Huh? Dat is meer dan BMW voor een nieuwe Mini durft te vragen! Hoe zit dat met de Mini Oselli Edition?
Het is tegenwoordig helemaal hip: restomodden. Natuurlijk kun je de bink uithangen met een nieuwe supercar of mega-SUV. Echter, als je aankomt rijden in een ‘restomod’ laat je zien dat je veel smaak hebt en heel veel geld.
Heel veel geld te veel, want bijna alle restomod-creaties zijn bijzonder prijzig. Dat is op zich ook wel logisch, want een auto moet in principe gereviseerd worden en dan handmatig voorzien worden van unieke upgrades. Maar toch, als je hoort dat een Singer 911 DLS tegenwoordig 1.800.000 euro kost en een Alfaholics GTA-R zo’n 300.000 euro, dan vergaat het lachen je wel een beetje.
Mini Remastered Oselli Edition
Het kan dus veel goedkoper met deze David Brown Mini Oselli Edition. De Mini Remastered-serie zijn restomods van David Brown. Die kun je eventueel kennen van de Aston Martin DB5 recreatie op basis van de Jaguar XK. In dit geval is de Mini Remastered een echte Mini, maar dan beter.
Zoals gezegd is er dus nu een heuse Mini Oselli Edition. Hij was al aangekondigd, maar eindelijk is ‘ie dan klaar om besteld te worden. Deze serie Mini’s is in samenwerking met tuner Oselli tot stand gekomen. Het leuke is dat de originele motor op de juiste wijze is opgevoerd. De A-serie viercilinder is vergroot tot 1,45 liter en voorzien van twee SU-carburateurs. Hoeveel vermogen dit blokje levert, wordt niet vermeld. Reken op meer dan 100 pk. Standaard heeft de Mini Oselli Edition een vijfbak. Daarnaast kun je de Oselli Edition herkennen aan de 13 inch Enkei-velgen. Daarnaast zijn de remmen en het onderstel aangepast.
Prijs
Interesse? Dat is mooi! Er worden er namelijk zestig stuks van gebouwd. Aan de ene kant is dat natuurlijk heel erg weinig, zeker voor een compacte en kleine auto. Aan de andere kant, dat betekent dat ze bij David Brown wel eventjes 60 mensen moeten vinden die extreem veel geld voor een Mini willen neertellen. De Mini Oselli Edition kost namelijk 95.000 pond, dat is ongerekend 110.000 euro.
Die prijs kun je nog opdrijven door te kiezen voor de tweezits versie, die je ook nog uitrusten met rolkooi. Sowieso zijn de mogelijkheden bij David Brown eindeloos.
lekkerlinksrijden zegt
Hoeveel is dat per meter?
flatsixx zegt
@lekkerlinksrijden: ze houden de bedragen aan van Amsterdam Centrum.
mopar70 zegt
Restomod Mini? Wacht maar totdat Project Binky klaar is in 2034!
dondeboer zegt
@mopar70: vraag me af hoeveel dat (geniale!) ding zou moeten kosten, als je de uren gaat tellen.
sportabgasanlage zegt
Dit is toch werkelijk absurd? Hoe goed de restomod ook is, 110K voor een oude Mini. Dan zou ik toch eerst een afspraak maken bij een neuropsycholoog.
mrbasa zegt
Ja veel geld. Aan de andere kant, er zijn belachelijk veel mensen met veel geld. Als je je classic Porsche, RS6, Defender en Lambo al hebt is dit een unieke toevoeging tot je collectie. Een BMW 630d Grand Turismo x-drive met wat opties is hetzelfde geld. Een scheve vergelijking maar de Mini is een veelvoud cooler en unieker.
Ik twijfel niet dat alle 60 vrij snel verkocht worden. Classic Minis zijn ubercool.
supertjeduc zegt
Is best veel geld voor een gerestaureerde mini
Vind dit niet echt een restomod , dan zou ik toch wat meer vermogen willen hebben en een high tech onderstel zoiets als ohlins heeft gemaakt voor de abarth , kost kompleet 4000€ maar dan heb je ook wat
HZW zegt
Ik verwacht niet dat je hem voor € 110.000,- op Nederlands kenteken hebt staan, komt nog BPM bij.
En aangezien dat het motorblok Carburateurs heeft zal de CO2 uitstoot ook wel tegenvallen.
Gulli zegt
Dat zal met een klassieker wel meevallen toch?
Robert zegt
Ik zag vorige week toevallig weer eens een classic Mini op de snelweg. Je ziet ze weinig meer, tenslotte, en zeker zelden op een snelweg. En met een goede reden: toen viel het me pas op hóe ongelofelijk klein die auto is ten opzichte van het overige verkeer. Gekkenwerk eigenlijk.
geelbarrel zegt
@RRRobert: met mn classic mini de snelweg nemen doe ik alleen als het moet..Geen lol aan, dat is je transpoteren in plaats van rijden. Duik de Ardennen of de Eifel in op weggetjes van anderhalf auto breed en je leeft !
Robert zegt
@geelbarrel: dat geloof ik direct.
Hubert zegt
Restomod en dan zo’n sneue Halfords haaievin op het dak.
Dan heb je het niet begrepen.