De auto van Autoblog-lezer is een Tesla Model S Performance van het type Raven. Dat was destijds de snelste aandrijflijn voor de elektrische sedan van de Amerikaanse autofabrikant.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Sanitarium zegt
Oei. Het kwaad in de grootste zin van het woord aldus velen hier.
Gaaf ding man! Leuk filmpje
Sanitarium zegt
Overigens zit Wouter er wel met een beetje tegenzin. Ook lekker wat internet verhalen cliches
tinnemans zegt
Dat optrekken gaat wel echt vreselijk hard. Maar wat ik me dan afvraag, is de kick heftig genoeg terwijl het maar zo kort duurt? Mijn auto doet er twee keer zo lang over, bijna 3 keer zelfs, maar dat is dan dus wel bijna 7 seconden pret ipv krap aan 3. Ik vraag me af waar het kantelpunt zit.
Tsja, en verder… belasting is diefstal. Ik ben als inzittende in de VS eens in de winter bij een eenzijdig ongeval betrokken geweest. Met beter wegenonderhoud en iets van inzet van strooiwagens had de ziekenhuisrekening er vast een stuk minder interresant uitgezien. Dat was een moment dat ik zo blij was om Nederlander te zijn en belasting te mogen betalen.We hebben het hier zo goed.
Redrum zegt
Ik kan je verzekeren, als je dit eenmaal hebt gedaan is 7 seconden saai en traag. (Heb zelf een 6,5 seconde auto)
Die kick is er altijd en blijft gewoon vreselijk leuk. Het koppel is op alle momenten beschikbaar en het plakt op de baan door die 4WD in combinatie met elektromotoren.
De laatste nieuwe valt nu ook veel minder terug bij hoge snelheden, die curve is echt indrukwekkend.
kevertje zegt
Als deze ‘kick’ je tot het soort rijgedrag aanzet waarbij straks een overstekend kind of medepassagier het leven laat of in het beste geval, voor de rest van z’n leven een verschrikkelijk bestaan leid – is het eigenlijk intriest daarnaar te verlangen. Je eigen leven zal na zo’n ongeval allesbehalve leuk worden maar verwoest worden tot in de kern – ik heb het helaas rond mij zien gebeuren, 30 jaar later zijn de ouders nog getekend. Niemand vraagt zoiets.
tinnemans zegt
@kevertje: Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. Een 0-100 tijd betekent niet dat mensen roekeloos of zelfs ooit te hard rijden. Ik heb iets meer dan 300pk in m’n auto en hou me gewoon aan de verkeersregels.
tinnemans zegt
@Redrum: Ik geloof direct dat het traag zal aanvoelen, maar saai? Nouja, misschien moet ik eens met een snelle Tesla meerijden. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat 3 seconde acceleratie voor mij zal opwegen tegen 100% V8.
flutterby zegt
@tinnemans: klopt en in de file geniet je langer van het uitzicht dan met 150 km/u 😂
tinnemans zegt
@flutterby; Net alsof je met een EV langere tijd 150 kan rijden en van het uitzicht kan genieten. Dan sta je al heel snel van het uitzicht te genieten bij een laadpaal.
Als ik 150 rij hoef ik de 1e 700km niet te tanken. Dat is echt heel veel uitzicht. ;P
Sorry, not sorry. ;P
humpyourdog zegt
@tinnemans: ja, iedereen weet dat optrekken in spaardiesel met 80 pk en lange verzetten het meeste plezier biedt!
Ot92 zegt
@humpyourdog Als het een 80pk spaardiesel was geweest, dan had ie wel 1200km gezegd…
humpyourdog zegt
@Ot92: het gaat er om dat zoiets als een snellere sprinttijd nu in vraag wordt gesteld, louter en alleen omdat het een EV betreft. Boomermentaliteit ten top.
evdw zegt
Je kan het gaspedaal natuurlijk ook gewoon 7 seconden ingetrapt houden he! :o)
kniesoor zegt
Te saai voor mij, zo’n ding. Maar vanuit de eigenaar bekeken wel een begrijpelijke keuze, veel bang for the buck.
Redrum zegt
En op welk vlak dan juist saai? Als je elke bocht al driftent neemt, kan ik er nog ergens inkomen. (Hoewel, de model 3/s performance met alle/gedeeltelijke power naar de achterwielen)
Voor een daily is dit gewoon een geweldige wagen.
kniesoor zegt
Geluid, uiterlijk en interieur, allemaal tamelijk zouteloos. Ben ook niet zo’n liefhebber van het zelfgenoegzame volk wat er vaak in rijdt, al is dat geen tekortkoming van het vervoermiddel zelf, is slechts collateral damage. Niet saai op prestaties, integendeel, die zijn natuurlijk (meer dan) prima.
geen1234 zegt
Inderdaad. Als je een amg sls hebt, en je staat ernaast met de vleugeldeur in je handen, dan kan ik me wel voorstellen dat je zegt “je wilt nooit meer wat anders”. Maar bij een elektrische sedan???
bischero zegt
@amghans: je haalt me de woorden uit de mond. Dat heb ik dus juist met AMG volk. Nacht koeriers, kamp en ander tuig. 🤌😉
kniesoor zegt
Ojee, ben ik op een paar hele lange teentjes gaan staan ? Graag gedaan heur 🙂
tinnemans zegt
@redrum; ik geniet erg van het beschaafde roffeltje van mijn V8.
Ik zat jaren geleden te twijfelen tussen een 3 serie cabio en een 6 serie cabri, die 2e hands ongeveer even duur waten. Ik ben voor de behoorlijk langzamere 6 met de V8 gegaan omdat ik daar veel meer aan beleefde. M’n huidige 7 is veel stiller, maar ik geniet nog steeds van het geluid.
lekkerdwars zegt
Ja herken me helemaal in zijn afwegingen, zelf dit jaar prive een Model 3P aangeschaft. Had overigens een haar gescheeld en het was een BMW M2/M4 geweest wat ook prachtig spul is! Uiteindelijk een ‘value for money’ afweging en die ligt voor iedereen net weer anders. Tijd dat het aanbod van spannende betaalbare EVs wat groter wordt, nog zoveel mogelijk!
Baron zegt
@lekkerdwars: hahahaha
hooesi zegt
@baron: ik hd je graga plusje(s) willen geven. Enige juiste reactie;)
katoenboer zegt
@lekkerdwars: maar even, voor een BMW M2/M4 krijg je echt zoveel meer voor het geld dan die Tesla. En nee ben zeker niet anti Tesla, maar deze afweging begrijp ik toch niet helemaal.
stekkerkoning zegt
In geval van een Tesla zijn de vaste lasten aanzienlijk lager. Vergeleken met de sloten aan benzine die de BMW nodig zou hebben gehad, kost opladen met een Tesla haast niks en daarbij hoeft voor elektrische auto’s tot en met 2024 geen houderschapsbelasting te worden betaald, dus tel uit je winst. En dan te bedenken dat een Performance-uitvoering misselijkmakend snel is.
nijhofp zegt
De lijn van de sedan is prima. Tegenwoordig al wel weer wat saai aan het worden. Daarnaast blijft iedere tesla natuurlijk saai. Leverbaar in een paar basiskleuren dus echt er uitspringen doe je niet. Voor 100.000,- zijn er wel leukere alternatieven waarbij je ook nog eens van binnen een beter interieur krijgt en een mooie kleur op de auto kan kiezen. Alleen om deze twee redenen voor mij geen Tesla. Ja ze doen het op aandrijving en accu gewoon goed maar alleen daar koop ik de auto niet voor.
isleofman zegt
Hele mooie wagen hoor, maar het feit dat het na 10 minuten al over politiek gaat geeft aan hoe snel het went en toch wat saai wordt.
Althans, dat is mijn ervaring. Heb nu een klein jaar een S, maar ga ook weer terug naar bmw volgend jaar.
geen1234 zegt
De massa moet gewoon elektrisch, en dat zal ook gebeuren.
flutterby zegt
@isleofman: gelukkig heeft BMW met de iX ook een mooi aanbod, echter wel aan de prijs.
isleofman zegt
@flutterby: is ook zo, maar ik ga nog 1 x terug naar een 6 cilinder of heel misschien een 8 cilinder ;-)
geen1234 zegt
Tjonge ik heb het afgezet na het horen van de cheetah mode. Ik hoop dat Tesla (en/of de eigenaar) zo groen is dat ze ook elke maand doneren voor het instant houden van de katachtigen, als prijs voor hun misplaatst gebruik van de naam. Want het is ook met die beesten triest gesteld. (https://stichtingspots.nl/)
Rijden is niet je voet naar beneden trappen en op je klokje kijken of hij op 3s staat. Rijden is oa. dat als je uitstapt en je vriendin heeft van de schrik haar handen aan het gezicht omdat je op centimeters langs een metalen object parkeert, en je begint te lachen omdat er niets aan de hand is. Rijden is als je een week voordat het lampje aangaat, al hoort dat je olie moet toevoegen. Rijden is als je iets van 100 meter op een ijsbaan terecht komt en je remmen het niet doen, en je blij bent als je weer grip hebt, en alles is goed gegaan. Rijden is als je auto uitbreekt en je zit precies tussen een vangrail en een vrachtwagen. Rijden is als je 1000 km hebt gereden en je je afvraagt of er eigenlijk iemand was die je heeft ‘ingehaald’. Rijden is op je achterwiel door de pc rijden etc etc.
jeffreym3 zegt
Rijden ervaart iedereen anders, meneer ik heb de waarheid in pacht 😉
geen1234 zegt
Natuurlijk, maar wellicht zet het aan tot denken ;)
Sanitarium zegt
@geen1234 Wat is nou precies je probleem eigenlijk?
hondar zegt
@geen1234: hoe is het verder met je?
Charles Taycan 4S zegt
Wat een leuk filmpje @Ruben……
Paul58 zegt
@geen1234 heb jij al een rijbewijs? Begrijp ook niet wat je in dit soort topics (over Tesla) doet. Het lijkt alsof je dit helemaal niks vind en er helemaal, maar dan ook helemaal niets mee hebt. Dat is ook helemaal prima! Ook super fijn dat niemand je dwingt om een Tesla te kopen. Wat probeer je nu dan precies te bereiken vraag ik me af?
Paul58 zegt
Stuitend dat je er zo erg mee bezig bent. Het lijkt net alsof je je bedreigt voelt door Tesla.
Van Epschoten zegt
Toch blijft het een ding wat bij de lokale witgoedzaak niet zal opvallen.
mat1980 zegt
Belasting is diefstal?? Serieus? Ja je betaald belasting maar die wegen, defensie, sociale stelsel moeten ergens van betaald worden. Abonnement op de politie?? Tuurlijk goed idee man!
bmw1cabrio zegt
Typische Teslarijder. Afgeven op de overheid, maar ondertussen precies rijden in de auto die dezelfde overheid stimuleert. Belasting is diefstal? Nederland zal een stuk slechter georganiseerd zijn als je zijn droomscenario uitwerkt. Dan kom je erachter dat publieke zaken complexer zijn dan even ‘met elkaar bepalen hoe we de straat gaan aanleggen’. Ga lekker naar Zwitserland of Liechtenstein als je dat zo mooi vindt.
Mijn persoonlijke mening is gebaseerd op veel internationale vrienden: Er is geen land waar alles perfect is. Als de belasting lager is, dan zijn andere kosten/regelingen weer extra duur en er zijn altijd zaken per land waar inwoners zich aan storen en zeuren. We hebben in Nederland echt heel veel goed voor elkaar.