Een zescilinder diesel in een comfortabele verpakking. Dat is de BMW 530d van Autoblog-lezer van Mark. We gaan er een blokje mee om in deze Mijn Auto!
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 27 Reacties
Een zescilinder diesel in een comfortabele verpakking. Dat is de BMW 530d van Autoblog-lezer van Mark. We gaan er een blokje mee om in deze Mijn Auto!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
willeme zegt
Gaaf man, zo’n dikke diesel!! Zo’n M57 klinkt als een Leopard tank, lekker man!
werf76 zegt
Als oud tanker deel ik niet uw mening. Wel een mooie auto.
joki zegt
Blijf ik een hele mooie wagen om te zien. Ziet er bijlange zo gedateerd niet uit als zowel zijn voorganger als opvolger.
viezefreddyw zegt
De E39 en F10 zien er gedateerd uit ja? Voor het eerst dat ik dat hoor.
mp014 zegt
Ik begrijp joki wel denk ik. Ik heb deze ook gehad maar dan een 535d en touring variant, heerlijke motor, bijzondere wagen! En de looks zijn blijvend mooi volgens mij. De F11 heb ik daarna ook gehad maar vind ik persoonlijk minder mooi oud worden. Als ik er vandaag eentje moest kopen dan zou ik de E39 nemen, een M5 welteverstaan met 10 cilinder als ik me niet vergis 😬
rrk147 zegt
Maar de E39 m5 heeft een V8, de E60 heeft een V10.
Johanneke zegt
Zijn extreem dure auto’s om te rijden. Moeten ook een fix ondergaan anders is de motor een tijdbom.
mp014 zegt
Ik bedoel natuurlijk de e61 sorry
Diesel Rocks zegt
Heel herkenbaar. Mijn 435d is een van de laatste ‘dikke diesels’, met bijna alle mogelijke opties. Nog betrekkelijk weinig gereden. Ik denk er niet aan op deze in te ruilen of te verkopen, dan zou ik toch weer op zoek gaan naar eenzelfde auto. En die zijn gewoon niet te vinden in Nederland. Er rijdt echt niets fijner dan een diesel met een flink koppel, ik heb alles gehad behalve op gas. Ik heb nu een 380 pk tuning erop en xHP automaat, met roetfilter er nog in en EGR standaard. Uitlaat blijft brandschoon. Meer heb je toch niet nodig.
isleofman zegt
Helemaal mee eens hoor. Ik heb ook een aantal dikke diesels gereden. Erg prettig. Maar dat koppel verhaal gaat nu met die
Geblazen benzine motoren niet echt meer op toch? Blijft over een berg wegenbelasting en een maar mijn mening iets minder mooi geluid.
Diesel Rocks zegt
Heb ook een 335i gehad, die vond ik zelfs na een tuning nog ondermaats voelen tov de diesel. Dus na een half jaar weer weggedaan. Wel mooi geluid met performance uitlaat. Gewoon te weinig koppel en te nerveus, maar niet door trekken. Met benzine moet je echt trappen, bij diesel heb je meer het gevoel dat de auto met jou ervandoor gaat. Dat vind ik persoonlijk prettiger, dat elastische acceleratie gevoel.
deeeef zegt
ook al electrisch gereden? je wil niet anders meer
wessel94 zegt
Ik heb veel elektrisch gereden en heb veel liever benzine of diesel. Bij elektrisch ontbreekt iedere vorm van karakter.
Homer55 zegt
3,5 jaar hetzelfde auto rijden is toch niet lang?
Zo zijn er ook mensen die een auto van 10-15 jaar heel oud vinden…
Onveilig en veel onkosten etc etc…. Een auto is toch niet zo snel afgeschreven?
O plaat zegt
Dat zijn de zelfde soort mensen die een auto met 150k km afgeschreven vinden terwijl je waarschijnlijk minder problemen zal hebben met een 530d met 200k zou kopen dan een nieuwe Renault. Ze denken nieuw is beter en weten niets van autos…
Dutchdriftking zegt
Toch zullen de onderhoudskosten van die Renault (hoe slecht ook) lager zijn dan die van de 530d. Daar staat natuurlijk wel enorm veel rijplezier tegenover.
Diesel Rocks zegt
Of die Renault vliegt spontaan in de fik terwijl je ernaar staat te kijken en je afvraagt waar dat gekke geluid vandaan komt. Alwaar ik drie keer live getuige van ben geweest toen ik naast een Renault garage woonde. Zelfs bij een nagelnieuwe auto die net terugkwam van een proefrit. Ik zou ook eerder een BMW diesel kopen met 200.000 km op de teller dan een Renault met 10.000 km op de klok.
O plaat zegt
Bij het bedrijf waar ik werk krijg ik elke 4 jaar een nieuwe traffic. Ik kan een waslijst maken met dingen die kapot gaan, van 2x een nieuwe turbo moeten steken onder de 150k km tot een versnellingspook afbreken bij een nieuwe met 700km. Dat laatste trouwens ook al 2 keer voor gevallen. Oh ja en als het meer dan 10 graden vriest scheuren al je leidingen.
Dutchdriftking zegt
Fijne wagen wel. Maar zet je roetfilter gewoon terug. Kost nauwelijks vermogen of verbruik en scheelt bizar veel roet en fijnstof uitstoot. Precies de reden waarom de diesel zo in de ban is.
Diesel Rocks zegt
Zonder roetfilter trekt de I6 diesel vooral bij de hogere toeren goed door, je krijgt na de gebruikelijke duw in de rug daarna nog een extra duw. Dat is een groot verschil, hoeveel dat exact in PK’s scheelt weet ik niet maar het gedrag is dus totaal anders. Minder snel buiten adem. Dit ervoer ik met een vorige auto. Nu ben ik blij dat ik toch weer een roetfilter heb, en deze goed werkt. Want je hebt gelijk, zonder filter is het een smeerboel, buiten de auto. Met roetfilter en EGR is het een smeerboel in de auto (motor).
mtber zegt
530D fijne auto, rij zelf 330D E91, heerlijk om te rijden, zit bijna op 4 ton km. Helaas rijd ik te weinig en zijn de onderhoud en reparatie kosten wel hoog. Heb er al veel geld aan uitgegeven. Nu moet hij echt weg, bouwjaar 2008. Wat is dat nog waard? Hij is compleet in de uitvoering High Executive M sport uitvoering. Liefhebbers laat maar weten.
Groninger zegt
€1500 euro. Groetjes Jet-Cars.
ronaldotour zegt
Adverteren als youngtimer en zwarte nummerplaten er op met een logo en doen alsof je een exclusieve dealer bent, dan kun je er 15K voor vragen.
lexis zegt
Tja dikke diezels. Deze waren nog echt goed, behoorlijk betrouwbaar maar veel ervan rijden idd rond zonder dpf of egr want dat zijn wel de achillespees van de moderne diezel bij korte ritten. Ik ben overgestapt naar de zes cyl benzine en dan vind ik toch stukken fijner rijden. Geen diezel geratel en toch ook 400 a 500nm naargelang de uitvoering. En dat traktorkoppel is misschien indrukwekkend maar het laat geen spiritual rijden toe, motoren hebben een heel beperkt toerental bereik . Idd cruisen gaat lekker en eens doortrekken tot 4000 rpm. Maar met een benzine begint het pas bij 4000 en wordt de soundtrack alleen maar beter. Ik wil toch niet meer terug naar dezelfontbrander maar goed een 15tal jaat terug was dit de referentie entie.
lexis zegt
Kwa formaat was dit nog de ideale combo. Iets ruimer dan de 3 maar nog steeds geen slagschipafmetingen die in de buurt van 5m komen zoals bij de f en g serie 5. Kwa bouwkwaliteit is de 5 eigenlijk de BMW die je wilt (interieur, lederkwaliteit etc) ook het onderstel is een stukje geavanceerder tov bv de 3 serie.
karhengst zegt
Afgaande op deze video is deze BMW nu ook niet bepaald het toppunt van stilte en bouwkwaliteit. Het kraakt en suist dat het een lieve lust is. Wellicht de leeftijd, of de generatie?
De huidige 3 is overigens wat later op de markt gekomen dan de 5 en werd daarom als vrijwel even stil beoordeeld. Qua ruimte zit je er eigenlijk ook gewoon goed mee. Qua onderstel en luxe zal er uiteraard nog wel een flink verschil zijn.
lexis zegt
Zou dat de camera die op voorruit plakt niet zijn die zijn al dit kabaal maakt is me al dikwijls opgevallen in AB filmpjes. (Toch wel meestal met BMW’S :). )