Goedemorgen! Ook de uber-R8 met de meest fabelachtige wegligging aller tijden, kan wel eens een glijertje maken. Leuk als het zo bedoeld is, maar minder leuk als er Moskouse struikjes in de weg staan.
Buiten Rusland bbq-en we R8-jes, maar in Moskou kunnen de lucifers in de tas blijven. Een mooie, maar wel natte, rechte weg en een overmoedige bestuurder is meer dan genoeg om een Audi R8 te herverbouwen tot iets minder begeerlijks.
Op autojunk staat de reportage in twee delen: deel I & deel II.
Met dank aan CorteX en Roeffe voor de tip!
greg zegt
Is nog te herstellen, dit….
johnny zegt
ik wou net zeggen zet maar bij mij thuis neer:P
Jos zegt
ja idd dan knap ik m zelf wel op :P
ml zegt
@Greg
Lijkt mij ook..
Maar hoe kan zo iets met de ideale bestuurdersauto?
Laidback zegt
Gummen Op Zijn Russisch ??
(toch zie ik op de 1e foto niet echt meer als wat Krasjes en kleine deukjes,, )
jaMes zegt
Beetje plamuur ertegen , alles wat recht trekken , likje verf and as good as new …
Geluk dat hij al in het oostblok staat , moet hij toch al niet meer ge-exporteerd worden naar daar ! ;-)
In deze landen verkopen ze onze platgereden wagens in bouwpakket … !
Wrak + portepower + 200 kg pleister + 10 l verf en een foto van hoe hij eruit zag voor het ongeval.
grts,
Harie zegt
Op die reportages is wel iets meer schade te zijn. Het rechterachterwiel staat in een wat vreemde positie en linksvoor heeft ie ook wel een deftige tik gehad en de dorpel onder de linkerdeur ziet er niet helemaal apk meer uit…. Blijft zonde…
Robert zegt
Hoewel ik de R8 erg begeer merk je gewoon dat Audi als merk minder exclusief is als b.v. Lamborghini of Ferrari. Als wagens van die merken om een boom gevouwen zie dan doet dat als liefhebber pijn. Bij een R8 komt dat gevoel niet op.
OWD zegt
cabrioriseren die bak, met de schaar des levens.
Armada zegt
Geld hebben ze wel. Nu nog de skill om met zo’n wagen om te gaan. Is wel vaker het probleem.
Snoepie zegt
een R8 is een Lamborchini wannabee
Snoepie zegt
een Lamborchini wannabee
Frank deH zegt
@ Snoepie
Is dat een Lamborghini uit China of zo?
Frank deH zegt
Misschien toch geen bomen planten als je auto’s verkoopt…
http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/04/volkswagen-aapt-daihatsu-na
… of misschien juist wel.
OWD zegt
even over die bomen, zulke lullige boompjes, die zo weinig meeveren. Dit gaat mij boven de pet
Henk Schep zegt
@ ml:
Auto zet zichzelf niet in de bosjes, doet piemel achter het stuur….
Greg zegt
@ML
Dit ligt ook niet aan de auto maar aan de bestuurder. De bak heeft 4wd, ESP traction control en noem alles maar op.
Een slechte bestuurder parkeert zelfs een invalide scootmobiel in een boom.
Kenny zegt
Hoe weten jullie nou dat het een overmoedige chauffeur is geweest? Ik vond dat zo’n onzin dat als er eens een supercar crasht dat mensen die dan jaloers zijn meteen gaan zeggen dat de chauffeur overmoedig was en niet kan/kon rijden. Doe toch niet zo kinderachtig.
Wouter zegt
Hi Kenny,
Alles goed! :-) Misschien geen overmoedige chauffeur, maar dan is het gewoon een prutser. Het is een rechte weg en er zijn geen andere auto’s bij betrokken. Da’s toch altijd weer knap om dan te crashen.
Tonny zegt
Hoe dat kan komen? De ideale bestuurdersauto, laat me niet lachen… Al die speelgoedsuperauto’s van tegenwoordig zijn slappe aftreksels van wat ons vroeger werd voorgeschoteld… Countach, Testarossa, oer-911, DeTomaso, Cizeta, Sbarro en ga nog maar door, als je niet kon rijden moest je niet in de buurt van bovengenoemde komen. Heden ten dage rijdt elke randdebiel met geld en roze plasticje op zak in een superauto, van Paris H. tot een stel idiote Russen en Amerikanen die al dat moois van de fabrikant op schofterige wijze tegen de muur parkeren… Techniek kan niet alles oplossen, learn to drive everybody, learn to f**** drive… Je gaat ook geen picasso aan de muur hangen met ducktape? Wel dan?
R.I.P. Porsche, Ferrari, Lamborghini, as supercars, you’re now kiddycars and shopcars… disgusting… Ik ga Chinees kopen!
Swinkels zegt
Jammer van die platgeslagen TT.
Greg zegt
@Tonny
Jij denkt er wel heel erg makkelijk over. Al die hedendaagste supersportscars hebben allemaal een sport/racestand. Als die uit staat is de auto inderdaad berekenend en grijpt de tractieregeling in en gaan de dingen meestal goed. Wie de race stand activeert schakelt al die electronische hulpgadgets uit. Bij Ferrari’s kan je zelfs standaard de ABS uitschakelen. Probeer dan maar es op hoge snelheid de auto te beheersen. Jij en ik kunnen dat echt niet hoor… Daar moet je Barichello of Hamilton voor heten.
majinstar zegt
Hoppa daar gaat de volgende :D
Tonny zegt
@ Greg,
wil niet lullig doen, maar in de meeste auto’s, kun je die systemen niet eens helemaal uitschakelen… Maar je komt meteen met een mooier punt, namelijk wat F1 namen, nu niets ten nadele van de coureurs, die zijn terdege kundig en zijn veelzijdiger dan elke andere topatleet… Echter, de F1 zit wederom vol met troep, die onnodig veel kosten, maar ja, dat is het circus en het verkoopt, dus kan het mij ook niet echt dwars zitten… Kijk rustig naar de A1… Maar eh, als ik met mijn oude 944, mijn vader in XK8 achterstevoren zie gaan bij een gladde rotonde, inclusief TSC,ASC,ABS, dan zet ik daar mijn vraagtekenen bij… Evenals de launch controle, je motor op 2500 toeren houden, koppeling laten opkomen tot slippunt, en wachten op groen, try it, and fly… (heb bescheiden race ervaring)
Tonny zegt
@ Greg,
een supersportwagen, daar hoeft toch eigenlijk geen eco/toer stand op te zitten… Als je zo’n ding kan kopen, laat je je toch doordeweeks rijden in een Bentley, Rolls of Maybach…
Cheers
Greg zegt
@Tonny
Het lijkt mij wel prettig om een supersportauto in een normale modus te kunnen zetten… Dan plant je je niet direct in de bumper van je voorligger als je bij een stoplicht iets te gretig gas geeft. In de race modus reageren die auto’s namelijk sneller op het gaspedaal.
Audi power zegt
domme kl*te rus leer rijden is zonde gek
Tonny zegt
@ Greg,
met beleid het gaspedaal beroeren is ook een kunst… Als het kan met een 928 S3, welke tot in de 3e versnelling wheelspin geeft, kan het met andere auto’s ook… Zo’n ondingen zijn het nou ook weer niet, mijn punt is dat ze afgetamt zijn en de toer van Honda met de NSX op gaan… “Even your grandmother could drive it”-filosofie is gewoon ongepast op supersportwagens, de naam zegt het al… Overbodig gewicht, verstoring van het rijplezier… Thank God for Lotus, Marcos & TVR…
Greg zegt
@Tonny
Ik dacht dat wij het hier over ultieme sportwagens hadden… en dan betrek jij een S3 en een 928 in het verhaal.
De auto’s waar ik over praat zijn in dat opzicht van een andere planeet, niet te vergelijken met een hot hatch als de S3
Johan zegt
Die auto is krommer dan je op het eerste gezicht zou denken.
Die schade valt nog vies tegen
jaMes zegt
@Greg
928 S3 is een model van porshe ;-) even ter verduidelijking …
Maar Tonny heeft een punt ! heb een 928 S4 gehad en die beesten zijn veel bruter daar voel je tenminste nog de muscles in !!! Love this car
Tegenwoordig rijden we met power die beheert wordt door een computerspelletje. Maar langs de andere kant , laat het verkeer dezer
dagen veel minder toe. ( schrik zelf van mijn woorden , Me : responsible ??! )
grts
Greg zegt
my bad.. las te snel.. 928 S3, ken dat model nog van de jaren ’80.
Mijn betoog blijft van kracht want ook deze auto heeft niets te zoeken naast een SLR of Murc.
Ik ben het met jullie eens dat je in dat soort auto’s ouderwets moet werken om te rijden, maar de gedachte dat een Murc of een Z06 zich even makkelijk als een Golfje 1.6 laten rijden bestrijd ik wel.
MarcO zegt
WTF? Een gecrashte Audi….. en niet eens in 2 stukken gescheurd? Dat moet of een hele slechte auto zijn of die kneuter heeft niet hard genoeg gereden. Als je dan toch brokken maakt dan graag goed. En als sportwagenfabrikant doe je tegenwoordig niet meer mee als je producten niet in 2 stukken uiteen spatten.
(en dit alles met een vette knipoog uiteraard)
Chief_S5 zegt
Tja, dit is de formule: Rijke stinkerd+geen rijervaringen= elke willekeurige auto in de prak.. :? , of gewoon voor iets uitwijken. Het maakt niet uit of dit nou de best handling car is of welke dan ook. Kon ook gebeuren met een Lambo, Ferrari, BMW, Mercedes en verzin het maar. Die man heeft gewoon geen rijkwaliteiten of is uitgeweken voor iets..
audi racer zegt
vader van de vriend van mij had een r8 2 dagen na aankoop wou die eff kijken hoe snel die ging toen die bij 260 was was die gecrasht.
Bam_Margera zegt
BBBBBBBBBBOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!! te erg om aan te zien gewoon :O
Jeffrey zegt
Zonde van die boom……
Ow euhmzz.. die audi bedoel ik.
Y. zegt
Maar oh, oh, oh, wat is die koplamp moooooi, zoals-ie daar ligt, in de modder.
Nee, daar kun je niks van zeggen, het blijft een mooie koplamp, toch?
Kenny zegt
@Chief_S5
Hoe weet jij dat er niet bijvoorbeeld ineens een grote vrachtwagen uit een zijstraat kwam stormen zonder te stoppen voor de hoofdbaan? Of dat er niet iemand door het roodreed? Of dat er ineens een scooter viel op de weg?
Ik kan tal van redenen bedenken waardoor iemand op een kaasrechte weg kan verongelukken. Het gebeurd ook zovaak op de snelweg en dan hoor je niemand blaten die kerel kan niet rijden? Zonder dat je weet hoe het gebeurd is vind ik dat je daar niet over kan oordelen. Maar daar denken de mensen tegenwoordig niet meer aan, puur omdat ze jaloers zijn en gewoon niet denken…
Dus, ik zou graag willen weten waardoor jij ZEKER weet dat die man niet kan rijden en er niet gewoon iets gebeurd is waardoor zelfs Schumacher van de baan zou raken.
Rob zegt
Goed gesproken Kenny, eindelijk één die even denkt voor dat ie spreekt.
audi racer zegt
applausje voor Kenny ;)
mashell zegt
Aan alle russische sportwagen crashers: er zijn maar 2 regels. 1] je auto moet total-loss zijn en 2] jij moet heelhuids uitstappen. Alleen dan scoor je 10 punten. Als je zelf met een beteuterde snoet op de foto te zien bent levert dat 2 bonus punten op.
Deze R8 (in een smaakvolle kleurstelling) scoort dus 0 punten.
Rick dos zegt
Kijk eens het mythologische Quattro systeem aan het werk.
………en kijk dan nog eens en de mythe is doorbroken…….
Karel zegt
Lijkt op een foto’s dat de voorband kaal is van deze auto als je ziet hoe nat het is heb je best kans op aquaplaning dan wordt iedere auto onbestuurbaar.
Tonny zegt
@Greg,
je moet het wel in de juiste context zien, de 928 was de superauto van die tijd… Als ik me niet vergis ook nog de enige sportwagen die het predikaat auto van het jaar kreeg… Kijk wat vaker naar Top Gear, heb je een mooie reportage over een stel touwtrekkers tegen de Merc CL 65 AMG en vervolgens klaagt in een andere rep. Lord Clarckson over het continu ingrijpen van de TSC bij het gasgeven in een E55AMG. Rijdt regelmatig in die nieuwe troep rond, en ik krijg er geen harde van… Je merkt pas hoe kut die auto’s zijn als je alles uitgschakeld… Kortom, tegenwoordig worden superauto’s voor verwende erfgenaampjes ontworpen, en mannen met jurken… Deze personen kunnen per definitie niet rijden, dus gooi je overbodig gewicht in de vorm van computers in de auto, om hem te laten plakken… Doet men dat ook niet met de F16 en EuroFighter????
iFi® zegt
Ligt zn deur er nou uit joh?
Greg zegt
@Tonny
Ik snap je punt.
Juist als je het in de juiste context bekijkt, is het logisch dat de supercars van nu meer hulpmiddeltjes kregen. In de jaren ’70 waren die dingen als ESC enz. er nog niet op supercars, want de supercars van gingen toen niet harder dan pakweg 250 km/u. 0-100 was gem. misschien 5,5 sec. voor nodig.
Tegenwoordig halen supercars 400 km/u en schieten ze naar 100 in 2,5 sec. Dat vraagt om meer gadgets om de auto’s beheersbaar te maken. Maar die gadgets (die voor een deel vrjiwel uit te schakelen zijn) maken nog niet dat de auto’s door alle softies/rokkendragers gereden kunnen worden. Verre van, denk ik.
Tonny zegt
In de jaren ’70 reed menig supersportwagen ietsjes harder dan 250 km/h en in de jaren ’80 had je al de eerste 300 km/h auto’s. Tegenwoordig is er welgeteld 1 supersportwagen die 400 km/h aantipt, standaard, dat Franse ding… En eh, volgens mij staat de 0-100-0 sprint op naam van Ultima, zonder electronische troep, maar wel zelf te bouwen in je garage… De echte supercar, voor de man met ballen, is overleden, dat mag gewoon toegegeven worden. Ikzelf ga ooit nog voor de oer-911 turbo, uit 1975, superding en levensgevaarlijk, of een Westfield met supercharged Hayabusa motor, 0-100 in 2,5 sec. Geen ASC, TSC of andere kul…
Tonny zegt
@ Greg,
even een GTR en wat nostalgie ophalen…
)
greg zegt
tja.. wel een ruige bak! ;-)
Tonny zegt
Dank u, misschien moet ik ook maar eens waardering gaan krijgen voor de “wonderen” der techniek… Krijg het alleen maar niet uit mijn systeem dat het overbodig gewicht is… Maar ja, had ook nooit gedacht een SUV te zullen rijden… ;-)
Robin zegt
Weer die russen he :)