 10 jaar nog steeds de roadster !
Bij een roadster draait het om de drivability = het rijden om het rijden:
perfecte zit, direct bediening, goed stijf onderstel, 50/50 gewichtsverdeling, een race-motor, etc. : dus Honda S2000 !!
Citrofiel zegt
En dan zeggen ‘ze’ dat de 2.0 TFSI aan zijn limiet zat, en dat daarom een vijfcilinder in de RS zou moeten komen… :roll:
Windhoos zegt
@Citrofiel,
Wel binnen de limiet om ook garantie te kunnen garanderen, en daar gaat het de fabrikanten om. Als er achteraf allerlei problemen op treden omdat zij er teveel vermogen ingooien, dan staat hun goeie naam op het spel, en dat willen ze niet…..
Citrofiel zegt
@ Windhoos; Dat is inderdaad de meest voor de hand liggende verklaring. Tegelijkertijd zeg je daarmee dat deze tuning wel eens een kort leven beschoren kan zijn… Ik ben benieuwd hoe MTM dat dan gaat opvangen qua garantie…