De Morgan Motor Company wist met de Aero 8 veel aandacht te krijgen (wat wil je met zo’n design), maar ze gaan door! Het bedrijf heeft bekendgemaakt dat de AeroMax Coupé in productie zal gaan. Er zullen in eerste instantie 100 exemplaren worden gemaakt, in januari 2008 zal de productie beginnen en de planning is om 1 a 2 modellen per week te realiseren. In 2009 zal het laatste exemplaar van de band rollen.
Dit is te lezen op de site van Morgan. De AeroMax was vorig jaar al op de autosalon van Genève aanwezig als conceptcar, dat model was verkocht aan een Zwitserse bankier.
De motor zal waarschijnlijk de 4.4 liter V8 van BMW zijn, die levert zo’n 325 pk. De prijzen van de AeroMax zullen beginnen bij £ 94.000,- Als we dat omrekenen komt dat ongeveer op 150K 136K plus nog BTW / BPM…
Met dank aan Dink voor de tip!
Vincent#1 zegt
Ik vond de vorige niet mooi, en deze ook niet. Dat quasi-klasieke uiterlijk werkt niet naar mijn idee. Het mist de details die z’n schoonheid geven
zapp zegt
wiesmann gt concurent?
Ik vind de achterkant in ieder geval wel mooi.
Vincent#1 zegt
misschien leuk voor de garage van Batman? ;-)
christoff zegt
mooiste wagen dat ik al gezien heb vandaag.hij lijkt een beetje op de conceptcar van BMW die we overlaast te zien kregen.
http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/11/bmw_concept_coupe_mille_miglia
Donny zegt
Alleen de achterkant is geheel anders dan de Aero 8, of ligt dat aan mij. De voor- en zijkanten lijken er heel erg veel op.
JeffreyG zegt
nog vrij goedkoop voor zo’n ding
150.000 euro incl BTW en BPM
dat is zeker niet verkeerd :D
wat minder van het design en waarschijnlijk dat enorme gewicht
maarja wat wil je voor die prijs ;)
autoblogger zegt
Uh, het is excl BTW en BPM… ;)
JeffreyG zegt
er staat toch plus of ligt het aan mij? :?
Maartenunplugged zegt
Ja plus, dat betekent er nog bij.
Maar ik vind em geweldig… met die sidepipes :D
Pak maar vast in!
Appeltje zegt
Ik vind anderhalve ton nog best veel voor een redelijk minimalistische auto hoor, en dan zeker nog btw/bpm erbij. In ieder geval vind ik het een erg vette auto met een mooie kont en een apart voorkant, niet zozeer een heel mooie auto als geheel.
Franqie zegt
De achterkant vind k wel mooi, de voorkant blijft … uhm… apart :P Staat deze ook nog op een houten chassis?
Ejay zegt
Tijdloos, klassiek en toch modern.
midi zegt
JeffreyG: dat enorme gewicht valt behoorlijk mee denk ik, de aero 8 is om en nabij de 1000 kg wat niet echt heel zwaar genoemd kan worden.
Het zal idd meer een wiesmann Gt concurrent worden.
Berthil zegt
De Morgan heeft de koplampen overgenomen van de MINI, het zijn exact dezelfde. Zelfs de standlichten met knipperlichten daaronder zijn van de MINI.
w0o0dy zegt
ja Morgan bouwt nog steeds het chassis van hout (wel fatsoenlijk hout, geen dennen of zoiets) Dat heeft als voordeel dat de auto erg licht blijft, en het is sterk genoeg.
w0o0dy zegt
niet helemaal correct: De basis is aluminium (voor het eerst) en daarop wordt hout gebruikt om de basis vorm van de auto te maken. De eigenlijke carrosserie die daarop wordt gemonteerd is dan weer van aluminium.
Meer weten?:
http://en.wikipedia.org/wiki/Morgan_Aero_8
dana zegt
altijd handig voor de strenge winters, als je nog wat extra hout voor de deur hebt staan….
w0o0dy zegt
ik denk dat je eerder de eiken eettafel aan stukken zaagt dan je Morgan…..
tim zegt
mooi dingetje! alleen die velgen vind ik er niet bij passen
m_zes zegt
Die voorkant doet me heel erg denken aan het hoofd van goofy.
Dink zegt
w0o0dy schrijft, 29 June 2006 om 8:42
ja Morgan bouwt nog steeds het chassis van hout (wel fatsoenlijk hout, geen dennen of zoiets) Dat heeft als voordeel dat de auto erg licht blijft, en het is sterk genoeg.
Right, klik: http://automobile.2405.com/automobile_gallery/Morgan/Aeromax/4_Morgan_Aeromax_2405.jpg
dekster zegt
die bankier zal ook wel wat afgevloekt hebben toen hij dit hoorde
SimonMc zegt
Uh?Ik dacht dat die bankier die auto volgens eigen ontwerp had laten maken bij Morgan??En nu gaat die in productie?
Ik dacht dat het om een eenmaal project ging, en het dus een unieke auto was.
zapp zegt
Volgens mij klopt de prijs niet, het is £1=€1,45 dacht ik.
Dan kom je uit op €136300 dat is wel wat minder, ik kan het fout hebben hoor.
autoblogger zegt
Whoops, je hebt gelijk! De laatste koers is inderdaad rond die verhouding dus dan kom je op zo’n 136K. Scheelt bijna 15.000, kun je toch weer wat leuks van doen;)