Het was een leuk idee, maar blijkbaar hadden maar weinig klanten daadwerkelijk interesse in een MINI Yours Customised auto.
In 2017 kondigde MINI een personalisatieprogramma voor de modellen aan. Onder de naam Yours Customised was het onder meer mogelijk om het dashboard voor een deel te personaliseren.
MINI Yours Customised
In door MINI verstrekte voorbeelden zag je bijvoorbeeld hoe namen in de instaplijsten of dashboards werden verwerkt. Hartstikke leuk voor de eerste eigenaar, maar wie zegt dat de volgende eigenaar ook toevallig Henk heet? Het idee van de restwaarde zou ongetwijfeld mee hebben gespeeld of mensen gebruik maakten van het MINI Yours Customised programma of niet. De BMW Group maakte gebruik van 3D print technologie en werkte hiervoor samen met een aantal derde partijen.
Drie jaar na introductie van het personalisatieprogramma laat MINI weten te stoppen met de service. Een reden geeft de autofabrikant niet. Het is voor de hand liggend dat een tegenvallende vraag de oorzaak kan zijn van dit besluit. Op de speciale Yours Customised webpagina valt te lezen dat het merk is gestopt met het aanbieden van dit programma. Heb jij ooit een MINI gezien of gereden met Yours Customised opties? Laat het weten in de comments.
Dizono zegt
Het idee van een Mini is toch ook dat hij precies even uniek is als de Mini van de vierde vrouw van je buurman?
Emilie ziet er trouwens nog best jeugdig uit voor haar leeftijd.
knapzuur zegt
Tsja een “kleine” dure auto nog duurder maken is volgens mij niet heel handig en dan kan je het customizen beter aan de aftermarket over laten.
Dutchdriftking zegt
Toch jammer, een van de trends waarvan ik toch had gehoopt dat hij wél door had gezet.
spollie zegt
Lekker voor de restwaarde ook, je eigen naam op de instaplijst laten zetten. Ik snap wel dat dit niet zo’n succes was.
petroldrinker zegt
zodra de naam van een of andere bekende celebrity of sporter instaat staat half de wereld er op te kwijlen, maar als het lokale greta is dan niet meer…. raar is dat toch…
potver7 zegt
Nou nee hoor, dat is niet raar. Een voetbalshirt van Ronaldo is ook meer waard dan eentje waar jouw naam op staat.
joostdetaalnazi zegt
@potver7: zoek eens op wat ‘sarcasme’ betekent.
potver7 zegt
Heb ik gedaan. En uit jouw reactie kan ik opmaken dat je het zeker niet zelf hebt uitgevonden.
Als je hier dan zonodig de taalnazi uit wilt hangen, is het misschien ook handig even op te zoeken hoe het komt dat een zinnetje dat in je hoofd prima klinkt, toch totaal anders overkomt bij iemand anders als je het zomaar klakkeloos als reactie onder een AB-artikel tikt.
Maar goed, ik ben nu ongetwijfeld een enorme zeikerd…
gekkehenk zegt
@potver7: juist wel raar. Waarom is zijn shirtje belangrijker/meer waard dan die van jou?
Ohja, we leven in een aanbiddende samenleving… daarom
PunicaOase zegt
@spollie: precies dat.
mashell zegt
Ik snap ook het ook niet. Als MINI er nou gewoon “mamma” op gezet had, dan was het in 99,7687% van de gevallen goed geweest ook ook bij inruil geen probleem.
Zukunft1 zegt
Mini = overpriced. Ik mis een Mini tegenhanger voor de Up! Instapmodel.
PunicaOase zegt
@zukunft1: mensen die een Up! willen zijn niet de doelgroep van MINI/BMW.. dus daar gaan ze zeker geen tegenhanger van bouwen..
Zukunft1 zegt
@punicaoase: ok en hoe weet jij dat zo zeker?
Ik zou namelijk wel geïnteresseerd zijn voor als daily. Een model in de price-range van 15-20-25k is mijn inziens een mooie manier om jonge klanten aan je merk te binden.
PunicaOase zegt
@zukunft1: omdat BMW/MINI dat al heel vaak geroepen heeft.. Logisch, tis heel duur om een compleet nieuw onderstel/model te moeten maken en dan concurreren met het velen wat er al is.. tis ook nu niet hun klantengroep..
moveyourmind zegt
Weet nog dat ik per se een Daihatsu moest omdat je die kon krijgen in een gepersonaliseerde versie met een plaatje met je voornaam er op.
Maar de lol was er gauw af toen ik steeds meer bejaarden zag rijden die kennelijk dezelfde voornaam als mij hadden. Denk je ook uniek te zijn als je Move heet.
pindakoning zegt
@moveyourmind: was het ook niet een beetje hoogmoedig van je om jezelf gelijk maar Grand Move te noemen?
sergio19676 zegt
Bij de vorige generatie MINI kreeg je bij de MINI Yours interieur een two tone leder dash met leder onderstuk en bijpassende leder sportstoelen in hetzelfde design. Inbegrepen was ook de two tone lederen stuurwiel
ometom zegt
Beetje hetzelfde idee als de naam van je vriendin laten tatoeëren, zorgt voor problemen bij het inruilen.
mashell zegt
Daar kunnen datingsites nog wel wat van occassionsites leren. Zoals je kunt zoeken op een Audi A4, diesel, bouwjaar tussen 2005 en 2010, kleur rood, kilometerstand tussen de 150.000 en 200.000 met een schuifdakje wil je toch ook kunnen zoeken op blond, blauwe ogen, tussen de 30-34 jaar, tussen de 70 en 80 kilo en luisterend naar de naam Jessica…
potver7 zegt
Als iemand het nodig vindt om zijn/haar naam ergens in/op een Mini te vereeuwigen, dan lukt dat ook wel zonder ‘MINI Yours Customized’ programma. Er zijn namelijk ongetwijfeld toko’s te vinden die hetzelfde voor veel meer geld willen doen dan MINI, dus dan is de keuze snel gemaakt.
wimof zegt
Zou het niet kunnen liggen aan de verkopers?
Elke klant, die er open voor stond, krijg van mij een getailleerde uitleg van alle mogelijke uitrustingsmogelijkheden met
Mijn “verkopers” daar en tegen waren al blij dat ze een grijze of zwarte met één of twee packs hadden kunnen opschrijven. voorbeeld. (ik had meestal wel meerdere modellen met volledige uitrusting staan)
En dan maar klagen dat het land er mistroostig bij rijdt.
jaggie zegt
Ja, op zich niet verrassend. In dit segment zitten mensen niet op personalisatie te wachten denk ik. Kost allemaal, en het maakt je auto alleen maar minder waard. Verder waren het ook niet de mooiste personalisaties, beetje goedkope gekke dingen allemaal. Verspilde moeite
spence zegt
Niet echt “premium”, zo’n stuk gekleurde plastiek, al staat er een unieke naam op.
Dan zie ik toch veel liever een stukje geborsteld aluminum of pianolak.