• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM Audi S8 Talladega: knettergekke sedan met 760 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 november 2014 om 11:27 – 32 Reacties

Afbeelding MTM Audi S8 Talladega: knettergekke sedan met 760 pkAfbeelding MTM Audi S8 Talladega: knettergekke sedan met 760 pkAfbeelding MTM Audi S8 Talladega: knettergekke sedan met 760 pkAfbeelding MTM Audi S8 Talladega: knettergekke sedan met 760 pkAfbeelding MTM Audi S8 Talladega: knettergekke sedan met 760 pkAfbeelding MTM Audi S8 Talladega: knettergekke sedan met 760 pkAfbeelding MTM Audi S8 Talladega: knettergekke sedan met 760 pkAfbeelding MTM Audi S8 Talladega: knettergekke sedan met 760 pk

Audi S8 Talladega
De strijd om de titel ‘wie maakt de sterkste S8’ is weer losgebarsten. MTM doet een gooi met een extreme upgrade, een tot 25 stuks gelimiteerde S8 Talladega met maximaal 760 pk (559 kW) en 945 Nm. Move over, ABT!!

Liefhebbers van Will Ferrell moeten we teleurstellen, want Ricky Bobby heeft niets met de auto te maken (Ferrell verkoopt namelijk al Dodges). Nee, deze uber-S8 is vernoemd naar de Amerikaanse Speedway waar in de jaren ’80 met een Audi 200 diverse records werden gebroken.

MTM zegt het motorblok uit de RS6 als basis te hebben genomen voor deze S8. Dit is in principe dezelfde 4.0 V8 als in de S8, maar wellicht met iets andere internals. Vervolgens werden de turbochargers, het uitlaatsysteem en waterkoeling aangepast, en de schakelmomenten naar 7000 tpm opgehoogd. Het resultaat: 0-100 in een belachelijk snelle 3,48 seconden, 0-200 in 10,51 seconden, en een topsnelheid van 325 km/u. Begrensd, wel te verstaan.

S8 Talladega motorblok

Maar: “Configured for fast laps on the Nardo Ring, exceeding 350 km/h would be no problem”, aldus Roland Mayer, eindbaas van MTM.

Ben je een van de 25 geluksvogels die er eentje mag kopen, reken dan met een pittige aanschafprijs. Waar een S8 in Duitsland 115.000 euro doet, kost dit exemplaar je 189.708 euro de neus. Hiervoor krijg je een verlagingsmodule, 21″ Bimoto’s, een opgepept interieur en een bodykit vol carbon op je zakensedan met een pk-gewichtsverhouding (en verbruik?) van ongeveer 1 op 3.

Ook interessant!

  • S8 met 600 pk
    Audi S8 met 600 pk en handbak te koop
  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Is dit de lekkerste Audi S8 van Nederland?
  • Dit is de gaafste Audi S8 Plus van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, mat, mtm, s8, tuning, zwart

Vorig bericht: « BMW reïncarneert de 30i als viercilinder?
Volgend bericht: Kies maar: Opel Adam S vs Abarth 500 »

Lees Interacties

Reacties

  1. JamesBond007 zegt

    24 november 2014 om 11:31

    Zonder al die tupperware meuk erop zou je je schoonmoeder aardig ziek kunnen rijden na het kerst-diner. Heerlijk, ik wou dat ik ‘m had :)

    Login om te reageren
  2. gtwillem zegt

    24 november 2014 om 11:36

    Een van de weinige keren dat een tuningskuur ook qua uiterlijk een verbetering is. Niet te opvallend, maar subtiel dik. Motorupgrade is ook erg leuk…

    Login om te reageren
  3. rotarypowah zegt

    24 november 2014 om 11:39

    Gemaakt voor snelle rondjes Nardo, dus best logisch dat ze dat ding Talladega noemen.
    Of zoiets..

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      24 november 2014 om 11:45

      @rotarypowah:
      Talladega is de zo’n beetje de snelste oval in de States, best logisch dus dat ze een auto die vooral rechtdoor wil daar naar vernoemen. Erg veel hoef je daar immers niet te sturen.
      Oké, op Nardo hoef je bij bepaalde snelheden helemaal niet te sturen.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      25 november 2014 om 00:14

      @rotarypowah:

      Historisch verantwoordelijk noem je dat.
      Een beetje als een 6.2 V8 een 6.3 noemen.

      Login om te reageren
  4. sydney zegt

    24 november 2014 om 11:42

    760 PK in een S8, 900/1000 paarden in een door Brabus onder handen genomen S65 AMG.Ik ben geen liefhebber.Wil een zeer comfortabele grote zakensedan met veel vermogen? Snap ik.Wil je een (zeer) snelle auto waarmee je de grenzen kan opzoeken van de auto en jij als bestuurder.Snap ik ook.De combinatie daarentegen niet,en blijkbaar de Audi’s en Mercedesen van deze wereld ook niet,anders komen ze in de wereld van niches vullen zelf wel met zo een auto.Het is dus gewoon een wedstrijdje ver plassen.

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      24 november 2014 om 12:37

      @sydney: ik meen dat een S8 tijdens dagelijks gebruik toch wel een hoger % van het totaal vermogen op de weg kan brengen.

      Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      24 november 2014 om 12:39

      @sydney: Man man man, wat een verhaal.

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        24 november 2014 om 12:44

        @mikkeloentje: Thanks, ik ben hier alle dagen.

        Don’t forget to tip your waitress!

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      24 november 2014 om 12:39

      @sydney: zie het als een mooi horloge. Daar ga je ook niet 100 meter diep mee duiken, maar hij kan het wel.

      Het is gewoon een auto die en heel erg comfortabel is en heel erg snel is. Dat os voor sommige mensen erg aantrekkelijk.

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        24 november 2014 om 12:56

        @gtwillem: Ik snap je vergelijk en moet je daarin dus ook gelijk geven.Maar ik ben zelf meer van het dicht bij het origineel houden.Daar ben ik een rare in.

        Login om te reageren
  5. granlusso zegt

    24 november 2014 om 11:47

    Helemaal gek, zo gek dat ik ervoor pas. Doe maar een ‘gewone’ A8, liefst met 4.2 TDI. Ik vind ‘m ook hondslelijk trouwens, maar dat is mijn bescheiden mening.

    Login om te reageren
  6. m550d zegt

    24 november 2014 om 11:49

    @sir_smokalot Gooi er een beetje koffie in… Her en der toch wat schoonheidsfoutjes, niet conform jouw gebruikelijke kwaliteit :”).

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      25 november 2014 om 12:40

      @m550d: excuses! Zal de tekst nog eens lezen en corrigeren waar nodig.

      Login om te reageren
  7. davidovic zegt

    24 november 2014 om 12:19

    Stilte is soms het beste antwoord… Wat een bak…

    Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    24 november 2014 om 12:22

    Mag toch hopen dat alle bezoekers hier bij Talladega eerst aan het circuit denken en daarna pas aan de film.
    Anyway, leuk project. Vraag me altijd of je het als bestuurder ook echt erg merkt. Had laatst de S8 (oude 5.2 v10) van de baas van mn vrouw mee (hij is zn rijbewijs kwijt voor enige tijd kwijt) en het viel me al op hoeveel verschil die 115 pk extra tov van mijn A6 4.2 maakte. Wat een ding en wat een waanzin (als je m in de sportstand zet). Vond m eigenlijk bruter in de beleving vergeleken met de C63 en SL63 waarbij het de bedoeling was dat ze op hun staart getrapt moesten worden tijdens MB test dag op een vliegveld hier.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      24 november 2014 om 12:30

      @gregorius:
      MB testdag, vliegveld, Zwitserland, Buochs toevallig?

      Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      24 november 2014 om 13:09

      @gregorius: door jouw comment bedenk ik me dat die Wil Ferrell niet die kerel is van dat liedje ‘Happy’. Snapte die link al niet.. maar die was er dus ook niet.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        25 november 2014 om 00:16

        @rotarypowah:

        Dat is Pharell Williams.
        I see what you did there.

        Login om te reageren
  9. sebasjuhh zegt

    24 november 2014 om 12:36

    Hoe zit het met de cilinderuitschakeling?

    Login om te reageren
  10. dennisjuh95 zegt

    24 november 2014 om 12:37

    115k in Duitsland…

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    24 november 2014 om 12:43

    Die RS-achterkant staat hem wel goed zeg.

    Login om te reageren
  12. biohazardracer zegt

    24 november 2014 om 13:00

    Wat een gruwelijk dik ding zeg. Niet te opzichtig maar wel ubervet. Hebbuh

    Login om te reageren
  13. keviinnn zegt

    24 november 2014 om 13:07

    Inderdaad hoe zit het met de cilinder uitschakeling? Voor de rest wel een dik apparaat. Hebben hebben hebben

    Login om te reageren
  14. koningcaris zegt

    24 november 2014 om 13:14

    Wat doe je dan als je naast een Tesla P85D komt te staan?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 november 2014 om 13:17

      @koningcaris: Hopen dat de weg lang genoeg is zodat je genoeg ruimte hebt om je topsnelheid te halen.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      25 november 2014 om 00:17

      @koningcaris:

      Keihard revven.

      Login om te reageren
  15. Onehp zegt

    24 november 2014 om 13:28

    @sir_smokalot: pk gewichtsverhouding 1 op 4? Wist niet dat zo een S8 3 ton woog? ;)

    (Echt EU gewicht (met bestuurder incl. ) gewone S8 is ~2150kg)

    Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      24 november 2014 om 13:41

      @Onehp: wilde idd net hetzelfde zeggen!

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        25 november 2014 om 08:30

        @maseratizzzzzzzz @Onehp: Ik heb altijd de Stoopjes in mijn auto, vandaar dat ik er een beetje naast zat. :)
        Aangepast!

        Login om te reageren
  16. dodge-hemi zegt

    24 november 2014 om 13:36

    Rs uitlaten zijn +1

    Login om te reageren
  17. Davidov zegt

    24 november 2014 om 14:37

    Dik, maar toch jammer dat je die vier ‘dunne’ uitlaten nog gewoon ziet van achteren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North