Van 0 naar 100 km/u in 2,5 seconden!
Er zijn inmiddels zeer veel varianten van de Mosler MT900, met als hoogtepunt de MT900S van Nelson Racing (1800 pk) en de MT900S Red Devil (1635 pk). In dit geval gaat het echter om 2500 pk! En ja, blijkbaar kan deze supercar dat vermogen op de weg houden en is een sprinttijd van 2,5 seconden mogelijk.
De Mosler heeft de nickname “The Land Shark” gekregen en weegt een 250 kg (551 lbs) minder dan de toch al lichtgewicht GTR XX. Het totaalgewicht komt op 861 kg (1898 lbs) met beide brandstoftanks vol. Ja… BEIDE TANKS! De Landshark rijdt op een multi-fuel systeem met behulp van benzine, methanol, waterstof en ethanol. Mede daardoor kon de maker zijn creatie inschrijven als een “hybride” in Californië, wat betekent dat hij dit monster gewoon op de openbare weg kan rijden.
Terwijl de MT900 GTR een acceleratie kent van 0-100 km/u in 3,1 seconden, doet deze versie dat in iets meer dan 2,5 seconden. In 6,7 seconden wordt de 150 mph geklokt (241 km/u) en in 17,5 seconden is een snelheid van 250 mph mogelijk (402 km/u). Deze auto gaat zelfs van 0 – 150 mph en weer terug in 8,7 seconden. Dat is sneller dan de Ultima GTR 0-100-0 tijd van 9,4 seconden, ik vraag me echter af of IAD (Intense Automotive Design) dit echt hard kan maken…
In theorie zou de auto een topsnelheid hebben van ongeveer 375 mph (603 km/u) en met behoud van aërodynamica zelfs tot 400 mph (644 km/u). Volgens de maker zijn er een paar sprints gepland tijdens de Bonneville Speed Week 2009, vervolgens gaat hij de auto testen op de Nurburgring. (via worldcarfans.com)
2009 MOSLER MT900
ENGINE SPECS:
381 CUBIC INCHES
2,500+ HP 10,000 RPM TWIN TURBOCHARGED TERROR
MULTI-FUEL SYSTEM: GASOLINE/METHANOL/HYDROGEN/ETHANOL
3.000″ STROKE WITH 4.500″ BORE
2-MOTEC M880 DIGITAL ENGINE MANAGEMENT SYSTEMS
IAD BILLET CNC BILLET ALUMINUM BLOCK
IAD CERAMIC ROLLER-BEARING CRANKSHAFT AND CAMSHAFT BEARINGS
IAD/BRYANT/KEITH BLACK 4330 KNIFE EDGED, ULTRA-LIGHT ROLLER-BEARING CRANKSHAFT
IAD CNC BILLET TITANIUM CONNECTING RODS
IAD/COSWORTH CERAMIC COATED FORGED PISTONS
IAD 4340 1.000″ DIAMETER .300″ WALL THICKNESS PISTON PINS
1/16-INCH CHILD’S & ALBERT CHROMOLY RINGS
IAD 4-VALVE BILLET CNC ALUMINUM/CERAMIC CYLINDER HEADS
IAD CERAMIC COMBUSTION CHAMBERS & EXHAUST PORTS; BERYLLIUM SEATS
IAD CUSTOM LASER CUT HEAD GASKETS, O-RINGED CYLINDER HEADS
IAD CUSTOM O-RINGED INTAKE MANIFOLD AND CYLINDER HEAD INTAKE SURFACES
IAD/JESEL TITANIUM ROLLER ROCKERS WITH SOLID TITANIUM GIRDLE
IAD/JESEL 3-PIECE .160″ WALL TAPERED 9/16 “-1/2″ MODULAR PUSH RODS
IAD/CROWER PINNED 1.000″ DIAMETER ROLLER LIFTERS
IAD CERAMIC COATED 2.00″ TITANIUM INTAKE VALVES, 1.75″ INCONEL® EXHAUST VALVES
JESEL TRIPLE VALVE SPRINGS, TITANIUM RETAINERS, 4340 LOCKS
IAD BILLET CNC TITANIUM/CARBON VALVE COVERS, POLISHED
IAD TITANIUM ROLLER CAMSHAFT WITH CERAMIC ROLLER CAM BEARINGS
IAD/JESEL BELT DRIVE CAMSHAFT TO CRANK TIMING, WITH TITANIUM GEARS
IAD CNC BILLET TITANIUM/CARBON MACHINED TIMING COVER
IAD HARMONIC DAMPENER WITH INTEGRAL CRANK TRIGGER PICKUP
IAD BILLET TITANIUM/CARBON DUAL ELECTRIC WATER PUMPS
ALL TITANIUM ENGINE HARDWAREINDUCTION SYSTEM:
IAD CNC CARBON FIBER/TITANIUM INTER-COOLED INTAKE MANIFOLD
4-INJECTORS PER CYLINDER (2) 150 LB., (1) 90LB., AND (1) 60LB.
2-WELDON 34706 6+ GPM MECHANICAL RACING FUEL PUMPS
2-AEROMOTIVE 16302 BILLET FUEL PUMP SPEED CONTROLLERS
4-WELDON A2047 SERIES, HIGH FLOW 10+ GPM BYPASS REGULATORS
2-OCTANE ON DEMAND SYSTEMS
2-IAD DIGITALLY CONTROLLED INTEGRAL FUEL PRESSURE REGULATORS, 2500 CFM
RUSSELL’S BRAIDED STEEL FUEL LINES WITH AN FITTINGS
2-88MM IAD/AEROTECH WATER COOLED CERAMIC BALL BEARING TURBO CHARGERS
2-IAD/MOTEC 65MM PROTOTYPE ELECTRONICALLY CONTROLLED WASTE GATES
IAD TITANIUM EXHAUST HEADERS, FLANGES, V-BANDS
IAD TITANIUM EXHAUST SYSTEM
IAD TITANIUM HI-FLOW CATALYTIC CONVERTERS, MUFFLERS, MOUNTS, HARDWARELUBRICATION SYSTEM:
IAD CNC TITANIUM DRY SUMP OIL SYSTEM CAPACITY = 20 LITERS
IAD/MOROSO 5-STAGE DRY SUMP OILING SYSTEM
IAD/MOROSO TITANIUM BILLET OIL PUMP DRIVE
RUSSELL’S BRAIDED STEEL OIL LINES WITH AN FITTINGS
2-IAD CUSTOM HI-VOLUME OIL COOLERSIGNITION/ELECTRONICS SYSTEM:
IAD/MOTEC FUEL INJECTION SYSTEM
IAD/MOTEC M880 ENGINE MANAGEMENT SYSTEM (DUAL M880 UNITS)
IAD/MOTEC CRANK FIRED IGNITION SYSTEM
MOTEC ON-STEERING-WHEEL MOUNTED HORSEPOWER MANAGEMENT SYSTEM
IAD/MOTEC POWER CONTROL SYSTEM, VARIABLE FROM 800 TO 2,500+ HORSEPOWER
MOTEC ON-STEERING-WHEEL DIGITAL BRAKE BIAS CONTROL
MOTEC ON-STEERING-WHEEL ACTIVE SUSPENSION CONTROL
MOTEC ON -STEERING-WHEEL 12-STAGE DIGITAL FUEL INJECTION CONTROL
IAD/MOTEC CARBON FIBER DIGITAL STEERING WHEEL WITH INTEGRAL DIGITAL CONTROLS
IAD PROTOTYPE 8-SPEED PADDLE SHIFTERS, WITH QUICK-RELEASE
MOTEC PIT-LANE SPEED CONTROL BUTTON
CUSTOM ALPINE 7.1 DOLBY DIGITAL A/V/DVD/MOTEC EMS DISPLAY
LOWRANCE GPS WITH FRONT, REAR, SIDE, 360 DEGREE SKYTM RADAR TRACKING SYSTEM
IN-CAR PCTM MOBILE INTEL CORE 2 DUO 2.33 GHZ
3.5G MOBILE INTERNET 7.2 MBPSTRANSMISSION SYSTEM:
IAD PROTOTYPE TITANIUM/CARBON FIBER ALL-WHEEL-DRIVE SYSTEM
TRACTION CONTROL BY MOTEC
IAD CNC BILLET TITANIUM 8-SPEED TRANS-AXLE
QUICK-CHANGE GEAR-BOX, 30 SETS OF TRACK GEARS
WELDON K9200-A HIGH TEMP TRANS & AWD OIL PUMP
RUSSELL’S BRAIDED STEEL OIL LINES
IAD TRANSMISSION AND FRONT DIFFERENTIAL COOLERSSUSPENSION/BRAKING SYSTEM:
ALL TITANIUM SUSPENSION COMPONENTS
PENSKE 3-WAY ADJUSTABLE RACING SHOCKS
FULLY ADJUSTABLE FRONT AND REAR AND SWAY BARS
CNC MACHINED SOLID DELRINTM SUSPENSION BUSHINGS
CARBON FIBER/CERAMIC 400MM DIAMETER BRAKE ROTORS
8-PISTON, LIQUID COOLED, CNC BILLET CALIPERSAERODYNAMICS:
FRONT SPLITTER FOR MAXIMUM DOWN-FORCE
FRONT LEFT AND RIGHT DUAL DIVE PLANES
LEFT AND RIGHT SIDE POD AIR INTAKES AND OUTLETS FOR OPTIMAL COOLING
ROOF CANOPY AIR-INTAKE WITH SCOOP
MID UPPER BODY SECTION LEFT AND RIGHT AIR INTAKES
FLAT BELLY PAN WITH FULL LENGTH AIR DUCTING CHANNEL FOR MAXIMUM DOWN FORCE
REAR DECK LID SIDE VENTS
REAR FULLY ADJUSTABLE CARBON FIBER REAR WINGWHEELS:
DYMAG CARBON FIBER, MAGNESIUM CENTER, TITANIUM LUG NUTS
FRONT 11.5″ X 19″
REAR 14″ X 20”TIRES:
MICHELIN PILOT SPORT 2
FRONT 285/35R19 PS2
REAR 345/30R20 PS2COCKPIT:
ALL INTERIOR SURFACES ARE POLISHED, CLEAR COATED, CARBON FIBER
CUSTOM PROTOTYPE DESIGN CARBON FIBER SEATS
SCHROTH TITANIUM 6-POINT SEAT BELTS
DUAL CARBON FIBER FUEL CELLS FOR FUEL/METHANOL
REGISTERED AS A “HYBRID” VEHICLE DUE TO THE MULTI-FUEL ENGINE….
I WILL GET TO DRIVE IN THE DIAMOND LANE….. HA! HA! HA!
FUEL CAPACITY, GASOLINE = 100 LITRES
FUEL CAPACITY, METHANOL= 40 LITRESALL VEHICLE COMPONENTS (EXCEPT A VERY FEW INTERNAL ENGINE PARTS) ARE CARBON FIBER, KEVLAR, AND TITANIUM
…… NO OTHER MATERIALS USED …….THE TRENTEK CHASSIS IS THE WORLD’S STIFFEST, LIGHTEST AND MOST COST EFFICIENT CAR CHASSIS. MADE OF COMPOSITE CARBON FIBER/HONEYCOMB KEVLAR, THE TRENTEK CHASSIS FOR THE MT900 WEIGHS IN UNDER 90LBS, (LESS ENGINE, TRANS, WIRING, SUSPENSION, ETC.) AND COULD BE PUT TOGETHER, BY HAND, IN APPROXIMATELY 20 MINUTES, ELIMINATING THE NEED FOR AN EXPENSIVE ASSEMBLY LINE. THIS CHASSIS IS OFFERED EXCLUSIVELY THROUGH TRENNE TECHNOLOGIES, INC. AND TEKLAM CORPORATION. VEHICLE WEIGHS 777 KILOS (1,709 LBS.), WITHOUT FUEL
ACTUAL TOP SPEED = 305 MPH+
CFD/FEA CATIA V5R19, THEORETICAL PHYSICAL TOP SPEED = 375 MPH+
CFD/WIND TUNNEL WITH IAD AERODYNAMIC MODIFICATIONS
COMPUTATIONAL FLUID DYNAMICS VERIFIED AERODYNAMICALLY SOUND AT OVER 400 MPH (AFTER EXTENSIVE IAD AERODYNAMIC MODIFICATION)
(CFD/FEA CATIA V5R19 VERIFIED WITH IAD AERODYNAMIC MODIFICATIONS-AERODYNAMICALLY LIMITING VEHICLE TO 305 MPH, WITH REAR WING ATTACHED)TOP SPEED = 375 MPH+ WITH 118 OCTANE RACING FUEL, WITH IAD AERODYNAMIC MODIFICATIONS
LIMITED TO 305 MPH, WITH REAR WING ATTACHED, GASOLINE/METHANOL FUEL MIX
0-60 MPH = 2.5 SECONDS
0-150 MPH = 6.7 SECONDS
0-250 MPH = 17.5 SECONDS
1/4 MILE = 9.0 SECONDS
1/4 MILE SPEED = 178 MPH
ZERO TO 150 MPH AND BACK TO ZERO = 8.7
BRAKING: 250 MPH TO ZERO IN 8.5 SECONDSSPECIFCALLY DESIGNED AS THE WORLDS FASTEST PRODUCTION VEHICLE
IT’S SCHEDULED TO RUN AT BONNEVILLE SPEED WEEK IN 2009, FOR THE GUINNESS WORLD BOOK OF RECORDS PEOPLE, AND WHEN CONFIRMED, IT’S OFF TO NURBUGRING, WHERE MICHAEL SCHUMACHER (IF EVERYTHING GOES AS DISCUSSED) WILL PUSH IT AS HARD AS POSSIBLE.
IT’S CURRENTLY SCHEDULED FOR SEVERAL FEATURE FILMS, SEVERAL MUSIC VIDEOS, STILL SHOOTS, AND COMMERCIALS… AND LOT’S MORE!
riichlover zegt
Van 0 naar 100 voordat je de naam hebt uitgesproken!
RDS zegt
Sta je dan met je veyron, wordt je er uitgereden alsof je stil staat
Gizzi zegt
Geef hem vleugels en de eerste openbare vliegende auto is een feit… Niet normaal meer.
Janneman zegt
Dat zijn erg mooie cijfers. In 17,5 seconden naar de 402 km/u!:O
Herman zegt
Hier past maar 1 woord: Ziek.
wotevajjjj zegt
wooot ? 2500 paardjes ?
nu nog banden vinden die dit aankunnen dat was bij de veyron ook een probleem maar deze gaat nog is 200kmh sneller
GOD zegt
underpowered piece of crap!
Foramen zegt
leuk speelgoed :)
erg leuk speelgoed zelfs :) jammer genoeg zal het wel onbetaalbaar zijn.
Lenny zegt
Dit ding zit dus aan de 250km/h in de tijd dat een burgerbak aan de 100km/h zit… WOW.
Skip_alfa1461.4t-spark zegt
stel je voor, je koopt een leuke wagen, voert hem een beetje op, resultaat : een (mooie) top van 240 km per uur, en 0-100 in 6.7 sec. je hoeft je nergens voor te schamen. en dan lees je dat dit monster op een snelle 0-100 tijd al gewoon 241 km/h rijdt. dit moet misselijkmakend zijn als bijzitter. and I love it !
CSL zegt
UNREAL
crobo zegt
Wat een prestaties, en de auto doet me erg denken aan de corvette.
En als je de fotos bekijkt, check hoe tering dik die deuren zijn!!
wotevajjjj zegt
@autoblogger
zijn die 2500pk europees of amerikaans ? anders heb je nog een stuk meer
Eric zegt
Geen woorden maar daden……
SHFT zegt
De PK-race is dan toch nog niet over? ;)
Dit gaat er wel lichtjes over vind ik, kan dit ding ook bochten nemen?
Lan_Evo zegt
Ik geloof eerlijk gezegd geen zak van die cijfers, dat ook nog eens met 2500 pk op alleen de achterwielen. Filmpjes bitte.
G-STAR zegt
wow da ziet er wel lekker uit, zot geval de eerste die die topsnelheid uitprobeert
RenesisHP zegt
@wotevajjjj.
De Veyron weegt 1000kg meer. Daar is het probleem.
Banden voor zulke snelheden zijn voor zo’n lichtgewicht een stukje makkelijker te ontwerpen. Zullen waarschijnlijk ook net iets langer mee gaan op extreem hoge snelheid.
Hoewel ik betwijfel of je na dat sprintje nog achterbanden hebt. Wielspin tot de 300 moet lukken met dit vermogen.
Maar goed, bijna 3pk per kilo is dan ook uitzonderlijk bizar.
Dit ding zit ongeveer net zo snel op onze topsnelheid als wij op de 100km/u. :shock:
F*cking sick.
mrB zegt
@ gizzi, die vleugels er op moeten hem zelfs aan de grond houden, anders zou je bij de eerste bocht in de vangrail liggen (gebeurt denk ik nu direct na de bocht als je ff gas geeft :P)
btw, 250 kilo lichter uit een hardcore sportwagen? dat is veel!!!
Spijker Hard zegt
ach ja leuk apparaat maar de veyron vind ik als totaal beter en geiler. Jammer alleen dat de veyron ook zo`n geil prijsje kent….
Pim&Pom zegt
620 km/h in theorie… zal wel ja. Zal in de praktijk toch niet haalbaar zijn?
Voordat je aan die snelheid zit zijn de banden en brandstof op, lijkt mij.
AMGJunk zegt
Leuk hoor, maar dit soort automotive wedstrijdjes van; ‘wie maakt de snelste auto’ houd een keer op.
Als je in 1 sec naar de 100 ga je ongeveer knock out van de G-krachten. Misschien zelfs al eerder.
Ik word er niet warm of koud van, ondanks dat de prestatie’s buitengewoon zijn.
Misschien leuk voor de cijfer-geile mannetjes, maar ik vind er niks aan.
Nederland verandert van: Doe-maar-gewoon-dan-doen-we-al-gek-genoeg
Naar: Doe-maar-bijzonder-dan-ben-je-cool.
hmm ik verander niet :mrgreen:
Just doin’ things I like..
Jochempie zegt
Lol, misschien kan dit in de praktijk de eerste straatlegale auto worden die 500 km/u haalt? Moeten er eerst weer wat beter banden ontwikkeld worden denk ik.
RenesisHP zegt
@Skip_alfa1461.4t-spark.
Standaard 0-100 in 6,4 sec en een top van 235km(geijkt).
Die van ons doet de sprint iets beter dan standaard opgegeven. Iets meer vermogen en meer grip door betere banden.
Dan nog hooguit maar een tiende van dit absurde vermogen. En een stuk meer gewicht.
Bovenstaande specs zijn dusdanig bizar dat ik eerst bewijs wil zien.
De acceleratie lijkt mij een angstige bedoeling. Tijdreizen is de beste omschrijving.
AMGJunk zegt
hahaha ja ik wil dat ding wel eens zien weg rijden met 2500pk op de achterwielen :lol:
Da ga nooit niet lukke nie!
Is die 0-100 tijd ook theoretisch? hahah
Wat een onzin auto is dit toch, heerlijk zo af en toe :mrgreen:
GuidoBMW zegt
Lol @ GOD
OT: moet die spoiler en consorten dit verdergewichtje op de weg houden dan? Ik ben benieuwd nr de tests op de ring. Dit ding kan haast geen toptijd neerzetten!
Het moet wel geil klinken :D
RenJie zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
RenesisHP zegt
Ook zo bizar. 2500pk bij 10.000 toeren uit een niet al te kinderachtige V8.
Is er iets bekend over de levensduur? ;)
“TRANSMISSION SYSTEM:
IAD PROTOTYPE TITANIUM/CARBON FIBER ALL-WHEEL-DRIVE SYSTEM
TRACTION CONTROL BY MOTEC
IAD CNC BILLET TITANIUM 8-SPEED TRANS-AXLE
QUICK-CHANGE GEAR-BOX, 30 SETS OF TRACK GEARS
WELDON K9200-A HIGH TEMP TRANS & AWD OIL PUMP
RUSSELL’S BRAIDED STEEL OIL LINES
IAD TRANSMISSION AND FRONT DIFFERENTIAL COOLERS”
Ho ff, AWD?… Is dit wat ik denk dat het is?
DJD zegt
Een theoretische top van 603 km/u! De SSC had een theoretische top van 400-nogwat, dus het zou zomaar eens kunnen dat hij wat records gaat breken…
Emile_Benz zegt
IF it’s real: Geil! :P
If not: Wannabee!
Martijn zegt
gedrocht! BAH!
Men is alleen maar bezig welke auto het snelste is en meeste pk’s heeft…
Waar is de pure schoonheid gebleven!
Gelukkig zie je die schoonheid bij Ferrari en Lamborghini nog wel!
C6_R zegt
Only in America…
Bizar vermogen, maar vooral een bizar laag gewicht! :shock:
Filmpjes, dynosheets etc please!
Buyck zegt
DAMES EN HEREN ALLEN WIL IK U AANSPREKEN! Hier is geschiedenis geschreven, dit is buitenaards en zal waarschijnlijk nog moeilijk te overtreffen zijn! Woorden schiet ik tekort voor dit fenomeen maar één ding is zeker DIT DING IS BUITEN CATEGORIE DIE MET NIETS ANDERS VERGELEKEN KAN WORDEN! Al de rest schijt gewoon in zijn broek. Het veegt de vloer met alles Veryon, Ultimate Areo enz…
wotevajjjj zegt
@renesishp
nee awd is gewoon een tuner die in dit geval blijkbaar voor de oliepomp zorgt
HDM zegt
Theorie theorie, laaat zien dat de onderdelen het ook echt zo uithouden :P .
Ik denk dat we moete pleiten voor een gladde bovenkant in tunnels zodat dit er langs kan xD
getl4id zegt
600…………. ik dacht dat 407 van de veyron al hard was maar als bij de veyron bij 400 km/h de benzine na een paar minuten op is heeft deze misschien niet eens genoeg om die snelheid te halen…….
msc moeten ze hem eerst maar eens op de dyno zetten ofzo of filmpjes leveren msc dat ik eht dan geloof
SJ zegt
De eerste straatlegale auto die in ieder geval in rechte lijn een F1 de baas is (behalve de eerste meters dan). Verder wel uitzonderlijk bruut als dit allemaal waar is. Benieuwd wat de prijs zal zijn, afgerond op een tiental M3’s.
Jorden zegt
gaat deze auto auto dan ook daadwerkelijk geproduceerd worden???
Kieprich zegt
Vergelijking met bijv. een veyron is als een appel met een peer vergelijken. beetje jammer dus… maar idd erg ziek!!!
Wollie zegt
@Buyck : bent u voor uw aandoening al in behandeling ?
Bas zegt
wat voor een banden kunnen 600km/h aan???
en 861kg met volle tanks , hoe groot zijn deze tanks dan???
Adriaan zegt
@ AMG junk
hahahahahahah, ja hoor, knock out van de G-krachten??
0-500km/h in 4,5 seconde doen ze ook al hoor…
Nick zegt
In 17,5 sec. zit mijn renault 4 net aan de 90/100 :P
Ik denk niet dat ik dat zou overleven als mijn auto in 17,5 sec. op de 407 zit :p
@ getl4id: daarom heeft deze ook 2 tanks x
Simpson zegt
in 2,5 seconden red je dat nooit.
Je hebt al 5 seconden nodig om de moed bij elkaar te schrapen om gas te geven!
Adriaan zegt
wotevajjjj schrijft: 9 May 2009 om 13:11
@renesishp
nee awd is gewoon een tuner die in dit geval blijkbaar voor de oliepomp zorgt
Leer lezen
IAD PROTOTYPE TITANIUM/CARBON FIBER ALL-WHEEL-DRIVE SYSTEM
vincent zegt
@RenesisHP: er staat inderdaad CARBON FIBER ALL-WHEEL-DRIVE SYSTEM, dat lijkt me toch duidelijk. Dat moet ook wel want anders kan je die kracht nooit op de weg krijgen. Ik denk dus dat je gelijk hebt.
@getl4id:
ik denk niet dat de benzine zo snel al op is, als je ziet hoe snel deze wagen al op de 400 zit, dan zal ook de sprint tot 600 wel gebeurt zijn voordat de brandstof op is.
onT:
Een bijna onwerkelijke auto dit, vooral die topsnelheid. En ik vind het ook nog wel een mooie auto, mooier dan de Veyron (die vind ik persoonlijk erg lelijk).
Adriaan zegt
wotevajjjj schrijft: 9 May 2009 om 13:11
@renesishp
nee awd is gewoon een tuner
Leer lezen:
IAD PROTOTYPE TITANIUM/CARBON FIBER ALL-WHEEL-DRIVE SYSTEM
Buyck zegt
@ Wollie Ja alles is in orde… mijn spuiten en pillen liggen voor het grijpen (haha). Komaan wilde gewoon effen mentaal doen. Maar kom zo’n vermogen dat is toch niet normaal.
Zapp zegt
Als hij al zover komt, gaat dit ding crashen op de ring. No doubt about it!
Ferdinand1 zegt
Die bijnaam “Land Shark” snap ik niet helemaal….waarom niet “Suicide” :D ;)
Echt bizar! Als ze hem op de Nürburgring gaan testen moeten ze er zeker een filmpje bij maken. Volgens mij kun je daar de meeste tijd niet meer dan een kwart tot de helft van het gas gebruiken…
bozewolf zegt
Vraag me af hoe lang dat meegaat… :) Dat ding heeft 400 pk per liter. Bruut is het zeker, maar praktisch niet meer.
Wel benieuwd wat zo’n apparaat doet op Bonneville als je ‘em gewoon de sporen geeft.
peter zegt
Ziek!
wil wel is filmpjes zien van test.
en ik vind hem nog mooi ook!
monk zegt
gevalletje eerst zien dan geloven.
EnzoR zegt
dit is ziek.. niet normaal!! filmpje? :D
Jorrit zegt
Ziekelijk! Alleen, hoe lang kan je ermee rijden voordat ‘ie spontaan explodeert? Twintig minuten?
PCCB zegt
“een multi-fuel systeem met behulp van benzine, methanol, waterstof en ethanol”
Ligt het aan mij, of is deze coctail in de VS en EU wél zomaar overal verkrijgbaar?
De voorste velgen lijken zo van de GT3 MkII te komen. Een oncompromisloze en stoere hypercar, zo hebben we ze graag!
WiseGuy zegt
Topsnelheid 644 km/u :| Dan moet je we ballen hebben en een hele lange rechte weg wil je die halen…
Danny zegt
echt misselijkmakend al je erin zit :schock:
hoe houd dat ding het vol ?
en zullen de prestaties in de praktijk kloppen ?
Danny zegt
:shock:
VonStroke zegt
Werkt nooit, geloof me maar. Dat ding wordt er op de ring uitgereden door een Golf GTI bij wijze van spreken.
Wouter zegt
@vonstroke:
Waarschijnlijk wel: gevalletje van over powered.
Je moet je constant inhouden of je vliegt de vangrail in, dus zal je ‘m nooit vol kunnen puchen.
Wel een lekker auto’tje…
Als de politie achter je aan wilt… plank gas, en vooralleer zij hun blauwe lampen hebben kunnen aanzetten ben jij al weg…
Hop naar de doughnuts zullen ze denken dan ;)
Tiger zegt
Als deze op de markt gaat komen hoeveel eurocentjes zou deze dan wel niet op moeten leveren..
EJS zegt
Haha, hier zou ik me niet dagelijks in willen vervoeren.. Maar wel zieke prestaties!
ponjorno zegt
deze moet meedoen met een endurence race dan ligt hij een uur voor 40 rondes voor op de 2e
getl4id zegt
ik dacht dat ze bij de veyron heel veel moeite hebben gedaan om die 1000pk te krijgen…. en hier doen ze even 2500……
bij de veyron is veel onderzoek gedaan naar de aerodynamica op hoge snelheid. toen was er al geen windtunnel beschikbaar die tot 400 ging… hoe zou het dan met deze gesteld zijn wat betreft gedrag op hoge snelheid (450+)
bezoeker zegt
Lees toch nog eens goed, er staat namelijk dat deze mede op methanol rijdt, valt dus niet echt te vergelijken met normale benzine-wagens.
Bekijk eens andere wagens die op methanol rijden en dan lijken deze getallen al wat normaler.
Blijft snel natuurlijk :p
Yeelen zegt
die accelereert naar 400 km/h als de veyron er ‘nog maar’ 300 doet?!
Yeelen zegt
ps: leuke nummerplaat :D
MrShifra zegt
@ Yeelen
idd “AREA 51” :D
on top:
Brute wagen!
Yeelen zegt
@ tiger
om over de belastingen nog maar te zwijgen :p
MrShifra zegt
Wegenbelasting wordt dan heel goedkoop..
x5sd zegt
2500 pk!!
had niet verwacht dat ze dat vermogen eruit konden halen.
maar eigenlijk . een veyron met nog niet de helft van dit vermogen komt er ook in de buurt.
M-lover zegt
welke gek gaat die 600 per uur testen?
wederom: met een turbo is alles mogelijk,alhoewel er wel hele goede traction control op moet zitten om in 2.5s naar 100 te kunnen, zou wel eens de versnellingcurves willen zien :D
BMW e30 7BH(ex-Corrado vr6 slc) zegt
Daaaaaaamn !!!!
SimonMc zegt
Het gewicht lijkt me zo bizar laag ! Lijkt me vrij onmogelijk dat dit gewicht is gehaald, zeker rekening houdende dat dit nog een 250 (!!!) kg minder is dan de standaard versie?
En ik hoop echt dat deze AWD heeft zoals beschreven, anders is dit pure zelfmoord.
Alhoewel, nu ook eigenlijk.
spykerboy zegt
ZIEK!! aleen ziet hij er neit zo snel uit op de fotos…. :P
zal ik graag wel eens in willen rijde… als bijrijder als eht neit anders kan zelfs:P
spykerboy zegt
@ M-Lover…. ik wil het wel testen hooor, lijkt me egt f*ckin vet om te doen
GANGSTANERD zegt
dat kan een veyron met 1000 pk
Roelovic zegt
Veyron kan dit toch ook in 2,5 sec?
ferrari_ownt zegt
Ik wil de N’ring tijd van dit ding wel eens willen weten!
406_v6 zegt
To find out how it performes on our racing track, we handed it over to the Stig……. :mrgreen:
huub zegt
Leuk kenteken; ‘Area 51’
Nog leukere specs, ziet er goed uit, maar eerst zien, dan geloven, to be continued….
florisw zegt
Bij hoeveel km/h stijgt ie op? :-D
carlo zegt
@ Roelovic
Het gaat bij deze auto ook niet om de 0-100 tijd, een Veyron doet bijna een minuut over 0-400 km/u, deze 17,5 sec :shock:
Jipino zegt
En dit zijn nog maar de cijfers van de auto met gepantserde extra dikke deuren
( zie plaatje). Moet je je eens voorstellen hoe snel de versie met lichtere deuren gaat! :O
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Mosler/MT900_GTR_XX_IAD/Mosler-MT900-GTR-XX-IAD-07.jpg
RenJie zegt
@Jipino
Moet je eens voorstellen hoe die deuren eraf vliegen!
jipino zegt
@ Renjie
Da’s inderdaad wel een klein probleempje. :P
Shenkie zegt
Wow wat een bizarre wagen! In een woord GE-WEL-DIG! Of waren dat er 3?
Toch wil ik dit niet per direct geloven zulke prestaties, maar als ze het waar weten te maken niets dan respect.
Buyck zegt
Jah! Dragsters hebben dikwijls nog meer pk’s en ze kunnen ze ook aan de grond houden of zonder te driften. Ik denk onder de 2.5 naar 100 zou ie niet meer houden denk ik. Tenzij je zo’n steunrek achteraan plaatst. Misschien zijn de acceleratietijden zo dat het koppel precies is afgesteld dat hij nog juist grip heeft.
Ary zegt
0-100 is traag :P
PyroZnype zegt
Als die 600 km/h toch haalbaar zou wezen, dan zou ik de schaalverdeling op het dashboard wel eens willen zien :P Bij een normale auto begint die bij 10-20 km/h, bij de mosler misschien bij 150-200? :P
renaultfreak zegt
leuk 600 kmh rijden, maar waar doe je dat?…
Ik zou wel een sprintje willen trekken tegen dit ding in een ariel atom supercharged! Veel meer sensatie dan dit ding dat maar door blijft trrekken..
Ik denk dat de toerenteller en de kilometer teller gelijk met elkaar opgaan tijdens het optrekken!
Rob USA zegt
Alleen nog wat hardcore filmpjes en een nieuw Ringrecord,dan zwaai ik niet alleen met USA vlaggetjes maar vreet Europa/Azie vlaggen op! :)
Rob USA zegt
@Renaultfreak: @Bonneville!
BmwMPower zegt
Heftig, zal waarschijnlijk een heerlijk geluid uitkomen!
bozewolf zegt
Dat gewicht kan toch niet kloppen trouwens. 6 liter blok, 4WD, ’t ding is sowieso niet klein, voor 2500 pk zul je een versnellingsbak van graniet moeten hebben.
En dan zou ie net zo licht zijn als een Elise oid?
Mijn Newtonisme zegt: “Impossible!”
Shenkie zegt
Waarschijnlijk is de snelheidsmeter digitaal, heb je geen last van schaalverdeling.
Citrofiel zegt
Onvergelijkbaar. Een nieuwe topper. Een nieuwe klasse. Alle Veyrons worden simultaan verkocht, iedereen wil deze. Dus sla je slag nu als je een Bugatti wil. ;)
@ wotevajjjj en RenesisHP; Over de banden: Bij de recordpoging is het voor hen denk ik het gemakkelijkst om van die massieve, dichte velgen te nemen. Zoals deze.
@ bozewolf; Het zijn inderdaad opmerkelijke en ongekende cijfers (de combinatie dan). Snelle vernieuwingen worden in het begin afgedaan als onmogelijk. Zogauw er meer informatie vrijkomt zullen we zien wat ervan waar is…
bozewolf zegt
Met volle tanks ook nog he. Dan hebben we het over een leeggewicht van onder de 800 kilo. Voor een auto met carosserie, all wheel drive, een joekel van een V8 en alle verstevigingen die nodig zijn om 2500 pk in toom te houden.
No fucking way, man :) Tenzij ze dat ding van papier hebben gebouwd.
Aad zegt
De Veyron blijft veruit de beste, duurt zeker nog 15 jaar voordat dit overtroffen wordt. Mosler e.d. zijn gewoon halve racewagens zonder comfort of gebruiksgemak en komen misschien qua prestaties een beetje in de buurt van Bugatti maar voor de rest zijn ze geen schim van de Veyron. Jammer maar helaas.
w0o0dy zegt
@Aad: “en komen misschien qua prestaties een beetje in de buurt van Bugatti”
Ehm dude? Kun je lezen? Dit ding veegt boven de 100km/u de vloer aan met de Veyron….. 861kg (da’s 1000kg minder) en ook nog eens 2,5 keer zoveel vermogen…. Per saldo heeft deze Mosler land shark 5,5 keer zoveel vermogen per ton….. dat is een groter verschil dan tussen een Mini Cooper Mk1 en een Caterham R500…. Een McLaren F1 tegen een Cliootje…..
w0o0dy zegt
en even voor de duidelijkheid…. de Veyron doet 0-300 in 16,8 sec en deze haalt 400km/u vanaf stilstand in 17,5sec….. en je kunt me veel wijsmaken maar dat de veyron 300 tot 400 doet in een paar seconden… ehm nee dat gaat er niet in.
heidekonijn zegt
Doet me een beetje denken aan de Vector vroeger, ook uit de US, op papier ook beter dan de rest. Op papier.
2500pk? Voor de straat? Waarom claimen ze geen 25000pk? Pointless.
w0o0dy zegt
@heidekonijn: het ding heeft natuurlijk wel prima regelbare turbodruk…. dus voor “normaal gebruik” kun je hem waarschijnlijk wel op een pk of 900 zetten. Dat moet wel genoeg zijn voor het ritje naar de supermarkt ;-)
RenesisHP zegt
2500pk klinkt spectaculair. Toch staat mij bij dat een een Veyron aggegraat zo´n 3000pk heeft. Hiervan gaat zo´n 2000pk verloren aan koeling en uitlaatsysteem. :shock:
bozewolf zegt
^Dat is een onzin verhaal. Het is niet zo dat je over pk’s (arbeidsvermogen) kan spreken omdat dit vermogen nooit heeft bestaan.
Je zou kunnen aanvoeren dat de Veyron zoveel brandstof (potentiele energie) verstookt ter waarde van zo’n 3000 “omgezette” pk’s. Maar het idee dat de motor 3000 maakt en er zo’n 2000 “verloren” gaan is klinkklare kul.
w0o0dy zegt
@RenesisHP: ja dat kletsverhaal is een eigen leven gaan leiden…. de totale opbrengst van de motor inclusief de hitte (waar je eigenlijk vooral last van hebt en die dus niets waard is) zou je in KW als 2205kw kunnen zien ….. alleen dan moet je voor deze ongevee 5514KW nemen om appels met appels te vergelijken……
GOD zegt
@ bozewolf
het kan wel
je verliest bijvoorbeeld ook pk’s door de overbrenging,l of andere vormen van frictie.
lautje23 zegt
Deze auto toont nomaals aan dat de McLaren F1 en dan met name de Lm en GTR-versies baanbrekend waren want qua bouw lijkt deze Mosler er sprekend op.
Laten we verder zeggen: bij dit gewicht is 1000 pk al voldoende. Het dubbele is echt niet hanteerbaar, gevaarlijk zelfs, niet op de weg te houden. Dat weet ik zeker.
L:aat maar eens een filmpje zien.>?!
w0o0dy zegt
Voor de mensen die de 1800pk Mosler op de openbare weg aan het werk willen zien (met een volgens de rijder te lage turbodruk…. dus of het op het moment dat de video geschoten werd ook daadwerkelijk 1800 was valt te betwijfelen….)
It’s something else….
http://www.nelsonracingengines.com/videos/NRETVmoslerhigh.wmv
sebastianchubasco zegt
ik durf te wedden dat als er alleen benzine getankt wordt zomaar de helft van die 2500 pk’s overblijft.
w0o0dy zegt
Nog een video…. on-board dit keer
http://www.youtube.com/watch?v=NlLcNIuvohM
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Het vermogen van dit apparaat zal vanuit dat oogpunt inderdaad een hoger uitvallen.
Alleen de hitte van een twinturbo op 10.000toeren is al 1000pk.
sebastianchubasco zegt
de helft is misschien een beetje overdreven…
w0o0dy zegt
En speciaal voor RenesisHP een RX7 van Nelson Racing…..
1650hp in een Rx7 (“8 second car” (da’s dus in de 8 sec over de 400m drag))
http://www.youtube.com/watch?v=5t7DHsD0CDU
en nog een keer
http://www.youtube.com/watch?v=KB1Wrv0SiyQ
gti zegt
wheelspin tot de 280
w0o0dy zegt
Alleen geen rotary……. maar een 427 onder de kap.
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Wat nou European hotrod. :twisted:
Dat is wel een hele leuke “oldtimer”.
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Helaas niet geschikt voor straatgebruik, echter wel een 1700pk Rotary. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NnqsaDUBySA&feature=PlayList&p=E1D0537E1A862EEA&playnext=1&playnext_from=PL&index=33
Cardesigner zegt
Nice!
RenesisHP zegt
Even testen op de dragstrip. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=vTG_iVXabfw
w0o0dy zegt
Ze doen niet allen turbo’s…..
Een Chevy Impala met een 572 V8 (NA dus) met 750pk en ongeveer 1000Nm koppel…..
http://www.dailymotion.com/video/x946w3_nelson-racing-engines-572-impala-st_auto
SimonMc zegt
@W0o0dy: zou het diezelfde motor zijn die ook in “Red Victor One” ligt? ( 9.3 liter V8 )
RenesisHP zegt
@SimonMC.
Zo’n soort motorformaat is dit wel. ;)
RenesisHP zegt
“IT’S SCHEDULED TO RUN AT BONNEVILLE SPEED WEEK IN 2009, FOR THE GUINNESS WORLD BOOK OF RECORDS PEOPLE, AND WHEN CONFIRMED, IT’S OFF TO NURBUGRING, WHERE MICHAEL SCHUMACHER (IF EVERYTHING GOES AS DISCUSSED) WILL PUSH IT AS HARD AS POSSIBLE.”
Heeft Schumacher een doodwens of deze jongens een levendige fantasie?
RenesisHP zegt
=>of hebben.
6C Jordy zegt
Waarom zit iedereen altijd zo te geilen op pk’s?
Deze getallen komen ook voor in een gemiddelde Dragster en Monster Truck.
En die 2,5 seconden halen de top rallycross wagens ook.
w0o0dy zegt
@6CJordy: alleen liggen de pk’s nu in een lightgewicht supersportwagen….. en deze mag ook gewoon de openbare weg op. Da’s toch even een ander verhaal.
@RenesisHP: Op zich zou het nogal een stunt zijn als hij echt toezegt er mee te gaan rijden. En als ie de turbodruk kan selecteren naar believen dan zal hij ook wel kunnen rijden met het ding. Zelfs al heeft het ding veel meer vermogen per kg als een F1…
6C Jordy zegt
Weegt inderdaad weinig, maar het is nog steeds geen overdonderende prestatie. Elke fabrikant die er tijd en geld in wil steken kan het nadoen.
Denk trouwens niet dat deze in nederland op de weg mag.
Buyck zegt
Ben zeer benieuwd naar de harde bewijzen. Wachten op filmpjes en resultaten op het terrein!
BananaFlip zegt
Oh My F*cking God!
Ik moest mezelf eventjes heel erg hard tegen m’n hoofd slaan toen ik dit las.
Eigenlijk twee keer.
De eerste keer vanwege deze ongelooflijk imposante cijfertjes en de tweede keer vanwege die belachelijk lange naam.
Leuk speeltje natuurlijk.
Ik wacht al op James May die de topspeed van dit autootje gaat testen!
BAAP zegt
een theoretische topsnelheid van 603 km/u?
hmmm, maak dit maar es hard, want ik geloof er geen donder van!!!
xtreme zegt
Dit is maar met 1 woord te beschrijven.
GRUWELIJK
NLBUURMAN zegt
@getl4id
hoe heeft men dan vliegtuigaerodynamica ontworpen? Juist, met de computer ;)
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Vroeger zag je Schumacher de hele tijd spelen met z’n remkrachtverdeling.
In dit geval kan hij constant met de turbodruk spelen… Schumacher ook weer blij. :D
Vakaar zegt
absolute onzin. als je ziet hoeveel moeite bugatti met de veyron heeft gehad om die te maken is dit onrealistisch.
een paar tuningbedrijfjes tegenover een van de topmerken aller tijden, tja, voor mij is het erg duidelijk.
dit komt er niet
w0o0dy zegt
@vakaar: hoezo komt er niet? Hij is er al! De 2800 pk versie rijdt gewoon rond en deze is vergelijkbaar alleen wat meer vermogen. De 1800pk versie kan gewoon gebruikt worden zoals je kan zien in de video’s hierboven.
w0o0dy zegt
Ehm niet 2800 maar 1800 natuurlijk
SimonMc zegt
@W0o0dy: maar geloof jij alles dan van wat zij zeggen?
Het gewicht van 860 kg lijkt mij zo bizar laag? Zeker rekening houdend dat hier geen lichtgewicht atmosferisch 4-cilindertje in hangt, en een lichte versnellingsbak.
Ze zeggen zelfs dat het gewicht incluis 2 volle benzinetanken is !
Ook maak ik er uit op dat het hier over 4-wiel aandrijving gaat? ( extra gewicht dus )
én ze gaan Schumacher weten te strikken voor een testje op de Nurburgring??
Kom nou….Eerst zien en dán geloven he…
RenesisHP zegt
@SimonMc.
Heb jij het lijstje met specificaties bekeken? Heb je ook de materiaalkeuze goed bekeken?
I rest my case. ;)
koreantaxiproductions zegt
Zou dit niet dé auto voor de Stig zijn?
SimonMc zegt
@RenesisHP: ja tuurlijk wel, maar dan nog…Een zonda F of een Koenigsegg ccx geraken niet onder 1000 kg en hebben ook een full carbon koetswerk en chassis en wielen van magnesium en dergelijke.En die hebben be-lan-ge niet zoveel pk…
RenesisHP zegt
@SimonMc.
“ALL VEHICLE COMPONENTS (EXCEPT A VERY FEW INTERNAL ENGINE PARTS) ARE CARBON FIBER, KEVLAR, AND TITANIUM
…… NO OTHER MATERIALS USED …….”
Het zou moeten kunnen. We spreken dan echter over een chassis met alleen de noodzakelijke delen en een body.
Eigenlijk een raceauto voor op straat. In de Racerij kunnen ze extreem lichte auto’s bouwen. Meestal zitten ze door de reglementen nog vrij hoog.
RenesisHP zegt
Humor tussendoor.
De Politie heeft een wapen tegen dit soort auto’s. :twisted: ;)
http://www.youtube.com/watch?v=3VbLCQxQExw
Osca zegt
@Martijn
hij is nog steeds mooi hoor :D
Dan zegt
Typisch een auto voor Jeremy Clarkson, POWERRRRR :twisted:
Cantago zegt
Zo, dat gaat echt hard! Eindelijk de Aton en de Veyron van de troon af? We shall see…
Bob zegt
and the point of this is ? Je kan nergens de topsnelheid halen .. zo te zien niet echt zinvol voor dagelijks vervoer.
Bugatti Veyron zegt
Denk wel dat de veyron hem bijhoud of zelfs sneller is..
SimonMc zegt
@Bugatti Veyron: hahaha ja juist….Wanneer dan?
Zoals W0o0dy al aangaf, heeft deze 5,5(!!!) keer meer vermogen per ton dan de Bugatti Veyron.
De Veyron lijkt hier als een Citroen 2CV tegen een Ferrari F430…
sebastianchubasco zegt
volgens mij heeft ie gewoon stalen remschijven…
ferrari zegt
dat zijn cijfers die op een dragstrip thuis horen, niet meer normaal! wat een gave bak! de cijfers stellen zelfs de Caparo in de schaduw. minder dan 900kilo volgetankt met meer dan 2500pk! wie heeft het hier nog over een verhouding van 1:1, doe mij maar 1: 0,3! (PK/gewicht verhouding)
wat zal dit ding eigenlijk verbruiken? 1 op 0,5?
zal hij net zo makkelijk rijdbaar zijn als een veyron? dat is immers alleen maar het pedaal vloeren en het stuur goed vasthouden. de elektronica doet de rest. houd de wagen op koers (esp/abs) en schakelt voor je, en zorgt er zelfs voor dat je optimaal van je plek komt (lounch control)
Maikel zegt
ben zeer benieuwd naar een filmpje, 2500pk :shock: unreal gewoon
spirit of ecstasy zegt
mmaaai…
doe die spoiler eraf en het wordt een AIR SHARK :-)
Entwicklung88 zegt
‘Down near your feet at the right side, you’ll find a rather large switch. This is no ordinary switch, this is a hyperspace-button.’
ronny zegt
heb wat weg van een goeie mix van de saleen s7 en mclaren f1 lm
wel hard!
damian zegt
zeker een land shark
WouterM zegt
ziiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeek
helooo zegt
de nieuwe veyron heeft maar 1200+ pony’s en heeft betere prestaties ;)
S16 zegt
860kg?
600 km/u?
eg nie
dodge zegt
Echt? 2500 pk? Da’s (2x zoveel) meer als een Veyron.
En dan 600km/h?
Puh!Puh!Puh!
T16 zegt
@Ruben en de rest
De Land Shark is een hoax, dit model bestaat niet en is een grappige fantasie die door de heer Go(t)cha op het internet gepost is. Ook het bedrijf IAD (Intense Automotive Design) bestaat niet en als je goed naar de specificaties kijkt (o.a. hybride) begrijp je dat de Land Shark een flauwe grap is.
ook http://www.worldcarfans.com gelooft het niet gezien hun citaat:
So, to John Gocha, if your car is really just a fantasy, by all means keep living the dream. But if you’ve built this thing for real, we need to see it to believe it. Scratch that; we need to drive it (or see it driven) to believe it.
robbie1 zegt
http://www.youtube.com/watch?v=_ARblcGp0Ok gaat noch best goed door de bochten