Een bijna vergeten hot hatch. Maar dat is niet eerlijk, want de Peugeot 308 GTi 270 is echt een pretpakket op wielen. Dat is wel te zien in deze Mijn Auto!
Ik zal wel voor moraalridder uitgemaakt worden, maar ik vind dat het op sommige plekken, zeker in de eerste helft van de video wel (iets) te hard werd gereden…
Verder, misschien een idee om bij volgende video’s een externe microfoon (à la RØDE WIRELESS GO, of DJI MIC) te gebruiken. Leuke video, maar de beleving viel bij mij een beetje weg door de crappy sound.
OT: Gave auto, die Peugeot en ik vind het ook wel een ondergewaardeerde auto in dit segment.
Tov de concurrentie ziet ‘ie er misschien wel iets te braaf uit, maar Peugeot weet echt wel hoe je leuke hot hatchs moet bouwen.
Leuke, down-to-earth eigenaar ook. Het beestje past goed bij z’n baasje, zammazegge 😉
Mooie wagen hoor. Zeker ern ondergewaardeerde auto. Ik heb zelf een RCZ-R 270pk. Is volgens mij hetzelfde blok. Super betrouwbaar. Nu 148k op de teller en nog steeds probleemloos.
Veel plezier en veilige kilometers met je auto.
Kan ik beamen. Ik rijd mijn 308 GTi 270 nieuw sinds 2016. Twee problemen gehad: 1. benzinetank vervangen (ontwerpfout, bij volle tank wordt langzaamaan de koolstoffilter volgezogen met benzine, na paar jaar is dat filter verzadigd en krijg je foutcodes). 2. De remcilinders vervangen door RVS cilinders. De Alcon remmen komen eigenlijk uit de racerij, waar ze maar 1 seizoen mee hoeven te gaan (vandaar standaard geen RVS remcilinders).
De pre-facelift zijn ook makkelijk op 295+ PK / 400+ Nm te krijgen met een remap. Koppel is begrenst in 1e (en 2e?) versnelling. Beter uitlaatgeluid krijg je door het volume van het synthetische V8(!) geluid op zo laag mogelijk te zetten (via Peugeot DiagBox) en de middendemper te vervangen door een stuk pijp. Voor een Pffffst geluid kun je ook de diverter valve vervangen door eentje van GFB.
Jetlag zegt
Ik zal wel voor moraalridder uitgemaakt worden, maar ik vind dat het op sommige plekken, zeker in de eerste helft van de video wel (iets) te hard werd gereden…
Verder, misschien een idee om bij volgende video’s een externe microfoon (à la RØDE WIRELESS GO, of DJI MIC) te gebruiken. Leuke video, maar de beleving viel bij mij een beetje weg door de crappy sound.
OT: Gave auto, die Peugeot en ik vind het ook wel een ondergewaardeerde auto in dit segment.
Tov de concurrentie ziet ‘ie er misschien wel iets te braaf uit, maar Peugeot weet echt wel hoe je leuke hot hatchs moet bouwen.
Leuke, down-to-earth eigenaar ook. Het beestje past goed bij z’n baasje, zammazegge 😉
alcantara zegt
Moraalridder idd, aan jou is een hot hatch dan ook duidelijk niet besteed.
Jetlag zegt
Want een hot hatch is natuurlijk gemaakt om door een woongebied te scheuren…
Stellantis rules the sky zegt
Geweldige auto!
marcel174 zegt
Mooie wagen hoor. Zeker ern ondergewaardeerde auto. Ik heb zelf een RCZ-R 270pk. Is volgens mij hetzelfde blok. Super betrouwbaar. Nu 148k op de teller en nog steeds probleemloos.
Veel plezier en veilige kilometers met je auto.
user888 zegt
Kan ik beamen. Ik rijd mijn 308 GTi 270 nieuw sinds 2016. Twee problemen gehad: 1. benzinetank vervangen (ontwerpfout, bij volle tank wordt langzaamaan de koolstoffilter volgezogen met benzine, na paar jaar is dat filter verzadigd en krijg je foutcodes). 2. De remcilinders vervangen door RVS cilinders. De Alcon remmen komen eigenlijk uit de racerij, waar ze maar 1 seizoen mee hoeven te gaan (vandaar standaard geen RVS remcilinders).
De pre-facelift zijn ook makkelijk op 295+ PK / 400+ Nm te krijgen met een remap. Koppel is begrenst in 1e (en 2e?) versnelling. Beter uitlaatgeluid krijg je door het volume van het synthetische V8(!) geluid op zo laag mogelijk te zetten (via Peugeot DiagBox) en de middendemper te vervangen door een stuk pijp. Voor een Pffffst geluid kun je ook de diverter valve vervangen door eentje van GFB.