[bbmediaclip clipID=”3710324″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]
De Volkswagen Polo Bluemotion was een zeer populair model toen de bijtelling voor dit soort auto’s nog aantrekkelijk was. Toch heeft Autoblog-lezer Jelle anno 2020 een Polo Bluemotion. Waarom?
Van deze generatie Volkswagen Polo bestaat een breed aanbod op Marktplaats. Check ook ons aankoopadvies Mocht je een tweedehands Volkswagen Polo overwegen.
[bbmediaclip clipID=”3710331″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]
focusrs1 zegt
Hij zegt ik ben een auto liefhebber maar rijdt dus in een 9 jaar oude 1.2 diesel.. I don’t get it..
techniekmeneer zegt
@focusrs1: Dus een autoliefhebber moet minimaal een 3L V6 hebben oid? Wat een onzin zeg.
HIM zegt
@focusrs1: wat moet je als auto “liefhebber” rijden?
focusrs1 zegt
Als je dat moet vragen begrijp jij het ook niet
ophidian zegt
Autoliefhebbers zijn er in vele vormen en met verschillende stijlen; lowrider/stance/oem+/klassiekers/enz enz.. Het zijn niet allemaal RS’en ;-)
focusrs1 zegt
Ik zeg ook niet dat we allemaal in een soortgelijke auto moeten rijden tis juist mooi dat er diversiteit is – maar dit voertuig is natuurlijk wel een ander uiterste..
blo3to3t zegt
@ophidian: kloot, maar je pakt het meest zwakke model en leukt ‘m op met spullen van snelle modellen… Volgens mij heb je dan je huishoudboekje niet op orde.
blo3to3t zegt
@blo3to3t: kloot=klopt :)
ablogjunk zegt
@focusrs1: Mensen die alleen maar liefhebber zijn omdat ze een auto hebben gekocht die volgens velen een hot hatch is……is dat dan de definitie van een liefhebber?
Ook al heb je een 20 jaar oud barrel waar niemand wat om geeft…kun je nog steeds liefhebber zijn!
p3r0x zegt
@him: volgens Autoblog een 159, E46 of E39, beter is er niet.
goodvibrations zegt
@focusrs1: Als je van zuinig houdt en goede techniek.. Waarom niet? Ik vind de vorige panda bijv..geniaal.. (Al helemaal de 4×4). Maar ook de Dacia Logan op lpg.. vind ik slim bedacht.. Of de eerste generatie prius.. Of de multipla.. Allemaal geniaal op een bepaald gebied en daarmee liefhebbers waardig! En daarnaast bepaalt iedereen dat gelukkig zelf.. ??
rikus zegt
@focusrs1: Je moet zelf een stradivarius hebben om van vioolmuziek te mogen genieten? I don’t get it..
aschja zegt
Sprakeloos. En dan niet in positieve zin. Wat een gedrocht. Maar goed. Ieder zn ding.
Henk_he zegt
Ik ben ook een van die sukkels die 10 jaar geleden voor deze BPM-en wegenbelastingvrije treurnis is gevallen. Zelfs met eigen geld nieuw gekocht. Ik heb ’t 4 jaar volgehouden, maar toen kon ik er niet meer tegen. Wat een trage k**motor ligt er in deze auto. Niet vooruit te branden. Maar an sich was ’t verder een acceptabel vervoermiddel.
Wat deze knaap er van heeft gemaakt is niet mijn smaak, en liefhebberij zou ik ’t niet noemen… Maar als hij er plezier aan beleeft, wie ben ik…
cappie zegt
???? Wat moet dit nou godsnaam voorstellen dat ding doet gewoon pijn aan je ogen het is om te janken, En wat helemaal droevig is dat er nog 60.000km per jaar rond rijd met zulke velgen.
birdnerd84 zegt
Die wielkasten lopen nou niet gelijk met de band en dat vind ik superstorend. Ik vind overigens die generatie Polo veel geslaagder dan de huidige met z’n rare verhoudingen. Maar dit ziet er niet uit sorry
willeme zegt
Ik vind het wel een leuk ding. De BM heeft standaard die bodykit, dus met een verlaging en leuke velgen ziet ‘er snel dik uit. Motortje is niet bijzonder, maar met een chip is het best te doen.
Tegen lage kosten heb je een prima auto. Er zijn veel mods voor mogelijk, je kan onderdelen bij de slager halen en alle gebruikskosten liggen lekker laag. Daarbij is het best een volwassen kleintje. Snap de enorm felle reacties niet echt: het is geen elektrische medium crossover met 23” wielen ofzo :-)
techniekmeneer zegt
Gewoon een leuke auto zo. Verlaagd, leuke wielen, niet teveel poespas. En gewoon zelf betaald ipv geleased. Trek je niks aan van alle azijnzeikers hier, je mag er best trots op zijn.
gjvp zegt
@techniekmeneer: wat maakt dat nou uit? Als je een dikke bak private least moet je hem ook betalen. Nog duurder ook. Dus die opmerking slaat nergens op.
techniekmeneer zegt
@gjvp: Dan betaal je hem maandelijks. Oftewel; je rijd in iets wat je niet volledig betaald hebt. Tegenwoordig is het helaas heel normaal, ik zou mij kapot schamen.
michaelras zegt
“tegenwoordig is het helaas heel normaal”. Is dat zo? Is private lease groter dan het ‘financieren’ van vroeger?
jpo26 zegt
Ja… nee eigenlijk
rfocus zegt
Zo zie je dat een Bluemotion best gaaf uit kan zien. Nog veel veilige kilometers in deze toffe bak.
maldini zegt
Op de velgen na een mooie Polo, maar als RDW keurmeester in een diesel rijden met verwijderde roetfilter is wel de omgekeerde wereld :D
SvenskaAeroplanAB zegt
@maldini: dat is wel meer dan de omgekeerde wereld… Dat is schandalig hypocriet
MontegoBlue zegt
Smaken verschillen maar dit gaat mijn voorstellingsvermogen te boven. Vooral die karrenwielen op lekke banden. Beetje snel door een bocht en je spaken raken het asfalt. Maar goed, ieder zijn meug.
emping zegt
@MontegoBlue: zo snel gaat ie niet.
grasvreter zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
rfocus zegt
@grasvreter: wat rij je zelf dan Een Honda maaimachine ( grasvreter )
techniekmeneer zegt
@grasvreter: Onee extreem hoge uitstoot! De wereld vergaat!
grasvreter zegt
De wereld vergaat ook niet van een plastic tas in het bos achterlaten, maar dat betekent niet dat je het moet doen.
maotje zegt
@techniekmeneer: de wereld vergaat er niet wat van. Maar ik begrijp wel wat die bedoelt. Verwijderen van roetfiler en uitschakelen van egr vergroot de vervuiling enorm. En is t totaal niet nodig. Je stelt een ander die achter je staat of loopt bloot aan een hoeveelheid fijnstof die 100 x hoger ligt dan met roetfliter. En 30% meer nox. Het zijn beide stoffen schadelijk voor de gezondheid. En voor wat? Je eigen plezier om 10 pk meer te hebben? De geOndheid van een ander heeft voor dit soort personen geen waarde en zijn dus gewoon egoistisch. Het gekke is dat men het allemaal normaal vind dat roetfilters en egrs worden verwijderd/uitgeschakeld. Terwijl als iemand zn asbak leeggooid vanuit zn auto voor t verkeer is het een grote aso! Vreemd want ik beide situatie ben je onnodig aan het vervuilen maar met het leegpleuren van je asbak doe je de gezondheid van een ander geen schade aan.
techniekmeneer zegt
@maotje: Als je er zo over denkt kun je beter stoppen met autorijden. Wat denk je dat er gebeurt met een roetfilter als de auto gaat regenereren? Alle troep komt in 1 keer naar buiten.
maotje zegt
@techniekmeneer: daar gaat t niet om. Je gaat dingen van je auto verwijderen die er op zitten om de gezondheid van de mens te waarborgen. Als iedereen dat zou doen word t dr toch niet beter van?
Het gaat dr om dat je je gezonde verstand gebruikt. Je snapt zelf toch ook dat t gewoon asociaal is om zo langs spelende kinderen te rijden en hiervij de luchtwegen en longen van jonge kinderen te schaden, omdat jij 5 pk erbij wilt. Heel egoistisch.
Regeneren doet het aalleen bij vollast. Vollast doe je niet in een woonerf of woonstraat waar kinderen spelen. Daar waar t ding zich svhoonblaast spelen geen kinderen.
techniekmeneer zegt
@maotje: Nee dat snap ik niet. Vroeger toen ik klein was reden er auto’s zonder katalysatoren en roetfilters langs mij heen. Zelf jarenlang op een 2 takt brommertje gereden. En nu ben je ineens crimineel als je een roetfilter verwijderd? Wat een politiek correct betuttelende onzin zeg.
maotje zegt
@techniekmeneer: volgens mij zijn we een tijd gepasseerd waarin we ons bewust zijn Geworden dat uitstoot nou eenmaal een negatief effect op de gezondheid. Net als met roken zijn we ons daar in de loop van de tijd bewust van geworden. We hebben altijd geweten dat roken niet goed was maar de mate waarin? Dat wisten we niet. Toen ik klein was werd er ook gerookt op verjaardagen. Dat zie je tegenwoordig toch niet meer? Omdat de bewustwording er is. Stel jij komt met je kind op een verjaardag en daar staat heel de woonkamer blauw van de rook. Zou je dan met je kind van 2-3 jr naar binnen gaan? Vroer zouden we dat gewoon doen zonder na te denken.
We streven toch naar vooruitgang? Niet naar achteruitgang. Extra uitstoot creeeren is achteruitgang. Dat terwijl het niet nodig is. Het zit er niet voor niks op.
SvenskaAeroplanAB zegt
@grasvreter: Eens, en als je dan ook nog bij de RDW werkt… Ik mag aannemen (en hopen) dat dat niet lang meer is na dit filmpje.
maldini zegt
-edit: we snappen wat je bedoelt, maar gebruik voortaan een andere metafoor aub –
monsieurleloure zegt
Hier word ik nou hebberig van.
Henk_he zegt
Voor €1500 is ie van jou ?
kevin1400 zegt
@Henk_he: das nog een hoop geld?
pier zegt
Ik ben niet snel negatief maar dit kan in alle opzichten toch niet de bedoeling zijn…en dan nog 60.000 kilometer per jaar ook! Eigenlijk best knap. Wel ff gewoon je filter weer monteren.
Volvo_440_turbo zegt
Ik ben zelf een autoliefhebber en ik rij met een achterlijk lelijke Octavia, maar het ding gaat wél acceptabel vooruit. Dus in feite het omgekeerde dan deze autoliefhebber. Daarmee heb ik niet gezegd dat ik zijn auto mooi vind, maar zolang hij zijn auto mooi vindt en hij er gelukkig mee is ben ik blij voor hem.
Op zijn leeftijd vond ik dit ook allemaal cool (ja ik heb ook ‘andere’ tijden in mijn jeugd gekend…), maar ik heb mij er nooit aan gewaagd, is gewoon niet praktisch als het wat moet opschieten met al die verkeersplateaus en als je eens met een volgeladen auto met vrienden op reis wil gaan of zo.
wanninkhof zegt
Wat een vreselijk lelijk gebakkie is dit, en benieuwd hoe hij het doet met zijn verwijderde roetfilter eerdaags, zeker hij moet weten dat de meetmethode gaat veranderen waardoor je door de mand gaat vallen eerdaags
Zou dat ding er ook het liefst uit slopen maar ja , niet voor de peekaas die heb ik zat maar gaat er wel lekkerder van lopen , egr dicht blijft de motor ook nog een beetje schoon
Stijnson zegt
Bizar wat een afgunst hier allemaal. Iedereen heeft een ander budget/ inzicht. Dit is tenminste wat anders dan een andere standaard Slowmotion…
rikus zegt
Is toch super. Hij is zielsgelukkig met zijn Polo Bluemotion. Er zijn mensen die na maanden wat verveeld naar die dikke Duitse sportwagen op de oprit kijken. Hij is nog steeds helemaal wijs met de auto die hij van z’n moeder heeft overgenomen en naar smaak heeft aangepast. Ik vind de auto ook een stuk leuker om te zien dan een standaard exemplaar.
gloudertje zegt
Kan dit wel waarderen. Is niet (meer) mijn smaak maar netjes gedaan. Leuk om te zien dat hij er zo enthousiast over is.
maotje zegt
60.000 fun kms per jaar. Mijngod! Dan ben je iedere avond doelloos romdjes aan t rijden om thuis te ontvluchten. Kun je dan niet beter een eigen huis kopen of huren?
ericd zegt
Mag dat “zonder roetfilter”? Overigens, knap als je die velgen netjes houdt. Want een stoeprandje is zo genomen.
dailydriver zegt
Binnen de VAG zijn onderdelen modulaire uitwisselbaar. Voor relatief kleine investering kan je al grote aanpassing al laten doen. Dus een interieir swappen is niet heel ingrijpelijk. Staat wel stukken beter en stoelen zitten ook beter dan de standaard houten planken met vulling stoelen. Voor de rest nog een keurige auto. Na mijn inziens joeft het niet altijd een PK kanon te zijn. Het is toch in dit rubliek wat rijdt de autoblog bezoeker?
saxoke zegt
Dikke en mooie Polo. De motor is niet de dikste, maar daar heeft deze eigenaar m niet voor. Zelf heb k een Saxo VTS gehad, met de 1.5D motor. Origineel zo geleverd. Een hoop aan verbouwd en veel plezier mee gehad. Als autoliefhebber de grootste lol mee gehad. Nu rij ik een Leon Cupra ST. Niets aan verbouwd, maar ook veel plezier.
erikabarth zegt
Mijn hemel wat een geestelijke armoede om zo’n los te gaan op een slow motion. Petje lag zeker nog op de achterbank.