Eindelijk gaat Porsche weer eens wat doen met de Cayman. Nu zelfs de Boxster Spyder flink wat kilo’s heeft verloren gaat straks de Cayman onder het mes. Het nieuwe vedergewichtje gaat -waarschijnlijk- Cayman Club Sport heten.
Helemaal officieel is het nog niet, maar na de S Sport lijkt er nu ook een Club Sport te komen. De lichtgewicht Porsche Cayman zal waarschijnlijk ergens in 2010 op de markt komen. Meer vermogen had ‘ie dus al. Nu gaan er enkel wat overtollige kilo’s af. Op de schraplijst komen dan zaken als een airco en radio te staan. Daarnaast zullen er lichtgewicht materialen op, in en onder de Cayman Club Sport worden gepropt.
Afgelopen week werd de nieuwe Boxster in LA onthuld. Daar hebben enkele Porsche-bobo’s deze info zorgvuldig laten lekken aan het aanwezige journaille, aldus de Telegraaf. Helaas wordt het geen pk-monster, zoals Wouter had gehoopt. Maar een klap minder kilo’s is natuurlijk al een goed begin.
jdm zegt
Blijft een poormans poorsche
RenesisHP zegt
@jdm:
Dat is elke 911 eigenlijk ook. Er bestaat nog een Carrera GT(oké, niet nieuw meer).
E320cdi zegt
@jdm: niet mee eens. Ken iemand met een Cayman S die hem bewust verkozen heeft boven de 911, en het niet voor de euro’s hoefde te laten. Hij heeft er nog wat kleine dingen aan veranderd en nu kan die veel 911 rijders het leven zuur maken :-D
Daniell zegt
@JDM
Cayman is de porsche die het meest onderschat wordt door velen. Neem nou die Boxter Spyder. Die neem ik 10x liever dan een kale 911.
Edman zegt
@ jdm
Haal jij ff 100.000 harde euro’s te voorschijn voor een lekker aangeklede Cayman S? Je kan zeggen wat je wilt, maar je rijdt met je standaard 911 niet weg bij een Cayman S…
bpc zegt
vermogen kan je hem zelf geven(of laten geven) met wat investering aan de motor onderstel en remmen heb je een betere porsche dan de 911 voor minder geld
RazorHead zegt
Cayman RS!!
volledig gestript, rolkooi!
meer vermogen moet niet!
power to weight ratio is all that matters..
daviddewijnnl zegt
met middenmotor eigenlijk heel stiekem de beste Porsche die er te koop is, ook al neem ik zelf liever een 911 lichtgewicht.
bozewolf zegt
Helemaal top! De enige (huidige) Porsche waar ik zeer enthousiast over ben!
bpc zegt
@bozewolf: das ook niet zo abnormaal als je ziet wat porsche aanbied (in de huidige tijd )
Mardec zegt
Klinkt tof ^^
steven5163 zegt
toch vind ik dit het mooiste bakkie van porsche
jdm zegt
Het blijft veel te weinig auto voor veel geld.
911 carrera *’s zijn overigens ook behoorlijk saai.
Edman zegt
@ jdm
Vergeleken met een gemiddelde Golk 1.6 TDI? Ga toch fietsen man, je zou willen dat je elke dag in zo’n ding mocht rijden.
Edman zegt
En trouwens, je wordt met vrijwel elke auto flink afgezet. Ik bedoel, hoe kan je anders een F1 team financieren. Alleen bij het leger des heils wordt je nog geen poot uit het lijf gedraaid…
Junkreader zegt
als de cayman de hele ontwikkelingskosten + tijd mocht opgebruiken die de 911 heeft gehad dan had je een super über sportwagen…iedereen weet dat een middenmotor effectiever is dan een motor in achteroverhang…duh, het is de mythe die de 911 “levend” houdt…
RenesisHP zegt
Minder kilo´s bij hetzelfde vermogen is leuk.
Blijft het vooral zeer leuk handelbaar.
Ik ben echter geen fan van het uiterlijk van de Cayman.
Ik vind de 911 een stuk mooier. Heeft niets met prijs of status te maken, het model staat mij gewoon meer aan.
Lijkt mij echter best leuk rijden. Armelui´s Porsche is een zeer stom argument om een goede en voldoende snelle bochtenridder te laten staan.
paulusrx7 zegt
nou ik denk dat als je een turbo op dat ding schroeven dat dat ding sneller is dan een 911 met ze’n motor op de verkeerde plek
wel vind ik de 911 10x fraaier dan deze crocs
JH zegt
Toch grappig: volgens mij is Porsche het enige merk waar de dichte versie duurder is dan de open versie…
EJS zegt
Mooi, belooft wat te worden! Die liever dan elke willekeurige 911, de Cayman is veel beter in belans, en meer pk’s dan 300 heb je echt niet nodig, een laag gewicht en een goede gewichtsverdeling zijn handiger… Doe mij die dus maar!
Jordi zegt
lelijkste model van porsche ooit, gevold door de boxer
gekke-turbo zegt
@ Plaatje is van Cayman MK I, misschien handig om die van MK II erbij te zetten. ;)
c zegt
de beste nu te koop…word verbetert! lekker bezig daar!
Citrofiel zegt
Zolang er mensen zijn die graag meer voor minder betalen blijven dit soort varianten toegevoegd worden.
CupRacer zegt
Meestal ontbreekt het sperdif op de Cayman, de 911 heeft dit wel.
Voor de rest ben ik ook van mening dat je meer waar krijgt voor je geld + het is een mooie verschijning die Cayman!
Mr.V8 zegt
JEEEJ! De Cayman RS!!! :D
W1ck3D78 zegt
Super, ik heb ‘Der Ring’ al verschillende keren gedaan in een Cayman S. Wat beleving betreft echt een supercar. Ik kan alleen maar hopen dat ik deze ook eens over het circuit mag sturen.