Dit is de Alfa Romeo Giulia Veloce van Autoblog-lezer Mark. Het gaat hier om de 2.2 dieselmotor met Q4 vierwielaandrijving.
Voor ons is de Giulia in deze kleur en als Veloce een bekend gezicht. We hadden een vergelijkbaar exemplaar een periode als duurtester in de Autoblog Garage. Voor Casper geeft dat een gevoel van ’thuiskomen’ in deze auto van Mark vandaag in Mijn Auto.
Wat een heerlijke auto!
Wat jammer dat er nog steeds geen sportwagon is van de giulia. Ik had dat graag gezien na twee 159 sw’s
Dat begin was awkward.
Staat nog op mijn lijstje.. Maar ze schrijven zo langzaam af ?
Mooie auto. Jammer dat ie altijd met awd komt. Voegt onnodig gewicht toe, chassis kan het vermogen prima hebben. En je raakt wat vd speelsheid kwijt.
@E34M5Touring: aandrijf asje van de versnellingsbak los gooien
@E34M5Touring: 2.0t kopen met Veloce in- en exterieur, chippie aanpassen en hoppa, uw Veloce RWD
@autodidact: did it, done it… ! 319 pk nu…. heerlijke kar
@geelbarrel: same here!
Inderdaad voegt het extra gewicht toe. Maar in principe is het altijd een achterwielaangedreven auto. Alleen als het noodzakelijk is, schakelt zij vliegensvlug de voorwielaandrijving erbij. In tegenstelling tot de vierwielaandrijvingen van BMW en Audi, is er dus nooit voorwielaandrijving, indien niet nodig. In de USA kan je haar als RDW bestellen (dan heet ze Q2), maar in Nederland is voor de Veloce uitvoering enkel de vierwielaandrijver te bestellen (vandaar Q4). It is me in the video…
Chips!
@E345M5Touring Alle diesels zijn in principe hetzelfde, maar met een andere chip. Gewoon met een minder sterke uitvoering even langs Squadra Tuning en ze leveren allemaal 240pk…
De alfa is zeker mooier dan de model 3, prachtwagen.
@kjeld012: een Dacia Logan is nog mooier dan een model 3…. ??
Hele mooie auto. Dat van het fijn sturen herken ik direct. Toen ie net uit was stuurde ik in een 180pk diesel. Best sturende productieauto (niet sportwagen)!. Ook meerdere malen in quadrifoglio gereden. Ultiem.
Fraai! Het is dat het zo lastig is met een hond, zo’n sedan, anders had ik het wel geweten. SUV vind ik niks dus Stelvio valt af, toch maar weer bij de Germaanse merken kijken.
@racerx: deze gozer lukt het met twee honden. Dus moet kunnen.
Ik heb een extra optie besteld voor € 95. Dat is een soort van stoffen “kist” die je op de achterbank kan hangen, aan zowel de hoofdsteunen achter als voor. Daarmee zitten mijn twee honden veilig, maken ze het leer niet vies en in het geval van plotseling remmen, donderen ze niet in de voetenruimte voor de achterbank en komen ze ook niet door mijn voorruit heen vliegen. https://www.flickr.com/photos/183649970@N03/49579645483/in/datetaken-public/ It is me in the video…
blijft een mooie auto
Mooie auto, maar ik ben kennelijk dubbel fout, :-). De tesla 3 vind ik in de juiste specificatie een mooie en cleane auto. En mijn tesla heeft rode lederen bekleding.
@alloallo: over smaak valt niet te twisten :)
Doodzonde dat er geen SW is.
Leuke video! Sypatieke vent en een mooie auto.
Das best wel een heel mooie uitvoering
Schitterende wagen. Jammer dat de handbak door alfa een beetje uitgerangeerd is. De 2.0 benzine, RWD met handbak was een prachtcombinatie geweest.
Nee joh, da’s armoe. Leuk in een spartaanse auto, maar deze verdient gewoon een betere, snellere en comfortabelere automaat.
Wat een prachtige uitvoering is dit zeg, nette bak!! Wel veeel te duur, bijna € 70k voor een auto die kleiner, even snel en even luxe is als mijn veel minder dure 2019 V60, en ook niet meer premium o.i.d. is. Dan moet je wel heel veel van de auto houden. Wel petje af dat hij (net als ik) niet voor de verleidelijke bijtellingstopper Model 3 is gegaan. Dat scheelt maandelijks een paar honderd euro netto, ik ken veel ‘liefhebbers’ die dan toch ombuigen.
@Lucchino: ik vind een V60 zeker een leuke wagen maar dit is echt niet te vergelijken met een Guilia. Een Guilia koop je om sportief te sturen waarbij een Volvo een stuk comfortabeler rijdt (ook al rijdt de nieuwe V60 wel een stuk sportiever dan de voorganger vind ik persoonlijk). Ook qua uitstraling wel twee verschillende auto’s, kwestie van smaak natuurlijk dat. Ik zou een Guilia denk ik eerder kopen met de 2.0 T rwd, andere chip erin en je hebt 320pk.
@kevin1989: de 2.0 t heb je voor veel minder geld en dan heb je echt een kanon. Standaard veloce uitvoering met 280pk gaat al in 5.3 naar de 100
@kevin1989: ik realiseer me dat ze erg verschillen, maar zijn wel auto’s in dezelfde klasse. Als je dat bedenkt, is de Giulia erg duur. Maar komt natuurlijk vooral door diesel en bpm.
Veel eerstewereldproblemen in dit filmpje. Hoeveel moet ik per maand voor mijn, eigenlijk veel te dure, bijtellingsknaller betalen. Verder vind ik dit niet echt een interessante auto, gewoon een leasediesel met de carrosserie van een Alfa Romeo eromheen.
@tge2: dus? Weinig zeggende reactie. Een onderbouwing zou fijn zijn. Wat vind jij wel een interessante diesel in deze prijsklasse bijvoorbeeld? Of bedoel je met jouw reactie dat er alleen ‘exclusieve auto’s’ voorbij mogen komen in deze rubriek? Ik vind het een heerlijke auto juist omdat het wat anders is dan een ‘normale leasediesel’. Je ziet hem niet veel en heeft uitstekende rijeigenschappen, welke je weinig ziet in dit segment.
@kevin1989: Het is een Alfa Romeo, die verdienen hier altijd het voordeel van de twijfel. Laat de klassiekers en (sportieve) exclusiviteiten hier aanrukken! Dat wil ik zien!