De Tesla Model S Plaid is sneller dan de snelste 911 op het circuit. Tesla is dus veel beter dan Porsche. Mensen die een Tesla rijden, zijn nu terecht superieur.
Rondetijden op circuits blijven tot de verbeelding spreken. De tijd waarin een auto een bepaalde ronde kan rijden, doet er gewoon toe. De laatste tijd zijn Porsche en Tesla verwikkeld in een hevige strijd. Waarschijnlijk zijn beide fabrikanten absoluut niet ermee bezig. Maar wij, het klootjesvolk, absoluut wel.
Want als een bepaalde auto op een bepaald circuit sneller is, kun je een bepaalde discussie winnen en ben je officieel een held van het internet. In dit geval kunnen de Tesla-fans hen knuistjes voorverwarmen, want de Model S is namelijk sneller dan de 911 GT2 RS!
Laguna Seca
De locatie? WeatherTech Raceway Laguna Seca. Voorheen heette die baan nog Mazda Raceway Laguna Seca, maar nu Mazda nauwelijks sportieve modellen heeft, heeft het ook weinig zin om een circuit te sponsoren. De auto in kwestie is een Model S Plaid. De bestuurder is de uiterst sympathieke Randy Pobst. Maar was het dan een standaard Model S?
Model S Plaid sneller dan Porsche, niet Mclaren
Nee, natuurlijk niet! Tesla pakte het ronderecord af door flinke modificaties. Unplugged Performance, een zelfstandig bedrijf dat geregeld een hoedtik krijgt van Tesla, heeft de auto flink aangepast. Nog niet zo lang geleden werd er met de auto een recordpoging gedaan op Pikes Peak.
Het voordeel is dat de meeste snelle tijden door Randy Pobst neergezet zijn op deze baan. Dus je kan het allemaal redelijk vergelijken. Tesla was sneller dan Porsche, maar niet dan McLaren. De McLaren Senna GTR is met 1:27.6 nog altijd sneller. Met de Porsche 911 GT2 RS werd een tijd neergezet van 1:28.3. De zwaar aangepaste Tesla Model S Plaid deed het in 1:28.2.
Daarmee kunnen we het broodje aap-verhaal dat ‘de plaid sneller is dan een Mclaren Senna GTR meteen van tafel geveegd worden. Zelfs een aangepaste Plaid is niet snel genoeg. Aan de andere kant, moeten we ze bij Unplugged Performance wel nageven dat ze héél dicht in de buurt zijn gekomen. I almost had you!
Pascal zegt
“De Tesla Model S Plaid is sneller dan de snelste 911 op het circuit. Tesla is dus veel beter dan Porsche. Mensen die een Tesla rijden, zijn nu terecht superieur.” Dit is volgens mij de essentie, ik heb hier eigenlijk verder niets aan toe te voegen.
flutterby zegt
@Pascal: toch grappig dat je nog geen jaar geleden hier las dat elektrische rijden waardeloos was op het circuit en nu doet het er opeens niet meer toe. Sommige zijn gewoon slechte verliezers.
cloverleaf zegt
@flutterby: over één rondje met een zwaar aangepaste auto….
Zo kan ik het ook. Die GT2RS rijd standaard die zwaar gemodificeerde S plaid eraf over meerdere rondes. Daar durf ik mijn hand voor in die batterij te steken!
Dat een BEV (nog) niks op een circuit te zoeken heeft wordt wekelijks bewezen in de Formule E.
Een BEV is ideaal voor dagelijks woon werk verkeer, helemaal als je beschikt over een eigen oprit.
tinnemans zegt
@pascal; Dan doe ik het wel voor je. 😁
De Porsche zal superieur zijn zodra er een langere race gereden moet worden ipv een hotlap en mijn 15 jaar oude auto is superieur tov de Tesla op de openbare weg op elk lang traject in Europa. Ik maak me daarentegen geen enkele illusie mbt m’n kansen tov de Porsche op langere trajecten.
Tesla heeft een quarter mile musclecar die ook bochten kan doen, en dat is heus knap genoeg, maar de nadelen van de EV zijn daarmee niet zomaar verdwenen.
Wat iedereen denk ik voor zichzelf moet afvragen is; wil ik een auto die heeeel snel 1 rondje op een circuit kan of heb ik andere eisen en wensen.
Sempiternal zegt
@tinnemans Plaid kan veel beter koelen dan voorheen. Porsche is niet beter, ook niet op meer laps. Lekker boeiend ook.
Alletwee prima auto’s maar totaal andere klasse. Zo’n GT2 is wel errug lekker.
Om dan de vergelijking te maken met een Taycan: Voor de looks en gevoel de Porsche. Voor prestaties en praktische inzetbaarheid de tesla. De keuze is reuze!
Pascal zegt
@sempiternal wat je zegt! Compleet andere auto’s met andere doelgroepen dus bijna elke vergelijking gaat mank. Maar een beetje sensatie is altijd leuk en knap is het natuurlijk wel wat de Amerikanen doen. Qua beleving zou ik ook altijd de GT2 kiezen, any day of the week. Als daily liever de Model S, maar nóg liever de Taycan!
tinnemans zegt
@sempiternal; Als ik het me goed herinner verliest een EV al vrij snel iets meer dan 10% van z’n vermogen, de banden zullen veel sneller slijten dankzij het hoge gewicht en zodra er getankt/geladen moet worden zal de Tesla het volledig afleggen.
Ik ben het volledig met je eens dat het een rare vergelijking is, maar in de werkelijkheid van dit artikel is de Tesla enkel snel bij hele korte races.
procyon zegt
Misschien dat het ook eerlijker (of logischer) is om de meest hardcore IC hypercar te vergelijken met de Tesla Roadster als hij ook komt. Deze zal ook minder wegen dan de model S, beter remmen, beter sturen en sneller zijn.
goodvibrations zegt
er had beter kunnen staan:
“voelen zich nu terecht superieur” Want dat vonden ze natuurlijk al vanaf het begin…
En dat is natuurlijk ook het doel van dit soort record pogingen (en de model S plaid). Ook iemand in een model 3 zich superieur laten voelen.. Goede marketing..
Pascal zegt
@goodvibrations wat ik erin zie is alleen maar een mooie demonstratie van de stand van zaken rondom nieuwe techniek. Vanuit Tesla is het natuurlijk zeker goede marketing voor het merk, maar volgens mij worden sinds jaar en dag al bij alle merken in alle branches de vlaggenschip-producten ingezet om ook de goedkopere producten van een merk aantrekkelijker te laten lijken.
goodvibrations zegt
@pascal klopt hoor. Ferdinand Piëch verantwoorde zo ook de ontwikkeling van de Pheaton.. Als die ervoor kon zorgen dat hij voor de polo €500 meer kon vragen was het een daverend succes..
Goede toplimo vond ik het.. Vriend van mijn vader had er eentje..
En dat gezeik over bumpers doe ik ook meer om te pesten… 😉 Tesla’s zijn echt wel cool hoor… ‘T is wat mij betreft ook niet persé echt het een of het ander.. Hou er ook erg van hoe ze de boel continu opschudden..
MarcoM zegt
@Pascal: geen eerlijke strijd, een EV tegen een ICE. Je laat toch ook geen stoomtrein tegen een TGV strijden.
Erickson zegt
Dit is toch niet te vergelijken. De Porsche is een productie auto en kan je zo in de showroom bestellen. De Tesla is een omgebouwde race auto.
sportabgasanlage zegt
Race auto? Je schrijft stofzuiger verkeerd
Pascal zegt
In die redenering zijn benzine auto’s dan grasmaaiers (want ook op benzine)?
MarcoM zegt
@sportabgasanlage: een stofzuiger geeft veel geluid, fout antwoord.
clubbtraxx zegt
Tuurlijk is de Tesla plaid aangepast met een paar hele grote spoilers maar dat heeft de GT2 ook.
Een basis 911 is ook niet net zo snel als een GT2 om die reden. En je hebt gelijk hoor, zo kan je ‘m bij Tesla niet bestellen maar dat het ding desondanks zo snel is is wel een feit.
Loek zegt
@clubbtraxx: dan nog moet die 2RS aan een hoop eisen voldoen om op de weg te mogen. Die Tesla heeft dat allemaal niet.
Ik wil zien wat deze aangepaste Plaid ten opzichte van een 935 doet (in essence een compleet omgebouwde 2RS). Dat is het vergelijk wat je moet maken.
Jantje_555 zegt
Misschien moeten ze dan eens rijden tegen een zwaar aangepaste GT2 RS en nog is kijken…
Sempiternal zegt
Maar een Porsche 911 GT2 RS is toch eigenlijk een zwaar aangepaste Porsche.. what’s left, een Porsche met alleen een motor, onderstel en stoel ? ;-)
On-topic: Wel mooie prestatie, zo’n loeizwaar ding wat 5 mensen kan vervoeren zo snel op een circuit. Wel beetje hooggehalte kijk es hoe groot m’n plassert is. Mja. Daar zijn het Amerikanen voor.
mwti zegt
@Sempiternal: loeizwaar? Je kunt ook een kleine accu gebruiken waar je het rondje net mee haalt. Dus een actieradius van zeg 40km onder normale omstandigheden. Scheelt honderden kilo’s.
mc96 zegt
@Sempiternal: nee, je moet een raceauto tegen een raceauto testen. Die Tesla is een auto gebouwd voor Pikes Peak. Zo’n auto zou je bijvoorbeeld kunnen testen tegenover een 911 RSR (zonder restrictors). Pakt iets anders uit.
Sempiternal zegt
@mc96 waar maak je je nou druk om. Zetten ze toch een gewone plaid en een Porsche 911 turbo naast elkaar.. wint de plaid, of wie weet wint de Porsche. Who cares.. ‘t is gewoon mooi stukje ver pissen van elk auto merk wat dat circuit opgaat.
Ps. Porsche GT2 is randje straatauto en dat weet je zelf ook. Denk dat je met de plaid zoals hier ook gewoon de weg mee op kan.
melcon zegt
Met restrictors rijdt een RSR al 1:22.7 op Laguna Seca :-) Daarnaast wat hier al meer benoemd, dit is over 1 ronde. Over 20 of 30 rondes is deze tesla al nergens meer, na 2 a 3 rondjes neemt de batterij temperatuur al dusdanig toe dat het vermogen al merkbaar begint af te nemen. De remmen beginnen 1 of 2 ronden later al serieus te faden (elke ronde 2000+ kg afremmen is niet niets, zelfs niet met hulp van afremmen op de elektro motor). Dus zeer indrukwekkend dat z’n ontiegelijk zware auto zo snel het circuit rond kan over 1 ronde. Nu is Laguna Seca wel een baan waar vooral vermogen handig is, het zijn veel rechte stukken aan elkaar geregen met snelle bochten. Alleen in bocht 8/8a en in mindere mate 11 en 2 zal de GT2 voordeel hebben van zijn lagere gewicht en betere wegligging.
Maar als we het over het circuit hebben, zal deze tesla in een race geen enkele bedreiging vormen voor een RSR (of GT2 for that matter, die rijdt ook gewoon elke rond de 1:28 tot de tank leeg is), laat staan in een Endurance race.
SimonMc zegt
@Jantje_555: *eens kijken
dijan zegt
Sneller is Beter?
evdw zegt
@dijan: Tijdens een wedstrijd op een circuit? Ja!
usmurf zegt
Nou Charles, kom er maar in :-)
willemveenstra zegt
GT2RS gooit de tank weer vol in 2 minuten en de fun kan weer opnieuw beginnen. Kan de Tesla dat ook?
mwti zegt
@willemveenstra: ik denk zelfs dat ze een baby accu hebben gebruikt waar je net het rondje mee haalt. Alles om het gewicht te reduceren.
flutterby zegt
@mwti: een baby accu kan niet voldoende vermogen leveren voor de drie motoren, daarom zijn Tesla’s altijd zo rap naar de 100.
jje003 zegt
Geweldig! Ik hoef ‘m nog steeds niet, al vloog ie naar de maan
tinnemans zegt
@jje003; Dat hebben ze geprobeerd, maar ze schoten mis. 😁
tortuga zegt
@jje003: hij (tesla roadster) vliegt letterlijk naar Mars
goodvibrations zegt
Nee he.. Hoe kan ik nu nog Tesla afzeiken!? Hoop dat op zijn minst het interieur tegenvalt! :-D
En gelukkig ben je verplicht een lastig stuur te kiezen met een “touch knopje” voor de claxon :-).
Maargoed, dit zat er natuurlijk wel een keer aan te komen. Op de Neurenberg ring lukt het ze nog niet, maar dat is wellicht ook een kwestie van tijd…
Tijd voor een antwoord Porsche!!
rwdftw zegt
Er is maar 1 track die als benchmark kan dienen. Nürburgring Nordschleife. Daar staat inmiddels een Tesla Supercharger en ze zijn er al eens geweest. Tot een echte poging is het nooit gekomen.
Neurenberg lijkt op Nürburg. Nürburg is bekend van de ruïne en de Nürburgring. Neurenberg is bekend als de plaats waar na WW2 een tribunaal was om de Duitse bevelhebbers hun straf op te leggen.
tortuga zegt
@rwdftw: zelfde uitleg moeten doen aan men vrouw toen we Neurenberg passeerden
Redrum zegt
Ben een fervente supporter voor EV’s maar op een race circuit heeft de plaid, en Tesla in het algemeen, niks verloren. Laat dat maar over aan Porsche en andere speciaal daarvoor gemaakte bolides.
Langs de andere kant, moeten we ook weer niet overdrijven met zwaar aangepast. Op motor gebied is er niets aangepast. Er zit een rolkooi in, een grotere spoilers en ze hebben er (waarschijnlijk) wat overbodige rommel uitgehaald waarschijnlijk.
Dus eigenlijk net hetzelfde wat Porsche met de GT2 RS gedaan heeft, enkel verkopen ze hem ook, zoals 36 andere versies van de 911. Het is niet dat ze er een 500 PK hebben bijgetuned.
Het is en blijft een ontiegelijke snelle wagen …. heb je trouwens de 1/4 mile tegenover de Porsche Taycan Turbo S gezien? Ongelofelijk, die Taycan blijft precies ter plaatse trappelen…..
Pascal zegt
Dat is deze ja: https://youtu.be/gfWNRyqhRRM?t=136 , die Taycan-eigenaar bestelt er volgens ter plekke eentje :)
Sempiternal zegt
@pascal holy shit. Dat is wel echt een verschil.
arta zegt
@Pascal: cool!
sanderz28 zegt
@Pascal: best een verschil ja. Maar de Porsche trekt ook iedere keer t elkaar op en het scheelt 250pk. Om over het uiterlijk van de Tesla maar niet te praten…
Redrum zegt
De plaid blijft ook gewoon lekker doorgaan hoor. Trouwens, kijk eens naar de test met een model 3….30 acceleraties achtereen, zoals het befaamde filmpje van Porsche….de Model 3 had er geen enkele moeite mee.
maar ik zou ook liever stiekem een Taycan hebben hoor :D
mashell zegt
Is Charles al onderweg om dit te corrigeren?
kevertje zegt
Heel vreemd dat het blijkbaar zo simpel is om Tesla nogmaals op een wankel voetstukje te zetten. Wat is snelheid waard? Het enige criterium? Er is geen enkele Porsche die ooit bumpers verloren is, en ook geen dak. Ook niet één die vuur gevat heeft door overhitte batterijen, op een manier dat hij door de brandweer niet te blussen is. Of z’n inzittenden roekeloos blootstelt aan een automatische piloot met vreemde capsones. Ik hemel Porsche niet op, zou er zelfs nooit één kopen zelfs moest mijn bankrekening het toelaten. Ook geen Tesla en nog veel minder al het andere door media opgeklopte elektrische speelgoed van de eerste generatie. Wat ik wel weet, kijk even goed en een Porsche kopen van 30-40 jaar oud in perfecte staat (en nog met heel veel rijplezier) is moeiteloos mogelijk. Ik ben benieuwd welke Tesla over diezelfde tijd nog meer kan dat z’n koplampen een paar minuten aansteken. Zet ze dan even naast mekaar op het circuit, we gaan echt lachen hoor.
flutterby zegt
@kevertje: eerste generatie? Het begon met de aller eerste auto, die was elektrisch, toen de EV1 in de jaren 90, daarna zijn ze in Silicon Valley begonnen met laptop batterijcellen waarvan het bekendste voorbeeld de Tesla Roadster. Daarna kwamen de praktisch auto’s zoals de Leaf en eerste Model S ongeveer 10 jaar geleden. Met de Model 3 was het weer een generatie verder waar we nu van in het eindstadium zitten. Vanaf de Berlijnse Model Y met “structural” battery pack kan je inmiddels van op nieuwe generatie spreken. Inmiddels zitten we rond de 5de á 6de generatie EVs. Waarbij de volgende gebaseerd zullen zijn op solid state batterijen.
kevertje zegt
Wanneer je beweert dat de huidige lichting elektrische auto’s NIET de eerste generatie is die het commercieel een beetje waar maakt, is er toch iets vreemds aan de hand met je marktbesef in automobielland. Goed Tesla heeft ergens een klein streepje verzet en mag in de geschiedenisboekjes. Tenzij je Spijkstaal straks misschien ook nog als grensverleggende pionier noemt?
mashell zegt
Er stonden al Spijkstaals rond de circuits met een schare fans er omheen toen alleen de degenen die opgelet hebben bij natuurkunde van Tesla gehoord hadden.
flutterby zegt
@kevertje: de huidige lichting is voor de meeste helemaal niet commercieel rendabel. Zover ik de cijfers ken verdienen alleen Tesla en Porsche aan hun elektrische auto’s. Hyundai en Kia mogelijk ook maar dat haal ik niet uit hun cijfers. Voor de rest is het een noodzakelijk stap om dit decennia niet failliet te gaan.
goodvibrations zegt
Die structural batterij vind ik wel bezwaarlijk eerlijk gezegd.. Een model S kun je zo naar de “accu doctor” en hem tot leven wekken door een paar cellen te vervangen dat kan straks niet meer.. Daarmee wordt het iets te veel een “wegwerp auto”. Voor de initiële specs is het goed en de productie is echt mooi gevonden (met Italiaanse machines), maar dit soort auto’s leidt wel tot hoge verzekeringen..
flutterby zegt
@goodvibrations: een paar cellen vervangen kost je een paar duizend euro omdat het erg arbeidsintensief is en het eindproduct is een suboptimale battery. Liever gewoon een batterij die niet vervangen hoeft te worden. Deze problemen komen al veel minder vaak voor bij de 3 dan de S of X met de 18650.
Sempiternal zegt
@kever; ach gossie toch…
Redrum zegt
Haha, en weer die éénmalige achterbumper en dat ééne dak ….
Pascal zegt
En vervolgens zet je Porsche op een voetstuk. Maar zal ik hier de terugroepacties die Porsche door de jaren allemaal op haar naam heeft gehad even linken? Zitten een paar hele lullige constructieproblemen tussen kan ik je vertellen! Of de problemen met spontaan in brand vliegende Porsches die nog vrij recent tot rechtszaken hebben geleid in Amerika inclusief de Taycan? Tesla verdient het voetstuk als je kijkt naar wat ze in hun rol als EV-voortrekker al jarenlang bereiken en hoe ze andere fabrikanten hebben meegekregen in EV-land. Tegelijk zijn ze als nieuweling ook gevoeliger voor kinderziektes, lijkt me logisch. Heb je daar geen begrip voor? Vooral geen Tesla kopen, maar ze erop affakkelen vind ik altijd een beetje goedkoop.
rogerzz zegt
De titel “Zwaar aangepaste Tesla met rolkooi die weinig met het origineel te maken heeft doet een bepaald circuit sneller dan een Porsche GT2 RS” was natuurlijk minder indrukwekkend. Lekker appels met peren vergelijken zoals altijd, maar dit is meer banjo’s met waterfietsen.
Ben benieuwd hoeveel gewicht ze er uit hebben gesloopt, wat voor velgen/banden/remmen, wat voor software, of de accu origineel is etc. En die vleugel/front-splitter zit ook niet op al die lease-beukers die in Nederland rondrijden. Zal wel iets met je range doen. Maar dat staat gemakshalve niet in het artikel..
willeme zegt
@rogerzz: die titel past helaas niet, vandaar dat we het even zo hebben gedaan ;-)
jeroentje2 zegt
@rogerzz: exact, betere titel. Raceauto sneller op circuit dan snelle straat auto . Als je een Vw golf voldoende aanpast is die ook sneller te maken…. Next!
goodvibrations zegt
Je moet ze ook wat gunnen he.. Early adaptors, hebben bumpers verloren, laadkabels vastgezeten, knopjes die in het stuur verdwijnen, schermen die uitvallen, achterlichten, lek scheel betalen voor full self driving, wat het net niet is..
Hebben ze dat allemaal doorstaan, inclusief comments van Tesla “haters” (aldus hun) hier op autoblog..
….en dan winnen ze eens, ga je zeuren dat de auto niet origineel was… ;-) :-) :-)
Pascal zegt
-edit: dit is geen Volkswagen artikel ;-) –
goodvibrations zegt
Haha.. Had gekund.. Maar in deze context is dit leuker.. VWs zijn meer olieslurpers toch? Alleen ad blue schijnen ze wat te zuinig mee te zijn geweest 😉.
En die dsg bakken zijn niet allemaal ok…
Maar dacht dat het inmiddels ook wat beter was…
SimonMc zegt
@goodvibrations: *adopters
goodvibrations zegt
Yepp thanks
flutterby zegt
@rogerzz: zwaar aangepast sedan personen versus een circuit georiënteerde productie model waar je nog net airco in krijgt. Volgens mij is de vergelijking best fair. Ongeacht of Tesla zelf een circuit georiënteerd model verkoopt of een tuner.
torsen zegt
Vind het toch nogal een belangrijk detail dat de Tesla op Yokohama Advan slicks staat.
vacano zegt
Maar een niet gemodificeerde Tesla S moet de duimen leggen voor een fabrieksklare Porsche 911 GT2 RS.
Appelen met appelen vergelijken, straks een artikel dat de Renault Espace sneller is dan een Porsche Cayman
Redrum zegt
Ja, het had beter een normale plaid tegen een normale 911 geweest…..
Redrum zegt
De dag dat je door wat spoilers en een rolkooi, zonder aan de motor te komen zoals bij deze Plaid, een Espace laat winnen tegen een GT2 RS …. Bel me even en ik eet mijn schoen op.
JanJansen zegt
Kwestie van tijd. Maar ik blijf voorlopig nog veel plezier hebben aan mijn Caterham met verbrandingsmotor.
fendercd60 zegt
Sneller of niet, geef mij de Porsche maar.
bernoulli zegt
Ongeacht welk model: rondetijden vergelijken is per definitie zinloos op deze manier. Verschillende coureurs die op verschillende dagen onder verschillende omstandigheden een rondje over een circuit knallen. En dan is de auto bepalend voor het verschil?
mashell zegt
Jazeker. Coureurs zijn redelijk uitwisselbaar. Kijk maar naar de kwalificatie bij de F1, tussen de snelste en laatste zit nog geen 3 seconden, tussen coureurs in dezelfde auto maar een paar tienden. De coureur dient er voor te zorgen dat de auto zo hard gaat als deze kan, elke coureur die zijn vak verstaat kan dat.
bernoulli zegt
Je hebt me helemaal overtuigd…
arta zegt
En ik wil ze allebei. Mag dat?
Dan laat ik die Model S lekker voor het verkeer van alle dag en gebruik ik de Porsche voor het circuit.
Ja die Tesla is achterlijk snel voor een auto waar je met 7 personen ik zou kunnen zitten of met 5 personen en meer bagage ruimte dan een Volvo v70.
Maar op t circuit is die Porsche toch echt leuker (helaas nog niet kunnen proberen) en voor het vervoer van 5 personen en tripjes naar de IKEA is zo’n GT2 RS weer minder handig.
Charles Taycan 4S zegt
Vanochtend van @willeme geleerd dat een verbrandingsmotor voor een sportwagen het beste is…. en nu is volgens @willeme een Tesla Racer superieur aan een GT2 RS…. hahaha! Schiet mij maar lek!! Koop lekker wat je zelf leuk vindt en binnen je budget past, geniet ervan en laat ook anderen van hun speeltje genieten! Knappe prestatie van Tesla wat ze neerzetten, en ondanks dat ik hun hun doelgroep zit hoef ik hem niet! Merci!👍😉
willeme zegt
Je leest iets en trekt vervolgens de verkeerde conclusie. Dat EV’s sneller zijn dan ICE’s heb ik nooit betwijfeld. Dat zelfs deze extreem snelle ronde slaapverwekkend saai is om te kijken, was mijn punt in het vorige artikel.
Charles Taycan 4S zegt
@willeme, klopt! Ik trek heel verkeerde conclusies… heb ook helemaal geen verstand van en ervaring met auto’s…. Je hebt helemaal gelijk Willem!👍😉 Excuses!
lompey zegt
En wie heeft het mooiste geluid? Dan is het stilletjes bij Tesla
bernoulli zegt
Maar de Tesla heeft wel een scheetkussen-app!
Redrum zegt
Als je in 2 seconden aan 100 zit en luttele seconden aan 200 kan je geluid gestolen worden. Dan ben je nog bezig om je hersenen bijelkaar te zoeken. Er worden mensen misselijk in de Plaid…..qua beleving kan dat tellen :D
aikon1694 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Benny_Weisz zegt
Knap hoor, voor een 10 jaar oude stofzuiger…👍👍
SimonMc zegt
@bennyweisz: Ironisch gezien zijn auto’s met verbrandingsmotoren meer stofzuiger, gezien die lucht aanzuigen om brandstof te kunnen verbranden, en elektrische wagens niet…
mashell zegt
En net als bij de stofzuiger thuis komt er ook wat fijnstof aan de achterkant uit.
Benny_Weisz zegt
@simonmc:
Het was inderdaad niet handig van mij om een Tesla te vergelijken met een stofzuiger…. Ik bedoel, dat verdient zo’n stofzuiger ook weer niet…..
ericd zegt
En dat allemaal op basis van de Model S die al jaaaren voorhanden is. Vraag me af wat het resultaat is als er een opvolger aan komt.
mashell zegt
Misschien doet Tesla wel wat Porsche deed met de 911 tussen 1963 en 1993: update na update na update maar geen echt nieuw model.
Charles Taycan 4S zegt
@ericd, jij had toch zo een tesla s facelift besteld?
ericc zegt
Zolang het niet op de “Ring “ is, is het niet gebeurd! Porsche is nog altijd Lord of the Ring!
Pascal zegt
Eens, als Tesla echt even een punt wil maken dan zullen ze dat op de ring moeten doen.
ty5500 zegt
Heb enorm veel respect voor wat Tesla al heeft gerealiseerd en denk dat ze best een portie respect
verdienen. Maar een volledig omgebouwde auto zonder interieur, met dikke aerodynamische modificties en wie weet met welke technishe modificaties afzetten tegen auto’s die je kant en klaar kan kopen lijkt mij niet echt fair. Porsche zal met volledig omgebouwde taycans waarschijnlijk ook best leuke zaken kunnen realiseren.
w0ut zegt
9ff heeft een >1000pk sterke GT2 RS.
Kunnen we deze ook even vergelijken?
base85v zegt
Tesla is gewoon een plastic lelijk hok! Geen emotie.. niks! Mazzel doei. Doe mij die gt2 maar.. schijt op met die rollende batterijen.
Sempiternal zegt
@base85v mocht je even op de iPad van mama?
base85v zegt
@Sempiternal: waar suggereer je dit uit? Jij hebt vast een tesla..?anders begrijp ik je niet! Heb niks met Tesla’s.. mag dat niet?
Sempiternal zegt
@base85v haha je mag alles vinden jongen.. Je reageerde (en nu weer) nogal puberaal ;-). Het is maar een auto hè.
frank2b zegt
En nog steeds vind ik Tesla’s lelijk.
Ik kan er echt niets aan doen, het is sterker dan mij…..
nemreh zegt
Ben benieuwd wat de grote merken straks gaan doen als de elektrische modellen niet meer binnen het gehele modellen gamma hoeven te passen. m.a.w. wat gaat het resultaat zijn als de volledig elektrische modellen de snelste/sportiefste mogen zijn. Waar gaan al die decennia van ontwikkeling en materiaalkennis toe leiden … ben benieuwd 😁
RutgerK zegt
Het is denk ik vooral bedoeld om de mensen de mond te snoeren die blijven zeggen dat een Tesla’s (of andere EV’s) rechtuitbranders zijn en de bocht niet om kunnen.
racerx zegt
Indrukwekkend van Tesla, maar ik heb op het circuit toch liever wat lichters met RWD om mee te spelen. Inspirerende soundtrack is een leuke bonus.