De Volvo C30 is al door vele tuners aangepakt. MR Sweden waagde ook een poging en nam een C30 D5 onder handen.
Het vermogen van de vijfcilinder diesel werd verhoogd van 185 naar 225 pk en het maximum koppel steeg tot 432 nm. De aanpassingen aan de motor blijven overigens beperkt tot de montage van een sportluchtfilter en een aangepast motormanagement. Dankzij deze aanpassingen is de sprint naar de 100 nu in 7,5 seconden gepiept en haalt de C30 een topsnelheid van 225 km/u.
Het uiterlijk werd door MR Tuning ook aangepakt door montage van voor- en achterbumpers, een dakspoiler en 18″ lichtmetalo’s met 235 mm breed rubber (via).
W1CK3D zegt
zeker niet mis voor een C30
R. zegt
die spatborden vind ik wat breed, daardoor lijkt het 16″ ipv. 18″
jammer, voor de rest heel mooi!!
Jostiej zegt
Ik denk dat het door de rand om de spaken (dus tussen de spaken en de band) komt dat de wielen nogal klein lijken, het viel me ook al op.
Verder een hele mooie bak!
Pizza zegt
Geen voortuitgang of toevoeging te zien
f430 zegt
k vind Heico Sportiv. nog de beste
RScosworth zegt
225pk en in 7,5 seconden naar de honderd? Dat maakt niet echt indruk op mij.
Weegt dat ding 1500kg, begint ie pas bij de 120 te trekken of is hij echt zo langzaam? Met die 432Nm’s is het wel lekker doortuffen in de lage toeren trouwens.
JEROEN zegt
@ RScosworth: Vergeet je niet dat het een diesel is!?
The Devil Tuner zegt
hmmmmmmm…
leuk hoor alleen die velgen….
en wedje leggen dan ik mensen ken die er meer uit kunnen krijgen…
maar de bodykit is ok…
Chief_S5 zegt
@ RScosworth: Het is wel een 5-Cilinder diesel hé.. Super kwa prestaties vind ik.
Goed getuned. Alleen geen sticker op de zijkant en andere velgen!!! Deze zijn echt superlelijk. Voor de rest netjes gedaan. :)
Apache zegt
My goodness, Brugge is vol met ouwe getunde bakjes in die nozemstijl. Enkel een oversized marginale skirt. Ik skip deze.
– Apache
z1p zegt
werd van verhoogd(?) 185 tot 225
zie jij de fout? ik wel:)
–edit: wij ook;) het is aangepast, thanks!–
Ik rol zegt
Ik weet het niet, maar volgens mij is alleen de motor getuned.
De bodykit is zoals ik het nu zie, origineel VOLVO.
1 op de 3 wordt hiermee afgeleverd.
Dennis zegt
Vreemd. 7.5 naar de 100?
Een S80 D5 (nieuwe model) heeft na chip vanaf dealer ongeveer hetzelfde aantal pk’s en koppel en zit in net geen 8 seconden aan de 100. Je zou toch denken dat een C30 dan toch flink rapper zou zijn.
Dat blok loopt werkelijk fantastisch trouwens!
Stefan zegt
7.5 is inderdaad erg sloom. Ok de nieuwe 3.0 TDI a4 heeft een cylinder mee en nog wat extra NMs maar die gaat in 6.1. Dat noem ik waar voor je PKs. Dit valt erg tegen.
Een Audi A3 met 170 PK 2.0 tdi komt zelfs in de buurt van die 7.5.
Verder foute kleur, foute spoilerset en verkeerde keuze velgen.
Dus…
RScosworth zegt
@ JEROEN & Chief_S5
Dat zeg ik: D5, Diesel.
Dan nog is 7,5 seconden niet echt om over naar huis te schrijven met dit aantal pk’s.
Dat kan veel beter!
jack zegt
1 ding is zeker zo’n d5 loopt als een gek, mits je ook een automaat pakt. wij hebben bij ons thuis ook een volvo, maar dan een v70 d5. en echt waar, het komt echt goed van z’n plek af. 9,0 naar de 100 is geen super tijd voor een auto van 1600 kg. dus dan zou je denken dat de ze volvo het beter zou doen, maar het valt me eerlijk gezeged tegen
Frank deH zegt
Wat een lullig ding. Maar ja, zullen vast wel weer stoplichtsprinters zijn die ook dit weer mooi vinden.
Vuilnisman, mag dit wagentje ook mee?
JP zegt
Ziet er wel goed uit.
Diesel, perfect, als je geld wilt verdienen zit je in deze klasse wel goed (lease….?)
Wit geeft wel een motosport indruk.
Velgen vindt ik helemaal geweldig.
Echt een leuke auto voor een jonge lease auto betuurder.
Tachtiger jaren motorsport thema in 2007 jasje.
Alleen het probleem of het wel via de dealer verkrijgbaar is en binnen de lease markt “past”
qua prijs e.d.
anders is het wel een flopper.
srt/10 zegt
de langzame tijd komt denk ik door de automaat. als de handbak leverbaar is zul je het verschil wel zien!
Sjorsx87 zegt
Ik vind dat je een Volvo niet optisch moet tunen,
want in mijn ogen koop je een volvo juist om zijn standaart status uitstraling en als je daar dan iets aan veranderd lijken ze op andere “gewone” auto’s…
Deze c30 vind ik nu bijvoorbeeld op een Mazda lijken afgezien van de achterkant dan.
Mr Type R zegt
Die velgen vind ik echt Gadver….
Brecht zegt
Oh, hier in belgië is er alleen nu de versie van 163pk met een oerslechte automaat verkrijgbaar ==> D5.
Dat die in nederland al 185pk had, dat wist ik niet, die was toch ook verkrijgbaar let manuele bak of niet?
zowel wilt iemand a.u.b. de prestaties eventjes doorsturen van de 185 sterke versie met manele bak?
Thx…
Verder is dit niet nodig dit pakket, een D5 is al mooi gelijnd en je kunt hem ook mooie velgen en een spioltertje geven, meer hoeft er niet op want dan is die weer spuuglelijk, en ja spaar voor dat geld dan een leuke hifi-system voor in je auto, waar je méér plezier van hebt dan wat tupperware rond je auto ;)
ippon zegt
Verschrikkelijk een C30 en die achterzijde lijkt op een clownssmoel…
Citrofiel zegt
Ik dacht bij die eerste foto even dat er een gigantische scoop op de motorkap zat! Gelukkig niet… Voor de rest wel een oké uiterlijk, alleen de velgen vullen de wielkasten wel heel magertjes… Ik ben met een standaard C30 met af-fabrieks spoilerpakket al heel tevreden! Dat ziet er echt goed uit, beter dan dit durf ik zelfs te zeggen!
expat zegt
Wat een gedrocht!!!!
Heb er geen andere woorden voor. Ik rijd gelukkig zelf een volledig optisch standaard Volvo en ben het volkomen met sjorsx87 eens.
skip zegt
dat is maar traag, ookal is het een diesel. de focus st haalt met een vijfcilinder en 225 pk de 100 rond 6.8 seconden. uit deze diesel hadden ze fameus wat meer koppel kunnen halen. vergelijk: auto thuis: 155 pk, 2.2tdci, koppel 360 nm, op piekmomenten 400 nm, dus daar zit deze volvo met zijn 70 pk meer niet ver vanaf.
w0o0dy zegt
@skip: door het lagere maximale toerental zal een diesel de 100km/u niet halen in de tweede versnelling en de benzine versie vrijwel zeker wel…. dat schakelen scheelt alleen al een halve seconde (of meer). Met een andere versnellingsbakverhouding zou de auto VEEL sneller kunnen, maar dat doe je niet ff als tunert…. te lastig en te duur.
fordfreak zegt
7.5 sec niet snel?
ga er dan maar is naast staan met een gti-tje of zo…
Nonbeliver zegt
Heb een 2.0D C30 die is getuned van 136 naar 173pk(395NM) en die gaat van 0 naar 100 in 7,1 sec, dit lijkt me dus erg langzaam