Als autoliefhebbers hebben wij veel gemeen. Tuurlijk, de een houdt van Audi, de ander van BMW, maar uiteindelijk gaat bij ons allemaal het hart sneller kloppen van snelle, mooie of bijzondere auto’s. Ik kan zelf best begrijpen wat iemand in een Toyota Supra ziet, het is alleen mijn smaak niet. Maar de persoon die een Corvette uit 1989 kocht en dacht, “ja! Daar ga ik eens een 27 jaar oudere voor- en achterkant op schroeven…” Zou er ook maar iemand zijn die daar in kan komen?
Blijkbaar wel, want op eBay hebben toch nog zeven mensen op dit gedrocht geboden. Hoger dan een paar duizend dollar kwamen ze niet, dus het ding is niet verkocht. Voor de goede orde, dit is dus een Corvette van het model dat Face ooit reed:
…maar dan met de voor- en achterkant van een ’62er. De verkoper heeft er zelf nogal een hoge pet van op en denkt dat er een gouden toekomst voor het project is weggelegd:
This will finish out to be a very nice high end car, and a whole lot of fun to drive. It is mechanically sound, good brakes, good suspension. Drives very well, even has a trunk. (…) This is really a fairly easy build as all the hard work is done. Reserve right to end early as car is offered locally. DON’T LET THIS ONE GET AWAY.
Mwah, toch maar wel… (via jalopnik)
slk zegt
Wansmaak ten top.Is toch geen gezicht.Klopt van geen kanten.
skill3r zegt
hahaha, ik moet hier direct denken aan de regeltjes van michiel… deze auto voldoet dus niet aan de term ‘special coachbuilding’ :D :D :D
wat een lelijk ding zeg!
Ben zegt
Goedkope kloon…
Wil hem wel eens zien als hij volledig afgeplamuurd en gespoten is.
rotorhead zegt
Beetje naar het idee van Dunham:
http://www.madle.org/edunham.htm
Jesper zegt
Vind ik ‘m toch mooier zoals The Facemen hem ‘m ooit reed, en dan met name in die kleurstelling. Zag er bij Chip Foose laatst ook zo’n model staan, maar dan in het OPC-blauw met zwarte velgen, en 800pk :D
Jandepandaman zegt
$4250,-… Ik sta er telkens weer verbijsterd van hoeveel ze in dat land durven te vraen voor wrakken en on-affe rampen waarvoor je hier amper schrootprijs krijgt, laat staan dat je zou moeten bijbetalen zodat jij van het wrak af komt…!
The godfather zegt
als ze de bodywork repareren en het afwerken dan denk ik dat het nog mooi kan zijn.
Het is misschien shending voor de Corvette maar ik vind dat ie niet lelijk is.
papa mk1 zegt
mwah als je reserve onderdelen nodig hebt voor je C4 is deze niet zo duur, ik bedoel hoeveel is 4250$ nou eigenlijk nog…
Floris zegt
Ik snap niet dat je voor zo’n rebuilt dan niet de cabrio-versie van de C4 pakt. Ik denk overigens als je deze auto strak afwerkt je nog best verbaast zal zijn over het resultaat.
Pieter-Jan zegt
De achterkant en de voorkant zijn van verschillende generaties.
Het is geen origineel idee, en één van de slechste uitvoeringen.
Melvivio zegt
Geef mij de originele van Tempelton Peck maar :P
robgym zegt
wacht nou eerst is af tot jullie beginnen te veroordelen , niet zeiken anders bouw je zelf iets .gewoon afwachten .
Klassiekerrally zegt
‘all the hard work is done’
WHAHAHAHAHA!!!
This will finish out to be a very nice high end car, and a whole lot of fun to drive. It is mechanically sound, good brakes, good suspension. Drives very well, even has a trunk. (…) This is really a fairly easy build as all the hard work is done. Reserve right to end early as car is offered locally. DON’T LET THIS ONE GET AWAY.
Ik zal het even vertalen:
Dit wordt echt helemaal niks. Het reed al beroerd, ondanks de nieuwe laag Hammerite op de remmen en de wielophanging. Zelfs de kofferbak past niet. De bedoeling was om deze auto op een zondagmiddag af te krijgen, maar dat gaat echt niet lukken. Het is echt een hoop werk, en het gepruts van mij maakt het alleen maar lastiger. Ik moet er zo snel mogelijk van af, dus hij staat ook geadverteerd in de plaatselijke sufferd. HELP ME ALSJEBLIEFT VAN DIT WRAK AF!
RubenBaeten zegt
LOL @ Klassiekerrally :D
ZOEF zegt
Goh wat kan jij goed Engels zeg, KlassiekerRally.
:-)
robgym zegt
http://www.darkroastedblend.com/2006/11/corvette-conversion-done-right.html
chech hier even dan zie je hoe het word en hoe het er uit ziet als zoiets klaar is .
robgym zegt
chech is check
Elfloro zegt
http://www.crcoachworks.com/
Het gebeurt niet alleen met Corvettes
http://www.easyrods.com/
Questor zegt
Ik kan me maar 1 mooie ombouw van een corvette herinneren en dat is de Daytona Spyder die gebruikt is in Miami Vice. 2 stuks als ik het goed heb…
Juppe zegt
LOL +1 @ Klassiekerrally :> :>
En all the hard work is done? Vergeet dat maar, dat gelooft alleen iemand die nog nooit iets met plaatwerk heeft gedaan.
dekster zegt
Ik heb onlangs op een veilingsite een Z06 corvette die omgebouwd (gecoached) tot de orginele corvette. Als het mooi afgewerkt is, ziet het er best mooi uit.
RubenBaeten zegt
@Juppe: Bovendien is een Corvette altijd van fiberglas!