Als wij in stoere boswachtersauto’s mogen rijden dan mogen bejaarden dat ook!
Juist. Ook brommobielen moeten met de tijd mee, dus waarom geen cross-over? Microcar is dolenthousiast en begint met de introductie van een nieuw cross-over model: de Microcar MC Highland. De stoere SUV-accenten moeten zorgen voor een enorme verkoopimpuls…
Deze MC Highland, die vanaf april in Nederland leverbaar is, onderscheidt zich met name door zijn stoere SUV-accenten. Naast bredere, zwart gespoten bumpers, een aluminium-kleurige grille, grote zwarte stootlijsten, wielkastverbreders, zijskirts, grijze bumper-beschermers, roofrails en mistlampen, wordt de MC Highland geleverd met speciaal ontworpen lichtmetalen Highland-velgen met brede banden in de maat 155/65R13. Ook het interieur is aangepast en heeft een sportieve designbekleding gekregen.
En laten we het energielabel A niet vergeten! Met de MC Highland laat Microcar zien dat een stoere cross-over uitstekend samengaat met schone emissies. De MC Highland is namelijk voorzien van de zuinige en zeer schone Yanmar dieselmotor, met een CO2-uitstoot van slechts 83 g/km. Maar er is meer! Dankzij de compacte afmetingen en overzichtelijke carrosserie is déze SUV (letterlijk uit het persbericht!) ook nog eens gemakkelijk te parkeren en geheel vrijgesteld van wegenbelasting.
lodewijk zegt
Als je daarmee tegen een hert rijdt hangt die bak uit elkaar!
Luc zegt
Die dingen kun je geen brommobiel meer noemen, zijn gewoon auto;s aan het worden.
StormRAM zegt
Nog steeds een lelijk barrel…. En bejaarden die een stoer uiterlijk belangrijk vinden??? Geloof ik niks van :P
tha_rizzo zegt
Volgens mij heb ik al zo’n soortgelijke brommobiel zien rijden. Die krengen worden steeds breder.
Vroeger namen ze een heel fietspad in beslag en nu bijna een hele weg.
Ik pleit voor een geheel verbod voor deze ondingen
hubert zegt
@tha_rizzo,
Afgesproken!!!
Maar dan ook die onzinnig grote SUV’s van de weg. Die nemen ook teveel plaats in de binnenstad in.
donaldduck zegt
Allemaal het land uit, vol is vol
peter zegt
Vind hem wel stoer! Voor een bejaarde.
six trey zegt
Het lijkt alsof die auto nog niet af is. het is alsof er geen bumpers en side skirts op zitten
Mr. Marteen zegt
En wat heeft dit te maken met een auto ? Juist, helemaal niets ! Voor mij is dit hele geval één grote stootstrip.
Citrofiel zegt
Eindelijk een concurrent voor de Aixam:
K-Kalkan zegt
nou autoblog, jullie hebben weer een auto/brommer te testen ;)
Citrofiel zegt
Jaa! Ik wilde net hetzelfde zeggen. We want test! We want test! Lekker vol humor, net als bij die GM-kleintjes. Of nóg voller. Met dit als instrument moet dat wel te doen zijn. ;)
six trey zegt
Is hier eigenlijk wel een markt voor?
DAT zegt
Wat zijn die krengen duur…
MC Highland, 2 cilinder diesel Yanmar € 13.295,- (bron: http://www.microcar.nl/)
Wat is het verschil met een Tata Nano van 100.000 roepie, (€ 1.600)?
wilco zegt
en hoe duur zou deze soort tata zijn?
wilco zegt
je was me een minuut voor. dat dat is voorkruipen met het zelfde idee. ik heb er appent op aangevraagt!
DAT zegt
@wilco
Nee hoor, dat is het goede van Autoblog, je krijgt antwoord op de vragen die jezelf nog niet gesteld had. Daar heb ik ook patent op aangevraagd. ;)
Marco zegt
Alsof deze dieselmotor een hoogstaand stukje techniek is. Roetfilter, common rail, piezo injectoren, start-stop, het zit er zeker allemaal op haha.
En 83 gram voor een brommobiel die maar 45 kan/mag? Relatief gezien…
hubert zegt
We kunnen hier allemaal wel om lachen, maar weet je wat het alternatief is?
Dat je straks zelf je opa of oma naar de bakker, slager, supermarkt of kapper kunt rijden.
Pordon zegt
Haha dat is toch wel relaxt… ik was er ook naar aan het kijken. Toch wel leuk hoor als je 16-17 jaar bent en je komt met zo’n ding op school.
Vriend van me heeft er ook 1 en die rijd 80 km/h.. leuke stereoinstallatie en droog zitten tijdens de regen als je naar school moet;)
Nick zegt
@DAT: De Tata is wat minder luxeus, op de airco-optie na geloof ik.
Maar de Tata Nano heeft wel een hogere topsnelheid zover ik weet, en een krachtigere motor.
six trey zegt
@Pordon
ik vond het toch “stoerder” toen ik vroeger met mijn 50cc cross motor naar school reed.
bp zegt
pff geen wegenblastingen of niet ik verplaats mij nog liever met een trotinet dan daarin gezien te worden
brommobiel 15 zegt
toen ik dit model zag was ik er gelijk weg van en zou als het mogelijk was er een aan schaffen
ook heb ik deze gelijk op onze website geplaats zo dat deze suv daar ook te bewonderen is
Arie zegt
Helemaal te gek zo’n brommobiel. Mijn vrouw rijdt al jaren in zo’n karretje en ik schaam me er helemaal niet voor om naast haar plaats te nemen.
Ergerlijk is wel dat sommige weggebruikers een waas voor hun ogen krijgen als ze 45KM achterop zien staan en dan de meest gevaarlijke capriolen uithalen om er langs te gaan. Het karretje van mijn vrouw kan goed meekomen in het stadsverkeer. Maar kennelijk moeten sommigen in de stad ineens met 60-70km/u er voorbij, snijden, bumper kleven, rechts inhalen etc… Gelukkig moet je als rijder wel een speciaal brommobiel rijbewijs hebben, dus het is niet zo dat je zonder enige rijvaardigheid zo in een brommobiel kunt stappen.
Er kan dan lacherig en met minachting over deze karretjes gesproken worden. Voor velen is het een uitkomst die een beperking in bewegingsvrijheid wegneemt. Wat mij betreft een pluim voor de fabrikanten van de brommobielen. Een ruime keus in modellen en uitvoeringen vindt ik wel zo prettig.
Bitchy zegt
Ik ben het met Arie eens (28 april) Ook ik heb zo’n ding en ik kan me dus niet meer zonder zien. Ik breng er mijn kind mee naar school en doe er verder alles mee..Ook kan ik goed meekomen in het verkeer ik kan 65 rijden maar dan nog zijn er inderdaad mensen die snijden kleven rechts inhalen en zowel mijn als mijn kinderen leven als hun eigenleven op het spel zetten Ik ben blij dat ze bestaan en hoop dat er nog vele veranderingen zullen komen.
Bitchy zegt
Ik ben het met Arie eens (28 april) Ook ik heb zo’n ding en ik kan me dus niet meer zonder zien. Ik breng er mijn kind mee naar school en doe er verder alles mee..Ook kan ik goed meekomen in het verkeer ik kan 65 rijden maar dan nog zijn er inderdaad mensen die snijden kleven rechts inhalen en zowel mijn als mijn kinderen leven als hun eigenleven op het spel zetten Ik ben blij dat ze bestaan en hoop dat er nog vele veranderingen zullen komen.
Fiona zegt
ik vind het een mooi ding. heb er zelf ook een, de Bellier Divane, en vind het ideaal.
en inderdaad, ik ben het met Arie eens. Zodra mensen de sticker 45 km/u zien proberen ze je op alle mogelijke manieren in te halen, terwijl ik goed met het verkeer meekom en echt wel een stukje harder ga dan 45, maar ze zien de sticker en willen meteen inhalen, zelfs midden op het kruispunt proberen ze in te halen… levensgevaarlijk want ik moet dan op de rem omdat ze er perse voor gaan…
maareh… ik hoefde geen speciaal brommobielrijbewijs hoor?
rogier zegt
Tja, en laat al die hoog? begaafde blazé mannekes hier zichzelf hopelijk maar eens in de prak rijden met hun BMW of SUV.
Even zien of ze keupel nog geen zin hebben in zo een karretje, of eigenlijk veel liever wegkwijnen in hun huiskamer zetel, met een soap op de buis.
Sociaal bewogen mannen met het hart op de juiste plaats, of arrogante egoistische zakkenwassers, je hebt ze hier in alle klassen van de maatschappij .
dennis zegt
het is vooral een uitkomst voor mensen die geen geld of moeite hebben met rijbwijs te halen. of bepaalde rijangst hebben. zoals snelwegrijden ofzo.ik heb zelf ok een aixam om die redenen. en ben niet gehandicapt ofzo.
orcine zegt
mensen die op de micrcarren schelden zijn gewoon achterlijk. Het is eeen vervoersmiddel net als een brommertje of een snorfiets,waarom is dit minder terwijl er vet voor betaalt wordt.Zeer bekrompen en egoistische gasten.Ik wil heel graag zo,n prachtig exemplaartje