En het bedrijf waar de monteur werkt krijgt goede PR. Al met al drie keer goed nieuws dus in dit verhaal over de nieuwe Corvette.
Echte liefhebbers hebben de nieuwe Chevrolet Corvette C8 net 24 uur achter een Ferrari aan zien jagen in de 24 uur van Le Mans. Hoewel de C8 ondanks de inspanningen van Nicky Catsburg de Ferrari niet kraakte, was het toch wel weer gaaf om de Amerikaan te zien racen. De wat moeilijke looks van de eerste Corvette met middenmotor, maakte opeens een beetje ‘sense’.
Geen wonder dus dat je daarna even opgezocht hebt wat zo’n Corvette eigenlijk moet kosten in Nederland. Maar uiteraard word je daar niet vrolijk van. De ‘Ferrari voor minder’ komt namelijk voor een kale prijs van ongeveer een ton hierheen. Onze geweldige belastingen zullen daar naar verwachting echter nog minimaal 60.000 Euro aan toevoegen. Op zich is het dan nog steeds geen verkeerde deal, maar je koopt er ook een Porsche 911 met twee opties voor. En dat ga je dan toch doen als Nederlander natuurlijk.
In Amerika is de Corvette theoretisch een stuk goedkoper. Niet alleen in absolute termen, maar ook relatief. De kaalste ‘Vette heeft er een MSRP van iets meer dan 60.000 Dollar. De 911 begint bij een MSRP van 97.400 Dollar. In de praktijk liggen de zaken echter een beetje anders. De C8 is een hot commodity in de States. Dealers maken daar gretig gebruik van door klanten extra Dollars uit de zak te kloppen met hun mark ups. De gemiddelde verkoopprijs van een ‘Vette in ‘Murica is naar verluidt ruim 85.000 Dollar. Dat is zo’n 20.000 Dollar meer dan de C7 deed.
Dan is het wel lekker als die dealers een beetje netjes omgaan met je nieuwe wagg0l. Een monteur van Fremont Chevrolet kon onlangs echter de verleiding niet weerstaan en gebruikte de C8 waar die voor bedoeld is. Of nou ja, hij ging een beetje over de schreef door met 148 mijl per uur door druk verkeer heen te zigzaggen achter een Dodge Charger aan. De moves werden vastgelegd door de dashcam in de ‘Vette.
De eigenaar van de snelle Chevy was niet zo blij met dit alles en deed zijn beklag op de sociale media. Werknemers van de dealer zagen de bui hangen en handelden adequaat. Ze namen contact op met de eigenaar en…boden hem maar gewoon een splinternieuwe Corvette aan! Kijk, dat is nog eens de betere cotomer sevis.
Michael is nu weer een tevreden klant, want hij krijgt nu ook het front lift systeem en de betere stoelen in zijn nieuwe Corvette. In de tussentijd mag hij gewoon blijven rijden in zijn oude unit. Het dealerbedrijf kan de kosten even afschrijven onder de noemer goede marketing. Dit potentiële PR-drama is hiermee immers omgebogen naar een feel good story. Moraal van het verhaal: aan het eind van een dollemansrit is iedereen blij. Waarvan akte!
ericd zegt
Als endurance racer klopt het C8 model wel beter, maar de road versie blijft een aanslag vormen visueel gezien. Er zou een extra tarief voor moeten worden gerekend. Het is wat mij betreft het teken dat GM weinig geeft of de C8 écht zou aanslaan bij het publiek. Wat best triest is omdat er zoveel design talent brodeloos rondloopt. Kaik, het kan de Yanks minder schelen; die zijn al heel blij dat ze een poor man’s Ferrari hebben.
thjvanvlerken zegt
Ik begrijp dat nooit, vd akker regio eindhoven scheurde ook rondt in de tt van mijn broer, zat een anti diefstal op die je op een bepaalde manier moest uitschakelen, die belde dus dat de tt met hoge snelheid elders reedt… echt gewoon slecht. Stuk vertrouwen wat je blijkbaar mensen niet kunt geven, ook al krijg je een nieuwe wagen ervoor terug.
okdoei zegt
@thjvanvlerken: ik begrijpd niet goed waarom je in de verleden tijd een t achter een werkwoord plakdt.
Echt gewoon slechd.
E550 zegt
Kun je dit misschien vaker doen? Daar leren we wat van! Ook leuk voor de site, als straks 50% van het commentaar een correctie door een ander is.
Edit: onnodig
Robert zegt
@thjvanvlerken: och, een zakenrelatie van me overkwam dat met een autoverhuurbedrijf.
Hij had net voor de vakantie z’n nieuwe leaseauto (Volvo V60) in ontvangst genomen. En omdat hij er met de caravan op uit wilde en de trekhaak niet tijdig gemonteerd kon worden, kreeg hij de mogelijkheid een auto met trekhaak te lenen via een autoverhuurbedrijf. De tweede dag van zijn vakantie kreeg hij ook een signaal binnen op de telefoon, dat er met die Volvo werd gereden terwijl deze veilig achter slot en grendel hoorde te staan. Die verhuurder had wel wat uit te leggen aan de klant en zijn leasemaatschappij.
tinnemans zegt
Doe mij die Charger maar, of een wat oudere Corvette. Ik blijf dit helemaal niets vinden.
anthwan zegt
@tinnemans: ik deze mening, de oude C7 was velen malen mooier in mijn ogen.
anthwan zegt
@anthwan: ik deel deze…..
mustang750supersnake zegt
denk niet dat de werknemer in kwestie ooit nog n zaterdagje vrij heeft…..
theghost zegt
Misschien heeft ie nu wel 7 dagen per week vrij… Dat zou althans niet zo gek zijn, dergelijke actie zou wel eens reden voor ontslag op staande voet kunnen zijn, helemaal in Amerika.
Bella Macchina zegt
Misschien heeft hij wel héél veel vrij nu.
Bella Macchina zegt
Door de grote vraag en de beperkte levering kosten ze zelfs 2dehands meer dan de sticker price, het kost de dealer dus eigenlijk niets.
prop zegt
Vette dashcam
BerlingoHdi zegt
Denk dat dit tig keer goedkoper is dan een rechtszaak in Amerika met hun rare claims
flyerbunch zegt
Zoiets zouden ze hier nooit doen! Ik heb het over die nieuwe auto geven uiteraard..
Steven zegt
@flyerbunch: jij woont dan ook in Nederland, ‘krijgen’ gebeurt daar inderdaad niet veel
tjorque zegt
@Steven in Nederland moet je nog net niet betalen om een scheet te mogen laten… (althans dat denk ik)
Stefje zegt
En die MSRP is nog zonder state taxes. Sommige staten zoals Montana zijn heel goedkoop, maar andere zoals California zijn Nederlands achtig.
markgt3 zegt
Hoop dat ze die monteur na zijn ontslag ook gelijk vervolgen voor alle overtredingen …. Heb gvd respect voor iemand anders zijn eigendom… helaas ook eens meegemaakt bij een BMW dealer….
boomhauwer zegt
@autoblog kan je eens een artikel maken over de techniek ipv dit soort onzin. Bijvoorbeeld: de transmissie van deze wagen is ontwikkeld in Zedelgem in België. Vlakbij dus! Dat leest een autoliefhebber liever dan deze telegraaf artikelen..
willeme zegt
@boomhauwer:
Het is altijd de kunst om een zo goed mogelijk mix te hebben qua aanbod. Dit soort artikelen zijn vaak erg populair en worden goed gelezen, terwijl artikelen over techniek en achtergrond verhalen vaak zeer slecht gelezen worden. Dus als jullie massaal daar op gaan klikken en niet hierop, zullen wij zeker het product erop aanpassen . Uiteraard is het wel een keer leuk om mee te pakken, ook al doen we het dan voor een paardenkop ;-).
boomhauwer zegt
@willeme: jammer om te horen. Toch bedankt voor je eerlijk antwoord.
willeme zegt
@boomhauwer: als je iets van een linkje voor mij hebt, kan ik even kijken of ik er iets leuks van kan maken ;-). Voor de IAA komt is er vast wel een nieuws ‘luw’ uurtje waarin we wat kunnen doen!
boomhauwer zegt
@willeme: ik zoek info op voor je.
giogiorgio zegt
Toen ik mijn nieuwe Leon Cupra voor het eerst op onderhoud stuurde had ik specifiek gezegd dat ik erbij wou zijn als ze een testrit zouden doen. De monteur die de testrit samen met mij uitvoerde zei al lachend dat hij het spijtig vond dat ik erbij was, dat hij de testrit in snellere wagens graag alleen deed.
VW golf R zegt
Komt hij beter weg dan ik met mijn Golf R. Die bracht ik weg bij de vw dealer voor een grote beurt en dankzij mijn gps tracker kwam ik er achter dat de monteur ook iets harder dan normaal er mee had gereden. Via de gps tracker had hij zeker 140 gereden waar je 80 mag. Ze wilden het afdoen met een sorry en de monteur mag dit niet met doen. Maar na wat opdringen kreeg ik er nog een korting van €200 uit op de aardig hoge rekening. Kreeg ook nog een excuus van de landelijk manager van het desbetreffende Volkswagen concern en dat de monteur zich ook nog even moest verantwoorden