Een mini “Evo”, zo zou je de Mitsubishi Colt Ralliart Version-R ook kunnen noemen. In essentie is het een Colt Turbo met extra tupperware van Ralliart.
Onder de kap ligt het bekend 1.5 turbo blok, goed voor 150 pk. Helaas voor de rally-liefhebbers met een beperkt budget: de Colt Ralliart is voorlopig alleen in Japan leverbaar (via carscoop).
GTR zegt
Mooie auto! En vooral mooi dat je met een 1,5 liter blok 150 pk eruit kan persen inclusief een turbo. Moet lekker snel gaan :D. JAPS rule!
William zegt
Het blokje heeft dankzij een aangepast uitlaatsysteem 154 pk. Dat had je ook kunnen overnemen van Carscoop.blogspot, net zoals de eerste zin ;-)
Vincent#1 zegt
Kijk, Now we’re talking!!
Als ze die nou eens gingen maken in Limburg i.p.v. die suffe boodschappen Colt. Dan de productie omhoog en niemand hoeft ontslagen te worden bij Nedcar.
Wouter zegt
Heb er al in mogen rijden tijdens een test van de KNAF, gaan wel lekker hard maar verder is het niet echt bijzonder…… Heeft veel het gevoel van de oude golf gti met 150 pk, maar dan ietsje meer toeren (1,5 blok ipv 1,8 in golf)
Wouter zegt
@Naamgenoot: in de Ralliart versie?
Merkte je veel van de 4 extra pk’s ;-)
JeffreyG zegt
vijf deurs?
had het op de drie deurs gedaan
dan was het wel mooi geweest
de vijf deurs is gewoon het model er niet voor
wel mooi gestyled :)
William zegt
JeffreyG,
Dit model is alleen voor Japan bedoeld en daar hebben ze geen driedeurs Colt. Alleen de gewone Colt en de MPV Colt Plus. Die laatste hebben wij weer niet. Eerlijk verdeeld?
Turbopaultje zegt
Die mini Evo ziet er niet onaardig uit voor een snelle MPV. Remmen en wielen lijken van het betere soort. De airduct op de motorkap en die sneeuwschuiver zijn ook Evo waardig.
Nu nog dat blokje tunnen tot 180 pk of meer, 6bak en een sper erop en wat andere Ralliart trucjes uit de kist trekken om die Colt wat manieren bij te brengen. Born kan dan wellicht de productie omhoog gaan schroeven als de prijs klopt.