Zeg, heeft Audi die RS8 nu al eens gemaakt? Nee? Dan doet de tuningwereld het wel.
Er zijn eigenlijk maar weinig tuners die de Audi S8 onder handen hebben genomen. De meesten pakken een formaatje kleiner, en leven zich daar op uit. Van de huidige generatie S8 zagen we alleen een exemplaar van Abt (620 pk, 780 Nm). ‘Step yo’ game up‘, aldus MTM, die er nu met een 650 pk/800 Nm-exemplaar overheen klapt (standaard 520 pk/650 Nm). Ze noemen hem de S8 biturbo (wat hij in de basis ook al is, maar goed..).
MTM deed de vorige S8 trouwens ook, dus ze tonen hier een stukje consequent gedrag. Het is alleen jammer dat het ding uitkomt vlak nadat de S8 gefacelift is, want dit exemplaar is nog op basis van de pre-facelift gemaakt.
Wat trouwens wel grappig is, de powerkit kost minder dan de bimoto-velgen. Ze doen respectievelijk 4.925 en 5.800 euro. Met zijn vermogensboost moet de S8 biturbo 0-100 in 4 seconden kunnen klaren, en een afgeregelde top van 293 km/u halen. Niet 290 of 300, maar 293 km/u.
guusboum zegt
Mwah, 0,2 van de 0-100 fabrieksopgave, en een relatuef lage top voor een auto met 650pk…. Al zal t in de praktijk harder gaan…
heidi zegt
@guusboum:
Het is natuurlijk net zoals het herenakkoord tussen Audi, BMW en Merc. Voor een paar € kan de auto ineens 4 á 500 km/u.
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
@guusboum: *Kuch* begrenzer
*kuch*aerodynamica
*kuch* versnellingsbakverhoudingen
Sorry ik ben verkouden.
lambo4all zegt
@guusboum: zeker nog nooit in een snelle auto gereden? Cijfers vertellen, zeker bij dit soort auto’s, bijna niets. 0-100 is een tractie kwestie, en de top ligt wss aan de banden. Alles daar tussenin is heel heel erg anders als met een normale s8!
MAB zegt
Totaal nutteloos vindt ik, alsof het niet snel genoeg gaat.
viezefreddyw zegt
293 km/h. Zo jammer.. Een auto met zo veel vermogen moet de 300 best kunnen halen lijkt mij?
heidi zegt
@viezefreddyw:
Je kent de betekenis van afgeregeld?
viezefreddyw zegt
@heidi: Dat ken ik. Maar een auto met dat vermogen moet het kunnen, al helemaal als je bedenkt wat je er voor betalen moet..
lambo4all zegt
@viezefreddyw: is alleen relevant als je ervan houdt om lekker je sleutel op tafel te pleuren en keihard op te scheppen over je auto. Oh w8, erg relevant dus voor de gemiddelde audi s rijder..
autobart zegt
@lambo4all: Klopt, want die snelheid kun je op de openbare weg toch geen minuut aanhouden…
Simpson zegt
Dat blok hadden ze beter in een A4 kunnen gooien, niemand die het verschil ziet.
(bij 290+ tenminste) ;)
kenner zegt
@Simpson: jij mischien niet
JamesBond007 zegt
@Simpson: de bestuurder wel. Vooral in de wegligging
Simpson zegt
@JamesBond007: en die 800Nm in een A4 gaat vast ook niet ongemerkt aan je voorbij, nee :)
potver7 zegt
Ja, want zo’n standaard S8 is echt maar behelpen natuurlijk…
autotopnl zegt
Check hier de acceleratie
http://www.youtube.com/watch?v=WqsfihzKFyE
redbeams zegt
Mwah leuk maar niet bijzonder.
martijn1993 zegt
Qua uiterlijk nog best subtiel gedaan, maar de vorige generatie S8 (D3) was zoveel mooier.
schellekens006 zegt
Hadden beter een 2013 model kunnen pakken… Die is een stuk mooier. En die velgen bah die zijn echt lelijk.
Svda zegt
@schellekens006: Dit is een 2013 model….
azenomei zegt
S8, de enige audi die ik mooi vind.
agera zegt
Gewoon perfect, subtiel aangepakt uiterlijk, zwart maakt hem lekker sinister en bruut.