De CZ2 Cabriolet conceptcar die Mitsubishi onthulde op de Autosalon van Genève in 2003 krijgt een officieel vervolg: begin 2006 rolt bij Pininfarina in het Italiaanse Turijn de eerste Mitsubishi Colt Cabriolet van de band. De eerste tip van de sluier wordt opgelicht tijdens de Geneefse Autosalon van 2005, waar een conceptmodel van de open Colt te zien zal zijn.
De goede ontvangst van de CZ2 Cabriolet concept vormde voor Mitsubishi de aanleiding om een studie uit te voeren naar de levensvatbaarheid van een Mitsubishi Colt Cabriolet. Met de ondertekening van de overeenkomst tussen Mitsubishi Motors Europe en Pininfarina is het project officieel van start gegaan. Ontwikkeling en design worden door Mitsubishi Design Europe in het Duitse Trebur en Pininfarina in Turijn gezamenlijk ter hand genomen.
De sportief vormgegeven CZ2 Cabriolet concept dient als basis voor de Mitsubishi Colt Cabriolet. Echter, in tegenstelling tot de soft-top van de CZ2 krijgt de Colt Cabriolet een opvouwbaar stalen coupé-dak. Pininfarina zal dit daksysteem gaan leveren.
De samenwerking tussen Mitsubishi Motors Europe en Pininfarina betekent een voortzetting van de goede contacten die al sinds 1997 bestaan. Ook de Mitsubishi Pajero Pinin is immers ontwikkeld door Pininfarina en wordt, net als in 2006 de Colt Cabrio, in Turijn gebouwd.
De NedCar-fabriek van Mitsubishi Motors in het Limburgse Born wordt nauw betrokken bij het project. Zo levert NedCar verschillende carrosserie-componenten en natuurlijk de expertise in hetproductieproces van de Colt (via: carros).
Stef zegt
wat mij opvalt is dat bij het model de achterste rij a-stijlen veel minder dik zijn dan bij het productie model
Stef