Potdikkie, dan is zo’n MG4 EV best een goede aanbieding.
Vanochtend kon collega @RubenPriest jullie al blij maken met de Peugeot e-308. Dat is een 308, maar dan elektrisch. Gewoon een keurige hatchback die toevallig elektrisch is. Natuurlijk, de early adopters willen graag zichzelf onderscheiden met hun progressieve keuze. Maar uiteindelijk zal men ook ‘gewoon’ een elektrische auto willen. Eentje die er niet mee te koop loopt.
Voor hen is er nu meer goed nieuws, want de MG4 Electric is hier! De MG4 heeft in principe niets met het oude MG dat wij kennen te maken. Net als de andere producten van MG ziet de MG4 eruit als een keurige auto die niet specifiek herkenbaar is, maar ook zeker detoneert in het Nederlandse verkeer.
MG4 EV naar Nederland!
Ja, we zeggen het Nederlandse verkeer! Deze auto komt namelijk heel erg snel naar ons landje toe: in het vierde kwartaal van dit jaar. Dat is dus al heel erg snel. In tegenstelling tot de eerder genoemde e-308, is de MG4 puur ontwikkeld als EV.
De auto staat op de MSP-bodemsectie van SAIC. Qua styling is het een beetje non-descript en moet de oranje kleur veel goedmaken. Op kleine wieltjes in het grijs zal het niet moeders mooiste zijn, maar ook niet exceptioneel lelijk. Het is ‘gewoon’ een auto.
De MG4 is een C-segment hatchback. De lengte is 4,29 meter, de breedte 1,84 meter en de hoogte is 1,51 meter. De wielbasis bedraagt 2,71 meter. Belangrijk aspect voor elektrische auto’s is het gewicht, volgens SAIC (de makers van de auto) weegt de MG4 zo’n 1.650 kilogram, afhankelijk van de specificaties.
Specificaties MG4 EV
Over specificaties gesproken, die hebben we ook voor je! De MG4 komt er in drie uitvoeringen. De instapper krijgt de naam ‘Standard’. Die heeft een elektrische motor van 170 pk die op de achteras is gemonteerd. Jazeker, ook deze auto heeft achterwielaandrijving om de puristen tevreden te houden!
Het accupakket is 51 kWh groot en goed voor 350 km aan range, aldus de WLTP. In 7,7 seconden zit je op de 100 km/u. Snelladen kan tot 117 kW. Voordat iedereen begint te mekkeren dat dat niet indrukwekkend is, hebben we de verkoopprijs voor je: 28.990 euro. Dat is echt ongelooflijk scherp voor het gebodene. Voor dat geld moet je shoppen in het A- of B-segment.
Meer is mogelijk
Wil je meer, dan kan dat natuurlijk ook. Dan moet je keuzen voor de Comfort of Luxury. In beide gevallen heb je dan een grotere batterij (64 kWh) en een sterkere motor (204 pk). De actieradius is dan meteen 450 km.
Althans, voor de Comfort-uitvoering. De Luxury komt 435 km ver. Ondanks het extra vermogen zijn deze twee niet sneller: ze hebben 7,9 seconden nodig voor de 0-100 km/u sprint. In alle gevallen is de topsnelheid 160 km/u. Snelladen kan tot 135 kW.
De MG4 EV komt zoals gezegd aan het einde van het jaar naar Nederland toe. De rest van de prijzen hopen we tegen die tijd voor je te hebben. Interesse? Check onderstaand filmpje met alle ins en outs, gepresenteerd door een schitterend mooie man:
Meer lezen? Dit zijn 8 roadsters uit de vroege jaren ’90 (daar zit een MG tussen)!
Johanneke zegt
Uiteindelijk komt het nog steeds uit het land dat genocide opnieuw heeft uitgevonden. Dus ik hoef er sowieso niet 1.
thearchitect zegt
Dus ook geen Audi, Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Porsche of Opel voor jou?
Robert zegt
@thearchitect: Don’t mention the war!!!
Die Japanners waren ook geen lieverdjes tijdens vóór en tijdens WOII.
@4g63: dus voor jou ook geen computerchips, mobiele telefoon, huishoudapparaten, kledingstukken, etc.?
On topic: knappe wagen voor dat geld, en met die specs. Inderdaad, wél in zo’n kek kleurtje bestellen hè. Omdat het kan.
Johanneke zegt
Ik let op of ik non china producten kan kopen ja. Mijn telefoon is een Samsung want die is geproduceerd in Vietnam. Chips zijn van TSMC, dat is Taiwan. Ik ben echt niet zo naïef dat ik denk dat er geen enkel Chinees onderdeel in zit hoor.
Zonnepanelen heb ik extra voor betaald zodat ze uit een fabriek in Zuid-Korea komen.
@thearchitect
Die oorlog is al even voorbij, niet iets waar de huidige Duitsers iets mee te maken hebben. Ik heb ook niks te maken met slaventransport.
En voordat er wordt geroepen: usa oorlogsmisdaden, ja dat klopt, ben ik mij ook bewust van.
Erik zegt
Maar je stamt MISSCHIEN wel uit een familie volgens je stamboom die in een ver verleden MOGELIJK dingen gedaan heeft die niet door de beugel kunnen. Het zit ongetwijfeld gewoon in ieders genen/DNA, ook al is het maar 0,00000001 %. Uitsluiten kan gewoonweg niet.
maotje zegt
Ook geen medicijnen gebruiken als je wat mankeer dan he? Die komen tenslotte ook uit china.
Pas dan ben je een die hard.
barchettadriver zegt
Even los van het feit dat hij uit China komt, is dit natuurlijk een serieus goed aanbod. Als je kijkt hoeveel dit onder de concurrentie door duikt, hebben we het over duizenden Euro’s.
Als het dan ook nog goed rijdt, wat ik wel verwacht, is dit een aanbod wat wel eens flink veel interesse kan gaan trekken.
heckblende zegt
goed rijdt?
je bedoelt dat het gewoon werkt op de ritjes thuis>werk>thuis en naar de supermarkt.
dynamische rij-eigenschappen heb je niet nodig op die paar klaverbladen die je tegenkomt.
baardmijt zegt
Precies. Iedere auto die niet stuk is brengt je naar je werk en terug. Dus de goedkoopste is de beste.
Wat een nonsens man.
barchettadriver zegt
Wellicht dat ik als bestuurder van een paar van de best rijdende voorwielaandrijvers* wel weet hoe een goed rijdende auto aanvoelt. Voor mij is dat nml wel belangrijk.
* Fiat barchetta en Ford Mondeo MK4 Facelift
wimof zegt
Komen er serieuze dingen vanuit China?
erce zegt
Ook hier weer veel te kleine wielen in verhouding tot de auto. Heb op vakantie per ongeluk een MG ZS gehuurd, maar wat een rommel is dat. Zal bij dit apparaat niet veel beter zijn.
Busso zegt
Oei wat een rommeltje hebben ze van die achterkant gemaakt. Detoneren is een goed idee, met een kofferbak vol springstof graag.
De rest is ook niet veel soeps, al is z’n snoet best leuk.
Edge zegt
Bijzonder, dat neusje van de Corvette C8 op een compacte hatchback. Het is niet heel erg lelijk maar ook niet mooi ofzo. Heel erg wannabe-hip maar tegelijkertijd ook weer middle of the road.
Overigens vind ik het wel tof dat ze de auto op kleine velgen tonen. Doorgaans hebben autofabrikanten toch de gewoonte om de auto in vol opties te tonen. Dikke velgen, hippe kleur, sportpakketje, alle interieuropties die denkbaar zijn. Als je dat dan vergelijkt met de auto die je voor de vanafprijs krijgt springen je de tranen in de ogen. Dit stukje eerlijkheid van MG waarbij ze de auto op eenvoudige, kleine velgen tonen waardeer ik wel want dat is ook hoe de auto uiteindelijk op de meeste opritten zal staan. Dat geldt overigens ook voor Opel, die hun hippe launchkleur vrijwel altijd gratis maken.
Jozo zegt
Niet moeders mooiste, maar wel aantrekkelijk geprijsd
heckblende zegt
Leaf meets Cupra. Prima.
Svenska II zegt
Aan dit model kun je goed zien dat iedereen en zn moeder tegenwoordig een fatsoenlijke auto kan bouwen. Carrosserie was al niet moeilijk, motor nu ook niet, interieur: beetje zwart plastic en een paar schermpjes en klaar is Kees / Chun…
net10 zegt
De MG4 is een bijzonder goed aanbod, scherpe prijs en een zeer serieuze auto.
robicide zegt
Ha, een Nissan Micra in grotemensenformaat
rollingstoned zegt
Dat knaloranje kleurtje laat het rare en samengeraapte ‘design’ i.i.g. wel goed uitkomen…
Allison Burgers zegt
Dat dashboard. Alsof je in een rijdende Ali-Express webwinkel zit.
lekkerlinksrijden zegt
Beetje ID3 herken ik er wel in ja
b088y zegt
Idd net een Mercedes. Not my cup of tea.
mashell zegt
Die achterspoiler is wel heel bijzonder vormgegeven.