Een Trabant is camp, en camp is hip. Die populariteit schijnt nog eens extra groot te zijn als het om oude Oostblok-memorabilia gaat. Zo heeft ongeveer iedereen wel een CCCP-shirt in zijn kast hangen en heeft de oude Trabant een grote schare die-hard fans. Het zal dan ook niet verbazen dat de plannen voor een moderne Trabbi uitgevoerd gaan worden.
De technische ontwikkeling van de ‘New Trabbi’ zal worden aangevangen door de carosseriebouwer IndiKar (Individual Karosseriebau) in opdracht van Herpa, een modelautofabrikant. Dat de plannen zijn doorgezet verbaast me weinig. Na het tonen van een schaalmodel op de IAA bleek de vraag of het model in productie moest gaan door 93% van de mensen met ‘ja’ beantwoord te worden. Of deze 93% ook echt een productiemodel zou kopen weet ik niet, maar een beetje een zakenman zal hier ongetwijfeld geld ruiken.
Het doel is om op de volgende IAA, in 2009, een prototype op ware grootte te tonen. Mocht het ooit tot een productiemodel komen, dan verwachten we natuurlijk ook dat dezelfde fabricagetechnieken als vroeger worden toegepast. Als je dan toch retro gaat…
jonas zegt
Als je natuurlijk op een duitse autobeurs die vraag stelt zal idd, zoveel procent het een goed idee vinden ja, maar toch ziet dat ding er niet uit
monza zegt
mooie auto,doe maar in productie deze tata killer.
3-Serie zegt
Sorry maar de moderne trabant bestaat al, die wordt gemaakt door Renault en heet Dacia Logan.
Maar nu ik er over nadenk is een nieuwe Trabi toch wel de moeite waard. Zeker als je naar de specificatie skijkt:
– Een ijzeren gordijn om de bagage op z’n plek te houden
– Een geautomatiseerd ‘in de rij staan te vergemakelijken systeem’ handig in de file. Het ontwerp is diep geheim
– een anti prive camera in de binnenspiegel met een directe link naar het WWW
sorrie een beetje melig ;-)
floryn zegt
en gelijk hebben ze ook er zal zeker vraag naar zijn
opmerking: filmpje fabricagetechnieken doet het niet meer
lincoln zegt
gevoelsmatig denk ik dat er geen markt voor is .. misschien wel als je de oude trabant weer in productie neemt .. maarja (oost)duitse fabrieks arbeiders gaan nu ook voor 27 euro per uur .. geen optie dus .. lekker laten rusten ..
TomRS6 zegt
Even een leuk vraagje voor mensen met veel geduld;
Ik ben op het moment in het bezig van een renault clio 1.2 LPG uit 2001.
Ik zoek een alternatief voor deze best leuke en degelijke wagen.
Eisen:
Luxe en uitstraling
Goedkoop in onderhoud
” in aanschaf
” qua brandstof
Help me;)
carsofcoolhaven.nl zegt
Oeioeioei wat een onzin toch weer. Het is al onmogelijk om een auto a la de Mini en de 500 te verversen, en zijn authenticiteit te behouden. Hoe oh hoe kun je dan een tweetakt plastic brommer met huls die Trabant heet, naar de normen van heden ten dage doorvertalen?!
Oh well… Waarom zou ik me ook druk maken.
ELB zegt
Als ie lekker rijd, zou ik em echt overwegen!
Bas zegt
Helemaal met Monza eens…laat maar gaan deze Trabbi
Ralph zegt
Moeten we dit dan zien als een concurrent voor de Mini en de 500? Of wordt het meer zoiets als een Dacia Logan? Met een leuk design en wat goeie marketing kan dit zeker een hit worden…
WG zegt
top….statement…..hybride versie en heel hollywood gaat r in rijden….
G. Bert zegt
Heeft iemand nog een alternatieve link naar het filmpje dat het befaamde fabricage proces blootlegt?
dakloos zegt
Ik denk dat ze er beter aan doen om de achterportieren weg te laten.
Kyle zegt
Return of the 2stroke…
Lijkt niet dat ze ooit nog dit karakter kunnen behouden
replo zegt
Mini Chrysler 300 C ! Mooie auto voor erbij naast een echte 300 C !
John zegt
De meeste van jullie denken natuurlijk aan een stinkende Trabbi, maar de laatste Trabbi’s hadden een VW Polo motor en deze reden ,,dik,, 140 km, vraag niet naar veiligheid of wat dan ook, maar hij stinkt in elk geval niet!
Misschein een tip voor de liefhebber?
succes
Patrick zegt
Wat een lelijk, overbodig, zinloos, wansmakelijk, oeverloos uit de verhoudingnen getrokken onding is dit.
DAT zegt
Ik dacht dat die Ostalgie weer een beetje voorbij was in Duitsland?
Citrofiel zegt
Ik heb niets tegen retro. Kan heel leuk zijn! Voor bedrijfslui zal het ook wel een vetpot lijken, steeds meer merken komen ermee. Maar hier geldt echt Top of Flop. Denk maar aan de Mini en de New Beetle. Ze zullen wel echt iets bijzonders hiermee moeten doen om het succesvol te maken.
Wat zullen de trouwe communisten hier eigenlijk van vinden? Mss branden ze straks de fabriek wel plat, omdat er wordt gespot met het communisme. ;)