Voor wie de M550d een té anoniem uiterlijk vind hebben, deze Poolse tuner stuct hem naar een hoger plan.
MM-Performance speelde leentjebuur bij een aantal grote tuningnamen, en creëerden daarmee een M550d met een bumperlip, kofferklepspoiler, raamspoiler en diffuser van Vorsteiner. Prima uitgangsbasis dachten we zo, want het blijft binnen de grenzen van het betamelijke (lees: niet ordinair). Ook de 21-inch velgen komen er vandaan, evenals de koolstofvezel grille nieren. Voor de spiegelbehuizing en de stickerset werd vervolgens een greep gedaan in het magazijn van M-Performance GmbH. Een verenset van H&R zorgt voor de obligate verlaging van 35 millimeter voor en achter.
Met een 3,0-liter zes-in-lijn die 381 pk levert en een koppel van 740 Newtonmeter genereert zit je om vermogen nooit verlegen, maar voor de twijfelaars werd een powerbox van Hartge ingeplugd, zodat het blok met drie (3) turbo’s voortaan 430 pk en 850 Nm loslaat op de Continental ContiSportContact5-banden.
Diesel, soms best leuk.
guusboum zegt
430pk?! Ziek hoor! Heb ook eens van Drive (of Motortrend?) Een wedstrijd van Amerikaanse diesels gezien… Je neemt een v8 en gooit er een moddervette turbo in, en 600+pk krijgen die dingen!
gedwongenleaser zegt
Dat carbon op de grille is echt te lelijk voor woorden.
VeniVidiVici zegt
@gedwongenleaser: Ja, maar die ///M kleur stepen zijn wel een mooi geraffineerd idee…
3246cm252kw zegt
Dikke jongen ja! Gruwelijke wielen!
VeniVidiVici zegt
@3246cm252kw: Gruwelijk = Als iets afschuw opwekt…
straatpiraat zegt
@3246cm252kw: Die velgen zijn inderdaad heel dik!
YSF42 zegt
Whoaa wat een beest, maar dan denk ik waarom een 550 tunen, als je ook een m5 kunt kopen?!
faalhaas zegt
@YSF42:
Want dan issie lekker zuunig!
baap zegt
@faalhaas: zuinig zal dit blok niet meer zijn heb ik het op.. 1 op 6?
ej20g zegt
@baap: dat is wel erg veel voor een diesel.
Onehp zegt
@baap: Autocar heeft de M5 en de D5 biturbo (kleine broertje van deze) eens tesamen getest, op dezelfde wegen aan hetzelfde tempo, en het verbruik was exact de helft van de Diesel. M5 is leuker ja, maar als je een lange rit in korte tijd wilt doen op de Autobahn, dan maakt dat lagere verbruik wel dat je sneller aankomt gewoon omdat je niet ieder goed uur hoeft te gaan tanken…
glennie zegt
@YSF42: Een M5 is nog steeds een stuk duurder dan een M550d
karim_setta zegt
@YSF42: omdat KOPPEL.
berlinetta zegt
@YSF42: Misschien vanwege 4WD?
danielj zegt
@YSF42: Omdat de m5 na de e60 een gedownsized ecohok geworden is.
straatpiraat zegt
@danielj: Jij hebt duidelijk nog nooit in een F10 M5 gereden…
danielj zegt
@straatpiraat: Klopt, wat wil je daarmee zeggen? Toch niet dat de M5 niet gedownsized is vanwege milieueisen?
baap zegt
@danielj: Maar wel een dot sneller dan de E60!!
Donstil zegt
Waarom zou ik geld betalen aan een tuner voor spullen van een andere tuner? Lijkt me dan voordeliger om gewoon naar die tuner te gaan.
straatpiraat zegt
@Donstil: Nou inderdaad! Wat een onzin! Viel mij ook al op..
smoked zegt
Oftewel, de ’tuner’ pronkt met andermans veren?
Wel een mooi auto, ik vind de M kleurtjes bij de nieren wel leuk detail.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
‘Deze Poolse tuner stuct hem naar een hoger plan’ hahaha! Briljant
erwh zegt
Enige gave detail vind ik de spijltjes van de linker nier die in M kleuren is uitgevoerd
lambo4all zegt
Zelfs Als mercedes fan geef ik toe dat de m kleuren in de gril echt heel erg cool staan! De huidige m3, zonder badges, black on black met “m” kleuren in de gril. Waarom zou je dan nog een c63 kopen?
julez zegt
Ongelofelijk dik! Dit ziet er naar mijn mening beter uit dan een M5, deze is wat aggressiever en uitbundiger.