Net wanneer GM komt met een milieuvriendelijke Hummer, komt het eventjes niet uit.
Het is natuurlijk van de zotte wat General Motors met Hummer heeft gedaan. De Hummer H1 was nog een afgeleide van een militair voertuig, maar de H2 en H3 waren pure verspilling.
Je kon er namelijk niets mee. Het was het automobiele equivalent van een Jerobaum-fles met Roederer Cristal over de vloer strooien. Ja: je kan het doen. Dat wil nog niet zeggen dat het je het ook moet doen. Een Hummer was volkomen nutteloos. En nu? Nu komt Hummer terug als elektrisch ‘automerk’…
Elektrische trend
Maar elektrisch rijden is natuurlijk ook een trend tegenwoordig. De Tesla Cybertruck bewijst dat milieu absoluut niet meer van belang is. Het gaat om groot, zwaar, lomp en snel. Dat zijn de verkeerde beginselen voor een milieuvriendelijke auto. Het blijft verspilling van energie. Tsja, dus als Tesla een loodzware en nutteloze pick-up kan maken, dan moet Hummer een wereldverbeterende Hummer op de wereld kunnen zetten.
Vergeeft u mij de veel te lange intro. Het is gewoon moeilijk om het te bevatten dat Hummer het ‘groene’ merk wordt. Eerst gaat men Raiders een Twix noemen en nu dít. En het is niet dat het lange-termijn planning is. Hummer komt namelijk heel snel alweer terug. Iets te snel voor General Motors, waarschijnlijk.
Coronavirus
Want ondanks dat Donald Trump het coronavirus kan overschreeuwen en de economie weer een impuls gaat geven door door hun lockdown op te heffen, ziet GM het nog somber in. Zij hadden namelijk op 20 mei een evenement gepland. Dat moest de datum worden dat de milieuvriendelijke Hummer nieuw leven ingeblazen zou worden. Dat gaat nu dus definitief niet door. Wanneer de introductie wel gaat volgen, is nog niet bekend.
Sublabel
Overigens keert Hummer als een soort sub-label terug. Hummer moet het milievriendelijke label worden van GMC, bouwer van luxere GM pickups en SUV’s. De Hummers moeten gebouwd worden in de Hamtramck-fabriek in Detroit. Bij deze fabriek zullen alleen maar elektrische auto’s van de band rollen. De GMC Hummer moet het antwoord worden op de nog te verschijnen elektrische Ford F-150, Rivian R1T en de Tesla Cybertruck.
stationcar zegt
Kerel, Raiders, die naam is al weetikveel, 30 jaar geleden veranderd?! ?
Hoe dan ook, GM zit altijd net verkeerd met Hummer, qua timing, niks bijzonders dus.
?
406_v6 zegt
@stationcar: 1991… toen werd de Raider een Twix.
https://youtu.be/CZAE4o71m3Q
tjorque zegt
@willeme: hahaha raiders twix reference. ik herinner me nog van toen ik nog een kleine lummel was, en een traktatie uit de krantenwinkel ligt kiezen: “voor mij een dubbele raiders”
Ik ben van te lage komaf om de jerobaum referentie helemaal naar waarde te schatten.
Maar verspilling van “een goed bier” lijkt vandaag het nieuwe normaal te zijn, dat min of meer geboren is uit het weggooien van die waardevolle drank.
bfvo zegt
@tjorque: tss, te lage komaf. Google dan gewoon even…
cabriohater zegt
Zo lang een elektrische Mini van 35.000euro niet genoeg range heeft om mij naar mijn maandelijkse ziekenhuis afspraak te brengen, lijkt een enorm grote niet-aerdynamische zware elektrische auto mij wat enthousiast.
rob5nismo zegt
Raiders en toen de chips nog van smits was wat een tijd was dat. De goud kleurige opel ascona nog op de oprit
frank2b zegt
En goudkleurig nog gewoon aan elkaar werd geschreven …. ;)
risl zegt
@frank2b: en ;) nog gewoon een fout aanslag was op je typemachine ipv een knipogende smiley
frank2b zegt
Maar Hummer was altijd toch al milieuvriendelijker dan een Prius? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1213371
techniekmeneer zegt
Milieuvriendelijk is per definitie een probleem.
mwti zegt
Milieu is bullshit. Een hype.