Elektrisch maar ook met een 5-handbak. Het geheel weegt slechts 1250kg en accelereert in 6 seconden naar 100km/u.
Een Tesla Roadster? Zo saai. Een Ford Focus BEV? Om de kinderen naar school te brengen misschien. Lol beleven met elektro doe je door er juist een basic auto omheen te bouwen! Dat brengt nog een voordeel met zich mee: een laag gewicht. Een groot accupakket in een aluminium spaceframe weegt namelijk nog steeds maar 1250kg. Slechts 150 kg meer dan dezelfde auto met gigantische V8.
Topsnelheid en acceleratie zijn verder niet vies. In 6 seconden naar de 100km/u en een top van 185km/u. Dit allemaal omdat Morgan niet te beroerd is geweest een versnellingsbak (hand) achter de elektromotor te hangen. Een elektromotor die een respectabele 160pk en 380Nm levert. De range van de Morgan bedraagt 193km.
bozewolf zegt
Tsja…een elektromotor lijkt me een fantastische aandrijving voor een futuristische slee zoals een Karma bijvoorbeeld…
maar op zo’n ouwe-school roadster?
Daar moeten toch gewoon 4 ronkende cylindertjes in het vooronder liggen, kom nou…fun of driving toch?
Stopwearingpants zegt
Versnellingsbak in een ev? Slechte poging om de ‘authenticiteit’ er in te houden
jzaero zegt
@Stopwearingpants: zonder versnellingsbak had ie er waarschijnlijk langer over gedaan om op 100 te komen. Dan zou de gearratio met 190pk te lang worden.
bosje zegt
Kijk, zo kan het dus ook! Gewoon een lichte auto, volgooien met accu’s, normale handbak (geen hoog-in-de-toerenbak). Nog steeds een leuke auto om te rijden, gewoon roeren, en toch elektrisch.
bozewolf zegt
@bosje: Voor een auto zonder dak, zonder noemenswaardige deuren en zonder kofferruimte met twee krappe zitplaatsen en de afmetingen van een hamster vind ik 1250kg niet licht meer.
Verre van.
bosje zegt
@bozewolf: eerst was hij wel licht. Een beetje gewicht kan er dus wel bij.
bozewolf zegt
@bosje: Maar doet dat het initiele voordeel niet een beetje teniet?
lincoln zegt
zo ..
komt de rage van electro meuk in klassiekers smijten eindelijk door in Europa ..
werd eens tijd ..
mout zegt
@lincoln: Het verschil is dat ze die klassiekers hier nog nieuw bouwden, ipv alleen als barnfind.
lincoln zegt
@mout:
als je weet waar die dingen gemaakt worden is elke nieuwe Morgan een “barnfind”
mout zegt
@lincoln: jij wint!
lol
964rs zegt
Electrisch rijden en deze auto passen niet echt bij elkaar.
Elektrisch rijden is überhaupt al niks maar das een ander verhaal.
Zoals hierboven al is gezegd: hier hoord gewoon een echte moter in en geen batterij
bozewolf zegt
@964rs: Zoals ik hierboven ook al zei :P, er is toch niet zoveel mis met de combinatie van luxe slee en elektro- aandrijving? Dat lijkt me wel goed bij elkaar passen.
@lincoln: Ouwe klepzeikert, hoe zit het met grote Amerikaanse highway-deiners en elektrische aandrijving? Lijkt mij geen slechte combo op zich, wordt daar iets mee gedaan of is dat idee alleen al vloeken in de kerk?
morganearocupe zegt
@964rs: heb jij uberhaubt wel elctrisch gereden dan?
norge zegt
Brrrrrr ,krijg rillingen van dit soort verkrachtingen.
Benjamin1 zegt
Moet dit bericht niet naar geitenwollensok7.nl ;)
Kvgorp zegt
Lijkt me raar schakelen met een elektro motor. Toeren hoor je bijna niet en vermogen heb je altijd. Dat wordt constant toerenteller turen. Shift lights?
Tonnie zegt
Nette specs morgan! Als dit allemaal goed in elkaar zit en niet te duur is kan het nog wel een klein succesje worden;)
morganearocupe zegt
ik vind dit echt mijn droom auto ik zou aleen nog een andere kleur nemen:D
C220AMG zegt
@morganearocupe: Want geel vind je niks zie ik aan je Avatar?!
morganearocupe zegt
@C220AMG:omdat morgans donker groen zwart of donker blauw moet zijn
james125 zegt
Ziet er mooi uit zo met dat geel en die velgen!
bioruud zegt
Leuk speelgoed man!!
Mooie ronde vormen
meneersander zegt
Handbakje, lekker!
tborre zegt
Vraag me af hoe lang die versnellingsbak mee zal gaan…
capo1bastone zegt
Als je in een cabrio gaat scheuren wil je toch de moter horen brullen en niet horen zoemen of iets. Ik haat het idee al.
lennyv87 zegt
Voor deze specs is de range i.i.g. niet verkeerd.. Full electric?