De Amerikaanse autofabrikant Mosler heeft grootse plannen voor de toekomst. Eigenaar Warren Mosler gaat komend seizoen van start met de Mosler Challenge, een Europese klasse waarin coureurs met Moslers tegen elkaar strijden op de meest uitdagende circuits. In 2008 zal de klasse nog een aparte divisie zijn binnen de Dutch Supercar Challenge, maar vanaf 2009 moeten de Moslers als geheel eigen raceklasse gaan fungeren.
De Mosler MT900 trekt al veel bekijks op circuits binnen en buiten Europa. De wagen waarmee geracet wordt is indrukwekkend, en streed de afgelopen jaren om de titel in onder andere het Brits en Spaans GT-kampioenschap, de Dutch Supercar Challenge en de Belcar. In het Britse en Spaanse GT-kampioenschap werd een Mosler zelfs al eens kampioen, en ook wist een Mosler in 2005 de 24h van Silverstone op zijn naam te schrijven. De auto heeft niet alleen de looks, maar zeker ook de balls. De bolide wordt aangedreven door een 520 pk sterke V8-krachtbron en het gewicht van de auto is slechts 1200 kg. Nice specs!
Op dit moment zijn er ongeveer vijftien Mosler’s in omloop in Europa. Het doel is om dit aantal gestaag te laten groeien. De Mosler Challenge heeft als doel om een Europees aansprekend en vooral competitief kampioenschap te worden voor zowel professionele coureurs alsmede ‘gentlemen drivers’. Voor coureurs en teams is de Mosler Challenge uitermate interessant, want naast prijzengeld biedt de klasse ook een aantrekkelijke financiering voor de bolides. Daarnaast wordt er op de circuits full-service verleend door de Mosler fabriek zelf.
In 2008 zal de Mosler Challenge een aparte divisie vormen binnen de Dutch Supercar Challenge, die voor komend seizoen acht raceweekenden in Nederland, Engeland, Belgie en Duitsland op het programma heeft staan. Mosler inschrijvingen kunnen zowel punten scoren voor de GT-divisie van de DSC als voor hun eigen divisie. In 2009 wordt er dan de stap gemaakt naar een geheel eigen raceklasse die acteert op Europees niveau. V-Max Racing Management, onder leiding van Dick van Elk, wordt organisatorisch verantwoordelijk voor de Mosler Challenge.
Bouncing Bullet zegt
moeste alle merken zo achter de racingteams staan, fiiiiieeeeeeuuwww
segura zegt
jawadde 520pk en slechts 1200kilo nice
dekster (Union Fait La Force) zegt
–edit: gefixt, thanks!–
dekster (Union Fait La Force) zegt
Waar kunnen we ons inschrijven voor de race-zitjes?
w0o0dy zegt
@dekster: een “Autoblog Mosler” en de winnaar van de “Autoblog drivers challenge” gaat rijden? Of ga je privé inschrijven?
Jesper zegt
het hele zaakje wordt gefinancieerd en er wordt service verleend door de fabriek… met andere woorden het kost je zelf zo goed als niets… sign me up please!!
Turbopaultje zegt
Dedicated racer, mooie specs. Echter geen FIA homologatie ? Ferrari en Porsche konden dan waarschijnlijk wel inpakken……. En Quanta costa ?
Maurice zegt
de klasse heeft zelfs al zijn eigen website zag ik: http://www.moslerchallenge.com
Alec zegt
Hele mooie en goede auto,
geprezen in de race cultuur.
ook mooi dat ze zooi loyaal met geld strooien :p
JOPHEIJ zegt
vooraanzicht lijkt wel op de McLaren F1!
BOL zegt
Stoer ding, zullen er wel een hoop in Essen staan komende maand, vorig jaar ook een stuk of 7 inc. een paar straatversies
dekster (Union Fait La Force) zegt
@w0o0dy
Goed idee, I’m in ;)
CavalloVapore zegt
In de herfstvakantie heb ik er een op spa gezien 8-)
Echt een heeeeeerlijk geluidje ook :o