De nieuwe James Bond is een goedgebruind type, dus het kon nooit lang duren voor Aston het dak van zijn auto afhaalde. Op de autoshow van Genève is het zo ver: daar krijgen we de DBS Volante te zien.
Vanaf het begin was de DB9/DBS als Volante ontworpen, met als gevolg dat het verschil in torsiestijfheid tussen de coupé en de cabrio minimaal is. Een mooi stoffen kapje verdwijnt met een druk op de knop onder een nette tonneau cover; mits hij niet harder dan 48 km/h rijdt kan 007 in slechts 14 seconden zijn blonde lokken in de wind laten wapperen. Ondertussen gaat hij nog steeds van 0-100 km/h in 4,3 seconden en door naar een topsnelheid van 307 km/h; dankzij de bekende zesliter V12 met 517 pk en 570 Nm.
De DBS is te krijgen met een zesversnellingsbak of een Touchtronic zestraps automaat. De auto is altijd uitgerust met gadgets als koolstofvezel carrosseriepanelen, keramische remmen en een in-car entertainment system van Bang & Olufsen met 13 speakers, dat zelfs het volume aanpast wanneer het dak omlaag is.
In het derde kwartaal van 2009 worden de eerste auto’s aan klanten geleverd. De prijzen worden in Genève bekendgemaakt.
The ultimate open air motoring experience
Lightweight fabric hood preserving DBS’s purity of lines and beauty
Class leading handling characteristics and torsional strength
At home in the town or city as on country roads
Gaydon, Warwickshire, 25th February 2009. Aston Martin will premiere the DBS Volante at the Geneva Auto Salon on the 3rd March 2009. Completing the DBS line-up, the new Volante will afford customers the combination of the DBS’s already-established benchmark sports car characteristics with all the thrills of open-air motoring.Broadening the DBS’s character, the DBS Volante will appeal to drivers who wish to combine the excitement of driving a finely-tuned sports car with the invigorating feeling of being open to the elements. This juxtaposition of ultimate performance and openness stirs the senses on any drive whether an exhilarating jaunt on favoured roads or cruising on lengthy journeys. ‘Volante’, meaning ‘moving with light rapidity’, perfectly defines the performance potential and the dynamic characteristics of the DBS Volante.
Featuring a motorised retractable fabric roof, the DBS’s beautiful profile is preserved whether up or down. When the roof is closed, it provides a warm comfortable ambience and when open, it neatly disappears behind the new tonneau cover at the touch of a button.
Aston Martin’s Chief Executive Officer, Dr Ulrich Bez said: “The DBS Volante delivers the utmost relaxed driving experience with the hood up or down. It combines engineering excellence with design perfection.
“The DBS Volante offers a subtle mix of power and performance. Adding to this, the fine craftsmanship – it is an unparalleled ownership and driving experience.”
Conceived as a Volante from the outset, Aston Martin engineers opted for a fabric hood to closely follow the silhouette of the DBS coupe and due to its lightweight properties, minimise overall weight gain. Fully retractable in only 14 seconds and at up to speeds of 30 mph (48 km/h), the roof will automatically stow under the newly sculpted tonneau, maintaining the DBS Volante’s perfect form – hood up or down.Power is provided by Aston Martin’s hand-built all alloy 6.0-litre V12 engine producing 510 bhp (380 kW / 517 PS), and 570 Nm (420 lb ft) of torque with a top speed of 191 mph (307 km/h) and 0-62 mph (0-100 km/h) time of 4.3 seconds. The nature of the V12, and in particular the torque available at all engine speeds, serves to provide effortless driving in all situations.
Aston Martin’s 16th convertible in 95 years, the DBS Volante draws on the marque’s extensive experience in designing iconic ‘Volantes’ and is a 2+2 featuring two occasional rear seats, ideal for young people or extra luggage. In standard specification, the DBS has a rear-mounted six-speed manual gearbox, while an automatic six-speed ‘Touchtronic’ option is also available. As with the coupe, the Volante is offered with carbon ceramic brakes as standard providing exceptional stopping power. Benefitting from materials derived from the motorsport and aerospace industries, the bonnet, front wings and boot lid are made from carbon fibre all helping to reduce weight.
The DBS Volante also comes with Bang & Olufsen’s renowned ‘BeoSound DBS’ in-car entertainment system, featuring 13 speakers as standard equipment. The BeoSound DBS has been expertly tuned by Bang & Olufsen’s Tonmeisters and Aston Martin’s acoustic engineers specifically for the Volante resulting in a system that senses when the roof has been retracted and adjusts the sound stage to compensate for extra wind noise, providing an unrivalled automotive audio experience.
The DBS Volante will be built at Aston Martin’s global headquarters at Gaydon, Warwickshire with customer deliveries expected to commence during quarter three 2009 and prices will be confirmed at the Geneva Auto Salon.
DBS Volante Specification
Body
Two-door convertible body style with 2+2 seating
Bonded aluminium VH structure
Aluminium, magnesium alloy and carbon-fibre composite body
Extruded aluminium door side-impact beams
High Intensity Discharge (HID) headlamps (main beam)
LED rear lamps and side repeatersEngine
All-alloy, quad overhead camshaft, 48-valve, 5935 cc V12
Compression ratio 10.9:1
Front-mid mounted engine, rear-wheel drive
Fully catalysed stainless steel exhaust system with active bypass valves
Max power: 380 kW (510 bhp / 517 PS) at 6500 rpm
Max torque: 570 Nm (420 lb.ft) at 5750 rpm
Acceleration: 0-100 km/h (0-62 mph) in 4.3 seconds
Max speed: 307 km/h (191 mph)Transmission
Rear-mid mounted, six-speed manual gearbox. Rear-mid mounted ‘Touchtronic 2’ six-speed gearbox with electronic shift-by-wire control system
Alloy torque tube with carbon fibre propeller shaft
Limited-slip differential
Final-drive ratio 3.71:1 (manual) 3.46:1 (Touchtronic)Wheels and Tyres
Front: 8.5’’ x 20’’ Pirelli P Zero 245/35
Rear: 11’’ x 20’’ Pirelli P Zero 295/30Steering
Rack and pinion, Servotronic speed-sensitive power-assisted steering, 3.0 turns lock-to-lock
Column tilt and reach adjustmentSuspension
Front: Independent double wishbone incorporating anti-dive geometry, coil springs, anti-roll bar and monotube adaptive dampers
Rear: Independent double wishbones with anti-squat and anti-lift geometry, coil springs, anti-roll bar and monotube adaptive dampers
Adaptive Damping System (ADS) with Track modeBrakes
Front: Ventilated carbon ceramic discs, 398 mm diameter with six-piston callipers
Rear: Ventilated carbon ceramic discs, 360 mm diameter with four-piston callipers
Dynamic Stability Control (DSC) with Track mode
Anti-lock Braking System (ABS)
Electronic Brakeforce Distribution (EBD)
Emergency Brake Assist (EBA)
Traction controlDimensions
Length:
4721 mm (185.9’’)Wheelbase:
2740 mm (107.9’’)Width:
1905 mm (75’’) (exc. Mirrors)
2060 mm (81.1’’) (inc. Mirrors)Fuel tank capacity:
78 litres (17.2 Imp.galls, 20.5 US galls)Height:
1280 mm (50.4’’)Weight:
1810 kgInterior
Full grain leather interior
Matrix alloy facia trim and Iridium Silver centre console surround
Carbon fibre door trims and door pulls
Auto-dimming rear-view mirror & garage door opener (USA & Canada only)
Sports seats with electric adjustment
Memory seats & exterior mirrors (three positions)
Dual-stage driver/passenger front airbags
Side airbags
Heated seats
Heated rear screen
Automatic temperature control
Organic Electroluminescent (OEL) displays
Trip computer
LED map lights
Cruise control
Hard Disk Drive (HDD) satellite navigation system1,2
Bluetooth telephone preparation1
Powerfold exterior mirrors
Front and rear parking sensors
Tyre-pressure monitoring1
Alarm and immobiliser
Remote-control central door locking and boot release
Wind deflector
Battery disconnect switch
Battery conditioner1
Tracking device3 (UK only)
Boot-mounted umbrella
Lamy pen and pen holder (Touchtronic only)In-Car Entertainment
Bang & Olufsen BeoSound DBS sound system
Integrated Apple iPod® connector
USB connector with Waveform Audio Format (WAF), Windows Media Player (WMA) and MPEG (MP3) audio file compatibility
3.5 mm auxiliary input socketOptions
20’’ 20-spoke alloy wheels with graphite finish
20” 10-spoke diamond-turned alloy wheels
20” 10-spoke diamond-turned alloy wheels with graphite finish
Satellite radio system (USA only)
Piano Black facia trim and centre console surround
Personalised sill plaques
Auto-dimming interior rear-view mirror1
Auto-dimming interior rear-view mirror with garage door opener (Europe only)
Alarm upgrade (volumetric and tilt sensor)
Tracking device1,3
First-aid kit
Ashtray and cigar lighter
*1 Not available in all markets
*2 Includes Traffic Messaging Channel (TMC) in Continental Europe
*3 Complies with UK Thatcham Category 5 requirements. Excludes subscription. Standard in UK.Design
Although the DBS was originally conceived as a two-seater sports GT, the potential for a Volante version was always in the minds of the design team. Holding a purposeful stance, the muscular shapes and forms of the DBS have been retained exuding confidence.
Aston Martin’s 16th convertible, learning taken from the engineering of previous soft-top cars has resulted in the DBS Volante possessing Aston Martin’s quietest and most refined roof system to date. When raised, the fabric roof is insulated with a layer of Thinsulate® material relieving cabin noise and protecting the inhabitants from the elements. The hydraulic pump has been cocooned in a noise and vibration enclosure reducing noise when raising and lowering the hood.
The newly choreographed hood has resulted in an opening time of only 14 seconds due to a new five-piston hydraulic pump. The roof effortlessly stows below the newly-sculpted tonneau cover which has been redesigned to enhance the muscular attributes of the DBS Volante. Housing the Roll-Over-Protection-System (ROPS) which deploys two roll bars in the event of the car rolling over, the rear humps lead your eye to the new carbon fibre deck lid which has been re-styled for the DBS Volante. Particular to the DBS, a line flows from the leading edge of the bonnet past the elegantly sloped windscreen flowing into the carbon fibre deck lid and to the rear boot ‘flip’.
As with the DBS Coupe, the bonnet, front wings and boot lid are formed from carbon fibre. Preventing the weave protruding the paint finish, Aston Martin employs a patented ‘surface veil’ technology applying a 200 micron thick layer of epoxy glue to the carbon fibre, before the application of seven layers of paint producing a class A level of finish.
The interior of the DBS represents the epitome of Aston Martin’s commitment to using materials honestly, without disguise or embellishment. Lightweight materials are used throughout to save weight; door pulls are made from carbon fibre, for example, and the carpet has been woven with lighter fibres to save valuable kilograms.
The Volante features 2+2 seating as standard. The beautifully leather trimmed rear seats are ideal for younger persons or extra luggage making the DBS Volante a practical everyday sports car.
Delivered as standard with Bang & Olufsen’s BeoSound DBS audio system and seamlessly integrated into the DBS Volante’s bespoke interior, the system provides the driver and passengers with an unrivalled audio experience. Consisting of 13 individual speakers and Bang & Olufsen’s unique Digital Signal Processing system, the system transforms the DBS Volante into an acoustically sophisticated venue, capable of conveying subtle and striking musical dynamics from every source. The BeoSound DBS has been specifically revised for the DBS Volante and senses when the roof is up or retracted and adjusts the sound stage to compensate for wind noise and change in acoustics.
The Bang & Olufsen BeoSound DBS system has been developed exclusively for Aston Martin. The system is acoustically and physically matched to the DBS Volante, with a design that follows the inherent quality and material honesty of the Aston Martin interior. The loudspeaker grilles are finished with smoothly contoured aluminium so as to integrate seamlessly with the fluid lines and curves of the cabin. When the system is turned on, the twin acoustic lens speakers emerge silently and swiftly, adding a touch of theatre and technological panache that is the perfect complement to the DBS Volante.
As with the coupe, the Volante affords customers the prospect of specifying the optional 10-spoke 20’’ forged aluminium lightweight wheel with diamond-turned surface – available in either silver or graphite finishes. With an overall unsprung mass reduction of 8 kg, the option aids enhanced handling, improved acceleration, and braking performance.
Performance
The need for high-performance stability, handling ability and low kerb weight defined the DBS’s form and construction. The DBS Volante is powered by the same 6.0-litre V12 engine at the heart of the DBS which was launched in 2007. Producing 510 bhp (517 PS / 380 kW), peak power is delivered at 6500 rpm and the 570 Nm (420 lb ft) of torque is delivered at 5750 rpm. Tractable at any time, the DBS possesses a ‘flat’ torque curve providing 85% of the torque from 1500 rpm.
The 3.71:1 (manual) and 3.46:1 (Touchtronic) final drive ratio assures that all the DBS Volante’s power is useable, while also enhancing in-gear acceleration.
Adding to the sonorous V12 enhances the aural soundtrack. Special by-pass valves in the exhaust allow a quieter exhaust note at low speeds; at 4000 rpm these open to reduce the pressure in the exhaust system, raising the power output as well as generating a rousing aural accompaniment.
The DBS Volante is available as standard with a rear-mounted 6-speed manual gearbox with gear ratios optimised to extract the very best from the 6.0-litre engine. Providing customers with even greater personalisation capabilities, a ‘Touchtronic’ 6- speed automatic featuring a torque converter is also available as an option.
Derived from the same ZF transaxle unit that was developed for the DB9, the system has been substantially re-engineered to accommodate the power and performance characteristics of the DBS.
System functionality is consistent with that on the DB9, with ‘Park’, ‘Reverse’, ‘Neutral’ and ‘Drive’ modes selected via facia mounted controls.
When in ‘Drive’ mode, pulling either of the leather-trimmed magnesium alloy paddles mounted on the steering column will activate Touchtronic mode, enabling the driver to control gear shifts via the paddles. Touchtronic mode is also accessible directly on engine start-up. Alternatively, the ‘Drive’ mode can be selected at any time by pressing the ‘D’ control on the centre console, engaging a fully automatic mode which will select the most appropriate gear for the speed and driving conditions automatically.
The system also includes a ‘Sport’ mode – activated by a button on the centre console – which engages a more aggressive gear shift strategy as gear changes feel sharper and more forceful, engine speed matching on downshifts is more aggressive and in full automatic mode, upshifts occur at higher speeds. The Sport setting also incorporates a more responsive throttle map to match the high-performance characteristics of the DBS Volante.
Control
Contributing to the class-leading levels of rigidity, the VH-platform (Vertical – Horizontal) upon which all Aston Martins are founded, ensures a dynamically accomplished convertible translating into an exciting and communicative chassis. The VH architecture is a bonded aluminium structure that provides outstanding strength and rigidity. In comparison to its coupe sibling, the Volante retains 75% of the rigidity equating to 20kNm per degree. This has been achieved by rigidly mounting the rear sub frame and optimising the front and rear shear panels. Working together these components contribute to more than 20% of the total torsional rigidity.
Augmenting the DBS Volante’s supreme handling characteristics is the near perfect weight distribution – achieved by mounting the 6-speed gearbox at the rear placing 85% of the weight between the front and rear axle.
To take full advantage of its extremely precise and rigid platform, the DBS employs a sophisticated Adaptive Damping System (ADS) which is specifically tuned for the DBS Volante maximising ride comfort. It uses two separate valves to set the dampers to five different positions, allowing instant adjustment of the car’s ride and handling characteristics. The ADS automatically alters the suspension settings to ensure the driver has high levels of control at all times, with the ability to respond instantly to different driving conditions. The dampers can be ‘softer’, with a corresponding improvement in ride quality, or ‘firm’, providing improved body control for more spirited driving.
The damper settings are determined by an electronic control unit which takes sensor readings from the car’s systems, including throttle position, brake position, steering wheel rotation and vehicle speed. This data establishes the prevailing driving conditions and the demands the driver is making on the car.
The DBS Volante’s Adaptive Damping System perfectly captures the car’s sporting character, ensuring that stiffer dampers are available for better handling and control when the car is being driven enthusiastically, without compromising ride comfort during ‘normal’ driving conditions. A designated ‘Track’ mode automatically sets all dampers to their firmest positions, making it ideal for circuit driving. The DBS Volante is fitted with Pirelli P-Zero tyres that have been developed especially for the car.
The DBS Volante also has a revised Dynamic Stability Control (DSC) system specifically tuned to the Volante to help maintain maximum traction in challenging driving conditions. In default operation, the DSC is automatically on. Select and press the button for two seconds and DSC ‘Track’ mode is engaged, raising the threshold at which the system intervenes to allow the experienced driver to explore the car’s limits. Hold the button for four seconds and DSC is disengaged entirely.
Carbon Ceramic Matrix (CCM) brakes are featured as standard. Providing shorter stopping distances with excellent resistance to fade in even the most demanding driving conditions, the CCM brakes are some 12.5 kg lighter than a conventional system. This results in reducing the overall weight of the car and, in particular, the unsprung weight and rotational masses, further enhancing the DBS Volante’s dynamics.
bastiaan zegt
aan de ene kant vind ik hem mooi, maar anderzijds vind ik dat een race monster als deze niet als volante versie moet komen;)
cardesinger@usa zegt
Mooiste auto die nu te koop is, zonder twijfel.
robbie zegt
Lekkur!
[D]onkervoort zegt
erg mooie auto zo, maar waarom moeten er toch steeds van zo’n witte achterlichten op? ik vind de rode (zoals op een ‘gewone’ V8 Vantage) een stuk beter staan op een aston!
Bartje zegt
Prachtig! Mooiste auto ter wereld (alhoewel de coupé versie toch nét ietsje mooier is) Ik zou een teelbal laten afzetten voor deze auto! (wel levenslang éh :p aangezien het ook levenslange verminking is)
rogue zegt
Fucking hell! :oops:
De AMV8 Vantage vind ik als roadster nóg mooier dan de coupé (mits de kap dan ook echt naar beneden is), bij de DBS lijkt dit ook het geval te zijn! Potverdikkie! :oops:
Jesper zegt
Ik heb weer een nieuwe wallpaper… en ‘k heb een schone broek nodig :o
Dit is abso-fuck’n-lutely een van de mooiste auto’s ooit. Tijdloos.
Die kleur is perfect, de bekleding is perfect, de velgen zijn perfect, het kleine beetje chroom, die carbon diffusor waar die prachtige pijpen uitsteken…
Welke kant is mooier? :o
Deze komt in het rijtje van de DB5, de 250 GTO, de Miura, etc…, :D
Jordey zegt
Oh mijn god wat een prachtige wagen. Volgens mij is er gewoon echt niks mooiers dan dit
Roel zegt
Op zich wel weer mooi, maar zo voorspelbaar design! Ze lijken allemaal teveel op elkaar!
Citrofiel zegt
Zou het aan de kleur liggen? Of is in het geval van de DBS de cabrio gewoon mooier? Dat zou een zeldzaam geval zijn… Meestal bevalt de coupé me beter. Inderdaad is het bij de AMV8 ook het geval dat de Volante mooier is trouwens… Aston doet het goed bij de daklozen!
Jos zegt
Werkelijk waar een SCHITTERENDE auto zeg! Dit is denk ik toch wel een van de mooiste auto’s die er ooit gemaakt zijn…super!
rogue zegt
@ Citrofiel: Fijn om te zien dat iemand het met me eens is. :) En opvallend dat we beiden de DB9 Volante niet noemen. Vinden we die allebei minder mooi dan de coupé? Ik wel in ieder geval!
En de kleur is echt heel erg gaaf inderdaad! Er zijn niet veel auto’s die zo’n kleur kunnen hebben, maar de DBS kan het wel.
Klassiekerrally zegt
:shout: Vla! Kom er maar in! :)
PantheraLeo205 zegt
Pfieww, die Astons zien er toch echt subliem uit als cabrio.
freek zegt
Erg mooie bak, maar ik rijd liever in de coupe.
Coupe is toch net iets mooier en daarnaast hou ik niet zo van cabrio rijden.
Lijkt me wel erg leuk om eens voorbij te zien rijden!
@ AutoBlog: Wanneer is de “rijtest & video”??
freek zegt
Geile velgen overigens ^^
Citrofiel zegt
@ Rogue; De DB9 noemde ik niet omdat ik daar, toen ik er net bij na begon te denken, over twijfelde… Ik neig ook naar de coupé.
Mr. V8 zegt
Mooi spul voor James??? Meer mooi spul voor mezelf dacht ik zo! ;)
Emile_Benz zegt
Hmm volgens mij ligt vla ergens lam te zijn van de carnaval…of hij heeft z’n handen vol… Meestal is hij er toch snel bij met reageren…vooral als ’t Aston Martin betreft…
Citrofiel zegt
Een lamme vlaeminck?! Dat lijkt me lachen! :D
BmwMPower zegt
Ach, na een DBS coupé kan deze er ook nog wel bij!
xk zegt
Mooiste auto ter wereld op dit moment. Prachtig. Stijlvol. Perfect.
RenesisHP zegt
Wat een verschrikkelijk lelijke ragbak is dit toch. Ik heb de grootste mooite om mijn M&M’s niet door mijn neus naar buiten te proesten.
Daarbij is het een cabrio, dus geen sportwagen.
RenesisHP zegt
James Bond in een cabrio is fout. Het moet toch een echte vent zijn. :P
Pieter zegt
@ Bartje,
Wie wil in hemelsnaam nu z’n Aston ruilen voor één van jouw teelballen?
Laue zegt
toegeven, mooi modelletje. toch zie ik een vieze ouwe vent van 80 met een mooie blonde stoot van 18 op de passagiersstoel. :P :p deze auto rijden.
Innokenty zegt
Alleen voor de US met die lichtjes op de bumper?
FrieZ zegt
Deze Aston zal de 4 ton wel gaan aantikken in de prijslijsten, gok ik… En dat heb ik er dus écht niet voor over.
Ik ga wel voor de DB9 Volante. Die DBS is toch net een een DB9 met bodykit en niemand die dat verschil gaat zien (behalve als autokenner).
Simpson zegt
Dus de prijs voor Bartje’s teelballen bekend worden gemaakt door Aston….
En in 18,3 seconden dakloos naar de 100.
Een mooie verschijning, doe er maar eentje, maar welke kleur?
Ikke zegt
3e kwartaal… beetje laat als je het mij vraagt, kan je nog net een klein hapje zomer mee pikken voor hij de garage in moet omdat t regend….
maar hoe dan ook zou ik er maar al te graag een willen hebben, I <3 aston
vla zegt
Nope, ik was gewoon bezig ‘Martini Racing’ te schilderen in onze garage! :D Het resultaat zullen jullie ongeveer eind deze week kunnen bewonderen op onze gewoonlijke hoek in de bar. :P
Deze DBS Volante: lelijk als de nacht!! Neem een DB9/DBS, snijd er het dak af en zet er een tent op. Dan is het resultaat nét ietsje mooier dan dit. En bij deze auto hangt voor mij veel af van het design! De prestaties zijn te evenaren, en niet echt van belang als je zo’n schoonheid bezit, en als je toch al van 0 naar 100 gaat in minder dan 5 seconden, is dat al vlugger dan ik wil! Hoewel hij atmosferisch is, en dus geen echte boost kent. Iets wat ik wel leuk vind… :twisted: Maar nee, de DB9 is het voor mij. Manueel, bruin/donkerrood-beige interieur, en wit exterieur (die zag je niet aankomen hé! :P ). En dan natuurlijk nog een andere in een andere kleurenstelling. En dan een DB9 LM. Vervolgens mss een DBS. :)
vla zegt
Ah, nu verlangen jullie zo naar mijn rubbish gebabbel dat ik mening noem, nu zit mijn reactie weer eens vast in de spamfilter.
smeck zegt
zijn die plaatjes er ook als wallpaper ?!?!?!
Klassiekerrally zegt
@ mx5/rx8owner: de eerste auto waar Bond, James Bond in reed was een Sunbeam Alpine. Ook niet echt macho ;)
Aston Martin Rapide zegt
Gewoonweg prachtig!! Het zit er niet ver naast dat ik de Volante nog mooier vind dan de coupe. Maar helaas ben ik niet bepaald een cabrio-liefhebber en blijft mijn hart gewoon hard kloppen voor de coupe-versie van de DBS, wat zonder twijfel 1 van de mooiste auto’s die er op dit moment rondrijden.
Amigo zegt
Lekkah hoor, ook het kleurtje!
AlwinH zegt
Wat zou dit gaan kosten? Wat kost een gewone DBS eigenlijk?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Schit-te-ren-de auto!!
Hier zat ik idd al op te wachten…
Volume Audio aanpassen met kap open/dicht is trouwens niet zo bijzonder: standaard op de Saab Cabrio vanaf 2003.
:D
Joejojo zegt
Au!!!!!!!!!! (s)he looks good!!!!
Citrofiel zegt
@ de vlaemick; Ik kan moeilijk wijs worden uit jouw verhaal. Bedoel je nu dat deze auto te veel op twee gedachten hikt, namelijk enerszijds snelle versie en anderszijds gewoon mooie auto? Daarbij spreek je jezelf ook nog eens tegen (lelijk als de nacht — zo’n schoonheid bezit). Kan je het misschien nog eens in het Nederlands herhalen? :P Ik ben wel benieuwd naar jouw begrijpelijke oordeel namelijk.
AriM6 zegt
Aston Martin maakt mooie auto’s.
Maar als je er eentje gezien hebt , dan heb je ze allemaal gezien.
Het ziet er allemaal wel goed uit.
Maar veel te eenzijdig.
Het verschil met de DB9 Volante is er bijna niet
Cantago zegt
Ik vind de Volante versie er niet echt bij passen… sorry. Had liever een mooie targa ofzo gezien denk ik.
vla zegt
@ Citrofiel
Oh, het is simpel hoor: lelijk. En er bestaan snellere auto’s: een Aston Martin koop je deels voor de looks en deels voor het gevoel dat je ervan krijgt. De Volante is best een goeie cabrio, maar ik vind hem lelijk, dus is hij maar half zo aantrekkelijk als de DBS.
Een Volante is in mijn ogen te vrouwelijk gestyled. Niet dat dat slecht is, maar het past niet bij het DB-imago, of toch niet bij wat ik denk dat het DB-imago is.
vla zegt
Oh en vanaf hier En bij deze auto hangt voor mij veel af van het design! De prestaties zijn te evenaren, en niet echt van belang als je zo’n schoonheid bezit, en als je toch al van 0 naar 100 gaat in minder dan 5 seconden, is dat al vlugger dan ik wil!, had ik het dus over de DB9/DBS Coupe. :)
wouterjeuring zegt
ik vind het heel mooi, de gewone dbs heeft gewoon de elegantie van de db9 niet meer en door dat dit een cabrio is, word ‘ie weer wat softer+eleganter en is het weer een echte aston!
Bassie zegt
Inderdaad vreemd om en cabrio van een die-hard sportwagen te maken, maar zonder hoor je er ook niet bij. Ik word altijd een beetje verdrietig dat er dan bijna nooit foto’s van de gesloten kap bij zijn. Dat is immers zoals de meeste mensen hem te zien krijgen en bij een rappe auto is het altijd leuk om het lijnenspel en materiaalkeuze te zien bij gesloten kap, toch?
Lelijke velgen by-the-way, misschien zelfs een misser te noemen. Dan vind ik toch de veelspaaks db9 velgen vetter. Ik kan hem alleen niet betalen. Niet eens alleen een setje db9 velgen. Balen.
autoblogger zegt
Meer afbeeldingen: http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Aston_Martin/DBS_Volante
LG zegt
Ja jongens een prachtkar, heb er 1 besteld voor mijn vrouw… genieten… ja als je het breed hebt moet je het breed laten hangen…