MG (Modern Gentleman) is terug! Het automerk start vanaf april met het produceren van auto’s. Eigenaar Nanjing Automobile heeft namelijk aangekondigd de MG TF op korte termijn weer in productie te nemen, locatie is de originele MG Rover fabriek in Longbridge. Testproductie zou zelfs binnen enkele weken al beginnen…
De eerste Nederlandse gegadigde heeft zich volgens automotive-online al gemeld; volgens diverse bronnen zou de Louwman-groep interesse hebben. Gezien het recente bericht dat Nimag en Van der Kooi hun Engelse-sportwagenactiviteiten gaan combineren, was er reden genoeg om Willem van der Kooi (directeur van dat nieuwe bedrijf) te bellen. Die bleek toevallig in Engeland te zitten… Hij kon er verder niet te veel over zeggen, maar het merk MG zou natuurlijk uitstekend passen binnen het gamma van Engelse sportauto’s.
Nanjing wil nog dit jaar 3.000 auto’s maken en heeft een target van 12.000 in 2009. De uiteindelijke productie moet uitkomen op 15.000 auto’s per jaar.
Rick dos zegt
Dingen waren toch zo onbetrouwbaar als de pest?
Fova' zegt
@Rick dos
Kan best, het is een engelse auto
JANUS zegt
@Fova.
Was ….
Fova' zegt
@Janus
Zijn chinese auto’s wel betrouwbaar??
Rick dos zegt
…..onbetrouwbaar?!
JANUS zegt
Neeeeeeee.
Het WAS een Engelse auto.
Dat bedoelde ik !
alfa156 zegt
voor mij numbel negen aub
en wat cully
brits of chinees, het blijft onbetrouwbaar, chinesen kopiëren het toch maar :-)
slk zegt
Model is best leuk. Maar betrouwbaar?
bmw zegt
uhm tja, zeker weten dat je die koopt?? het is chinees, ja dat weet iedereen, maar ik denkdat als je het bouwpakket bij de ikea ervan haalt dat het nog beter werkt
Mr. R zegt
Betrouwbaar, onbetrouwbaar… feit is dat het gewoon een vreselijk oud ontwerp is. Ik zou m’n geld eerder zetten op http://www.projectkimber.com!
mashell zegt
Dus de Chinezen starten in Engeland de productie weer op door van een auto die begin jaren 90 door Japanners is ontwikkeld?
Citrofiel zegt
Het is een grappig wagentje, leuk dat hij weer geproduceerd gaat worden (was dat niet al heel lang bekend? O wacht, nu is bekend dat hij BINNENKORT weer…. oke) Jammer dat hij Chinees is, maar ja, wat doe je eraan.
Y. zegt
Anders hoeft ’t alleen maar ‘mooi’ te zijn – en nu moet ’t ineens betrouwbaar zijn? Ik krijg geen hoogte van jullie hier. :(
Hilgert zegt
De fase 1 was inderdaad zeer onbetrouwbaar. Het K-series motorblok was onvoldoende aangepast aan de sportwagen capacieteiten. (Lotus Elise has overigens hetzelfde probleem!!). Verder was de aandrijflijn en de complete ophanging overgenomen van de Rover 114.
Bij de fase 2 zijn zowel de motorproblemen opgelost en is er een compleet nieuwe moderne voorwiel ophanging gemonteerd.
Armada zegt
Passen wij westerlingen er dan eigenlijk nog wel in?
Volgens mij waren de mensen gemiddeld een heeeel stuk kleiner toen dat ding enkele decennia geleden werd ontwikkeld.
japio zegt
dit is hopelijk de eerste in een reeks! zoals de hachiroku(toyota ae86 trueno) echte e-types, rx7 fc, en nog veel andere!
Lebastille zegt
Leuk dat het model weer geproduceerd gaat worden. Ben benieuwd hoeveel de fabrikant nu zal veranderen aan het ontwerp en motoren bv. Is het niet mogelijk om de oude productielijn weer op te nemen of gaan ze de hele productie met nieuwe machines uitvoeren?
slk55 amg zegt
Ik heb het altijd een leuke auto gevonden, vooral de 2e generatie. Het is gewoon een MX-5 in een engels (chic) jasje. kan me best voorstellen dat hier vraag naar is.
slk55 amg zegt
@ Mr. R
project kimber is inderdaad ook een leuk project. ben erg benieuwd wat daar van komt.
gijs zegt
een leraar vn me heeft hem maar ik vind dat hij wel ff een flinke face lift moet krijgen
Marla zegt
Wie de auto of de leraar?