Yep, dat is inderdaad een Porsche 935 die omringd is door nog meer bijzondere klassieke raceauto’s. Deze opslagloods is een ware snoepwinkel voor mensen die van oude(re) auto’s houden. En dan niet de auto’s die overgerestaureerd staan te glimmen in een museum, maar auto’s die overduidelijk gebruikt zijn en soms ook nog gebruikt worden.
De petrolheads van Blenheim Gang gingen enige tijd geleden op bezoek bij het hoofdkwartier van Ecurie Europe. Dat is een organisatie die oude raceauto’s gereed maakt voor evenementen zoals de Le Mans Classic.
In de werkplaats van Ecurie Europe (foto’s hier) keken ze al hun ogen uit aangezien het team net bezig was om 20(!) auto’s gereed te maken voor de Le Mans Classic. Toen ze echter een beetje over het terrein liepen kwamen ze een oude schuur tegen waar nog veel meer auto’s opgeslagen stonden.
Zo zien we onder anderen een Porsche 935, Lola T280, Peugeot 905 en een Lancia Stratos. Deze auto’s zien er wellicht vervallen en verwaarloosd uit, maar niets is minder het geval. Deze auto’s staan alleen maar tijdelijk hier gestald en zullen allemaal weer opgeknapt worden en gebruikt worden op het circuit.
Fotograaf Yan Alexandre van Blenheim Gang legt uit hoe het precies zit:
These cars are not by any way abondoned. As you can see on the Lola, they’ve got 2011 racing numbers, and most of them are regular entrants in major european classic car races.
These two barns are used by Ecurie Europe as reserve parking. These photos were taken the day before the team left to Le Mans Classic, with 20 cars ( packed in 5 semi-trailer trucks !). You can imagine the rush in the workshop, with plenty of adjustments still to do on many cars… I suppose most of the dusty cars portrayed here (there are always a LOT of dust in these old barns) are now back in the workshop…
Meer foto’s uit deze stoffige Franse schuur kan je HIER bekijken.
Copyright foto’s: Yan-Alexandre / blenheimgang.com
bofkont zegt
Prachtig wat een historie bij elkaar daar zeg :)
alcantara zegt
Die Moby Dick gaat echt asociaal hard kan ik je uit ervaring vertellen met NFS: Porsche 2000.
dragspert zegt
@alcantara: lol:p
jweelden zegt
@alcantara: waaaaa die had ik ook. Porsche nfs 2000 unleased ofzo.
bruinbeer zegt
@jweelden: ik heb em nog. blijft een goed spel :)
Megakix zegt
@alcantara: oh dear…die game heb ik 10000 uur gespeeld destijds! De beste NFS die er ooit is uitgebracht overigens, zoveel instelmogelijkheden, uitdagingen etc. Snelste tijden werden toch wel in de GT2 (speciale uitvoeringen) gehaald.
Nv zegt
@alcantara: Dat was een van de eerste dingen die ik herkende, zeker omdat ik altijd speel met de auto in achteraanzicht of hoe je het ook zegt. Dus niet al racend in de cockpit.
Mee zegt
@alcantara: Handling was wel niet om naar huis te schrijven!
Hupke zegt
@alcantara:
Die had ik ook, dat was nog eens een leuk spel ze zouden voor mij part er een nieuwe versie van mogen uitbrengen met de nieuwere generaties erin. Wat zouden ze doen met de carrera gt, cayenne, 918,…
pietjepuk zegt
Een keer wassen en kan zo weer ’t circuit op …
lincoln zegt
probeer er dan toch maar meteen een prijskaartje aan te hangen ..
die neiging heb ik (jammer genoeg) bij alles ..
maar hier kan ik dan werkelijk geen soep van koken ..
jrk68 zegt
@lincoln:
Dan zet je toch gewoon “veel” op dat kaartje.
OT: Daar staat dus gewoon ff 40 jaar race historie in een schuur. Magnifique, meer kan ik er niet van maken.
lincoln zegt
@jrk68:
dat kan je nog wel eens vies tegenvallen ..
ze staan niet voor nix in een lekke schuur ..
die 38/39er Lagonda op foto 4 (links) is me wel wat waard iig ..
jrk68 zegt
@lincoln:
Daarom zei ik ook veel.
Wat daar aan waarde bij elkaar staan loopt minstens in de 8 cijfers.
lincoln zegt
@jrk68:
het vraag en aanbod verhaal van ouwe race meuk is altijd een beetje schimmig en onderhands ..
wellicht kan @desjonnies daar verlichting in brengen ??
desjonnies zegt
@lincoln:
Beetje Stratos (moet wel een echte zijn) doet een kwart miljoen, met een rally hostorie meer tot eenhalf miljoen.
Matra 670 is een moeilijk geval, er zijn erniet veelmeer van en twee in handen (weet ik zeker) van PSA Peugeot die Simca-Matra-Talbot hebben overgenomen.
Porsche 935 tussen de 8 ton en 1.2 miljoen, ligt ook weer aan de historie.
Er staat ooknog een Lancia 037 tussen in de kleuren van Esso, het B fabrieksteam van Lancia, altijd goed voor een kwart miljoen.
Een 905 Peugeot doet ook gauw 1 miljoen, zeker omdat dit echt een LeMans deelnemer is geweest )ikheb hem destijds zien rijden’
Verder staan er twee 956-962 Porkers tussen, maaaaarrrr zijn dat echte of zgn Daur conversions.
Laat ik het zo zgeen, de hele bups, inclusief de Fscel Vega
voor 5 miljoen is gewoon een goede zaak. Heb ik eindelijk een Facel Vega.
Er staan trouwens twee Peugeot 905´s en een Porsche 904 bij.
Kijk maar op de link.
Eigenlijk zijn die twee Cobra´s tussen al dat spul niet opvallend.
http://www.blenheimgang.com/ecurie-europe-les-reserves-car-life/
jrk68 zegt
@desjonnies:
Dan is die 905 flink in prijs gezakt.
Op 7 juli is er een geveild voor 6,5 ton.
Een stradale 037 deed 110k dat vond ik (ondanks dat ik het ff niet heb) best wel meevallen.
Maar met dat soort dingen blijft pedegree en wat de gek er voor overheeft belangrijk.
De R10TDI is bijvoorbeeld niet verkocht.
lincoln zegt
@desjonnies: .. dank u wel ..
@jrk68 ..
oei oei ..
was dus geen Lagonda ..
maar een Jaguar uit de SS periode ..
dat is van voor dat Adolf de lettercombinatie patenteerde ..
dragspert zegt
@jrk68: hoorde je dat? Hij zei magnifique.
jrk68 zegt
@dragspert: Wie zei dat dan?
t00n zegt
barnfind of the century!
dutchcourage86 zegt
Die AC Cobra ziet er aardig toegetakeld uit
d15b2 zegt
Die Porsche 935 “Moby Dick” uitvoering in de eerst foto – prachtig.
norge zegt
Staat mijn bakkie toch in een mooiere garage.
geengeldvooreennieuwe zegt
@norge: garage met in Hyundaiblauwe neonletters ‘Werkplaats’ op de luifel? ;)
pietjepuk zegt
@geengeldvooreennieuwe: +100
dakloosinmx5 zegt
@geengeldvooreennieuwe: heelveel
norge zegt
@geengeldvooreennieuwe: Tsss,kom nou zeg het is geen VAG die de hele tijd in de werkplaats staat …
geengeldvooreennieuwe zegt
@norge: hèhè, snap ook wel dat een Hyundai geen Volkswagen of Audi is….. For what reason zou je een VW of Audi bij Hyundai in de werkplaats zetten? Dan had ik wel Volkswagenblauwe of Audirode neonletters er neergezet. psssst, mij heb je er niet mee, maar de de VAG fans gaan ’t niet leuk vinden wat je over hun merk zegt….
Hubert zegt
Dit is toch oneindig veel gaver dan een garage van een rapper die volgeduwd is met Pagano’s en Ferrari’s rechtstreeks van de dealer.
lincoln zegt
@Hubert:
ouwe meuk vs hagelnieuw plastic ??
alleen al de 300 jaar oude eiken houten handgeslagen staanders binten en spanten doen de gaaf-o-meter uitslaan naar “ouwe meuk” ..
Megakix zegt
@lincoln: ..je vergat een handgeslagen komma te plaatsen tussen ‘staanders’ en ‘binten’…
lincoln zegt
mijn bemoeijealsjeblieftnoueensmetjeeigenzaken-o-meter slaat ineens ook helemaal naar rechts ..
zal eens kijken waar de “schoen” wringt ..
lamborgfan zegt
@lincoln: dan kan je beter niet reageren op een forum…
buckdanny zegt
Door dat stof zouden ze zo op instagram kunnen! Lekker hip. Heerlijk zo n collectie vintage racewagens! Ik zou er zoet mee zijn!
Corrado16v zegt
Wat een spul zeg, naar mijn mening een droomgarage!
lamborgfan zegt
Prachtig dit! De meeste wagen zijn van ver voor mijn tijd.. Maar dat maakt het misschien alleen nog maar mooier!
schuifmuis zegt
Schitterend, heerlijke ouwe meuk en als het kan……..Doe mij die Stratos
Hupke zegt
Die van ecurie die het voor elkaar gekregen hebben dat ze met andersmans meest kostbare (en leuke) speelgoed mogen spelen en er nog voor vergoed worden ook benijd ik wel een beetje.
Johan82 zegt
Doet mij denken aan deze:
http://www.youtube.com/watch?v=YrnTgoTr1t8
Maar erg mooie wagens staan er zeg, mooi stukje historie!
solz zegt
@Johan82: die 505 cabrio is wel mooi, heuliez waarschijnlijk, prachtige kleur kleur ook, dat brons, staat ook heel mooi op de 504 cabrio/coupé
ps: assembled in nigeria, als dat geen kwaliteitsgarantie is! :)
desjonnies zegt
@Johan82:
De maker van dit fillempje is een Zweedse Peugeot fanaat, die ooit iedereen gek heeft gemaakt met een mooi verhaal over een vergeten Peugeot 404 die na deelname aan de East African Safri rally, terug verscheept zou zijn naar Zweden en daar door hem teruggevonden was na 40 jaar.
Deze auto´s )de handelswaarde per 405 Turbo16 Dakar uitvoering en de 205 Turbo 16´s )ik tel er in totaal 4 stuks komet per auto boven het miljoen uit.
Dus die ´vergeet´ jeniet.
Verder staan er een paar in Nigeria geassambleerde 504´s als curiosa tussen en Peugeots VERA, een superveilig studiemodel van de 305.
Al deze wagens behoren toe aan het Peugeot museum l´Aventure Peugeot en zijn tijdelijk opgeslagen.
In afwachting van een tentoonstelling en-of plaatsje inhet museum
De 505 Cabrio is een studiemodel voor de Amerikaanse markt, waar de 505 vrij populair was.
De 505 staionwagen in Gendarmerie uitvoering is pure nostalgie, de Franse Gendarmerie´s laatste Peugeot Stationcar die in actieve dienst is geweest.
Peugeot was namelijk DE leverancier van stationcars voor de Gendarmerie en de 505 is de laatste achterwiel aangedreven stationcar van het merk geweest.
Wel een leuk fillempie en Norrhyttan heeft hele goeie connecties met Peugeot.
Met deze heeft hij veel 404 aanhangers op het verkeerde been gezet, Kostelijk!
http://www.youtube.com/watch?v=fdUtkiH-GYQ
BaRa zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
BobbyD zegt
Wat enorm gaaf. En noem het een “oude stoffige Franse schuur”, ik vind het misschien wel de beste omgeving voor deze auto’s. Niets geen moderne garage vol met supercar plastic.
heidekonijn zegt
Holy. Freaking.shit. 33TT! Matra! 905! Waaaaaaaaaaah
heidekonijn zegt
@heidekonijn: Stratos! 037! Gni. Gni.
w0o0dy zegt
Als je de schade links en rechts ziet dan wordt het spul niet direct zachtzinnig behandeld.. fraai spul.