De hond krijg je er echter niet bij.
In 2008 verbouwde MINI in samenwerking met lingeriemerk Agent Provocateur een Clubman tot een kinky spankstudio op wielen. Dit was een one-off voor het jaarlijkse Life Ball-evenement, maar nu, vier jaar na dato, is het concept weer opgepakt, zij het met een uitwerking die iets minder 18+ en iets diervriendelijker is. Aanschouw: de Clubvan.
Verrassend? Nee, we zagen er in Genève al een concept van. Destijds vroegen we ons al af wat voor doelgroep MINI voor ogen heeft met de Clubvan. Onder andere dierentrimmers dus, zo te zien. Ook zou ik me kunnen voorstellen dat de Leco van Zadelhoffs en bijvoorbeeld dure banketbakkers van deze aarde wel baat hebben bij een leuk aangeklede Clubvan.
Om de feestvreugde te vergroten heeft MINI op de foto’s onder andere een discobal in de Clubvan gehangen (ja, echt), en verder is het gewoon een Clubman zonder achterbank en met extra lelijk plastic op de wielkasten. Dat betekent dat je nog steeeds een teller ter grootte van een XL-pastabord in je dash hebt, en ook een derde deurtje aan de passagierszijde.
De Clubvan komt in drie varianten: de MINI One Clubvan (72 kW/98 pk), MINI Cooper Clubvan (90 kW/122 pk) en de MINI Cooper D Clubvan (82 kW/112 pk). De bestelwagen staat vanaf de herfst in de showroom, en koeriers met haast zullen even moeten wachten op een S/JCW-variant. Als die er al komt, maar wat kan ons dat eigenlijk ook schelen..
De prijzen voor de Clubvan zijn respectievelijk €19.995 (One), €22.995 (Cooper) en €24.995,- (Cooper D). Mogen we dat scherp noemen? De VW Caddy is er vanaf 19.490 euro (1.2 TSI Easyline, 85 pk), terwijl je met de TDI’S bij VW al heel snel richting (en ver over) de 30.000 euro gaat. Duits premium met eenm relatief scherp prijskaartje, is dat mogelijk? Of gooit de optielijst roet in het eten?
gijsso zegt
Echt jammer welke kant Mini op gaat. Het waren eerst mooie auto’s maar de nieuwe modellen zien er gewoon niet uit.
jrk68 zegt
@gijsso:
Omdat dit er vroeger van de oude mini ook was?
Past een stuk beter bij mini dan de country/paceman.
En wat is er mis, een gewone mini voor de kapster en een clubvan voor de thuiskapster.
The360box zegt
En ik maar denken dat premium een andere betekenis had.
lincoln zegt
@The360box:
ook dit is een typische lease bak ..
dus gewoon helemaal priemiejum ..
jrk68 zegt
@lincoln:
Cool dus volgens jouw logica is een Polo slowmotion PREMIUM.
lincoln zegt
@jrk68:
nope .. wel volgens de contract houders ..
lincoln zegt
glas vervangen door paneeltje en achterbankie eruit ..
wel heeeeeel knap dat ze daar een jaar over gedaan hebben ..
jordy14 zegt
@lincoln: dat acht ik dus ook. Is gwn een clubman met kleine aanpassingkjes.
Esprit_de_Flandre zegt
@lincoln: Aan de auto hebben ze maar een halve dag gewerkt. De rest van dat jaar waren ze bezig met marktpositionering…
Jochempie zegt
Daarbij past er onmogelijk een fiscaal blok voor van’s in, dus kan je ‘m niet op grijs kenteken rijden.
rodger zegt
@Jochempie: 98cm hoog bij 125cm lang, heb toch zo’n gevoel dat dat wel gaat passen.
Jochempie zegt
@rodger: We zullen zien, ’t lukt ons in ieder geval pas vanaf een maatje Qashqai+2, tot nu toe..
bmwfreak zegt
OMG! Wat wil MINI eigenlijk bereiken….
zeevink zegt
Strakke actie van MINI, wat mensen moeten begrijpen in deze is dat NL niet als enige marktkader geld. Het buitenland heeft andere regels tbv bedrijfswagen. Daarbij kent geen enkel ander land BPM. Dus pak deze prijs ex bpm en btw en je hebt een leuke snelle transporter voor het kleine snelle vervoerswerk. Kwaliteit is top en je hebt luxe. Wat wil je nog meer.
masterstig zegt
@zeevink: Ben ik met je eens. Ziet er stukken beter uit dan bijvoorbeeld een Kangoo. Dit is niet duf, wat je bij normale bestelbusjes vaak wel hebt.
Stijnson zegt
@zeevink:
Helaas kan bij deze Mini de prijs niet ex bpm en btw worden gerekend omdat deze Van niet aan de eisen voldoet voor bedrijfswagens!!! (only in nederland)
Anders zou de auto wel rond €13000 zijn. In dat opzicht is een Caddy Van dus vele malen goedkoper. Met een vanaf prijs van rond de €13000
jack_abarth zegt
Best wel leuke wagen denk als je bijvoorbeeld een broodjeszaak hebt en je doet ook nog bezorging erbij. Auto lekker hip laten wrappen en rondkarren maar. Dan heb je EN een bezorgauto EN een reclamewagen.
win-win lijkt mij.
babybenzer zegt
Ik denk dat die bagage ruimte vies tegen valt… Is mijn a4 avant nog groter… Dus ik zou gewoon een caddy nemen…, vertrouwd en je kunt er tenminste een fiets in kwijt….
mashell zegt
@babybenzer: Als fietsenmaker bent ja. Als bedrijf in een hip niet al te groot product handelt is dit reclame technisch veel beter.
ukbob zegt
Leuk! Helemaal historisch verantwoord.
M’n pa had vroeger een mini clubvan als ‘servicewagen’ voor ons tankstation. Bestickerd, zwaailicht erop en gereedschap erin. Werden zelfs auto’s mee opgesleept, prachtig gezicht ;)
jrk68 zegt
@ukbob:
Jij snapt het.
Meest historisch verantwoorde Mini sinds jaren.
Esprit_de_Flandre zegt
@jrk68: Geen enkele Mini-sinds-BMW is historisch verantwoordt, maar laat dat de pret niet bederven…
voytekbe zegt
Leuke velgjes hier op, mss ietsje lager en dan een leuke kleur voor zo’n gave retrolook. Ik vind het best wel wat hebben. Perfect voor een hippe / trendy zaak die beperkt wat moet kunnen vervoeren.