Dat 2022 maar een fantastisch motorjaar mag worden! Michael en Bart zetten in deze video 10 favoriete nieuwkomers voor 2022 op een rij.
Vooruitblik op 2022
Michael en Bart blikken vooruit op 2022. Want voor de liefhebbers van motorfietsen staan er weer de nodige nieuwe motorfietsen op stapel. We selecteren tien motorfietsen die we in bovenstaande video uitgebreid zullen bespreken. Voor de lezers onder ons zetten we de 10 favoriete machines ook even onderaan dit artikel.
Ducati DesertX
- Motorblok: 937 cc Desmodromic 11° Testastretta
- Vermogen: 110 pk
- Koppel: 92 Nm
- Gewicht: 223 kilogram
- Zithoogte: 875 mm
- NL prijs: 18.390 euro
- BE prijs: 16.290 euro
Kawasaki Z900 SE/Z900RS SE
- Motorblok: 948 cc vier-in-lijn
- Vermogen: 125 pk
- Koppel: 98,6 Nm
- Gewicht: 213 kilogram
- Zithoogte: 820 mm
- Z900 SE
- NL prijs: 12.119 euro
- BE prijs: 11.299 euro
- Z900RS SE
- NL prijs: 14.999 euro
- BE prijs: 13.899 euro
Triumph Speed Triple 1200 RR
- Motorblok: 1.160 cc drie-in-lijn
- Vermogen: 180 pk
- Koppel: 125 Nm
- Gewicht: 199 kilogram
- Zithoogte: 830 mm
- NL prijs: 23.250 euro
- BE prijs: 20.800 euro
Moto Guzzi V100 Mandello
- Motorblok: 1.042 cc V-twin
- Vermogen: 115 pk
- Koppel: 105 Nm
- Gewicht: n.n.b
- Zithoogte: n.n.b
- NL prijs: n.n.b
- BE prijs: n.n.b
Husqvarna Norden 901
- Motorblok: 889 cc parallel twin
- Vermogen: 105 pk
- Koppel: 125 Nm
- Gewicht: 204 kilogram
- Zithoogte: 854 mm
- NL prijs: 17.400 euro
- BE prijs: 14.799 euro
Ducati Multistrada V2
- Motorblok: 937 cc Testastretta 11° tweecilinder
- Vermogen: 113 pk
- Koppel: 94 Nm
- Gewicht: 199 kilogram
- Zithoogte: 830 mm
- NL prijs: 16.990 euro
- BE prijs: 14.790 euro
Aprilia Tuareg 660
- Motorblok: 689 cc parallel twin
- Vermogen: 80 pk
- Koppel: 70 Nm
- Gewicht: 187 kilogram
- Zithoogte: 860 mm
- NL prijs: 13.799 euro
- BE prijs: 11.999 euro
Yamaha MT-10 SP
- Motorblok: 998 cc CP4
- Vermogen: 165,9 pk
- Koppel: 112 Nm
- Gewicht: 214 kilogram
- Zithoogte: 835 mm
- NL prijs: n.n.b
- BE prijs: n.n.b
Honda NT1100
- Motorblok: 1.084 cc parallel twin
- Vermogen: 102 pk
- Koppel: 104 Nm
- Gewicht: 238 kilogram
- Zithoogte: 820 mm
- NL prijs: 16.399 euro
- BE prijs: 13.999 euro
Suzuki GSX-S1000GT
- Motorblok: 999 cc vier-in-lijn
- Vermogen: 152 pk
- Koppel: 106 Nm
- Gewicht: 226 kilogram
- Zithoogte: 810 mm
- NL prijs: 16.499 euro
- BE prijs: 14.299 euro
lpgbarrel zegt
Brommerblog! Ik ben te bang voor deze raketten op twee wielen..
stefanvts16v zegt
@lpgbarrel Begrijpelijk! Echter kan ik je geen beter advies geven dan eens een keer een proefles te volgen bij een goede motorrijschool. :)
Zeker de instappers tot ca. 80 pk zijn prima te beheersen. Sterker nog, naar mijn ervaring wordt je een betere en rustigere automobilist als je ook een motorrijbewijs hebt.
Hier staat een Suzuki SV650S voor de deur, met V-Twin met zo’n 70 pk. Prima beginners fiets, reuze betrouwbaar en goedkoop in onderhoud en gebruik.
lpgbarrel zegt
@stefanvts16v: Helaas ben ik geen rustige automobilist;-), en moet ik inmiddels het goede voorbeeld geven aan twee druiven..
Maar ook ik vind het mooi speelgoed!!
Dus ga zo door Autoblog!
Marcel zegt
@lpgbarrel: vind het altijd raar als mensen dat als reden geven. Je kijkt toch gewoon uit zoals je dat met je auto ook doet?
lpgbarrel zegt
@maczz: Nou ik zie genoeg mensen met hun telefoon spelen in de auto… Dan is een stevige koets om je heen toch een gevoel van veiligheid
rolov zegt
@stefanvts16v: je wordt idd een beter autobestuurder als je je rijbewijs hebt . Ik merk het ook. Motorrijbewijs is een kijk bewijs . Je leert er beter van kijken
sportabgasanlage zegt
Ik heb ongeveer 15 jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald, 10 jaar na mijn autorijbewijs. Je wordt er inderdaad een beter chauffeur van. Echter, je bent enorm kwetsbaar op een motorfiets. Twee jaar geleden verloor ik een collega aan een eenzijdig motorongeluk. Vorig jaar was ik getuige van een zeer ernstig motorongeluk, ik was degene die 112 moest bellen en eerste hulp verlenen. Sindsdien heb ik m’n motor verkocht. Ik krijg het beeld van die klap en de nasleep niet meer uit m’n hoofd.
scott zegt
Het is ook heel gevaarlijk. Daarom doe ik altijd een helm op.
lpgbarrel zegt
@scott: Ook een beschermend pakje hoop ik! En veel plezier gewenst;-)!
MrHyde zegt
Wat is nu de top 10? Filmpje doet het niet zoals het hoort.
civicfk3 zegt
Is geen top 10 maar gewoon een lijstje van 10, zoals de titel aangeeft.
MrHyde zegt
Maar ik weet dus nog niet waar ik naar uit moet kijken in 2022 volgens de experts van Autoblog.
Ik verlang terug naar de tijd dat een filmpje bij een artikel een aanvulling was, ipv vervanging.
galgootje zegt
@MrHyde: eens!!!
MarcoM zegt
Mooie aanvulling op Autoblog, mag van mij wel meer van komen.
stefanvts16v zegt
Leuk item heren! Van mij mag er inderdaad nog meer motornieuws op AB behandeld worden. :)
In deze top 10 mis ik persoonlijk de Triumph Tiger Sport 660. Ik denk dat deze het komend jaar behoorlijk goed gaat doen qua verkopen, aangezien deze prijstechnisch en vooral qua hardware mooi concurrerend is ten opzichte van de Z650 en Versys 650.
racerx zegt
Als Panigale V4 rijder ben ik erg benieuwd naar de 2022 versie, ook de Multistrada V4 Pikes Peak spreekt me heel erg aan… Verder voor mij niet veel interessante motoren die echt nieuw zijn voor 2022, maar ik blijf de BMW R1250RS een geweldige daily vinden (die zou ik best willen hebben als vervanger van mijn huidige kilometervreter). Ook Aprilia heeft een paar hele fraaie motoren en hoewel ik absoluut niet van het retro design ben, vind ik de Triumph Speed Triple 1200 RR ook best een leuk ding. Genoeg te kiezen voor de motorrijder, gelukkig maar.
sollie1984 zegt
@racerx: hier ook een enorme liefhebber van de Panigale V4. De 2022 Panigale V4 schijnt nog beter te rijden/sturen dan het 2021 model. Ducati is op dit moment gewoon goed bezig en de Panigale is een waanzinnige machine.
racerx zegt
Absoluut, ik heb ‘m nu bijna 2 jaar en ik ben er ontzettend over te spreken. Superfijne machine, na een halfuur proefrijden heb ik meteen m’n toenmalige S1000RR te koop gezet hahaha!
nore zegt
Aprilia RS660, een motor waar 9 van de 10 motorrijders sneller mee kunnen zijn dan die pk monsters.
Daarnaast licht, comfortabel en betaalbaar.
mustang750supersnake zegt
niet echt mijn lijstje…..misschien eens een lijstje van choppers/cruisers? lijkt me gaaf👍🏻
of is er geen animo voor cruisers/choppers?
alcantara zegt
Ooit een Yamaha Aerox gehad, heerlijk bommetje was dat!
Maar je bent idd heel kwetsbaar op zo’n motor, zeker in dit weer als nu m’n vingers vroren er zowat af.