De Milotec Kodiaq RS beantwoordt de vragen die je niet gesteld hebt.
De Milotec Kodiaq RS is een dikke sportief sportmodel. Iedere rechtgeaarde petrolhead houdt van sportieve topmodellen. Of het nu gaat om dikke limo’s, snelle sportauto’s of hete hatchbacks. Een topmodel is bijna altijd leuk. Sowieso leuker dan het origineel.
Milotec
Maar wat als je het sportieve topmodel een klein beetje vindt tegenvallen? Dan kun je je altijd nog altijd wenden tot de betere tuners van deze wereld. Nu gaan er dagen voorbij dat we het niet over Milotec hebben, maar daar komt nu verandering in. Dit is namelijk de Milotec Kodiaq RS.
Kodiaq RS
De basis van dit imponerende monster is natuurlijk de reguliere Skoda Kodiaq RS. Dat ís een sportief topmodel, maar niet eentje die bovengemiddeld uitgesproken is. Hij ziet er redelijk dik uit, maar een 240 pk dieselmotor is niet wereldschokkend in een SUV met een kentekengewicht van 1.805 kilogram. De 0-100 km/u acceleratie is in 6,9 seconden achter de rug, op zich best vlot. De aerodynamica verpest het feestje bij 221 km/u. Dat is niet langzaam, maar van een sportief topmodel verwacht je onwillekeurig meer.
Sneller?
Dan vraag je je af: hoeveel sneller is de Milotec Kodiaq RS dan? Waarschijnlijk helemaal niet. Het zijn voorlopig alleen optische upgrades die de tuners uit Wiesbaden in de aanbieding hebben voor de top-SUV van Skoda. Wel ziet de Kodiaq van Milotec er een stukje sneller uit. Zo is er een nieuwe spoilerlip en wat zwarte details voor de grille en luchtinlaten in de bumper.
Eibach
Aan de achterzijde is er meer werk verricht. Zie de diffuser, zwarte handgreep en natuurlijk de kekke achterspoiler. De stance van de Milotec Kodiaq RS is wel een stuk fraaier. Dat komt door een verlaging van 30 mm, dankzij kortere veren van Eibach. Eibach is tevens leverancier van de spacers, die óók 30 mm zijn.
Barracuda
Om de wielkasten mooi te vullen is er gekozen voor Barracuda Tzunamee EVO-velgen van 9″ breed en 20″ in diameter. Rondom zitten er banden onder in de maar 265/35R20. Of het je smaak is, laten we in het midden, maar ze zouden zo van Skoda zelf kunnen zien. Nu alleen nog even 60 pk en 100 Nm uit de tweeliter extraheren en de Milotec Kodiaq RS is echt af.
mercedesclsfan zegt
Extra betalen voor een verhoogd model en
Dan extra betalen om het te verlagen. Koop dan gewoon een superb met 280 pk voor minder geld.
flatsixx zegt
@mercedesclsfan: tip Koop überhaupt geen Škoda
87sandyd zegt
@flatsixx: Niets mis mee. Skoda is eigenlijk de volkswagen van nu.
christian85 zegt
@flatsixx: een tip neem ik pas in behandeling als deze goed onderbouwd is met feiten
emping zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
OT: ziet er best aardig uit voor deze klasse, velgen zijn erg gaaf en staan lekker.
gasskaas zegt
Zijn er mensen die dit op een skoda suv plakken? Ligt het aan mij of zit hier geen business model in?
Dutchdriftking zegt
Tja, stel dat mijn vrouw dit wilt, dan smeer ik haar toch een tweedehands SQ5 aan…..
porker zegt
@dutchdriftking: moet je haar echt wat aansmeren ja? De “mijne” is gewoon blij met haar auto dit ik op de oprit zet en weet dat het hem niet in de bling bling zit die ik aan aansmeer. Neemt niet weg dat een SQ5 een lekkere bak voor het vrouwtje is overigens ?
Dutchdriftking zegt
@porker: Haha, ach laten we het er op houden dat zij een Cross-over of SUV wel weet te waarderen terwijl ik het maar niks vind. Een SQ5 is dus een mooi compromis. Ver buiten budget overigens.
florisje zegt
@dutchdriftking: Gewoon een Volvo, dan weet je zeker dat ze niet te hard (kan) rijd(en) en dat ze veilig is als ze crasht
fmgarcia zegt
@florisje: Ik heb ooit 280 gereden met een getunede v70 in Duitsland. En mijn grootvader is omgekomen in een Volvo in 1986. En toch heb je gelijk.
2scan zegt
Staan wel lekker veel spelfouten in het artikel..
Poulusma zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
wjeurs zegt
Hij is er wel van opgeknapt. Logo’s op de wielen weer vervangen voor Skoda logo’s en klaar