De MG-ZT was de sportieve uitvoering van de Rover 75, toen deze nog onder de vleugels van moederbedrijf BMW werd geproduceerd. De rechten van MG zijn zoals we weten in handen van het Chinese Nanjing en die hebben in China nu officieel de MG 7 series, of verkort MG7 gelanceerd.
De Chinezen kunnen kiezen uit drie varianten van een 1,8 liter turbomotor goed voor 160 pk en een 2,5 liter V6 die 240 pk produceert. Het 2,5 liter blok komt echter alleen in de 20 cm langere verlengde versie, de MG7L. Chinezen kunnen immers niet zonder LWB modellen, want voor wie daar zo’n auto kan betalen, kost een chauffeur relatief bijna niets. De prijzen in China variëren van van 18.000 tot 33.000 euro.
Met de MG7 brengt Nanjing een stukje Britse Automotive Cultuur naar China, aldus MG’s verkoopdirecteur tijdens de presentatie. Hij voegde er aan toe dat tot nu toe geen enkel ander Brits merk in China wordt gebouwd én verkocht. Chinese klanten worden steeds veeleisender en met de MG7 kan hier invulling aan worden gegeven (via carscoop).
hubbu zegt
Lekkere ruime bak vn binne ..
PieterA zegt
Ze mogen het ding er ook houden, bah!
Gerrit zegt
off topic !! Ze , TOP GEAR, beginnen weer : ik citeer..
Oh, and talking of telly, keep an eye on TopGear.com all next week as we build up to the new series of Top Gear on BBC Two from next Sunday. We’ll have exclusive clips and behind-the-scenes lowdown that you won’t find anywhere else on the web.
Jihaa……
Alwood zegt
enneh..? welke derde motor is dan leverbaar in deze wagen :P de wagen zelf is nog wel aardig maar dat interieur :?
Dennis zegt
@Alwood: Lees de zin nog eens goed.
De Chinezen kunnen kiezen uit drie varianten van een 1,8 liter turbomotor goed voor 160 pk en een 2,5 liter V6 die 240 pk produceert.
Dus varianten van een een 1,8 liter turbomotor en een V6.
autogekkk zegt
wat is er mis met de interieur dan? Als er zou staan dat het BMW zouden jullie het geweldig vinden. Jullie overdrijven wel met Chineze merken bashen :S
Hubert zegt
Blijft gewoon een mooie smaakvolle reisauto.
Alleen de gedachte dat hij nu in China in elkaar gezet wordt….
Hubert zegt
Ach, en het interieur is gewoon exact een copie van de Sterling uitvoering destijds.
Dus ook niets mis mee.
w0o0dy zegt
De kleuren zijn een beetje te, want het is niet echt een geheel zo. Iets meer in één kleur”groep” zou denk ik mooier zijn, maar de vormen zijn niet verkeerd.
Dennis zegt
Waarom een afbeelding van het oude type?
Dennis zegt
Oh en de derde variant wordt weer de V8 (ZT 260 voorheen) ?
Francis zegt
Sublieme afwerking binnenin . . . straalt gewoon klasse uit . . . niks chinees hoor, dit is de echte engelse stijl!
Zoef zegt
Helemaal niet slecht … neig stuurke zeg!
Rick dos zegt
Het interieur ziet er na al die jaren nog steeds goed uit. Het exterieur daarentegen….
Peugeot407coupe zegt
Benieuwd hoe die gaat scoren in de crashtest…
floryn zegt
ik heb dit nooit helemaal kunnen kauwen
beetje te veel kleuren wat mij betreft , beetje te nineties rond, zacht en plastic.
maar beter dan een brilliance
lincoln zegt
dit is werkelijk de ENIGE auto die alle kleuren kan hebben .. altijd al een klasse bak gevonden .. goeie zaak dat de mallen nog niet weggegooit zijn.
Mikeee zegt
Poosje terug was er hier ook een foto van een rode MG7 Coupé. Kijk, dát zag er nog eens behoorlijk geil uit.
R Verschelden zegt
De auto heeft de buitenkant van de MG ZT van voor de facelift in 2004 en het interieur van een Rover 75. Een unieke combinatie.
Ik heb zelf een Rover 75 2.0 V6 Club, een geweldige auto om in te rijden.
Hij overtreft qua uitstraling, luxe, rijgedrag en vooral comfort bv een Mercedes C of Audi A4 ruimschoots. Bovendien is het kwaliteitsniveau erg hoog. De auto is immers door BMW gebouwd.
Citrofiel zegt
@ Dennis; Nu mag jij nog eens lezen: “drie varianten van een 1,8 liter turbomotor goed voor 160 pk”. Dus drie varianten, allemaal met 160 pk? ;)
N!SS@N zegt
Heeft en stijl en klasse (kun je toch zien had t origineel niett uit china komt).
Hoop wel dat ook de kwaliteit zijn behouden. Als dat zo is zouden zw evt. best voet aan de grond kunnen krijgen.
je oma zegt
@ N!ss@n:
De kwaliteit kan niet slechter worden dan het eerst was..
R Verschelden zegt
Iemand die beweerd dat een 75 of ZT een slechte kwaliteit heeft, heeft weinig kennis van zake en basseert zich enkel maar op ongegronde vooroordelen.
henno zegt
eindelijk een geweldige auto die behouden blijft, geen duits gebak maar een echt chinees toetje.