De betaalbare sportwagen van Audi moet immers wel een lekker verkoopbaar snoetje krijgen.
Geruchten over een sportwagen onder de R8, maar boven de TT gaan al tien jaar terug. Vooralsnog is de TT op de R8 na het enige sportieve gebakje in een coupé-jasje dat je bij Audi kunt bestellen. Onlangs werd de denkbeeldige geruchtenmolen weer aangezwengeld en Theophilus Chin grijpt de aangelegenheid om met een digitale ‘R6’ op de proppen te komen.
Zijn concept oogt volwassener dan een reguliere TT, maar is niet zo uitgedost als een dikke R8. Het ideale compromis? In mijn ogen is de render leuk bedacht, maar als Audi besluit de nieuwe sportwagen in de prijscategorie van een 718 te plaatsen, krabbel ik wel twee keer achter mijn oren om voor de vierwieler uit Ingolstadt te kiezen. De nieuwe 718 Boxster S heeft ‘maar’ een viercilinder, toch legt collega @CasperH in zijn rijtest haarfijn uit dat dit niet per se een reden hoeft te zijn om de instap-Porsche te laten staan.
De mini-R8 met de bekende vijfpitter, of een felle V6, inclusief Quattro en gekoppeld aan een ouderwetse roerbak (met zichtbaar dubbel H-patroon en klikklak geluiden pls)? Ik teken ervoor.
denniss00 zegt
Euh… nee?
romeoalfa zegt
Doe mij maar gewoon de TT RS. Dit model komt toch niet.
parttimeautospotter zegt
Nee
kennone zegt
Ze hebben de tt toch al?
healey zegt
@kennone: Dit is de golfwagen versie van de R8.
erwh zegt
@kennone: de TT heeft vrij weinig te maken met de kwaliteiten van een Boxter, laat staan de briljante R8. Dus op zich zou het niet verkeerd zijn als Audi met een model onder de R8 komt die in tegenstelling tot de TT wel een sportwagen architectuur heeft (een dikke motor maakt nog geen sportwagen). Of ze moeten de TT onderhuids compleet wijzigen, want het is wel een leuke auto om te zien.
bmwcar2004 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
talladega zegt
Leuk, een TT met de motor op de plek waar hij vanaf het begin had moeten zitten. Dat wat door moest voor extra zitplaatsen was nooit serieus te nemen.
Het een ….killer noemen heeft mij een te hoog AW gehalte, beetje jammer.
Qua prijsstelling zou het sowieso geen Porsche concurrent worden, komt bij dat een Porsche liefhebber echt niet in een ander merk stapt. Dit zou eerder een concurrent zijn voor de Alfa 4C, als ze het gewicht binnen de perken zouden houden.
Maar voorlopig blijft het bij luchtfietserij van een fotoshopper.
E34M5Touring zegt
Als Porsche niet van VAG was had ie nog kans gehad. Nu gaat dat zeker niet gebeuren. En al helemaal niet met de genoemde motoren. Want dan koopt niemand een 718 meer. Bovendien zou hij nu zo geplaatst moeten worden dat ie niks in het vaarwater zit. Maar gezien de enorme portfolio wordt dat nagenoeg onmogelijk. Dus heb je altijd een ‘verwaterde’ auto. Iets wat eigenlijk heel goed kan zijn maar dat niet mag… En dat zou ik sowieso niet willen. Niet voor niets dat ze het ‘gat’ tussen de 911 en 718 groter hebben gemaakt door enkel 4pitters te leveren. Naast het verschil in vermogen heb je nu ook ‘maar’ een 4pitter. Want de 718 laten plussen tov de Cayman/Boxster zou betekenen dat ie veel te kort op de 911 komt te zitten denk ik.
Bovenstaand is een mening, geen feit.
patrick zegt
Ziet er wel redelijk uit, alleen die halve Bugatti Chiron koplampen eraf mieteren en mooiere plaatsen.
nofxke zegt
Is een s5 of rs5 geen sportieve Audi coupé?
theyoungsaablover zegt
Sorry maar moet dit mooi zijn? GTA auto’s zien er nog beter uit!
potjak zegt
Nee dank u, voegt helemaal niets toe aan het Audi gamma. En Audi zou zelf nooit met zo’n designmiskleun op de proppen komen.
lekbak zegt
Dit vind ik er echt niet uitzien. Op een of andere manier is de stijl en het familiegezicht van Audi totaal niet geschikt voor een sportwagen.
HZW zegt
Beter zo.
http://40.media.tumblr.com/9002a224bf2499291f46539c69ebfeb4/tumblr_o5saywpcMD1rn9xfdo1_1280.jpg
http://40.media.tumblr.com/923a3e4b8c6f4c71570789f05d18bcd0/tumblr_o5saywpcMD1rn9xfdo2_1280.jpg
Dutchdriftking zegt
@HZW: Dat is echt een Cayman met een Audi logo. Maakt niet uit wat t ziet er super dik uit!
mzonneveld zegt
@HZW: Idd
banaan7 zegt
Voorkant is mini-chiron
Dutchdriftking zegt
Hangt er vanaf. Motor achterin en echte Quattro inclusief handbak? Jazeker. Motor voorin, DSG en Quattro die eigenlijk 4-motion (dus met haldexkoppeling) is? Nee laat maar waaien.
racerx zegt
R6? Zal Yamaha blij mee zijn :)
dracae zegt
Zolang ze er een 5 cilinder in stoppen vind ik het goed!
Joerek zegt
Ttrs is gewoon de boxster concurrent, zelfde prijsklasse. Tussen de ttrs en r8 nog een auto plaatsen is raar. Qua prijs zit er wel ruimte (85k vs 220k), maar qua auto verder weinig. Motorisch sowieso niet, acceleren even hard.
rufctr01 zegt
Betaalbare sportwagen voor Audi? Zo’n omgebouwde Golf is al schofterig overpriced laat staan zo’n omgekatte 718.
HZW zegt
Kopers van een Cayman of TT RS zijn compleet verschillende mensen.
Ik zou nooit een Cayman of welke andere auto met motor in het midden kopen.
Bij een TT RS gooi je de achterbank plat en je kan genoeg meenemen, bij een Cayman kan er amper een weekendtas mee.
Verder moet bij mijn een auto 365 dagen per jaar bruikbaar zijn, ongeacht het weer of doelstelling.
martijn11 zegt
Hetzelfde als de tt dus
allesmetturbo zegt
Maak dan een nieuw smooth model en niet een gekrompen uit verhouding inelkaar gepropt dingetje.. Erg leljjk
henkhekje zegt
@allesmetturbo: het lijkt op een R8 die een nare kopstaart botsing gehad heeft. :-)
henkhekje zegt
Skoda Speedster met Slagroom
pinut187 zegt
@henkhekje: en disco dip
pinut187 zegt
Voorkant wel alleen zie ik liever een andere kont
goodolddays zegt
Dat is gewoon een Audi TT, sorry hoor maar Audi ga maar opnieuw naar de ontwerp afdeling.