
Aanschouw, het nieuwe Dafje, de auto waar iedereen binnen tien jaar in rijdt, de Mitsubishi i-MIEV. Er is zelfs een sportcoupé…
De auto die de wereld moet gaan veroveren? Hand in hand gaan de Japanners en de Fransen hun boodschap de wereld door sturen. Alles praktisch, alles elektrisch. Zowel Mitsubishi en PSA hebben samen een behoorlijke reikwijdte als het om het verkopen van auto’s gaat, en die gaan ze gebruiken ook.
De vierdeurs zal er niet al te lang meer over doen om zijn weg naar de Japanse markt te vinden. Het duurt echter nog wel even voor de elektrowaggi’s hun weg naar Europa vinden. Een deel zal omgebouwd worden tot Peugeot (of Citroën) en misschien (heel misschien?) rollen er ook wel een paar in Born van de band.
De looks zijn in ieder geval betrekkelijk saai maar makkelijk te verteren, een gegarandeerd succesnummer. Bovendien is 80pk en 230Nm ruim voldoende, zeker met de huidige trend in downsizing. Lekker sportief!
Komt hier een speciale Europese uitvoering van? Qua bouw lijkt hij best wel op de Tata Nano, en die vond men blijkbaar zo smal dat er een bredere variant voor Europa gemaakt werd. Dus deze misschien ook? Dat zou de looks een stuk verbeteren.
zijn alle auto’s die op stroom rijden íets minder mooi’?
Dit is echt een slechte keuze van PSA. Ik hoop dat deze niet de toekomst voor Europa zal zijn, maar dat PSA alléén de techniek gebruikt en de styling geheel aan het team van Citroën overlaat. Als dat gaat gebeuren, dan zou dat opeens wél de toekomst van de Europese automarkt kunnen zijn.
@ eendje: De meeste wel, maar sommigen doen wel heel erg hun best om lelijk te zijn. (Heulieuz Friendly Electric)
Bij die sportair zitten de spiegels aan de achterkant?
Ik sla het bashen van deze EV even over. Het lijkt wel of electriciteit aan de bomen groeit tegenwoordig :-)
Ok, ik vind deze ook niet mooi, maar denk dat dit ligt aan het feit dat elektrische auto’s een hele andere vorm aannemen dan we gewoon zijn. Zij hebben geen grote motorruimte nodig en het zou dan ook kompleet zinloos zijn ze als dusdanig te ontwerpen. Dus krijg je zoiets als de Heuliez die de ruimte perfect gebruikt of zoals dit met minimale luchtweerstand.
dit soort auto,s MOETEN er een beetje ugly uitzien ..
een beetje zieluuuuug ..
en een beetje underdog ..
en een beetje on-sexy ..
daar zijn ambtenaartjes over de hele wereld gevoelig voor ..
ja jongens .. welkom in de omgekeerde wereld die subsidie heet ..
Woow die Coupé heeft 2 voorkanten!
Dat is lelijk!
De eerste gedachte die ik had bij de miniaturen was: 350Z? Toen ik m opende dacht ik:Voorkant of achterkant?
Nou ja, die hoeft iig geen scherpe bochten te nemen. Gewoon ff in de achteruit, gaat net zo snel als de top, en je gaat neemt ook de goede richting.
Een gekrompen Mercedes A-klasse?
Ik zal ook maar eens vergelijkingsmongool spelen. :?
Hip interieur trouwens.
Hee mazdagast, de A-klasse is altijd nog mooier. Als je de vergelijkingsmongool wilt spelen, doe het dan ook goed. Ik vergelijk de MX5 toch ook niet met een TT?
lijkt nog wel veel op de huidige Colt. Ook al zo’n succes.
@Vinny_93.
Hoezo niet, dat zijn toch bijna dezelfde auto’s? :P
Nou, ik heb een favoriete auto!
Als we binnen 10 jaar allemaal in zo’n ellendig koekeblik rondrijden, geef mij dan maar een spuitje.
Zeker niet mis voor een beginneling, het had veel slechter gekund. In de toekomst zullen er wel meer spannende “electric cars” van de band rollen zoals de Ultimate Areo EV, Porsche en Lotus hebben ook al hun model(len) klaar.
definitely niet voor mij.
wil nog niet dood gevonden worden in zo’n ding.
waarom moeten alle elektrische/hybride etc auto’s zo saai/lelijk etc zijn
Doe maar.
@Citrofiel: Mis, het de Tata Nano lijkt op de i Miev. De i (de gewone, niet Miev) is al met dezelfde looks op de markt in Japan sinds 2006, terwijl de Nano pas in 2008 voor het eerst te zien was.
Leuk idee, en het ziet er niet slecht uit. Denk nu gewoon een Gigantisch Gat in de voorbumper en je hebt de Peugeot 2007.
Kan niet wachten, maar dan de benzine variant.
-edit: nutteloze bijdrage-