• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Morgen testen we de BMW M3, wat wil jij weten?

Auteur: michaelras, gepost 28 maart 2021 om 13:00 – 61 Reacties

Kom maar op met jullie vragen. Hoe specifieker hoe beter!

Ja, inderdaad, @Wouter is al een ochtendje aan het boenderen geweest met de BMW M3 op het circuit van Zandvoort 2 weken geleden. Maar morgen is het tijd voor de test op de openbare Nederlandse wegen, of was het nou toch Mexico?

Leuk natuurlijk dat @martijngizmo en Wouter de duurzaamheid van de eerste montage achterbanden nog eens gaan vaststellen. Maar wellicht heb jij prangende vragen over deze nieuwe generatie M3.

Stel ze hieronder in de comments en ze zullen proberen er zo veel mogelijk te behandelen in de video. Hoe concreter ze zijn des te makkelijker het is voor Wouter en Martijn om ze te beantwoorden met het bloed tegen 1 kant van hun hersenpan gedrukt terwijl ze de maximale driftscore in de M3 proberen te behalen.

Kom maar op met jullie (nuttige) vragen en verzoeken!

Voor inspiratie, Wouter op Zandvoort zag er zo uit, zie onder:

Ook interessant!

  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • Video: politie houdt niet van revvende M3's

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, circuit-zandvoort, M3, Video

Vorig bericht: « Video: Golf GTI doet letterlijk een burn-out
Volgend bericht: Verstappens ronde had nóg beter gekund »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    28 maart 2021 om 13:16

    Is hij echt zo zwaar en is de M2 eigenlijk veel leuker?

    Login om te reageren
  2. faithnomore zegt

    28 maart 2021 om 13:23

    Wat is nu echt het verschil met een m340i ? Elk petje met een oude golf zal zeggen dat het niet vergelijkbaar is, maar is dat wel zo ?

    Login om te reageren
  3. singer zegt

    28 maart 2021 om 13:33

    Hoe groot is het verschil in 0-100 tijd als je launch control gebruikt vs een normale launch? Want bij een stoplichtje kan je niet altijd even launch control gebruiken en dan ben ik wel benieuwd wat dan de prestaties zijn.

    Zou dit überhaupt in andere video’s ook een leuk onderscheid vinden. Hoe effectief is de launch control?

    En hoe verhoud de fun factor zich tot de M2CS?

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      28 maart 2021 om 14:10

      @singer: bij een niet-m scheelt het ongeveer 0,5 seconde. Launch Control kun je echt in 2 seconden aanzetten dus dat kan elk stoplicht…

      Login om te reageren
    • MartijnGizmo zegt

      28 maart 2021 om 15:11

      Dat scheelt nog best veel! https://www.autoblog.nl/plug/volkswagen-golf-r-zoveel-sneller-ben-je-met-launch-control

      Login om te reageren
  4. koenscholten zegt

    28 maart 2021 om 13:36

    Will it drift?

    Login om te reageren
  5. wachma zegt

    28 maart 2021 om 13:43

    Niets.. hij is lelijk

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      28 maart 2021 om 19:25

      @wachma: maar het zal wel een magistrale auto zijn. Ik ben van dr kleuren op een auto maar ik zag een grijze en die viel wel mee met lelijkheid .

      Login om te reageren
  6. SpeedGeek zegt

    28 maart 2021 om 13:44

    Kan Wouter 5-sterren in de drift analyzer halen zonder de M3 compleet af te schrijven?

    Login om te reageren
  7. bbjorn zegt

    28 maart 2021 om 13:46

    Hoeveel ruimte heb je op de achterbank?

    Login om te reageren
  8. MarcoM zegt

    28 maart 2021 om 13:55

    @wouter, kun je de BMW al voor de bocht dwars inzetten zoals met de oudere achterwiel aangedreven auto’s eerst iets insturen en met de handrem even erop om dan geheel vol dwars te gaan, ben benieuwd.

    Login om te reageren
  9. lekkerlinksrijden zegt

    28 maart 2021 om 13:59

    Wat blijft er over van de voorkant als je met 80km/h op een blinde muur knalt?

    Login om te reageren
  10. arta zegt

    28 maart 2021 om 14:01

    Kun je speakers uitzetten en luisteren wat er van het motor- en uitlaatgeluid overblijft?

    Login om te reageren
  11. omarrs6 zegt

    28 maart 2021 om 14:13

    Hoeveel koffers passen er in de kofferbak?

    Login om te reageren
  12. hippopotamus zegt

    28 maart 2021 om 14:16

    Kun je er zo goed mee driften dat je alleen de achterkant ziet langs de baan?

    Login om te reageren
  13. godfather zegt

    28 maart 2021 om 14:25

    Moet hoeveel schroeven maak je de voorbumper los?

    Login om te reageren
    • godfather zegt

      28 maart 2021 om 14:25

      @godfather: met*

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        28 maart 2021 om 18:13

        Nee, die voorbumper moet echt los.

        Login om te reageren
  14. kees66 zegt

    28 maart 2021 om 14:26

    Past er een enorme zonnebril op de voorkant zodat die in zijn geheel bedekt wordt?

    Login om te reageren
  15. Fabian zegt

    28 maart 2021 om 14:34

    Hoeveel past er in de kofferbak in vergelijking met de 1 serie? Ik mis dit soort vergelijkingen eigenlijk bij heel veel auto testen.
    Hoeveel kilometer kan je op één tank doen, houdende aan de maximum snelheid en normaal rijgedrag?
    Als het zou kunnen wat zou je aangepast wilen zien aan de auto uitgezonderd de neus?
    Hoeveel van het motor/uitlaat geluid hoor je in de auto en of komt er nepgeluid uit de speakers?

    Login om te reageren
  16. BerlingoHdi zegt

    28 maart 2021 om 14:34

    Hoe stuurt de elektrische stuurbekrachtiging in vergelijking met de oude hydraulische.

    Login om te reageren
  17. nick007 zegt

    28 maart 2021 om 14:36

    Heeft BMW hiermee de Alfa Giulia Quadrifoglio bijge’beend’ qua rijplezier of niet?

    Login om te reageren
  18. HZW zegt

    28 maart 2021 om 14:52

    Hoe de handversnellingsbak schakelt. ??

    Oh nee, Nederlanders kunnen niet meer schakelen, en kopen massaal automaat bakken in hun auto’s.

    Login om te reageren
  19. cossiekiller zegt

    28 maart 2021 om 14:53

    Zit er ook een krulstaart in de uitlaat?

    Login om te reageren
  20. kukuk zegt

    28 maart 2021 om 15:15

    Waar kan je een aftermarket grill bestellen?

    Login om te reageren
    • refher zegt

      28 maart 2021 om 16:48

      En of je de auto ook zonder grill kan bestellen en wat de minderprijs dan zou zijn.

      Login om te reageren
  21. mauke33 zegt

    28 maart 2021 om 15:21

    Ik zou graag willen weten hoe de nieuwe zf versnellingsbak zich verhoudt ten opzichte van de dct dual clutch. Ik heb zelf een f80 m3 gehad en was enorm tevreden van de reactietijd van de versnellingsbak. Ik heb bij jullie engelse collegas horen vallen dat deze bak trager is, voornamelijk buj de downshifts maar ik zou graag jullie kant van het verhaal horen. Dit zou voor mij erg nuttige info zijn, gezien ik de g80 wel overweeg. Alvast bedankt.

    Login om te reageren
  22. thjvanvlerken zegt

    28 maart 2021 om 15:33

    Hoe is die als daily driver?

    Login om te reageren
  23. duts zegt

    28 maart 2021 om 15:37

    Het lijkt mij wel leuk de M3 zelf even te rijden en “de ervarigen van een gemiddelde bmw rijder” te delen.
    Laat maar weten hoe laat jullie in de buurt zijn ;-)

    Login om te reageren
  24. loggy zegt

    28 maart 2021 om 15:46

    Hoeveel plamuur je nodig hebt, om die gril te verkleinen

    Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      28 maart 2021 om 20:50

      @loggy: haha, da’s een goeie.

      Login om te reageren
  25. erikabarth zegt

    28 maart 2021 om 15:59

    Wanneer komt het prachtige tijdloze design van de E46 weer terug.
    Man wat een armoede dit.

    Login om te reageren
  26. camber24 zegt

    28 maart 2021 om 16:08

    Is het prijsverschil met de m340i gerechtvaardigd?
    Is het prijsverschil met de M2 gerechtvaardigd, en scheelt het veel in ruimte?
    Wat verbruikt de M3 in de praktijk?
    Rijdt het veel leuker dan de m340i?
    Hoe verhoudt de M3 zich tov de M5, is deze laatste het waard om verder te sparen of niet?

    Login om te reageren
  27. 911targa zegt

    28 maart 2021 om 16:09

    Waarom zou je niet doorsparen voor een basis 911?

    Login om te reageren
  28. mark997gt3 zegt

    28 maart 2021 om 16:29

    Vraag over de stoelen. Heb zelf in de nieuwe M3 met buckets gezeten. Ik vind met name het uitstappen verschrikkelijk. De opstaande rand is echt heel hoog. Ook de verhoging tussen je benen beperkt je verzit mogelijkheden, met name voor bijrijder denk ik. De buckets zien er fantastisch uit maar zijn de “gewone” sport stoelen niet de betere keus? Niemand gaat zijn M3 kopen als tracktool. Hoogstens een keer een ritje over het circuit. Maar het is natuurlijk een daily driver.
    Wat is dus de beste keuze voor stoelen? Dus niet voor journalist die een uurtje donuts mag draaien maar voor iemand die hem daadwerkelijk als zijn dagelijkse auto koopt!

    Login om te reageren
  29. mark997gt3 zegt

    28 maart 2021 om 16:31

    O ja, kan er een trekhaak onder? Heeft ie een trekgewicht op kenteken?

    Login om te reageren
  30. rulefollower zegt

    28 maart 2021 om 16:35

    Zitten er richtingaanwijzers op?

    Login om te reageren
  31. ericd zegt

    28 maart 2021 om 17:01

    Kan je inderdaad de grille eraf halen en als scherm voor de openhaard gebruiken?

    Login om te reageren
  32. nootdorp015 zegt

    28 maart 2021 om 17:36

    Waarom zit er weer geen panoramadak op!! BMW brengt het gewoon niet op de markt. Kijk is naar de Audi RS5 of de Mercedes C63. Al jarenlang te bestellen met een panoramadak. Kan iemand mij dit uitleggen?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 maart 2021 om 18:16

      Dat zal vanwege dat rare carbon dak zijn.

      Login om te reageren
    • neymar zegt

      28 maart 2021 om 18:32

      @nootdorp015: reden is die prachtige carbondak! Gewichtsbesparing en looks

      Login om te reageren
    • tampie zegt

      28 maart 2021 om 18:58

      @nootdorp015: Extra gewicht en op een ongunstige plek.

      Login om te reageren
      • nootdorp015 zegt

        28 maart 2021 om 19:02

        @tampie: Extra gewicht begrijp ik wel maar jarenlang slagen Audi en Mercedes wel? De normale 3-4-5 serie hebben ook enkel een schuifkanteldak, terwijl een A6 of een E-klasse met panoramadak te bestellen is..

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          28 maart 2021 om 20:19

          Ik heb gewoon een panoramadak op mijn 5 Touring

          Login om te reageren
          • nootdorp015 zegt

            28 maart 2021 om 21:11

            @vondick: En de sedan model? De panoramadak wat ik bedoel schuift helemaal naar achter toe. Bijvoorbeeld wat de C of E klasse doet.

            Login om te reageren
            • vondick zegt

              28 maart 2021 om 21:52

              Sedan is sowieso achterhaald concept. Het is lelijker en totaal onpraktisch. Waarom verkopen ze dat nog? Kan ik niet eens mijn Duitse herder in meenemen.

              Login om te reageren
            • mashell zegt

              29 maart 2021 om 06:34

              @nootdorp015: zo’n panoramadak dat boven langs schuift is toch net iets minder fraai dan een schuifdak. Hoewel BMW dat nu wel op de 1 serie levert.

              Login om te reageren
              • nootdorp015 zegt

                29 maart 2021 om 07:35

                @mashell: Ik vind het nou net juist andersom. Op de nieuwe generatie 1 serie word het inderdaad geleverd, alleen lijkt dat wel op een soort mini panoramadak. Om een ander voorbeeld te geven: De Audi A3- Golf 7/8- Seat Leon dat is weer een echte panoramadak.

    • lemansblue zegt

      28 maart 2021 om 19:13

      @nootdorp015: vanwege het carbon dak

      Login om te reageren
  33. smex zegt

    28 maart 2021 om 18:49

    Waarom er zo’n ontzettend lelijk front op zit.

    Login om te reageren
  34. lefty00 zegt

    28 maart 2021 om 21:42

    Waarom heb je ook al weer 400+pk nodig op de Nederlandse wegen? Hmm

    Login om te reageren
  35. gdjnl zegt

    28 maart 2021 om 21:52

    De soundtrack, vooral veel uit de speakers of komt er nog wel een M-waardig geluid uit?

    Login om te reageren
  36. alcantara zegt

    28 maart 2021 om 22:33

    Past Wouter in de kofferbak?

    Login om te reageren
  37. schlumpie zegt

    28 maart 2021 om 22:52

    Hoeveel kratjes bier passen er in de koffer?

    Login om te reageren
  38. Groninger zegt

    29 maart 2021 om 00:20

    Is het een vooruitgang t.o.v. de vorige generatie M3? En is wat zijn de min en plus punten t.o.v. de concurrenten?

    Login om te reageren
  39. spidermann zegt

    29 maart 2021 om 06:23

    Kan er een LPG installatie in? Ik vraag het voor een vriend.

    Login om te reageren
  40. T5Power zegt

    29 maart 2021 om 08:46

    Hoe klein moet ie zijn om déze auto nodig te hebben ter compensatie :-)

    Login om te reageren
  41. rodrieck2007 zegt

    29 maart 2021 om 09:06

    Tussen hoeveel lak kleuren kan je kiezen

    Login om te reageren
  42. vindik zegt

    29 maart 2021 om 12:45

    Wanneer de facelift van de bumper uitkomt.. ;)

    Login om te reageren
  43. s54s62 zegt

    29 maart 2021 om 13:37

    Ik sta er met name van te kijken dat de nieuwe M3 een automaat met koppelomvormer heeft in plaats van de DCT versnellingsbak. Hee benieuwd naar ervaringen met de automaat en vergelijk met de eerdere edities met DCT.

    Login om te reageren
  44. Benjamin1 zegt

    29 maart 2021 om 20:36

    Dragrace tegen een Tesla Model 3 Performance, maakt geen kans die BMW

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North