“Ha!” moet Mini gedacht hebben. “Als we onze testauto op deze manier camoufleren kunnen we iedereen dwingen er positief over te schrijven!” Helaas, wij trappen er niet in en vinden het nog steeds behoorlijk onlogisch om een Mini groter te maken. Deze rare auto werd in Lapland op de gevoelige plaat vastgelegd.
De verwachting is dat we de productieversie van de Maximini nog dit jaar mogen aanschouwen; in 2010 zal de auto op de markt komen. De naam is nog niet bekend, maar wij gokken nog altijd op Crossman. Onder de kap vinden we naar alle waarschijnlijkheid de 1,6 liter turbomotor terug die we ook uit de Cooper S kennen, wellicht met nog ietsje meer ‘oomph’ voor de extra vetrolletjes.
Magna Steyr in Oostenrijk, onder andere bekend van de BMW X3, zal per jaar 80.000 stuks van het bolle kindje gaan produceren. Da’s best veel, maar ze zullen wel weten wat ze doen.
Klik door naar WorldCarFans voor de foto’s!
GeoBem007 zegt
Bah..
Zelf een grote MINI-fan, we hebben er ook eentje, maar dit.. Neen. Dit echt niet!
Lout zegt
oomph?
Jaapschaap zegt
Dit kaapt het hele “mini-gevoel” weg met zo’n auto, maar hij zal toch wel redelijk verkopen denk ik…
Oli4K zegt
Een kleinere Mini zou ik nog snappen maar dit is echt onzin. Hopen ze met twee extra deuren een nieuwe markt aan te boren? Ik ben bang dat het imago van de Mini aangetast wordt en dat deze opgepompte nepmini het einde van het merk in zal luiden. Dus.
Carmeleon zegt
Dit nieuws is toch al enkele maanden oud?
(zie http://www.autoblog.nl/archive/2008/10/17/eerste-spyshots-mini-crossover-suv-ding )
MLTB zegt
Beeetje jammer weer dit..
Maarja er zal ongetwijfeld wel weer een doelgroep voor zijn.
Luuk zegt
Ga dan voor een Mini coupé, met een strakke daklijn,
kom niet met zon achterhaald station model…
Moet gelijk aan die houten auto’s van vroeger denken als ik dit zie…
RubenBaeten zegt
@Carmeleon: Whoops! Maarre, het zijn wel nieuwe foto’s. :oops:
WieAndersDasAuto zegt
De naam Mini staat voor klein en dan komen ze opeens met een Crossman versie aanzetten. :lol:
Dat past echt niet bij Mini. Straks komen ze ook nog met een sedan aanzetten…
hansco zegt
zeg euhm, hoe moet de pasagier achter de bestuurder instappen? Er zit geen klink aan die deur…
hansco zegt
en passagier spel je met dubbel s natuurlijk.
robbie zegt
Volgens MINI (Ian Robertson) gaat ie in elk geval GEEN Crossman heten. Maar hoeveeel die uitspraak waard is zullen we nog maar moeten zien…
Antonius86 zegt
It’s just ain’t Mini no more. Now it’s Biggi :lol:
Josje zegt
they build a Huge Small car… a Big Mini….
is dit soms een nederlands idee?
wij zijn namelijk erg goed in onze taal met combinaties zoals:
een groot kindje…
een kleine epidemietje…
Timmie zegt
Dat zat eraan te komen. Om de omzet te verhogen, moet men grotere volumemodellen gaan produceren. Het maakt daarbij niet uit hoe erg het indruist tegen de merkfilosofie. Het overleven is nog steeds belangrijker dan filosofie en imago samen. Niet waar Porsche??? (met die stinkende diesel…)
cheese dippers zegt
BMW doet dat de laatste tijd ook bij hun eigen modellen, dus daar zal die camo wel vandaan komen.
donkeyKONG zegt
dat kun je toch niet meer mini noemen
kyanite zegt
Dat dak ontwerp komt rechtstreeks van een Toyota FJ Cruiser….
BMWGuy zegt
je-zus
wat voor designer hebben ze daar..
wat een lelijke auto hij lijkt beetje op clubman maar deze is lelijker
Miguel Von Gent zegt
voor de dikkenekken die denken dat ze niet-dikkenekkerig voor de dag komen…
allemaal de schuld van BMW