De kleine bom is na het eerdere doorlekincident nu helemaal officieel.
De MINI John Cooper Works liet zichzelf gisterochtend al zien, maar vannacht is het kleine beestje helemaal officieel gemaakt.
De MINI JCW krijgt een vierpitter met TwinPower Turbo technologie, waardoor officieel 231 pk richting de voorwielen geslingerd kunnen worden. Het maximumkoppel stijgt naar 320 Nm. Een handgeschakelde zesbak is standaard, maar voor de liefhebbers is een zestraps Steptronic beschikbaar, welke je 0,2 seconden sneller bij de honderd krijgt: 6,1 seconden tegenover 6,3 voor de handbak. De versnelling van 80 naar 120 kost 5,6 seconden, de topsnelheid is 246 kilometer per uur.
Uiteraard is de nieuwe MINI John Cooper Works voorzien van een specifiek sportonderstel. Ook is er dikkere remmerij gemonteerd van Brembo en is de auto te herkennen aan 17 inch JCW Race Spoke wielen. Dynamisch instelbare dempers zijn optioneel verkrijgbaar.
De MINI JCW is tevens te herkennen aan de specifieke voorbumper, sideskirts en achterbumper. Ook zijn de wielkasten verbreed, is het radiatorrooster anders en vindt je overal waar je maar kijkt John Cooper Works logo’s. De sportuitlaat is ook specifiek voor de JCW en de lakkleur Rebel Green is exclusief voorbehouden aan de eindbaas-MINI. Hoe die kleur eruitziet weten wij ook niet, MINI vond het logischer om een set foto’s met rode lak vrij te geven.
mazdarx zegt
Ik kan me vergissen hoor maar volgens mij heb ik deze zaterdag al zien staan bij de motorshow in Essen… Verder wel een super tof ding! Het blijft alleen een vrouwenauto, sorry Mini…
jrk68 zegt
Nu nog die Superleggera body erop en ik wil hem….
e1000bmw zegt
Bommetje? Bom zul je bedoelen. Ding is alles behalve “mini”…
mrB zegt
Jezus wat knullig gefotoshopt dat paaltje op foto 2. Kan een kind in paint nog beter
kliko zegt
Ik blijf deze generatie mini niet mooi vinden. Wat extra plastic van JCW maakt t niet veel beter.
Die lampen… Net alsof je naar iemand kijkt met -sorry- downsyndroom.
Zijn grote ronde verbaasde ogen met een kwijlend mondje eronder, dat gevoel krijg ik als ik naar deze auto kijk.
Stoelen zien er wel mooi uit, de rest vind ik van binnen overdesigned.
Ik vond de vorige generaties (als je daar al van mag spreken) mooier. Met als koning natuurlijk de ekte oude! ;)
stfu zegt
@kliko: die gekke vormen in de bumper vind ik echt vreselijk. Vind voor het eerst de Cooper gewoon mooier.
ettie zegt
Leuk hoor! Laatst in een jcw roadster gereden, hij is snel en stuurt ongelofelijk strak. Al is dat lekkere sturen ook wel met een gewone mini mogelijk
tombe zegt
@ettie: voila, eindelijk iemand die al met een mini gereden heeft. Het maakt opeens niet meer uit of hij spuuglelijk, overdesigned of vrouwen-auto is. Stuurt gewoonweg SENSATIONEEL en iedereen vindt het een leuke wagen, net omdat het geen grijze muis is.
Was meer fan vd R56, maar met een groot lot staat deze zeker op m’n lijst
tupperware zegt
@tombe:
Ik heb ooit de eerste gereden, die met die gierende compressor, dat reed heel erg goed.
Het mooiste vond ik dat die niet alleen leek op een Mini maar ook klonk als een oer Mini.
Die huil van de compressor deed goed zijn best om het geluid van de oer Mini’s huilende bak te imiteren. Alles wat daarna kwam kon mij alleen op rijeigeschappen boeien, al moet ik bekennen dat ik alleen ervaring heb met de echte Mini’s en de eerste 2 generaties van de BMW Mini. Dit gedrochtje heb ik nog niet gereden en ik heb het vermoeden dat ik daar sowieso voor pas..
tombe zegt
@tupperware: die compressor hoorde je idd v ver komen :-) die mis ik ook wel. Hopelijk worden de vele reacties gehoord door BMW en maken ze toch iets meer voor de fans. Om ten eerste van het vrouwenimago af te geraken. De MX5 stuurt ook zo lekker. Toch weer dat imago. Jammer.
OT: qua specs ben ik weer benieuwd. M’n R56d 1100kg en de Works 1200kg. Hoort de sport versie dan niet lichter? Buiten grotere remklauwen, iemand een idee waar die extra 100kg vandaan komt?
BaRa zegt
Even kijken… stuiterbak (ja, weet ik uit eigen ervaring), rottige fauteuils, de vormgeving van Tupperware R Us, en een lullige 230 pk naar de voorwielen. En dat voor een prijs die, eenmaal vergelijkbaar uitgerust, ongetwijfeld hoger ligt dan van een Astra OPC die er beter uitziet, comfortabeler is, meer vermogen heeft … als je niet van Opel houdt, kijk dan naar pakweg de Megane RS. De standaard Mini is best wel cute, maar hun sportversies zijn te veel gebaseerd op wat hun Duitse moederbedrijf momenteel als sportief poneert. En dat heeft maar weinig met sportiviteit te maken…
599gto zegt
Wat is ie langzaam voor dat geld .
Ik denk dat de Mini supersnel zal zijn met de BMW SD diesel maar dan wel opgevoerd naar 218 pk
Rob zegt
Tsja. De eerste Cooper Sjes waar BMW mee kwam straalden nog lichtvoetigheid en sportiviteit uit. Dit straalt alleen nog maar obesitas en ik-ben-heel-erg-hip uit. Jammer.
thijsied zegt
Er gaat niks boven de R53, de voorkant van deze is echt bijzonder lelijk.. Bodykit is ook de lelijkste van alle JCW-bodykits tot nu toe
reinier73 zegt
Het multimedia-scherm is echt schraal voor de duurste variant van de Mini Cooper!
tombe zegt
En aan alle Nederlanders hier, zouden jullie deze eigenlijk niet wat meer promoten ipv af te breken?
Gaat de verkoop slecht kan NedCar Born ineens 1500 mensen op straat zetten en alle omliggende firma’s die ervan afhankelijk zijn nog niet bijgerekend!
Renault Vilvoorde, Ford Genk. Moet je eens zien hoeveel Volvo’s er staan bij het personeel van Gent.
Wees maar trots op jullie mini!
HZW zegt
De bumpers zijn echt spuug lelijk. (misschien vallen ze minder op als je hem in het zwart neemt)
Hij heeft een vergelijkbaar vermogen als bv een Audi S1, maar weegt wel 240 Kg lichter.
De Audi S1 kwam bij de SportAuto supertest op de Nordschleife uit op 7:41 Min, ben benieuwd of de JCW dat kan evenaren.
tupperware zegt
@HZW:
Iets zegt mij dat die tijd BS is, je gaat mij niet wijsmaken dat een S1 3 seconden sneller is dan de R8 V10 en 1 seconde sneller dan een 2006 911GT3.
Tel daar gerust een minuutje bij op, dan zit je op tijden die een S3 rijdt.
Een 211pk Cooper works deed dat kunstje trouwens in 8,23, zo’n 20 seconde sneller dan een S3. Iets zegt mij dus dat deze Mini gehakt maakt van de S1 op de ring..
tombe zegt
@tupperware: de mini GP was nog sneller maar belachelijk duur.
Hier Focus RS500 vs Megane R26 vs A1 Quattro vs Mini JCW GP. Verassende resultaten!
tombe zegt
@tombe: http://youtu.be/bPnAtNbrygk
tupperware zegt
@HZW:
Even het originele artikel er bij gepakt en jawel, de tijd die je noemt is BS..
[quote] Audi S1 enttäuscht auf Nürburgring und in Hockenheim
Er wäre auch auf der Nordschleife des Nürburgrings niemals einem VW Golf GTI hinterhergefahren, sondern hätte ihn nach allen Regeln der Kunst gedemütigt. Angesichts der Hockenheim-Zeit von 1.18,6 Minuten und der nicht minder enttäuschenden Nürburgring-Umrundung in 8.41 Minuten ist die Frage erlaubt, warum das Potenzial des Audi S1 im Supertest nicht im erwarteten Umfang zur Geltung kommt.
Dit is dus wat ze er van vonden met de juiste tijden op Hockenheim en de Ring.