Deze elektrische Opel Manta is perfect voor New Kids Electro: de politiek correcte remake van New Kids.
Bij een groene Opel Manta denk je waarschijnlijk vooral aan Maaskantje, happy hardcore op standje gehoorschade en bepaalde Brabantse krachttermen. Daar zal Opel New Kids waarschijnlijk niet heel dankbaar voor zijn. Het merk laat de eerste glimp zien van een Opel Manta die wel de juiste associaties op moet roepen. Deze is namelijk volledig elektrisch.
Voor een Opel coupé is vandaag de dag helaas niet meer zoveel animo. Vandaar dat de nieuwe Astra er niet meer als driedeurs is. In de jaren ’70 was de situatie anders: van de Manta A werden in vijf jaar tijd bijna 500.000 stuks aan de man gebracht. De Manta B was niet minder succesvol en ook langer in productie. Daarvan werden er uiteindelijk 738.244 verkocht.
Opel is de Manta nog niet vergeten: het merk is van plan alle modellen een vleugje Manta mee te geven met het nieuwe familiegezicht. Ze zijn al beginnen met de compleet nieuwe Opel Mokka en de vernieuwde Crossland. Op de laatste oogt het nieuwe front wat minder goed dan op de eerste, maar dat komt omdat de Crossland nog volgens de oude designtaal is ontworpen.
Het retrofront an sich oogt in ieder geval heel strak. Je vraagt je dan af: hoe zou een moderne Opel Manta eruitzien? Daar gaan we binnenkort het antwoord op krijgen. Of eigenlijk nu al een beetje, want de Duitsers laten al een plaatje zien.
De creatie heet Manta GSe ElektroMOD en dan weet je dus meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Het is dus een elektrische restomod op basis van de Manta A. Details geeft Opel nog niet prijs, maar de Manta zal er vast niet op achteruit gaan qua vermogen en snelheid.
Naast de aandrijflijn moderniseert Opel ook het design. Afgaande op de eerste afbeelding krijgt de elektrische Opel Manta in ieder geval het nieuwe familiefront (inclusief zwarte motorkap) en moderne velgen. Het interieur blijft ook niet intact, want Opel belooft een digitale cockpit.
Waarschijnlijk is de elektrische Opel Manta een eenmalige actie, maar desondanks is het een leuk project. Alhoewel de jongens uit Maaskantje er waarschijnlijk niet warm van zullen worden.
mashell zegt
Moderne tijden, de jongeman/vrouw/diverse die naar de Manta loopt gaat nog steeds de arm in het geopende venster leggen, maar passend bij rubbertegelmaatschappij van nu heeft deze een elleboogbeschermer aan…
bischero zegt
@mashell: en verlaagd wordt vervangen door verhoogd. Want Marketing.
O plaat zegt
Ik herhaal het graag nog eens, wat ben ik blij dat je dergelijke ombouw projecten nooit op een nummerplaat kan krijgen in België. Als ik petrol heads met weinig ruimte en budget een investerings tip mag geven. Koop veel voorkomende motorblokken voor oldtimers, luchtgekoelde VW blokjes, Ford 289/302s, Chevrolet 350, BMW 6 inlijn,… Als de helft van de oldtimers een dergelijke ombouw hebben zullen die originele en amper te vinden motoren hun gewicht in goud waard zijn.
Richmond zegt
@shiva: er zal een tijd komen dat je daarmee niet meer de stad in mag. Dus voor nu is dat leuk over 10 jaar alleen als je op het platteland woont
maotje zegt
@benja01: gaat echt niet gebeuren.
vaakbenjetebang zegt
@shiva: Er zijn zo godsgruwelijk veel VW-boxertjes en Ford V8-en en Checy small blocks en dergelijke gebouwd dat je ze never nooit meer op krijgt. Nog niet bijna.
fanboy zegt
Kunnen ze alsjeblieft met Honda bellen? Die heeft ook een elektrische coupe concept gemaakt.
Dan kunnen ze hem samen maken en komt er vast een gave kar uit.
Vooralsnog lijkt het erop dat MG de eerste zal zijn met een betaalbare elektrische coupe/sportwagen, maar dat moeten we ook nog maar zien.
eklasse zegt
@fanboy: ik denk dat ze Peugeot hebben gebeld ivm de E-Legend. Klinkt wel Honda-achtig inderdaad.
pier zegt
Moest ik ook aan denken. Maar voor PSA kan het nog een leuke business case worden ook nu Opel erbij zit. Op 1 platform een Manta of Calibra, E-legend en een SM.
MarcoM zegt
Het werd tijd ook!