Komt het je bekend voor, zo’n onconventioneel cabriootje? Dat kan kloppen, we schreven namelijk al eens eerder over de Himiko. Verantwoordelijk hiervoor is de Japanse autobouwer Mitsuoka, die graag Brits ‘design’ met moderne techniek combineert.
Goed, het is maandag en bovendien nog wat vroeg, maar als je zin hebt kan je HIER en HIER klikken om meer creaties van deze firma te zien. Deze roadster is dus gebaseerd op het onderstel van een Mazda MX-5. De vorige uitgave van de Himiko kreeg nog een hardtopje mee. Maar nu komen ze met een gelimiteerde uitgave, en die wordt voorzien van een stoffen kap. Wat natuurlijk the way to go is bij dergelijke cabrio’s.
Deze Himiko Classic -waarvan er slechts 20 worden gebouwd- is aan de binnenkant voorzien van met leder beklede stoeltjes, houtinleg met een hoog plastic-gehalte en een stuur aan de verkeerde kant. De Mazda-krachtbron schopt zo’n 162 pk’s richting de achterwielen en vooralsnog worden ze enkel geleverd met een zestraps automaatbak.
In Japan gaan ze voor omgerekend 46.000 euro over de toonbank, maar dan heb je wel een tweezitter die vernoemd is naar een Japanse Godin. (via es.autoblog.com)
Roel zegt
Mooi bakkie hoor! Alleen een beetje duur voor een mx5
poco loco zegt
Ik vinnum zowaar leuk!
captain zegt
deze vind ik wel goed gelukt in tegenstelling tot de voorgangers van het merk. Enkel jammer dat de gelijkenissen met echte merken zo obvious zijn. de voorkant is wel leuk, ik vroeg mij altijd af hoe de voorkant van een aero8 eruit zag zonder die schele blik :)
poco loco zegt
Kleurstelling is alleen wel een nachtmerrie, beetje jammer. Dan maar één van de andere 19?
Chilli_red zegt
Deze is best te pruimen. Alleen zou de kleurstelling van mij wel iets anders mogen.
Hupke zegt
De koplampen, de kont na en liefst nog wat meer uitgeklopte wielkasten zodat de rest magerder lijkt vind ik het best nog meevallen.
Ik zou er geen Morgan voor laten staan, maar liever dit dan een veroeste MG midget.
Ik zou er nog wel iets andere velgen op zetten.
w0o0dy zegt
Als de auto hier 100kg lichter door zou worden..maybe. Toch denk ik dat ik eerder voor iets meer power en een strakkere wegligging zou gaan voor het geld. Andere luchtinlaat+uitlaat incl. spruitstuk, andere nokkenas en een ander vliegwiel. En presto! 180/185pk of misschien zelfs nog iets meer.. en dat is genoeg voor de mx5.
Esprit_de_Flandre zegt
Met voorsprong de mooiste, meest gebalanceerde Mitsuoka die ik ooit gezien heb. Ik zou ‘m wel willen. Denk dat, mits de juiste prijs en hogere productieaantallen, de Britten er ook wel voor zouden vallen.
kowalsk zegt
De gelinkte auto’s zijn het kijken niet waard maar dit ziet er goed uit vind ik!
Sebazzz zegt
Andere velgen had dan wel gemogen, daarnaast lijkt het kleurenschema wat van bugatti afgekeken.
Thijsj zegt
Beter dan de eerste creaties iig :D
wim zegt
Nice! In tegenstelling tot die andere 2 is dit echt een vet bakkie hoor.
Northwestern zegt
Hier hebben ze wat beter hun best gedaan, ik zie er niet zo heel veel MX-5 in terug.
RenesisHP zegt
Goedgekeurd. Dit ziet er leuk uit.
Icm de MX-5 basis kan dit een gigantisch leuke rijdersauto zijn.
sven2 zegt
De koplampen van de mini staan hem goed, het is dan ook geen lelijk design. Vanbinnen zitten de kleurencombinaties ook erg snor, vooral met de prachtige stoelen, die zo te zien met zeer mooi leer zijn afgewerkt, ze zien er dan ook erg comfortabel uit!
RenesisHP zegt
@sven2:
Het interieur is van de MX-5. Alleen dan stevig aangepakt. ;)
Something zegt
Ziet er leuk uit :D ietswat aan de prijzige kant maar wel leuk.
Den zegt
Beter dan wat die Nederlanders maken van oude 2CV’s
Tony_Casa zegt
Het stuurwiel aan de verkeerde kant? Is de hollandse norm dan van toepassing in Japan? Wat een koloniaal gedachtengoed.
Citrofiel zegt
Erg leuk ontwerpje. Alleen de wielen vallen er een beetje bij in het niet. Dat je bij een klassiek vormgegeven auto niet voor grote velgen gaat, kan ik begrijpen, maar maak dan de banden desnoods wat hoger, zoals ook bij zo’n klassiek ontwerp hoort. Maar daar lijkt niet erg veel ruimte voor te zijn. Zonde. Als ik veel geld zou hebben (Sultan-hoeveelheid) dan zou ik er voor de grap eentje kopen, de wielkasten wat vergroten, er iets grotere wielen met meer spaken onder zetten en dan… In mijn garage laten staan waarschijnlijk. :P
@Den: De Burton doel je op. Echt een heel leuk ding is dat. En in welk opzicht is deze ‘beter’ dan?
Tony Casa zegt
@Citrofiel: deze is niet gebouwd op een afgeleefde bodemplaat van een oude eend.
Citrofiel zegt
@Tony Casa: En juist als je daarop doelt kan en mag je deze twee auto’s niet met elkaar vergelijken, dus kan je er ook niet eentje ‘beter’ noemen. Ik vergelijk toch ook geen C1 met een 5-serie? Natuurlijk is de 5-serie dan beter, maar dat is een compleet irrelevante vergelijking.
Dimglor zegt
This is extremely ugly…
mashell zegt
Deze is flink verlengd of niet?
Jintro zegt
Wiesmann?
Tony Casa zegt
@Jintro: neen, Mitsuoka, niet gezien dan?
Maassen zegt
daar zou ik best mee durven rijden.. al zou ik nooit 46.000 euri ophoesten voor een MX5