
Enkele weken geleden meenden we het al zeker te weten, maar in de politiek heb je garantie tot de deur. Gelukkig stelt verkeersminister Schultz twijfelaars gerust: zowel de Blankenburgtunnel als ‘2 x 7’ op de A27 gaan door.
Bovenstaande twee zaken zijn in het regeerakkoord opgenomen, maar toen Ruttes uitglijder met de zorgpremie gecorrigeerd moest worden, wilde de PvdA wel als tegenprestatie dat 250 miljoen euro aan geld dat voor infrastructuur was bedoeld, als gratis geld naar de sociale sector werd overgeheveld (het is per slot van rekening bijna Sinterklaas). Aaaaand it’s gone, poof!
Knap zuur voor de minister van Infrastructuur en Milieu natuurlijk, dat er in eens een hap van een kwart miljard euro uit je begroting wordt genomen, maar Melanie zit niet bij de pakken neer, en tornt niet aan de eerder gemaakte afspraken, zo meldde ze zojuist in Buitenhof.
Het geld moet echter wel ergens vandaan komen, dus iemand gaat teleurgesteld worden in de infra-sector. Maar wie, dat zal de tijd leren. Het is in ieder geval niet de automobilist die op de A27 zeven rijstroken één kant op wenst, daar zorgt de minister met de langste achternaam van het kabinet wel voor.
@zeeuw: Ik vind ze toch wel een dikke kop hebben hoor.
@bsxc2: Zal wel niet aan haar uiterlijk liggen, maar omdat ze zo lief is voor ons automobilisten :O
@zeeuw: jij bent verslaafd aan plaatjes zeg…
@mercedesclk350:
Hij kan nog niet schrijven….
@zeeuw: lol!
@zeeuw:
En volgende keer a.u.b. een keer een reactie zonder plaatje, of tenminste een orginele en niet elk topic dezelfde …
ach, nog even doorflitsen op de A2 bij Utrecht-Amsterdam, en die A27 kan nog 2 maal zo breed, waar hij zichzelf dan, na plaatsen van een TC, weer dubbel en dwars terugverdient.
@TDI-goeroe:
Dat zal dus de breedste trajektcontrole ter wereld worden….
Dat kwart miljard moet toch ergens vandaan komen, en met de PVDA in het zadel zal dat niet bij het werkschuwe volk vandaan komen….
@jrk68: “Dat kwart miljard..”
*Dat -> Die
@bigcar: Nee, dat :)
@sir_smokalot:
En je zult zien dat voor de zoveelste keer al het beschikbare geld in de randstad gepompt wordt.
@mashell: Daar staan dan ook de meeste files he … of dacht je soms dat de A35 dringend 2x 7 baans moet worden wegens de tientallen KM files elke dag ?
@mashell: alsof er ook maar een euro naar de rest van dit zompige land zou moeten.. Waarom? Wonen toch alleen maar een paar boertjes?
Nog een paar traject controlles erbij en je kan die zeven baantjes met goud beleggen.
Na een dikke 50 jaar vergaderen en besluiten uitstellen is het tijd dat de verbinding van de A4 tussen Schiedam en Delft er eens gaat komen.
Een schoolvoorbeeld van Nederlandse besluiteloosheid.
@daffy: Daar zijn ze druk mee bezig.
http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/plannen_en_projecten/a_wegen/a4/delft_schiedam/index.aspx
@daffy:
Daar zijn ze al mee bezig.
De Blankenburgtunnel komt tussen Vlaardingen en Maassluis en vormt een nieuwe verbinding tussen de A20 en de A15.
Een soort 3de Beneluxtunnel dus.
Als ze gewoon eens die 30% marge die de bouwbedrijven rekenen bovenop de reële offertes wegstreept, is die hele bezuiniging niet eens nodig.
oh en spreek dan ook gelijk een fixed price af. Want die “tegenvallers” die steevast er zijn, neemt de aannemer maar voor z’n rekening.
En toch blijft het een aantrekkelijke vrouw
@camber24: Smaken verschillen.
Echt zonde van het geld niet doen!
De A27 ligt tussen, aan de ene kant een stukje Amelisweerd en de sportvelden van Kampong en aan de andere kant de rest van Amelisweerd. Ik zou zeggen, verhuis die Kampongvelden en breidt de weg die kant op uit. Maar het is waarschijnlijk goedkoper om weer een stuk van Amelisweerd af te knabbelen.
Als automobilist zal het je waarschijnlijk worst wezen, maar inwoners van Utrecht beschouwen Amelisweerd als hun stadspark. Daar blijft iedereen met zijn poten vanaf.
Al dat gezeur over wel/niet 130….
Gewoon een lekker wijf ons Melanie!
Toe maar vrouwke! Gewoon doen, van mij mag je!