De nieuwe Porsche 911 GT3 RS is natuurlijk een regelrechte droomauto. In deze Mijn Auto mogen we een rondje in de aanwinst van Don.
Geef je ook op voor Mijn Auto door het formulier in te vullen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 21 Reacties
De nieuwe Porsche 911 GT3 RS is natuurlijk een regelrechte droomauto. In deze Mijn Auto mogen we een rondje in de aanwinst van Don.
Geef je ook op voor Mijn Auto door het formulier in te vullen.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
kniesoor zegt
Kijk, now we’re talking ! 😃
V8Vantage zegt
Geweldig.
Jullie mogen best even eennblokjenom in mijm auto. Maar ik hoef niet perse op beeld ;-)
tortuga zegt
Wetende dat het een racemonster is, vind ik dat die “zwarte” achterbumper heel goedkoop staat.
Johanneke zegt
Is zo’n ding niet gewoon ruk om mee te rijden? Kneiterhard enzo. Een turbo S is eigenlijk toch veel fijner. Luxer.
Blijven wel gruwelijke trackmonsters, als je een geoefend coureur bent, en ook echt naar de limiet kan.
petroldrinker zegt
Denk dat dat aan de persoon ligt, ik zou bijv niet moeten denken aan in een auto als een Bentley, Mercedes S klasse of een Rolls Royce te rijden, sure zacht geveerd, comfortabel etc, maar in mijn ogen ook mega saai, doe mij maar lekker een gestripte trackday auto als daily haal ik meer rijplezier uit dan een comfortabele of luxe auto, als je ruimte hebt op straat kan je dan ook gelijk ff lekker genieten van je auto, dat zou ik dus weer nooit doen in een luxe auto…
Johanneke zegt
True, maar er is ook een tussenweg, zoals een turbo s, of een Alpina ofzo als het ook een beetje praktisch moet zijn.
Zelf heb ik het idee bij de GT3: je rijdt oncomfortabel op straat, en je kan er alleen op circuit echt van genieten. Maar wil je er op circuit van willen genieten moet je een serieus goede coureur zijn, want anders rij je alsnog slechte rondetijden, of je crashed. Dus wat kan je nu met zo’n auto. Ik zou de turbo S prefereren. Maar ieder zijn ding natuurlijk!
bitd zegt
Die kuipstoelen zijn overigens bijzonder geniaal gemaakt en comfortabeler als je denkt
petroldrinker zegt
Dat bedoel ik dus, voor mij persoonlijk is een alpina al veel en veel te luxe!!!
Dutchdriftking zegt
Ik denk dat de meeste eigenaren de RS willen omdat het simpelweg de dikste is, maar dat die eigenaren eigenlijk allemaal veel sneller zouden zijn in een Turbo. De aero van dit monster goed gebruiken leer je niet door af en toe te karten, daar gaat serieus veel training in zitten.
Ik denk dat de splitsing van de GT3 en de RS door Porsche vanaf de huidige generatie geniaal gedaan is. Vroeger was de RS gewoon een iets dikkere GT3 die iedereen daarom wou, nu bied de GT3 TOV de RS een serieus andere auto, meer straatgericht, en meer op rijplezier IPV ronde tijden Al is het apparaat alsnog bijzonder geschikt om eindeloos afgetrapt te worden.
Persoonlijk zou ik graag een Turbo S Targa willen, maar die is dan weer niet leverbaar.
kniesoor zegt
Dat ‘harde’ van het onderstel valt voor het soort oto reuze mee, het onderstel van een F82 M4 is stugger. En er kan ook probleemloos rustig mee gereden worden, het gedrag wordt pas wat neurotisch als er hard mee doorgeboenderd wordt. Maar ja, in dat laatste geval is dat ook de bedoeling, lijkt me.
tmon zegt
Don… Wederom n gt3? De man van die rijschool toch? Of is dit n andere Don.
Ohnee deze kerel is wat jong daarvoor.
Idioot prachtige bak
HZW zegt
Rumor has it, dat de Porsche 911 Hybrid, een V4 Hybrid aandrijf systeem krijgt wat gebaseerd is op de LeMans 919 Hybrid racer.
erik911 zegt
Geniet er nog maar even van, ook voor de 911 gaat qua motoren alles veranderen (er komt een “V4 Hybrid”):
https://lnkd.in/dMpDbD4B
MaartenD zegt
Geweldige auto. Heeft verder weinig met “mijn” auto te maken dus dat vind ik persoonlijk wel jammer…
rollingstoned zegt
Dit. Wel jammer dat “Mijn Auto” tegenwoordig synoniem staat voor “Auto te Koop”….
stpmkngsnc zegt
De perfecte kleuren voor de 992 GT3 RS. Een hele grote stap als je hem met het vorige model vergelijkt vooral het remmen is een wereld van verschil. Ook is aan de vooras en de dempers een enorme verbetering voelbaar. Het enige wat jammer is dat ze niet over de bagage ruimte hebben nagedacht. Als je een weekend met 2 personen naar het circuit wil gaan is dat toch wel een beetje lastig. Maar als je de passagiersstoel helemaal naar achter trekt kan je van onder een pothelm achter rolkooi stoppen. Als je dan achter de rolkooi een netje spant kan je daar 2 helmen en een weekend tas kwijt zonder dat het beweegt.
trolle zegt
De zoveelste porsche, who cares
jantje86 zegt
Waanzinnige auto. Ik zou de naam vd rubriek wel veranderen naar Mijn Autohandel
595 zegt
Gaao
lexis zegt
Niet de mooiste of sjieke 911 natuurlijk, maar daar gaat het natuurlijk niet over bij de gt3 rs. Is een track auto voor ervaren piloten op de openbare weg en in de verkeerde handen belandt deze gegarandeerd in de berm of erger tegen een boom Geldt trouwens voor alle plus 350 pk auto’s vrees ik velen overschatten hun rijkunsten.
kas_par zegt
Wat een verschrikkelijk ding. Een porsche kan best leuk zijn, maar met zo’n puberale aankleding? Nee bedankt. Geen gezicht zo. Ik weet dat het kapitalen kost, maar het ziet er goedkoop uit