BMW is gek op niches, gek op futuristische modellen en gek op Gran Coupés. We kunnen ons daarom maar één ding afvragen: waar blijft de BMW i8 Gran Coupé?
De bijna 4,7 meter lange 2+2 coupé, voor een groot deel opgetrokken uit met koolstofvezel versterkt plastic, staat niet op een modulair platform. De semi-elektrische i8 even verlengen en er simpelweg twee deuren en een andere daklijn bij verzinnen lijkt ons dan ook een duur grapje. Toch geeft deze render van Autoprojecoes wel te denken, want hiermee heeft BMW meteen een sterke troef tegen Tesla’s Model S in handen.
Toegegeven, ze verschillen best veel. De Model S is volledig elektrisch en weegt dankzij zijn gigantische accuvloer 2100 kg. De i8 tikt net geen 1.490 kilo aan, is een stuk exotischer alsook duurder en wordt aangedreven door een 231 pk sterk 1,5-liter TwinPower Turbo-blok, bijgestaan door een e-motor die op zijn beurt 131 pk en 250 Nm richting de voorwielen gooit. (Gecombineerd vermogen: 362 pk en 570 Nm).
Bekijk de foto HIER in het groot en vertel ons: is dit de gedroomde uitbreiding van de BMW i-lijn of moeten ze zich eerst focussen op de i5?
tupperware zegt
Hij ziet er niet eens verkeerd uit, maar ik ben blij dat dit een fantasie is van een fotoshoppert.
Liever zie ik dat ze in de gewone i8 een NA V8 leggen.
aventador51 zegt
@tupperware: lag in eerste ontwikkelingsmodellen zelfs nog de glorieuze V10 in
Hadden ze die maar behouden…
Desalnietemin een schitterende wagen
e1000bmw zegt
@tupperware: Mwah, goed projectje. Al dan niet uitbestedend aan een tuner die wel vaker grotere blokken in kleinere BMW-tjes legt…
stijnn zegt
Misschien ook een GTi? Of iGT?
marikoelolo zegt
Bmw, doe maar wel een i8 Gran Coupe en laat die i5 maar zitten
pjp911 zegt
Ja
filip696 zegt
Zou wel zo eentje willen maar dan zonder die blauwe strepen en dikke zwarte m wielen.
norge zegt
Tesla is mooier.
filip696 zegt
Juist die m wielen)
danmar zegt
Leuke render, maar door die achterportieren krijg je alleen boodschappentassen. Maar het zou me niks verbazen als BMW die kant opgaat. Qua prijs zou het dan denk ik geen concurrent worden van de Model S, want veel duurder.
mashell zegt
@danmar: en de Aston Martin Rapide heeft ons geleerd dat als je dan achterdeuren hebt er ook achter gezeten moet kunnen worden door andere wezens dan hobbits en dwergen (soms ook wel kinderen genoemd).
agera zegt
De autowereld slaat compleet door, krijgen we straks;
Moet BMW een i8 Crossover/SUV/Touring/cabrio i8m gaan maken
ko3n zegt
@agera:
Crossover: nee
Suv: nee
Touring: mischien is een i8 touring (sb ideetje) niet een zo slecht
Cabrio: ja doe maar de i8 spider
I8M: jajajajajajajajajajajajajajajaja maar dan wel met een v8 a.u.b
henkhupelschoten zegt
@agera: je vergeet gt, spider,mpv etc etc……
launchcontrol zegt
Gewoon doen! Ben die Tesla al weer helemaal zat…..
doewap zegt
Dat is geen achterdeur, dat is een kattenluikje
rolov zegt
Nee gewoon niey doen. Maak dan een 7 hybride
henkhupelschoten zegt
willen we meer of minder niches…….
snorrie11 zegt
Nee, niet doen, niet uitmelken. Snellere versie, that’s it.
launchcontrol zegt
@snorrie11: nog sneller? Is in de VS van 0-60 mph al geklokt op 3,8 sec., zijn gewoon Porsche 991 4s tijden…….
Vincegail zegt
Wet van Betteridge is hier wel van toepassing :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Betteridge's_law_of_headlines
baasbas zegt
Euhm nee, maar de i8 aandrijflijn op een of andere manier verwerken in een gewone 3 serie… yes please
Donstil zegt
Chris Harris’ reed in dat ding deze week. Zag er allemaal toch wel verdomde fraai uit.
Die i8, dat kan zomaar nog wel eens een toppertje worden.
jerry zegt
Onrealistische gedachte volgens mij. Auto wordt te zwaar om sportief te zijn. Hij zal ook niet ruim worden dus een luxe sedan wordt het ook niet. Daarnaast zal die ook wel wat verlengt worden omdat er anders geen ruimte is, dus zwaarder en ook een zwaardere bodem.
Wordt em dus niet. i5 is de volgende stap van BMW met een grote range door de range extender.
mashell zegt
@jerry: te zwaar om sportief te zijn? De basis weegt nu 1490kg. Een M5 weegt 1945kg. Er is dus nog wel wat ruimte om lichter en sportiever dan de M5 te blijven.
Ik zie het als onrealistisch omdat het te duur wordt om een ingewikkelde versie van dit klein serie model te maken (een spider zou misschien nog net kunnen).
jerry zegt
@mashell: Auto zal wat verlengt worden, meer cm is meer gewicht. Rijbereik zal minder worden ivm gewicht dus meer accu’s. Stijfheid door lengte zal minder worden dus mogelijk extra versteviging. Dan zit je zo aan de 1900 kilo en de i8 heeft minder vermogen dan een m5.
Moet dus nog wel wat gebeuren om een echte sportwagen van te maken.
Overigens vind ik dat je de i8 niet moet vergelijken met de M5, volgens mij spreken we dan over een andere klasse.
sergio72 zegt
Nee! BMW maakt en maakte al genoeg lelijke auto’s.
135i zegt
Laat de i8 alsjeblieft voor wat het is BMW. Igg wacht ik tot tuners zich hier aan vergrijpen.
awesome zegt
@135i: http://www.inautonews.com/alpha-n-performance-tunes-the-bmw-i8
toyotafortuner zegt
De soep is goed gelukt, maar of ik er refills van zou willen…
Corrado16v zegt
Doe heel de i-lijn de deur maar uit, de i8 is al niet echt een looker, om maar niet over de i3 te beginnen..
deniropacino zegt
Zeker niet verkeerd van mij mag die in productie.