Yes please! Als Audi zelf geen RWD-versie van hun sportauto wil maken, dan doet tuner MTM dat wel voor ons. 560 pk op de achterwielen zorgt ervoor dat je in deze supercharged R8 onder de 4 seconden naar de 100 km/h sprint.
Maak kennis met het nieuwste project van de Duitse Audi-fanaten bij MTM. Geinspireerd op het Audi-geweld in de DTM en GT-series, maar volledig legaal voor op de openbare weg. Dankzij de toevoeging van een mechanische compressor stijgt het vermogen van de 4.2 V8 met 140 pk’s naar een whopping 560 paarden bij 7.750 RPM. Vloer het gaspedaal 3.9 seconden en je spurt al over de honderd heen. De topsnelheid ligt op een onbegrensde 317 km/h.
De wegligging van een R8 V8 is met de standaard Quattro-aandrijving al niet mis. Maar een opgefokte R8 met RWD heeft misschien iets meer aandacht nodig. Daarom wordt de R8 GT3-2 geleverd met lekkere stugge MTM veren+dempers. Stopkracht krijgt deze racer van een setje geventileerde schijven (4x) en bijbehorende blokken. De 20 inch velgen zijn aan de voorkant 9″ breed en tellen achter 12″. Deze driftmachine krijgt een koolstofvezel achterspoiler mee voor nét wat meer downforce. Een carbonfiber voor- en achterbumper en wat zijskirts maken het geheel -samen met wat racy stickers- af. Zei daar iemand rijtest?
Svenska Aeroplan AB zegt
Zozo, dat is een flinke stap terug…
En daar moet je nog voor betalen ook??
;)
Jimmy zegt
Al gaat die in 2 seconden naar 100, tuners suck!
Tiger zegt
Die stickers ervan af en ik zeg voor me deur astublieft! Ik wacht met smacht af op een rijtest.
Jokkebrok zegt
Ziet er toch erg lekker uit!
Die Bruine zegt
Die spoilert is echt faut. Zorg dan op zijn minst dat die in lijn is met de rest. Ronde wagen met een hoekige spoilert. Dat doet MTM echt faut.
Jochempie zegt
Hmm.. zoiets maar dan met de V10..
Dimglor zegt
Leuke bak, enkel die stickers en die spoiler eraf en ie is volledig mijn smaak ;)
RND zegt
kan zo in GT5
Basnov zegt
De logica om een quattro R8 om te bouwen naar RWD kan ik nog enigszins begrijpen ivm gewichtsbesparing en drift-gedrag (als dat je doel is)
Maar waarom pakken ze in godsnaam de V8 ipv V10?
Uiterlijk heb ik slechts een puntje op aan te merken, en dat zijn de achtervelgen. Kwestie van smaak, maar ik houd niet van zo’n diepe vorm. Verder ziet ie er mijns inziens prima uit!
awiebo zegt
prim in orde, bevalt mij zo wel, maarre, wat Basnov zegt, waarom niet de v10? :(
Cantago zegt
Qua uiterlijk vind ik het niks, maar een heerlijk klinkende supercharger op je V10, achterwielaandrijving en veel trappelende paardjes? Dat is altijd goed!
Martijn zegt
@Jimmy:
Woah, de intelligentie straalt van je comment af. Succes met je volledig standaard Jan met de Pet Opel.
OT: Geweldig dit. Vooral het hele aanpakken van de drivetrain wat MTM gedaan heeft.
Jimmy zegt
@Martijn: Jij succes in je honda civic met taartschepspoilers!
Toonster zegt
Stickers eraf en dan vind ik het een prachtwagen, hoeveel lichter is ie erop geworden dan?
MrSelected zegt
Hm, misschien de eerste leuke premium Skoda ooit.
Eric zegt
Men spendeert uren in de windtunnel en dan krijg je een tuner die een keukentafel op de achterkant zet!!!
Kunnen ze nu echt niets mooier maken als spoiler? of zelf een nieuwe bodemplaat ontwikkelen zodat de wagen wordt aangezogen zoals bij een 458Italia!!!!
Mr. Dj M. zegt
Qua uiterlijk erg dik (leuke stickering!) en ook de motortuning is niet verkeerd. Mooi werk MTM! 8)
Mr. Dj M. zegt
@Eric: Een spoiler oogt ook vaak erg dik, zeker bij deze jongen heb ik er dus geen enkel probleem mee!
Bo1972 zegt
Inclusief Sjonniespoiler…..of gaat het hier om de Sjonnie Tunning versie?
Doeber zegt
Zitten weer sukkeltjes op dit topic!!! Bitches!!
OT: Mwoah, heb het niet op tjoenerts, maar dit kan enigszins nog waarderen!
8C_Competizione zegt
De spoiler ziet er wat goedkoop uit,
maar voor de rest kan ik hem zeker wel waarderen!
Ik vindt dat MTM wel functioneel en subtiel tuned.
Fova zegt
Audi R8 560-2 Valentino Balboni
Mootjuh03 zegt
Daarmee kom je niet door NL met alle drempels hier!
Martijn zegt
@Jimmy, Helaas, Tis een B200(non turbo) met een setje 17″ standaard Mercedes licht metaal :)
Had bijna de bal terug gekaatst, maar fietstuning bestaat helaas niet..
Jimmy zegt
@Martijn:
Heb niets op jouw auto aan te merken, prima bak. Ik houd gewoon niet van getunede auto’s, mijn mening!
muazam zegt
mooi spul
jamesBROWN zegt
@Jimmy: jij = dom! Als ik het geld had (en dat heb ik niet) om een auto in deze prijsklasse te kopen, zou het zeker geen R8 zijn. Waarom? Quattro hoort niet op een supercar. Maar als de MTM RWD-versie een beetje in orde is zou het opeens een hele serieuze optie zijn.
Dus; tuners rule! (Ten minste, als ze zich zoals MTM & co zich bezighouden met performance, niet met plastic.)
BananaFlip zegt
Maar de Gallardo is mooier en klinkt beter en is atmosferisch en heeft een mooie streep…
spykerboy zegt
JA IK ZEG RIJTEST!! :P
verder wel leuk, dat 4wiel drive is zo veilig en saai, met achterwiel moet je toch wat meer ballen hebben :P
Peter zegt
Het is niet voor iedereen weggelegd maar een pure rijder kiest toch achterwielaandrijving, zie anders de gallardo Balboni,
qauqi zegt
gaaf