• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Morgan Aero8 – Britse petjescabrio is in het nieuw gestoken [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 maart 2015 om 11:35 – 19 Reacties

Morgan Aero8


De Morgan Aero8 gaat alweer zijn vijfde generatie in. Veel bleef bij hetzelfde, zo ook de dikke bullige V8 onderin. Gelukkig maar.

Sinds zijn introducie in 2000 werden er 1.250 Aero’s afgeleverd. De nieuwste editie van de range toppende 8 heeft weer een soft top. De 4.8 BMW V8 levert 370 pk en komt beschikbaar met een handgeschakelde zesbak of als automaat.

De Aero8 met zijn handgeklopte body gaat eind 2015 in productie, tegen die tijd zijn de Aero SuperSports en Coupé overigens al uit de roulatie.

Update: nu met livepics


Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Morgan toont eerste schetsen opvolger 3 Wheeler
  • Nissan Patrol Nismo
    De meest belachelijke Nismo is in het nieuw gestoken
  • Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas
    Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, CrossCabriolet, geneve, geneve-2015, Morgan

Vorig bericht: « Dit is de Audi R8 LMS: sneller, lichter en veiliger
Volgend bericht: Jawohl! De Porsche 911 (991) GT3 RS is officieel [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dizono zegt

    3 maart 2015 om 11:39

    Gelukkig hebben MINI en Lancia nog respectievelijk koplampen en achterlichtjes liggen van hun oude modellen ;)

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      3 maart 2015 om 12:00

      @dizono: ik zie nu dat je me al voor Was ;)

      Login om te reageren
  2. motoragent zegt

    3 maart 2015 om 11:41

    Ik moet een beetje denken aan de Chevrolet SSR bij het zien van de achterklep, wat op zicht geen compliment is.

    Maakt verder niet uit want ik vind ‘m ècht waanzinnig gaaf.

    Login om te reageren
  3. bofkont zegt

    3 maart 2015 om 11:44

    Allemachtig wat een ontzettend gaaf ding, met stip een van mijn favorieten :)

    Login om te reageren
  4. rolov zegt

    3 maart 2015 om 12:00

    Die achterlichten zijn van de Lancia thesis. En hij ziet er van voren beter uit dan toen hij scheel keek. Komt deze ook naar louwman?

    Login om te reageren
  5. mitro0o zegt

    3 maart 2015 om 12:01

    Schele.

    Login om te reageren
  6. Senne zegt

    3 maart 2015 om 12:03

    Wat een schitterend model, ook al is het met bij elkaar geraapte onderdelen van andere merken.
    Prachtig design met een simpele maar zeer fijne Bmw v8.
    Ja, doe mij er maar één !

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    3 maart 2015 om 12:41

    Altijd een zwak gehad voor Morgan. Ben alleen geen fan van het interieur.

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      3 maart 2015 om 12:49

      @berlinetta: bij mij andersom juist! Geweldig nostalgisch interieur, heerlijk!

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2015 om 12:49

    Past een 6 in lijn van BMW hier niet veel beter in? Zelfde vermogen maar minder gewicht.

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      3 maart 2015 om 12:56

      @dutchdriftking: Zucht, 2 cilinders minder betekend niet altijd minder gewicht.
      Een v8 motor is compacter en korter dan een 6 in lijn.
      Doordat de v8 korter is kan deze verder naar achteren geplaatst worden wat de gewichtsverdeling ten goede komt.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        3 maart 2015 om 13:01

        @senne: Maar de v8 is 4,8 liter en de 6 in lijn 3.0, ik denk dat dat het lengte verschil redelijk opheft. Maar anders is de 4.0 v8 van de M5 ook een mooie oplossing.

        Login om te reageren
        • Senne zegt

          3 maart 2015 om 13:33

          @dutchdriftking: Uhm nee sorry, dat slaat nergens op.
          http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cilinderinhoud
          Hier staat het kinderlijk eenvoudig uitgelegd.

          Ik vermoed dat de 4.8 v8 een langere slag heeft dan de 3.0 motor.
          Met een langere slag legt de zuiger in de cilinder een langere afstand af van boven naar beneden. Als de slag langer word en de cc’s blijven hetzelfde moeten de zuigers en cilinders dus een kleinere diameter krijgen.
          Met een kleinere diameter kunnen de cilinders ietsje dichter naast elkaar geplaatst worden in het onderblok, waardoor het blok dus ietsje korter word.

          De gewonnen of verloren afstand valt echter totaal in het niet bij 2 extra cilinders in de lengte.

          Ik hoop dat je het een beetje begrijpt !

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            3 maart 2015 om 16:12

            @Senne: Oke duidelijk, weer wat geleerd, bedankt!

            Login om te reageren
  9. 87sandyd zegt

    3 maart 2015 om 13:19

    Hammond: SIDEPIPES!!!!

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    3 maart 2015 om 13:23

    Wat is er precies veranderd?

    Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    3 maart 2015 om 22:27

    Petjescabrio, dit?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      3 maart 2015 om 22:45

      @Hupke:
      Yep, voor heren van minimaal mijn leeftijd met een geruite pet/lederen vliegeniersmuts als het iets frisser (-10) is….

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        3 maart 2015 om 23:00

        @jrk68:

        Ja voor van die gezelige fantasten ‘vroeger’ was het beter boys, maar dat petjesvolk noemen…

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North