Welkom op Miniblog vanochtend. De pixels van het vorige artikel zijn nog niet droog en er valt een persbericht in onze mailbox over een dakloze versie van de John Cooper Works. Dit is andere koek: directe injectie en een twin-scroll turbo, 211 pk en 235 km/h. Natuurlijk met je dak open voor een respectabele score op de timer.
De Mini JCW ziet er lekker dik uit en staat op 17″ velgen waarin rode aluminium remklauwen prijken. Mocht je nog iets agressiever voor de dag willen komen, dan is er nog een extra stylingpakket beschikbaar met gewijzigde bumpers en stukjes koolstofvezel. Nieuw zijn de optionele analoge dashboardmeters, voor als je ècht retro wilt gaan. De Mini JCW Cabrio sprint naar de 100 in een nette 6,9 seconden.
Op de autosalon van Genève wordt de auto voor het eerst voorgesteld, maar al vanaf 28 maart staat hij bij de dealer. Vanaf €43.555 mag je ‘m meenemen.
Krachtpatser met open karakter – Première MINI John Cooper Works Cabrio op Autosalon van Genève
10.02.2009München/Rijswijk. MINI presenteert de nieuwe MINI John Cooper Works Cabrio. Deze compacte cabriokrachtpatser biedt dubbele pret door de circuitgenen van het John Cooper Works (JCW) label te combineren met de fun van open MINI rijden. De MINI John Cooper Works staat vanaf 28 maart a.s. bij de dealers voor een prijs van 43.555 euro.
Wat moet het worden: zinderende prestaties of lekker open rijden? Die vraag hoeft de bestuurder van de MINI John Cooper Works Cabrio zich nooit te stellen. Meer fun kan een cabrio bijna niet bieden. Zijn forse spierkracht stelt de MINI John Cooper Works Cabrio in staat tot grootse daden. Maar liefst 155 kW/211 pk levert de viercilinder-in-lijn benzinemotor (1.598 cm3), dankzij de Twin Scroll-turbo en de directe brandstofinjectie. Met de overboostfunctie bedraagt het maximumkoppel 280 Nm (2.000 tot 5.300 t.p.m.). In 6,9 seconden stuwt de krachtbron de MINI John Cooper Works Cabrio van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid bedraagt maar liefst 235 km/u. Gemiddeld neemt de racy Brit elke honderd kilometer 7,1 liter brandstof tot zich.Bruikbare sportiviteit
Geheel volgens het MINI-recept biedt de John Cooper Works Cabrio een onverslaanbaar goed weggedrag. Vering, remmen en transmissie zijn ontwikkeld voor circuitgebruik maar afgestemd op dagelijks gebruik. Een druk op de Sportknop naast de versnellingspook zorgt op verzoek voor nog meer gevoel in de elektrisch bekrachtigde besturing en een nog dynamischer gasrespons.
De standaard Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) is bovendien uitschakelbaar, wat er in combinatie met het elektronische sperdifferentieel voor zorgt dat rijden in de MINI John Cooper Works Cabrio een sensatie is voor bochtenridders. Voor een lekker sportieve sound zorgt bovendien het nieuw ontwikkelde uitlaatsysteem.De supersnelle MINI is voorzien van een gespierd uiterlijk. Hij staat op lichtmetalen 17-inch sterspaakwielen. Rode, aluminium remklauwen met daarop het John Cooper Works-logo dragen bij aan de krachtige looks. Opvallend in het sportieve interieur van de MINI John Cooper Works Cabrio is het met leder beklede driespaaksstuurwiel. De MINI John Cooper Works Cabrio is verder uitgerust met een volautomatisch cabriodak, dat in vijftien seconden opent of sluit en voorzien is van de unieke, geïntegreerde schuifdakfunctie. De actieve rollbar ligt geheel verzonken achter de achterbank, wat zowel het design als het zicht naar achteren ten goede komt.
Nog meer beleving met John Cooper Works accessoires
Voor een ultieme snelheidsbeleving, zelfs als de auto stil staat is er het John Cooper Works stylingpakket. Met gewijzigde bumpers en sideskirts met luchtinlaten oogt de MINI John Cooper Works Cabrio nog daadkrachtiger. Daarnaast zijn diverse carbondelen en nieuwe analoge meters voor in het dashboard leverbaar. Meters voor de koelwatertemperatuur, g-krachten, het actueel gebruikte draaimoment van de motor en indicatie voor de overboostfunctie van de turbo maken het race-gevoel compleet. Deze nieuwe accessoires komen dit voorjaar beschikbaar voor alle modellen, behalve de dashboardmeters die voorbehouden zijn aan de MINI hatchback en Clubman.
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Leuke specs, maar vind er nog steeds weinig aan..
Blijft een vrouwen-autotje ;)
Marly zegt
Heerlijke strand-plezier-bak.
Heb samen met vrienden afgelopen zomer veel plezier beleeft aan de mini cabrio.
Slippertjes, zonnebrilletje ……. ahhhhhh, laat het weer zomer worden!!
Marly zegt
@ corrado vr6/bmw e30,
Noem het een vrouwenbak, maar ik weet zeker dat de dames liever met ons meerijden dan in een corrado of bmw e30. No hard feelings ;)
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
@ Marly:
Al zit ik in een oude Seat Marbella, vrouwen willen allemaal met mij meerijden :)
Het gaat niet om de soort auto hoor.. ;)
Olle zegt
noem mij zuinig, maar €43.555 voor een mini vind ik echt absurd.
Koop je ook een TT roadster voor, of een Z4.
Maar ik ben dan ook niet de doelgroep denk ik.
W!d zegt
Ik heb op dit moment 2 mini’s (classic en new).. en alle mini’s zijn gewoon onpraktische, dure auto’s..
@corrado vr6 slc/BMWe30: ik denk dat de meeste vrouwen liever in een seat marbella gezien willen dan in een corrado (althans de vrouwen die ik ken) ;)
Ach, en over vrouwen auto’s kun je blijkbaar twisten, want ik vind het een erg stoere bak! (en geen vrouw)
Jesper zegt
Ik zou ook geen €43.555 voor dat ding willen neertellen hoor, dan rijd ik zoals gezegd liever rond in ’n TT of een Z4. Hoewel, dat zijn ook vrouwenauto’s. Nee laat ik dan maar een 370Z bestellen, veel leuker en mannelijker :D
Pol zegt
WTF 43000 euro. Daar heb je in april inderdaad een nieuwe 3.0l standaard Z4 voor.
Pol zegt
Oh ja en standaard is met Xenon en lederen interieur. En 16″ velgen.
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
@ W!d:
Althans de vrouwen die jij kent…
De vrouwen die ik ken zitten liever in een degelijke auto met comfort, zonder bijgeluiden (piepen en kraken van de auto) én met airco!
Maar ja niet alle vrouwen zijn hetzelfde hé.. ;)
W!d zegt
@corrado vr6 slc/BMWe30 gelukkig niet! Gelukkig ook niet iedereen dezelfde autosmaak!
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Inderfuckin’daad :D
GregBem zegt
Nou… Ik rijd zelf een JCW, ik nodig u allen uit, tering snelle auto :o
Trouwens, zonder BPM-zever komt ie in BE op 34350€… (incl. automatische airco, 17″ velg, DTC, lederen sportstuur, sportknop, boordcomputer, alarm, mistlampen, dikke brembo’s, soprtzetels, … nee idd geen leder en xenon, dat is optie!)
Jorden zegt
Aangezien in niet in belgië woon…
Deze mini is echt idioot duur! voor dat geld koop je een BMW Z4 roadster 2.0i S (geen 3.0 zoals men hier beweerd) alleen dan heb je maar 150 pk.
RenesisHP zegt
@corrado vr6 slc/BMWe30.
“De vrouwen die ik ken zitten liever in een degelijke auto met comfort, zonder bijgeluiden (piepen en kraken van de auto) én met airco!”
Jij kent duidelijk mijn vriendin niet. :P
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
@ mx5/rx8owner:
Maar ja niet alle vrouwen zijn hetzelfde hé.. ;) :) :D
Rijdt jou meisje liever in een gare auto zonder comfort???
CooperDriver zegt
Ik vind het ook maar een vrouwenauto die cabrio. Doe mij maar de dichte versie met panodak. Zoals ie voor de deur staat :)
En die 43 rooie is ie waard. Tis geen overpriced rebadged swift cabrio, tis een kleine dikke BMW. En voor die prijs blijft hij zijn status behouden.
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Huh waarom wordt mijn reactie nou ineens niet meteen goedgekeurd???
Heb er niets raars in staan, geen foto’s en dergelijke…
RenesisHP zegt
@corrado vr6 slc/BMWe30.
Nou, ehhh, niet echt.
Maar om een Lotus Exige nou comfortabel te noemen… :?
Bedenk goed dat onze mx5 een niersteenvergruizer is. Nauwelijks vering en demping. Die airco is wel een vereiste. Voor de rest gaat rijplezier over het algemeen voor. ;)
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
@ mx5/rx8owner:
Oh zo ja oké, daar heb je gelijk in.
Maar toch vind ik de meest strak afgestelde Elise, MX-5 of Corrado nog steeds comfortabeler zitten dan een Seat Marbella.
Alleen al die on-ergonomische stoelen van een Marbella… pfff krijg al pijn aan m’n rug als ik er alleen al aan denk :? :)
W!d zegt
@corrado vr6 slc/BMWe30: dat heet auto emocion!
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
@ W!d:
Heb je het nou over die Mini of een Marbella?
Want die laatste is toch echt ‘auto [s]emocion[/s] irritant’ ;)
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Ah shit, hoe doe je hier tekst doorstrepen??
Vive la FRANCE! zegt
Wat een hippe auto’s zijn die Mini’s toch; eerst de Mini E, nu deze!
RenesisHP zegt
@corrado vr6 slc/BMWe30.
Daar heb je een goed punt. Kuipstoelen zijn best comfortabel. ;)
Pol zegt
@Jorden: er komt geen 2.0 in april volgens mij. Of vergis ik me.
JMC zegt
Maak er Jonge Mottige Cabrio van en ik koop hem, anders niet!!!
Greetzz,
JMC
Cooper S zegt
Niet eens de JCW body kit. Is MINI bang dat je de JCW anders kan onderscheiden van een Cooper S cabrio of zo? Het wordt tijd dat MINI het voorbeeld van BMW gaat volgen. Die maken wel iets herkenbaar onderscheidend van hun “M” modellen.
Thei zegt
quote:En die 43 rooie is ie waard. Tis geen overpriced rebadged swift cabrio, tis een kleine dikke BMW. En voor die prijs blijft hij zijn status behouden.
Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe Suzuki Swift in pearl white. Ik heb ook naar de BMW mini gekeken en test gereden.
Ik vindt het een heel mooie auto, maar veeeeel te duur voor wat men krijgt. En voor die 43000 koop ik liever 3 luxe Suzuki swifts. En zelfs 4 als het niet zo luxe hoeft. Zelfs dan blijft er nog 3000 over voor een heel leuke vakantie of voor heel veel benzine en km .